{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal hundefoder..
  • #4   3. apr 2011 ulla -tholo er kornfrit, jeg kan ikke huske proteinindholdet men mener det er 28-30%

Jeg bruger selv tholo, brugte taste of the wild før, og der er ikke den store forskel i indholdet. Det er småting der er forskel intet betydningsfuldt.

Super lækkert foder. Lige i starten synes min hund ikke lige om det, og gad ikke rigtigt spise det, men da der gik en dag eller to, så spiste han det godt, og nu spiser han det som om det er det bedste.

• #5   3. apr 2011 hov..

det jeg ville frem til med det sidste er, at man lige skal give foderet en chance hvis hunden ikke vil spise det til at starte med smiley

• J H
    J H Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 87
    #8   3. apr 2011 Vi bruger Eukanuba og er vildt glade for det. Vi har en ok ordning med rabat kort mv.

• #9   3. apr 2011 Med hensyn til Wolfblut så er det stadig dyrt selvom du får det hjem fra udlandet(de sider jeg har kunne finde) med mindre at du køber 10 sække a 15 kg eller ligende. Og det er lidt meget at købe når man har en enkelt hund på 14 kg. Kigger selv efter nyt foder men vil max give omkring de 400 kr for 15 kg på grund af økonomi. Kan da godt se at der er noget af de dyre foder som ser lækkert ud(indholdsmæssigt) men det er simpelthen for pebert til mig. Så vil da også gerne have anbefalet noget god foder i en prisklasse som er lidt næmmere at gå til.

• #10   3. apr 2011 Kingsmoor!

• #11   3. apr 2011 Jeg har fodret med Acana og fodre nu med Orijen til Silas - det er 2 rigtig gode fodermærker smiley

• #12   3. apr 2011 Hvis du har en lidt kræsen hund, så lad den selv vælge hvilket foder den vil have.

Der hvor jeg handler foder m.v. har de en foderbar med 6 forskellige slags foder, hvor hundene selv kan vælge, hvilket foder de helst vil have.

Ellers vil jeg anbefale dig at finde et foder uden en masse korn og ris i. Hunden skal ikke bruge det til noget alligevel. Og det er kun noget, som producenterne kommer i, for at gøre fodret billigere at fremstille.

Jeg fodrer min allergihund med Gourmix fra Vetcur. Det koster mig 384 kr. om måneden at fodre med det. Så kommer der selvfølgelig godbidder m.v. oveni.

• #13   3. apr 2011 Fodre med BARF...

• #15   3. apr 2011 Ellers så kan jeg anbefale Fromm

• #16   3. apr 2011 Jeg fodrer med Marcus muhle og er super tilfreds, giver knap 300 kr for en sæk på zooplus. Har også foderet med henne PET food også rigtig godt til en god pris

• #24   3. apr 2011 Canidae, Acana eller Kingsmoor pure

• #25   3. apr 2011 Suzy & Plette <3: Kigger bestemt på hvor meget foder hunden skal have om dagen, ved de forskellige mærker. Lige nu fodre jeg med Hills J/D reduced, ca. 630kr for 12 kg, men økonomien siger at hun skal have noget billigere. Alle de fodre mærker jeg har kigget på ligger den daglige afbefalende fodermængde på stort set det samme 180-220 gram om dagen for en hund som hende.

• #26   3. apr 2011 Har sagt ca. 400 kr. fordi jeg syntes at det andet er alt for dyrt og er at den overbevisning at man må kunne finde et godt foder i mellem klassen(jeg mener at ca 400kr. for en stor sæk er mellempris). Og som jeg skriver så ligger anbefalede gram, på ca det samme på de fodresække jeg har kigget på.

• #27   3. apr 2011 Acana ligger på omkring de 500 kr.
    Og kingsmoor pure 450 kr.. Det synes jeg jo er meget billigt, for et godt foder.

• #28   3. apr 2011 Kingsmore Pure 12 kg. 449 kr, ca 195 gram pr dag.
    ProBiotic LIVE 12 kg ca. 430 kr ca 180 gram pr dag.
    Olivers 13,5 kg ca. 479 kr. kan ikke lige finde mængden og kan ikke huske den i hovdet men mener at det ligger ca samme sted som de andre.
    Nutrience Supreme 15 kg. ca. 450 kr, ca 210 gram pr. dag

• #29   3. apr 2011 Mille har tildens til at få skel(tror det er fordi hun blev fejlernæret til hun var 1½ år(ikke af mig))og er svær at få til at spise tørfoder, derfor bliver der blandet lidt godt i hvergang. Hun fik J/D fordi hun har C og D hofte, troede at det var derfor at hun nogle gange "svingede" med bagpartiet efter længere gåtur men har fået hende opereret for løsknæskal og siden da har der ikke været noget, derfor vil jeg også prøve at skifte til et billigere foder som hun måske og er gladere for at spise.

• #30   3. apr 2011 Hun er steriliseret og vil ikke have at hun skal have så lille en mængde foder at hun går og er konstand sulten. Har selvfølgelig ikke prøvet det men er sikker på at hvis hun kommer på 120 gram eller derunder vil hun være meget sulten hele tiden.

• #32   3. apr 2011 Har lige været inde og kigge på Markus-Mühle, det er jeg blevet lidt hut på, nogle som har positive/negative erfaringer om det? Eller andet de har lyst til at dele?

Lige til det ovenstående, Mille spiser mere om vinteren end om sommeren.

• #34   3. apr 2011 Kan wolfsblut købes på zooplus? Er der nogle der ved hvad fodervejledningen siger med mængde?

• #36   3. apr 2011 Ulla M: Man kan komme i en økonomisk situation hvor man ikke har et valg. Og når operationen har hjulpet vil jeg gerne se om jeg ikke kan finde et andet foder som hun er gladere for at spise og som hun fortsat fungere godt på. Og jeg har ikke skrevet det ovenstående for at blive dømt, for det var jo også galt hvis jeg ikke havde fået hende opereret.

• #37   3. apr 2011 Nu ,familie med to smukke hunde: Tak for hjælpen

• #40   3. apr 2011 Ulla M: Nu er det jo heller ikke den sidste halvtresser om afgøre det, skriver ca. 400 kr. For tit og ofte er det foder til 600 kr. som bliver anbefalet og 200 kr. betyder desværre meget i mit budget som det ser ud nu.

Vil ikke købe så meget foder på en gang da det kommer til at ligge i over et år. Men ellers er der bestemt penge at spare hvis man kunne gøre det.

• #43   3. apr 2011 Kender desværre ikke lige andre som vil foder med det samme foder. Skulle Markus-Mühle ikker være et okay foder?

• #45   3. apr 2011 Hvad vil du anbefale?

• #47   3. apr 2011 Har du et link til en hjemmeside hvor det koster under 500-600 kr. inkl fragt?

• #49   3. apr 2011 Jeg bruger Marcus muhle og er super tilfreds kender flere der bruger det til deres meget aktive brugshunde som også er tilfrede. Køb det på zooplus der er det vildt billigt

• #50   3. apr 2011 Okay tak begge to

• #51   3. apr 2011 AboutMyDogs- M
    Hvad med at kigge på kingsmoor pure, eller Acana ? Begge er kornfri og koster under 500 kr !
    Jeg giver lige nu Meeko Acana.. Men har lige været nede i dyrehandleren og bestille kingsmoor pure.. det koster kun 450 kr og er altså et rigtig godt foder.. du kan prøve at gå ind på deres hjemmeside og læse lidt om det.
    (link fjernet)

• #53   3. apr 2011 Ja det er sandt .. Men så er der jo også Acana som også er et rigtig godt foder
    http://www.acanadanmark.dk/produkter/acana_hundefoder/

• #54   3. apr 2011 Der er den alm. til voksnehunde pr. sæk 13,5 kg til 459 kr

• #56   4. apr 2011 Beklager jeg har været fraværende. smiley

Jeg har fundet et foder der hedder ProNature. (Kig på pronature.dk)
    Det vil Enya meget gerne spise.

Er der nogle af jer herinde der vil prøve at kigge det igennem og se om det er et godt og sundt foder?
    Har altid fodret med RC, så har ikke så meget forstand på det med foder.

• #57   4. apr 2011 - Der er også en foderanvisning derinde, er der en af jer der evt kan kigge på hvor meget Enya ville skulle have? Forstår ikke helt deres system nemlig. Den svinger fra 90-225 g. om dagen nemlig, og det er jo en væsentlig forskel.
    Hun er 12 uger d. 18/4.

• #58   4. apr 2011 Der står da på deres hjemmeside at der IKKE er majs, hvede og soya i?

• #59   4. apr 2011 Det virker lidt som om de modsiger sig selv. :s

Nede i bunden står der et mærke med: Ingen majs, hvede og Soja.

Men kigger man på posen, står der at det er i? :s

• #61   5. apr 2011 Meget kød betyder ikke at foderet er godt, protein må helst ikke være over 30% da nogle hunde ikke kan tåle det og begynder at tabe pelsen. Med hensyn til fyld stoffer(som de bliver kaldet) skal der være nogle i foderet af enten den ene eller anden slags, hunde/ulve i naturen lever heller ikke udelukkende af kød. Hvis majsne er forbehandlet på den rigtige måde kan hunden godt optage næring fra det.

• #62   5. apr 2011 Majs(hvede - ris- byg - havre - kartofler) passere igennem hundens og kattens fordøjelse, hvis de ikke er forarbejdet(mast) på den ene eller anden måde. Grunden dertil er at de mangler enzymet amylase i deres spyt som nedbryder stivelse(som de ovennævnte ting er), derfor udvikler de heller ikke i så høj grad karies som vi mennesker gør. Hvis produkterne bliver bearbejdet inden, kan det hjælpe hunden med første fase af nedbrydningen(hos os foregår den i munden via spyttet). Det hedder mekaniske processer. Enzymatiske processer som er næate trin er mavesækken - mavesyre, her er det kun en begrænset del af fordøjelsen af kulhydrater sker. Men ved tyndtarmen som har enzymer sker det meste af fordøjelsen af kylhydrater. Derefter er der de mikrobielle processer, her er det tyktarmen som har tarmbakterier som producerer enzymer.

Fakta om enzymer: Enzymer udskildt af bugspytkirtlen fordøjer hovedparten af stivelse og sukker i lumen af tyndtarmen. Enzymer i tyndtarmens slimhinde er vigtige i de sidste trin af kulhydraternes fordøjelse og absorption.

Ovenstående er taget fra undervisningsmatrialet til veterinary nutrition adviser.

For at få et foder som er stift(hårdt) bliver der nød til at komme et stivelses middel i fra enten majs, hvede, ris, byg, havre eller kartofler. Mængden af stivelses midlet kan altid diskuteres. Hunde er også forskellige og reagere derfor forskelligt på de ovennævnte stivelse midler.

• #63   5. apr 2011 Tjaa som jeg skriver så er hunde forskellige, hvis jeg giver Mille en ubehandlet kartofel eller kogt, så kan jeg være 100 på at hun brækker sig i løbet af det næste døgn, det gør hun trods alt ikke med majs, de glider ubemærket igemmen fordøjelsessystemet. Majs skal være springt til atomer,så man ikke kan se at det er majs. Det hundefoder med hele majs flager osv, er bestemt ikke godt. Kan ikke fortælle dig præsist hvilken en behandling stivelses midlerne skal have gennem gået, da jeg desværre ikke kan huske det og det er temmelig kompliceret. Der blev brugt fine ord osv, under forklaringen.

• #64   5. apr 2011 I dette foder er det majs i som er sprunget i atomer smiley
    http://www.hillspet.dk/products/product.aspx?pid=86&packform=Bag
    Mener de har flere fra hills med majs, men som er forbehandlet på en ordenligt måde.
    Jeg har nu hørt om flere hunde som brækker sig af kartofler.
    Bliver nød til at smutte for nu.

• #66   5. apr 2011 Fyldstoffer kan og bør nok ikke helt ungås da det jo også er med til at give hunden en mæthedfornemmelse. Men hensyn til afførring skal der ikke være ekstremt meget af det og det må heller ikke være for tyndt eller for håndt, dog skal man regne med at hvis hunden får et diet foder at der så kommer mere ud af nummer to.

Kommentér på:
Anbefal hundefoder..

Annonce