{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal et godt foder???
  • #1   2. mar 2012 Nu vil du nok få rigtig mange svar på forskelligt foder. Selv bruger jeg Henne Per food. Det er en rimelig pris og et godt foder. Det er med laks , og min hund har aldrig haft flottere pels.

• #2   2. mar 2012 Acana har jeg ladet mig fortælle skulle være godt og så et skud lakseolie i maden.....lækker pels og fin hud.

• #4   2. mar 2012 Mener at vi regnede ud at man kan fodre på en labrador for lidt over 1000kr for et år.....hvis du vel og mærke køber over 13 sække (sammen med andre) og får rabat.

• Kw K
    Kw K Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
    #5   2. mar 2012 har sendt dig pb

• Kw K
    Kw K Tilmeldt:
    jun 2010

#6   2. mar 2012 Henne pet food er da et skod foder det er ikke andet end korn

• #7   2. mar 2012 Markus Muhle .........

• #8   2. mar 2012 Jeg fodre med Acana.
    Hundene elsker det og de får lækker pels af det.
    Der er lakseolie i og det er uden korn og andre tilsætningsstoffer

• Kw K
    Kw K Tilmeldt:
    jun 2010

#9   2. mar 2012 ej men prøv dog at se hvad der er i det så kan man lige så godt købe aldi foder

• #10   2. mar 2012 jeg fodre med Wolfblut og køber det fra deres side giver omkring 900 kr for 30 kg med forsendelse, man kan fint skifte mellem varianterne da det ikke giver problemmer med hundens mavse smiley

• #11   2. mar 2012 Sheila: Har lige luret lidt på det foder og det ser faktisk ud til at kunne være interessant:-)

• #13   2. mar 2012 I må meget gerne smide link til de forskellige foder:-) Hvis det købes på nettet:-)

• #14   2. mar 2012 Jeg fodrer med Kingsmoor Pure til den gamle: http://hundeogkattefodershop.dk/shop/kingsmoor-pure-616p.html

Og Fromm Adult Gold til den unge:
    http://hundeogkattefodershop.dk/shop/fromm-family-adult-187p.html

Tidligere brugte jeg Fromm Senior Gold til den gamle, men har fået anbefalet mange steder at prøve Kingsmoor Pure (hun har allergi), så nu skal det prøves.

• #15   2. mar 2012 Wolfsblut

• #16   2. mar 2012 Jeg har god erfaring med Kings Moor..

• #17   2. mar 2012 Med Orijen fodrer jeg min 43 kg tunge hund med 7,5 kg om måneden... Foderoptagelsen gør, at han ikke har brug for mere end 250g pr dag...

Det er værd at tage med, når han på et andet - og billigere foder - ville skulle spise 15 kg pr mrd, og jeg så bare samler det mere op efter hunden..

• #18   2. mar 2012 vi bruger også Tholo www.tholo.dk

Dansk foder uden korn og biprodukter.

• #19   2. mar 2012 FoderExpressen.dk har alle de gode fodermærker= dem uden korn og biprodukter, dvs. foder som hundene ikke spiser så meget af da alt bliver optaget af kroppen og ikke som "kornfodret" går lige igennem og bare lader hunden føle sig mæt et stk.tid. ;o)
    Mine 3 får en blanding af Wolfblut og Taste Of The Wild, og som i kan se så er de 2 slædehundeblandinger og den sidste en Chi så fodret dur til ALLE racer også allergikere.

• #20   2. mar 2012 Jeg er enig med Anne P - Henne Pet food - super godt foder!!

• #21   2. mar 2012 kan klart anbefale barf:)
    Det er noget ud har skabt til hunden og missetaten

• #22   2. mar 2012 Bruger os J/D foder

• #23   2. mar 2012 Det er nu ikke så meget kornene jeg har noget imod, men derimod biprodukterne især de animalske da de bl.a. består af selvdøde dyr og dyrlægernes aflivede dyr og jeg nægter simpelthen at fodre mine hunde med andres afdøde kæledyr selv om de er lavet om til benmel.
    Men kornfrit foder holder nu længere da hundene ikke æder så meget det har jeg da kunne mærke med 3 hunde i huset. ;o)

• #24   2. mar 2012 Balder`s moar. Jeg kender slet ikke til Henne så det vil jeg ikke udtale mig om :o), men jeg ved hvad animalske biprodukter består af og det er bl.a. det jeg har nævnt ovenover. Ss

• #25   2. mar 2012 Jeg har svært ved at tro på, at der bl.a. bruges dyr, som er aflivet hos dyrlægen, da disse dyr ofte er fyldt med medicinrester og i hvert fald aflivningsvæske.

Aflivede dyr kommes enkeltvis i en sort plastikpose og lægges i en container, der bliver afhentet af forbrændingsanstalterne.

I gamle dage blev de brugt til enten benmel eller til at fremstille sæbe, men de tider er forbi.

• #26   2. mar 2012 @ Anita, hvor har du det med selvdøde dyr og dyrlægernes aflivede dyr fra?

Mvh Jimmi

• #27   2. mar 2012 Jeg har prøvet meget foder og bil klart anbefale orijen. Derudover har jeg set hunde der fungere super godt på pronature (holistic) og 1st choice smiley

• #28   2. mar 2012 Symply hundefoder uden korn, vi bruger det til vores egne tre og forhandler det også. Prisen er 420 ,- for 12 kg og da det er kvalitet fodre man med mindre mærke end andre kendte produkter. Ønsker du nærmere info er du velkommen til at kontakte mig herinde :o)

• #29   2. mar 2012 Jeg vil anbefale dig at kigge på Wolfsblut, Kingsmoor Pure, Acana eller Orijen. Disse mærker og flere til kan købes her: http://www.mypets.dk/shop/hundefoder-103s.html

Og hvis hunden skal tage på, er der også Kingsmoor Sport, som indeholder mere fedt.

• #30   2. mar 2012 www.zooplus.de
    www.zooplus.co.uk

Priserne varierer lidt fra side til side, men de er billigst. smiley og det er super nemt og hurtigt (levering indenfor en uge).

• #31   2. mar 2012 Der kan du få størstedelen af de fodertyper der bliver talt om. smiley du sparer ca 200,- pr sæk.

• #32   2. mar 2012 jeg fodrer med Acana og bestiller det ved www.porcani.dk

jeg har sendt en nøgle til porcani og de afleverer så fragtfrit mit fodder lige ude foran min hoveddør på 2. sal, også selvom jeg ikke er hjemme.
    Super smart. smiley

• #33   2. mar 2012 Dem der anbefaler BARF:
    Ville jeg osse rigtig gerne, MEN har ikke fryserplads nok desværre:-)

• #34   2. mar 2012 Wolfsblut

• Mie A
    Mie A Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 2 Hunde: 1 Svar: 4
    #35   2. mar 2012 Jeg kan kun anbefale Markus Mühle. Det er koldt presset derfor fri for aske. Det er bla. det de foder med i diverse Ulveparker.

• #36   3. mar 2012 Aske holder maven stabil =)

.. bare så man ikke tænker "uh, hvad skal hunde bruge aske til".. Det er faktisk en af de få tilsætningsstoffer jeg gerne ser i foder..

• #37   3. mar 2012 Kwk. En bekendt af mig har haft sine hunde til diatist. Hun anbefalede henne Petfood. Men klart du ved bedre smiley

• #38   3. mar 2012 Af tørfoder bruger jeg i dag Taste of the Wild, men førhen var det Hennes med laks, som var det eneste, min allergihund (lever ikke mere) kunne tåle. Andre produkter gav hende sår på kroppen og ørebetændelse.

• #39   3. mar 2012 Jeg fodrer med fish4dogs og er rigtig godt tilfreds.

Ang. Animalske biprodukter har jeg prøvett at Google men kan ikke finde noget om at døde kæledyr bruges tværtimod. Anita kan du ikke lægge et link ind?

• #40   3. mar 2012 Balders moar. Lige ang.oksetunge så kan jeg huske at min egen moar var VILD med tunge da jeg var barn, jeg nægtede at smage noget andre havde haft i munden ;o) så heller æg der kom ud af "bagen" på høns. ;o)))

• #41   3. mar 2012 Basse. Mange af de nævnte mærker ER jo som at BARFe, så du kan sagtens gi din hund det samme, kødet er jo bare tørret istedetfor at være ferskt men det indeholder de samme mineraler,vitaminer osv.som vapsen har brug for ..
    Det er samme måde både dyr og mennesker lever og altid har levet oppe nord på. Friskt kød om sommeren og tørret/frossent kød om vinteren. Meget kort fortalt. *Ss*

• #42   3. mar 2012 Jeg kan se at emnet om animalske biprodukter netop er blevet omskrevet omkring den tid hvor jeg undersøgte det sidst "2009", det viser i miine øjne bare at jeg laaangt fra har været den eneste som fandt indholdet mildt sagt "ulækkert og uhygiejnisk" for ikke at sige direkte usundt.
    Beklager at jeg ikke tjekkede efter Endnu egang inden at jeg vidreførte min "gamle" viden.

• #43   3. mar 2012 Jeg mener at ha skrevet lige ovenover at de oplysninger jeg havde åbenbart blev lavet om i omk.år 2009 self.lige et år el.2 efter min gamle undersøgelse som desv.ligger på en gammel udsmidt pc`er, for jeg gemte dem da jeg vidste at ingen ville tro det med mindre at jeg kunne dokumentere det. :o)

Er ked af at du ikke lige fik læst mit sidste indlæg før du gik igang med at tjekke alle de fodermærker "hvor over halvdelen for mig er total ukendte"
    ikke detsto mindre så var det hvad en masse fabrikker kom i dyrfodret for bare få år siden, og når man som jeg dengang fandt et perfekt foder til mine vapser, så var der jo ingen grund til at tjekke de gamle oplysninger igen da jeg ikke skifter foder, mine klarer sig SÅ godt på Wolfsblut og TOTW og vil ikke æde andet. ;o)) "Kræsne dyr" arr ok grillmad kan også glide ned.

• #44   3. mar 2012 Jeg kom jo netop til at tænke på det, derfor skrev jeg også : "Jeg er ked af at du ikke nåede at læse mit sidste indlæg FØR du gik igang med at tjekke alle de fodermærker.
    Beklager også at jeg formulere mig af H til. *Ss*

• #45   3. mar 2012 @ Balders mor, flot arbejde :-).

• Mie A
    Mie A Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 2 Hunde: 1 Svar: 4
    #46   4. mar 2012 Aske holder ikke maven stabil - Aske er et biprodukt som kommer fordi foderet presset under høj temperatur.

Jeg kan som sagt anbefale Markus Mühle fordi det KUN indeholder proteiner fra KØD og ingen soyaprotein.

• Brian
    Brian Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Svar: 16
    #47   6. mar 2012 *Mamma del Culo Maculato *: jeg vil lige tillade mig at præcisere brugen af animalske bi-produkter.

"Vejledning om foder og foderstofvirksomheder" blev ændret 1/10-10 og igen 1/7-11, hvor der nu åbnes op for brug af alle 3 kategorier :

Som hovedregel kan kun kategori 3 anvendes til foderformål. (Artikel 22, bilag VII, kapitel I, litra B, stk. 4, bilag VIII, kapitel II, litra A, 1 og bilag VIII, kapitel XIV, litra A, 1). Specifikke produktgrupper er listet i forordningens artikel 6, stk. 1, litra a) - j).

Til selskabsdyr kan desuden tillades kategori 1 materiale, som er importeret, og som stammer fra dyr, der er blevet behandlet med visse stoffer (væksthormoner m.m.), der er tilladt i tredjelande, men er forbudt i EU (artikel 4, stk. 1, c), og artikel 28).

Forordningen forbyder at anvende
    • animalske biprodukter og forarbejdede produkter til fodring indenfor samme art,

Den korte version er at man ikke kan sige noget konkret om indholdet af animalsk biprodukt udfra produktionssted, men man må ikke fodre hund med hund, men gerne med kat.

jeg synes hellere man skal tænke over hvorfor producenterne ikke bare bruger nogle ordentlige råvarer. Det er jo ikke svært... men det bliver lidt sværere at tjene rigtig mange penge.

I øvrigt skal skal man være opmærksom på at produktionsstedet ikke altid er det samme som det land firmaet kommer fra. Kig på posens batch-nummer (står ved siden af udløbsdatoen)... der kan man se hvor foderet er lavet (fx. RC laves pt både i Frankrig og Polen)

• #48   6. mar 2012 Imponerende så meget I researcher og ved smiley

Jeg råfodrer mit allergi-kræ, de 4 andre og 2 katte lever på RC ...

Ingen problemer - høj-aktive hunde (pånær corso´en som jo som alle andre molosser bevæger sig i slow uanset hvad den foretager sig), der bliver trænet 5-6 gange ugentligt - og 5 gange HD-A/A og AD-0/0 .. derfor smiley

Jeg har prøvet andre fodre til min ikke-allergi hund, WB og Olivers, men synes ikke han kører så godt på det som på RC.
    Acana er inde i min overvejelse .. men kender ikke rigtigt nogen, der fodrer med det på hunde, der bliver brugt ...

• #49   6. mar 2012 Jeg har lige været nede og lure på forskelligt foder og Acana ser rigtig godt ud, men er lige en tand for dyrt:-/

Jeg overvejer lidt at køre på Sportsman pride som jeg gjorde med min husky der var svær at fodre på... det koster 389,-(mener jeg) for 15 kg...

Nogle andre der har gode erfaringer med det foder? mine forældre har fodret med det til deres labradors og DS gårdhunde i 5 år:-)

• Brian
    Brian Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Svar: 16
    #50   7. mar 2012 link til vejledning:

(link fjernet)

læs side 16-21

• #51   7. mar 2012 Brian. Tak for dit indput, det viser ihvertfald mig at jeg ikke er den eneste som har læst om al det vamle "animalsk biprodukter" stammede af ihvertfald før 2009-2011.
    Jeg har selv prøvet at dobbelt tjekke men kan pt. også kun finde det sted som Balder`s moar /Mamma Del Cuelo har skrevet om.

Ud over det så er det vel bedst for vores hunde at de får et godt foder UDEN biprodukter= kun med ting om de ville æde hvis de skulle klare sig selv i naturen=kød, bær og grønt, hunde er jo trods alt altædende og ikke rovdyr som kun æder kød. :o)

• #52   7. mar 2012 Kingsmoor og markus muhle. Det er umiddelbart hva jeg ville andbefale. Kingsmoor kan fås hos maxizoo og de har nogle gange 25% på deres ikke nedsatte varer og så bliver det rigtig billigt, ellers kører my pets 10% hvis man melder sig ind og bliver VIP og de forhandler begge mærker. Også når mærkerne er på tilbud.
    Markus koster 429 for 15 kg
    kingsmoor koster 394 for 12 kg og hvis du køber 2 poser kommer de ned på 374 for original.
    Kingsmoor pure er lidt dyrere og koster 449 for 12 kg og ved køb af 2 429. Dertil skal så modregnes de 10% i rabat.
    For at få besked om maxizoo (25%) skal man melde sig ind i poteklubben, som gøres på maxizoo.dk
    My pets findes på mypets.dk og de har også en butik i Vemmelev ved Slagelse..
    Kingsmoor er dansk og markus er tysk..

• #53   7. mar 2012 Ps ved ikke priserne på kingsmoor hos maxizoo da jeg stadig er på hvalpefoder, og man kan ikke slå priserne op på deres hjemmeside..

• #54   7. mar 2012 Beklager min fejl, det skulle bare kunne købes på nettet. SORRY *Ss*

• #55   7. mar 2012 Charlotte: Var faktisk Mypets i vemmelev jeg var hos igår:-)

• #56   7. mar 2012 Stadig har jeg ikke fryserplads til BARF:-/ Eller havde det været første priotet

• #57   7. mar 2012 Altså Uanset hvad så kan der ikke være kat i maden hvis de er aflivet hos dyrlæge, for de bliver brændt ligesom mennesker.... Hvorfor de automatisk ryger derhen ved jeg så ikke nogetom men det er faktum...

• #58   7. mar 2012 * Mamma del Culo Maculato *

Tusind tak for alt din info i denne tråd - nu mangler jeg blot en komplet foderanalyse af henh Royal Canin 4800 sammenlignet med et af Acanas produkter .. så kom frisk .. du er go til det ;)))))

• #59   7. mar 2012 Du er evigt velkommen .. men syd- midtsjælland er jo adressen smiley

Det var egentlig ment som en joke - men ser da frem til hvad du finder ud af. Det er Flax som jeg overvejer et skift med .. alt det kornsnak kan jo ikke lade være med at gøre en eller anden form for indtryk smiley

• #60   7. mar 2012 * Mamma del Culo Maculato *

1000 tak skal du have smiley

Jeg vil kigge nærmere på de links og se hvad jeg kan finde ud af. Jeg har ½ pose Acana pacifica, som jeg bruger på sporet til min allergihund .. men vil da lige overveje om Flax skal over på den ..

Ihvertfald tak for det, rigtigt pænt af dig smiley

• TST hund L
    TST hund L Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 40
    #61   7. mar 2012 Du skal have en foder med mere energi end normalt f.eks. (link fjernet)

Altså et foder som normalt bruges til aktive hunde som har behov for ekstra energi som ik at forsvinde helt f.eks. i forbindelse med jagtsæson. Er din hund ik meget aktiv, så vil den tage på af foderet pga det ekstra indhold af energi smiley

• #62   7. mar 2012 jeg kan varmt anbefale Acana Pacifica.
    Aldrig har pelsen været så flot og skinnende på Almunia som efter vi skiftede til det foder.

• #63   7. mar 2012 Har lige købt et foder til aktive hunde idag:-) Nu må vi se om der sker noget:-)

• #64   8. mar 2012 Jeg er sådan 100% ligeglad med om pelsen skinner og bliver flot smiley Det, der interesserer er, om min hund får energi nok til at arbejde så meget som den gør.

Jeg tror også jeg er kommet frem til at det - hvis det skal være Acana - skal være sport and agility. Kunne bare være rart, hvis der var nogen med aktive hunde der havde prøvet og havde lidt erfaring. På en anden side er det jo bare at prøve og se smiley

• #65   8. mar 2012 Jeg fodrer med RC og har hunde der blir trænet ikke helt på samme plan som Martine,men de er nok mere brugt end så mange andre og de mangler ikke energi,har ej heller dårligt bentøj smiley Så derfor blir de på det foder og jeg har prøvet nogen af de nævnte mærker,med dårligt resultat.. derfor blir vi på RC

• #66   8. mar 2012 Ah, ja ifht energi-niveauet hos hunden på Acana foder, så er jeg nok ikke lige den til at komme med feed-back.
    Det er ikke det helt vilde trænings-niveau vi kører på her i huset.
    èn gang i ugen fast og lidt her og der. Og nogle træf sporadisk i måneden, men kan godt læse du leder efter et helt andet level af arbejde hos hunden. smiley

• #67   8. mar 2012 Det med pelsen nævnte jeg dog som et tegn på sundhed generelt. Ikke nødvendigvis pga skønheden. smiley

• #68   8. mar 2012 Stine M -

Jamen umiddelbart har jeg det på samme måde som dig - vores maller kører (pånær allergi-skvadderhovedet) super godt på RC, men alle de tråde om korn og ikke-korn har efterhånden gjort et lille indtryk, så jeg kan da ikke lade være med at tænke lidt smiley

Karina -

Netop det jeg mener smiley Men enig med det med pelsen, den havde jeg ikke lige gennemtænkt i første omgang smiley

• #69   8. mar 2012 **Alfisten Natasja* *

I dén grad !

Jeg lægger den med i den samlede pulje med for- og imod foderskift.

1000 tak for det - det er en god pointe synes jeg smiley

• #70   11. mar 2012 Alfa.. min får råt ved siden af RC,når jeg støder ind i gode tilbud osv.. så jeg må fodre optimalt.. de kan både træne og løbe marathon med den kost.. ha ha

Ej jeg gider simpelthen ikke de taber sig (har trimmet slanke hunde ) pelsen blir grim,dårlig mave og dårligere ører,som jeg har oplevet på nogen af de ovennævnte.. så mine trives åbenbart på foder med korn..

• #71   14. mar 2012 Min malinois er blevet meget glad for Belcando foder.

Særligt gravy varianter er han helt vild med (det er dem man hælder varmt vand over inden det serveres)

(link fjernet)

Kommentér på:
Anbefal et godt foder???

Annonce