anbefal et godt hvalpefoder {{forumTopicSubject}}
Jeg har en dejlig 13 ugers DK/SV tæve, som er meget aktiv. Jeg fodrer hende 3 gange om dagen, morgen middag og aften med Havlpefoder fra Royal Canin til de små racer. Hun får det serveret med lidt lunkent vand på, men gider næsten ikke spise noget. Principielt mener jeg jo, at så skal maden fjernes igen og så må hun vente til næste måltid. Men her er mønstret så det samme, hun spiser en lille smule og går. Synes hun har tabt sig nu og ville gerne at hun spiste lidt mere med al den krudt hun brænder af. Har prøvet at lade skålen stå lidt og så spiser hun en smule mere, men sjældent helt op.
Jeg synes hun virker sulten i løbet af dagen, og går tit og leder efter noget at 'snave' i, når tyggebenet ikke er godt nok længere...
Er der nogen med et godt råd, eller som kan anbefale et godt hvalpefoder som de rent faktisk gider æde?!
Med til historien hører, at jeg er 3 hjem for den lille og hun har derfor haft nogle turbolente første måneder i livet. Det kan muligvis have noget med det at gøre også.
maj 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 348
http://www.regalpetfoods.dk/pl/Puppy_Bites_53.aspx
maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Mine hunde har altid haft foder stående 24/7 så de har kunne spise når de var sultne, men ok den er så heller ikke vådt men tørt så det ikke bliver surt/dårligt.
Desu. er det ikke så godt for tænderne som tørkosten.
Men når jeg så har en hvalp i huset så bliver fodret vejet af en gang i døgnet så jeg har tjek på hvor meget den har spist, for jeg opdagede for mange år siden at de spiser mest omk.kl.4 om natten/morgene, hvor jeg sover bedst ;o)
Men self. hvad der fungere her behøver self. ikke at fungere hos dig*Ss*
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
maj 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 348
Jeg har altid været imod hunden har mad til fri afbenyttelse hele dagen. Det bliver også sværere at træne dem, da man ikke kan styre deres sult og motivation. Men det er måske bare min erfaring???
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 226
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Synes det er et meget reelt foder til en rimelig pris.. Og det eneste af de mange mærker vi har prøvet som vores hund kan tåle i maven.
Til en dsg er det enten puppy small breed eller puppy..
Det skiller ved 10 kg. voksenvægt og hvis det ligger lige på grænsen så vælg puppy
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Det med at bruge mad som belønning, det virker kun på visse racer, jagthunde,mynder og spidshunde kan ikke bestikkes af godbidder når de er ude, så der må/skal findes andre metoder. ;o))
anbefal et godt hvalpefoder