{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.854 visninger | Oprettet:

Mops/Fransk Bulldog - hvad tror du? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jge hjælper min bror med at finde den perfekte hund for ham, og er i min søgen stødt på en mops/Fransk bulldog blanding... Mit spørgsmål går på, om I tror/ved/kender noget til denne blanding? Jeg er lidt bekymret over luftvejsproblemer, tror I det kunne være et problem? Sælger skriver, at de ingen luftejsproblemer har...
Ellers vil jeg gerne høre hvad I har KONSTRUKTIVT at sige - jeg ønsker ikke nedladende bemærkninger (jeg ved jo, at der kan være lidt race-knepperi herinde smiley )

http://www.dba.dk/mops-hvalpe-8-uger-absolu/id-77499865/

Sanni


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mops/Fransk Bulldog - hvad tror du?
  • #1   28. sep 2011 jeg har set en hund af den blanding.
    en mægtig sød og sjov hund med enormt meget krudt i rumpen..
    den havde ikke vejrtrækningsproblemer.

    jeg vil dog råde til kun at købe en sådan blanding hvis forældredyrene er tjekket for racerelarterede sygdomme..

    OG passe på ikke at købe fra en hvalpefabrik eller hundehandler.
    racen / blandingen er OPLAGT til den type avl, og det kommer til at blive dyrt både på pengepungen når hvalpen bliver syg og på det følelsesmæssige plan når den skal aflives alt alt for ung


  • #3   28. sep 2011 Det er to racer der har en del racerelateret sygedomme med i bagagen, og tvivler stærkt på at forældre dyr er tjekket for noget som helst... Så jeg ville lukke ned for "åhhh så forbandet nuttet at se på" brillerne, og kikke mig om efter noget der var tjekket, tavle,blandning what ever.. det vigtigste må hvalpens tarv, og det er kun i højsæde hvis man køber efter tjekkede forældre...

  • #4   28. sep 2011 min søsters kammerat har sådan en hund. og der har aldrig været noget galt med ham, han er frisk og en rigtig vild basse smiley han elsker at løbe og lege. og har ingen problemer med skindet eller vejrtrækningen. smiley han er 3 år smiley
    synes for øvrigt at blandingen er super sød.
    men der vil altid være folk der skriger NEEEEEEJ.. men vi skal lige huske at race hunde med tavle også har mange skavanker. man er ikke 100% sikker bare fordi der er tavle på.
    min brors mops døde af en hjerne fejl, den fik en hjerneblødning. Det var der ikke nogle der kunne have forudset. Og den havde fin stamtavle.


  • #5   28. sep 2011 det er sgu intet med tavle at gøre.. typisk at nogen igen skal påpege, at tavlehunde også kan blive syge... SELVFØLGELIG KAN DE DET, men men men.. man kan bedre tjekke forældre, når der er tale om hunde med stamtavle... og ofte, når de avler uden tavle, så er forældrene altså ikke tjekket for en fløjtende fis. De ser skønne ud.. og jeg synes der er rigtig mange søde blandingshunde, men man skal godt nok se sig for.

    FB og Mops er racer, som døjer med allergi, hårsækmider og mange racerelaterede sygdomme.... så hvorfor tage chancen. At avler siger, at der ikke er noget med luftvejene nu siger jo intet... de er 8 uger... alle de forskellige sygdomme viser sig ofte først indtil hunden er 2 år.



  • #6   28. sep 2011 og som Pernille nævner.. hvis hunden skulle blive syg, så har du altså en bedre garanti med DKK som kan hjælpe dig.

    Hellere give penge for hunden end give pengene til dyrlægen efterfølgende..


  • #7   28. sep 2011 Det lyder som en rigtig skidt blanding når det kommer til arvelige sygdomme! Jeg tænker også at blandingen alene kan give problemer, FB´en er jo en tung hund iht. mopsen

    Det er altså også værd at huske på at det ikke er toppen af poppen der bruges til blandingsavl.


  • #8   28. sep 2011 Hvordan ved sælger at de ingen luftvejsproblemer har? Er forældrene undersøgt for noget (andet end det årlge tjek)?


    Pernille

    5-10.000? Min Holgers dårlige luftveje og allergi har indtil videre kostet omkring 40.000,- :o)


  • #11   28. sep 2011 Min veninde har en hund af den blanding. Super dejlig hund med krudt i rumpen, ingenh vejrtrækningsproblemer, har det dog ekstremt varmt om sommeren.. Så vidt jeg ved ingen allergi osv., men hun har haft dårlig mave på alt det foder hun har prøvet til hende.. Tror hun har rigtig sart mave..
    Jeg ville holde mig fra det..


  • #12   28. sep 2011 det jo helt tosset at sige balndingen skal man holde sig fra pga sygdommene der hører racen til,,,det vil de jo også have hver for sig

    Køb et ordentlig sted,,fra ordentlig raske forældre og sørg for de vil skrive en salgs aftale,,,,hvis opdrætter er reg og du får en kontrakt så har du ihvertfald 2 års reklamation ifølge købeloven hvis de skulle være arvlige sygdomme


  • #13   29. sep 2011 Min veninde og Milos bedste ven er en blanding mellem mops og fransk. Det er den dejligste lille hund med et fantastisk dejligt sind, har alle de gode egenskaber fra begge racer. Den fejler intet og har aldrig gjort. Den har rigtig god vejrtrækning, ingen hårmider osv. Om hun bare har har været heldig ved jeg ikke. Men efterhånden kender jeg mange mops og fb'er med og uden stamtavle. Det er sunde og raske hunde, og har ikke oplevet nogle som har alle de kendte sygdomme og "defekter" som normalt er beskrevet. Har lidt mistanke til, at det efterhånden er hysteri med deres "defekter", og syntes det er synd disse racer skal have det hængende på sig. Jeg syntes du skal følge din gode fornuft og mavefornemmelse, og sætte dig ind i hvad du skal kigge efter når du ser efter hvalp. Så har du gjort dit bedste.

  • #14   29. sep 2011 louise jeg har selv begge racer og jeg ser heller ikke de problemer så store som de er blæst op


  • #15   29. sep 2011 jeanette-Antisnob: Endelig en som er enig med mig:)

  • #16   24. mar 2012 Vi har også en blanding af fransk og mops super fantastisk hund smiley Overvejer selv lidt at lave et enkelt blandings kuld da vi også har en ren fransk smiley min har ikke været dyre end den rene franske eller bare en alm. hunde for den sag skyld i dyrlæge regninger.

  • Vita M
    Vita M Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 2
    #17   13. maj 2013 jeg har to tæver , den ene Mops/fransk bulldog og den anden mops/dansk svensk gårdhund, begge hunde har så absolut slet ingen probs hverken eksen eller luftveje , så disse blandinger kan varmt anbefales.

  • #18   13. maj 2013 min tidligere nabo havde en blanding af Mobs og fransk bulldog.
    Da jeg flyttede var hunden ca 6 år. Og på gravens rand.
    Den kunne ikke få luft og havde været indlagt mange gange.
    Ejer sagde at næste gang kom den ikke med hjem.


  • #19   13. maj 2013 Vita: Aha, så fordi du kender en der er "sund", så er alle det....? Bort set fra det så er denne tråd 1,5 år gammel....

  • Vita M
    Vita M Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 2
    #20   14. maj 2013 Ja men selvom tråden er gammel kan jeg da se du så mit svar. Og hvorfor sidder du og håner. er du lavet af noget specielt. Siden du kan tillade dig.dette. man må vel have sin egen mening. Tingene

  • #21   14. maj 2013 Jeg håner ikke (slå evt. ordet op). Jeg bliver bare utrolig træt i hovedet af folk der tror at fordi et eksemplar er heldig, så betyder det at alle de andre eksemplarer også er det.

Kommentér på:
Mops/Fransk Bulldog - hvad tror du?

Annonce