1.436 visninger
|
Oprettet:
Mops eller Fransk Bulldog {{forumTopicSubject}}
Hejsa, vi er en familie på 5 med en ældre hanhund, som nu gerne vil udvide familien med et nyt familiemedlemmer.... Vi har talt om racen Mops eller Fransk Bulldog..... Vores børn er i alderen 5, 7, 9! Hører gerne fra jer ??
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 923
Jeg ved desværre ikke selv nok om racerne til at kunne svare på spørgsmålet
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Min gamle Mops blev næsten 14 år.... den fejlede aldrig noget ... og havde aldrig været hos dyrlægen ... ........ og jeg kender flere med Mopser ... og de er også sunde og raske.... sååå ...
Vores venner havde en FB .... den blev 12 år... fejlede heller aldrig noget.... den blev aflivet pga. en skade i ryggen ....
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
Men hvis i SKAL have en en af de 2 ville jeg vælge fransk bulldog MED stamtavle og være MEGET omhyggelig med at vælge kennel (:
Venges herinde avler vist fransk bulldog og hende ville jeg godt turde købe en hos (:
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.933
Og så er den her også bare en klassiker: Sund og rask - blev aflivet pga en skade i ryggen. Hvor hører man bare tit om franske bulldogs som er "sunde og raske" liiiiiige bortset fra det og det og det...
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.499
I dag ville jeg også være meget forsigtig med at købe en af de 2 racer, medmindre jeg havde enten megen forstand på dem , eller meget kyndig vejledning fra en med megen forstand på racen og stor indsigt i hvem de ansvarlige opdrættere er ...
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1266 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.251
Som de andre i tråden siger er der dog en række sundhedsmæssige udfordringer for mops (og fransk bulldog), så jeg vil anbefale dig at finde en DKK-opdrætter af racen der tjekker racerelaterede sygdomme igennem, fx patella og PDE. Hvis/når I møder opdrættere så se på begge forældredyrene, hvis muligt: Hvordan er vejrtrækningen, hvor store er næseborene, folden osv. Spørg gerne ind til sundheden hos hundene
Mopsen er en smadderskøn race, desværre bare blevet alt for populær
maj 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 8
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
maj 2006
maj 2006
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
Og nej jeg ville absolut aldrig købe en blanding af de racer, de er jo slet ikke tjekket for sygdomme, hvilket giver højere risiko for en syg hund end hvis den har tavle.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
maj 2006
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Den har ALDRIG været til Dyrlæge pga. sygdom ..... ( skåret ud i PAP ).
........................................
Vedr: mine venners FB ....der blev aflivet pga. en SKADE i ryggen ved fald ..... Ikke fordi den var født handicappet eller på anden måde syg.... ( skåret ud i PAP ).
Næste gang du læser noget jeg har skrevet .... kan du roligt stole på det der står ... da jeg ikke ser nogen grund til at skrive andet end hvad der er rigtigt ... og hvad JEG har oplevet.....
PS : .... Desuden er der en MOPS herinde på HG ... ( en MOPS i måske alle sammen kender ) ... den går til agility .... og den ligger ikke fladt ned på jorden og hiver efter vejret....
maj 2006
jun 2014
Så vil jeg mene i bør kigge efter et helt andet dyr
jun 2014
Får din(e) hunde 10 min. gåtur maks. oder?
jun 2014
For ellers er det jo mere end en time
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
Nu har jeg Boston og vil sige mops og Boston ligner hinanden meget mere sindsmæssig end den franske og Boston.
Nu ved jeg ikke hvordan dine børn er opdraget.(havde en veninde, hvis børn må kravle rundt på deres staf, det finder min BT sig ikke i) Men den franske er mere tung i det og det gør dens aktivitet niveau er lidt begrænse som boldt spil. Alle tre racer kan have problemer med varmen og den vilde aktivite i varmen. Men super lækker hunde.
Men lav dit hjemme arbejde og køb med stamtavle og tag eventuelt ud og snakke med avler af racen
Mops eller Fransk Bulldog