{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mops eller Fransk Bulldog
  • #2   6. jul 2014 Mon ikke et spørgsmål lyder på om hvorvidt de skal vælge det ene eller det andet i forhold til deres familiesituation?

    Jeg ved desværre ikke selv nok om racerne til at kunne svare på spørgsmålet smiley


  • #6   6. jul 2014 Nu er det jo ikke ALLE Mopser og FB .... der fejler noget.....

    Min gamle Mops blev næsten 14 år.... den fejlede aldrig noget ... og havde aldrig været hos dyrlægen ... smiley ........ og jeg kender flere med Mopser ... og de er også sunde og raske.... sååå ...

    Vores venner havde en FB .... den blev 12 år... fejlede heller aldrig noget.... den blev aflivet pga. en skade i ryggen ....


  • #7   6. jul 2014 Ja jeg ville vælge en Boston terrier, den minder meget om fransk bulldog, den er bare meget sundere smiley

    Men hvis i SKAL have en en af de 2 ville jeg vælge fransk bulldog MED stamtavle og være MEGET omhyggelig med at vælge kennel (:

    Venges herinde avler vist fransk bulldog og hende ville jeg godt turde købe en hos (:


  • #11   6. jul 2014 Fed udtalelse: Min hund blev 14 og den var sund og rask - aldrig var den ved dyrlæge! (Ok, men hvordan vidste du så den var sund og rask? Et årligt tjek, gik du vel til? smiley

    Og så er den her også bare en klassiker: Sund og rask - blev aflivet pga en skade i ryggen. Hvor hører man bare tit om franske bulldogs som er "sunde og raske" liiiiiige bortset fra det og det og det...


  • #12   6. jul 2014 jeg tror, uden at vide at begge racerne har været ok sunde og raske men det er de senere år hvor der er blevet opdrættet på en sådan måde, hen mod den mere fladsnudede at de har fået væsentlige problemer. Ligeledes det at de er blevet modehunde har gjort at der er uforstandige der er gået i gang med at avle på hvad som helst ...

    I dag ville jeg også være meget forsigtig med at købe en af de 2 racer, medmindre jeg havde enten megen forstand på dem , eller meget kyndig vejledning fra en med megen forstand på racen og stor indsigt i hvem de ansvarlige opdrættere er ...


  • #13   6. jul 2014 Nu er jeg selv ret farvet af at have mops - jeg synes, det er en rigtig god familiehund, som er rigtig glad for børn og kan håndteres af børn i alle aldre - under opsyn selvfølgelig og såfremt børnene ved, hvordande skal være omkring hunde smiley synes selv min mops er stærk i sindet, altså at hun kan klare meget og mange forskellige situationer med larm, mange mennesker osv., men det er også noget hun så at sige er vænnet til.

    Som de andre i tråden siger er der dog en række sundhedsmæssige udfordringer for mops (og fransk bulldog), så jeg vil anbefale dig at finde en DKK-opdrætter af racen der tjekker racerelaterede sygdomme igennem, fx patella og PDE. Hvis/når I møder opdrættere så se på begge forældredyrene, hvis muligt: Hvordan er vejrtrækningen, hvor store er næseborene, folden osv. Spørg gerne ind til sundheden hos hundene smiley

    Mopsen er en smadderskøn race, desværre bare blevet alt for populær smiley


    profilbillede
  • #14   6. jul 2014 Havde forelsket mig i begge racer, men kan da godt høre at der ikke er meget positivt ved dem andet end sindet? Jeg må kigge efter en anden race, der ikke kræver timers aktivering hver dag ?? God aften ??

  • #15   6. jul 2014 Hvad kan du/i tilbyde hunden i forhold til aktivering/motion osv.?

  • #17   6. jul 2014 Det vil være max en time om dagen - skal lige sige vi bor i hus med have ??


  • #18   6. jul 2014 Hvad med en Mops eller Fransk Bulldog blanding (altså ikke de to racer sammen ??) skulle det være bedre? Nogen der har erfaringer der?

  • #19   6. jul 2014 Grit - Hvis du har forelsket dig i Fransk og Mops så kig på en Boston terrier, men ellers så snak med Venges herinde fra om fransk bulldog.

    Og nej jeg ville absolut aldrig købe en blanding af de racer, de er jo slet ikke tjekket for sygdomme, hvilket giver højere risiko for en syg hund end hvis den har tavle.


  • #20   6. jul 2014 Nej, en blanding er på ingen måde bedre. De avles med hoved oppe hvor solen ikke skinner, Og arvelige sygdomme forsvinder ikke ved at blande racer.

  • #21   6. jul 2014 Fedt med alle de indlæg ?? Tusind tak ??

  • #22   6. jul 2014 A-S .... Når jeg skriver min MOPS var sund og rask ... så er det fordi den VAR sund og rask ..... hvorfor skulle jeg skrive det , hvis det ikke passede ?? ...... Den blev jo 14 år ikke ??

    Den har ALDRIG været til Dyrlæge pga. sygdom ..... ( skåret ud i PAP ).
    ........................................

    Vedr: mine venners FB ....der blev aflivet pga. en SKADE i ryggen ved fald ..... Ikke fordi den var født handicappet eller på anden måde syg.... ( skåret ud i PAP ).

    Næste gang du læser noget jeg har skrevet .... kan du roligt stole på det der står ... da jeg ikke ser nogen grund til at skrive andet end hvad der er rigtigt ... og hvad JEG har oplevet..... smiley

    PS : .... Desuden er der en MOPS herinde på HG ... ( en MOPS i måske alle sammen kender ) ... den går til agility .... og den ligger ikke fladt ned på jorden og hiver efter vejret.... smiley


  • #23   6. jul 2014 Dejligt også at høre noget positivt smiley


  • #25   7. jul 2014 En times aktivering. Er det inkl. min. 3 gåturer, mental stimulering, leg osv.?

    Så vil jeg mene i bør kigge efter et helt andet dyr smiley


  • #27   7. jul 2014 Shit Isabelle.

    Får din(e) hunde 10 min. gåtur maks. oder?


  • #29   7. jul 2014 Og derudover træner du ikke med dem.

    For ellers er det jo mere end en time smiley


  • #30   7. jul 2014 Nu kender jeg så avler af begge racer og kender folk der købt fra andre kenneler hvor din intet fejler. Men det kræver man vil betale mellem 10.000-15.000 for en hund.
    Nu har jeg Boston og vil sige mops og Boston ligner hinanden meget mere sindsmæssig end den franske og Boston.

    Nu ved jeg ikke hvordan dine børn er opdraget.(havde en veninde, hvis børn må kravle rundt på deres staf, det finder min BT sig ikke i) Men den franske er mere tung i det og det gør dens aktivitet niveau er lidt begrænse som boldt spil. Alle tre racer kan have problemer med varmen og den vilde aktivite i varmen. Men super lækker hunde.

    Men lav dit hjemme arbejde og køb med stamtavle og tag eventuelt ud og snakke med avler af racen smiley


Kommentér på:
Mops eller Fransk Bulldog

Annonce