{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Mops eller Fransk bulldog? {{forumTopicSubject}}

Står i det dilemma at jeg gerne vil anskaffe mig en hund mere. Jeg har i forvejen en skøn boxer, og han savner en lille legekammerat. Jeg ved ikke helt om det skal være en mops eller en fransk bulldog... Ville høre om I kunne opridse nogle af forskellige udover udseendet, på disse to racer?
Er mopsen mere livlig og social?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mops eller Fransk bulldog?
  • #2   22. nov 2007 Vil også sige at den franske kan ha' vejrtrækningsproblemer.....

    Du kan købe en af de to og aldrig opleve nogen som helst problemer..
    Eller du kan købe en af de to som så er ved at dejse bare den skal løbe i mere end 5 min....


  • #4   22. nov 2007 Hvis du vil have en af disse hunde tror jeg begge er skønne, men pas på ikke at vælge de ekstreme af slagsen. Men sådan er det jo også med alt andet.
    Min veninde har en fransk og han er bare dejlig, han har ikke vejrtræknings problemer, og kan sagtens holde til at lege med min GD og labrador. Han er en sej bette gut, men de franske kan have problemer med cherry eye og allergi.


  • #5   22. nov 2007 Jeg kan ikke udtale mig om den franske bulldog, men man kan altså sagtens finde en mops uden vejrtrækningsproblemer. Men for begge racer gælder det at man skal passe meget på deres aktivitetsniveau i de første 1 til 1½ da der ellers er stor risiko for HD.

  • #7   22. nov 2007 Okay, lyder sørgeligt..
    Er der nogen af dem der har tendens til at gø mere, eller er der en af dem der simpelthen er meget dårlig til fx at lære at gå hen i kurven? smiley


  • #9   22. nov 2007 De er begge to meget selvstændige racer så hvis de ikke lige føler for det så gør de det ikke...

    Synes at den Franske har tendens til at være mest stædig smiley


  • #11   22. nov 2007 Jeg synes ikke at mopsen gør specielt meget men der kan nok også være forskel på dette punkt.

  • #12   22. nov 2007 Jeg vil godt lige aflive den der med at mopser ikke kan ligge ned uden at blive forpustet.... Ja de findes. Men hvis man finder en sund og rask hund så er der ikke de problemer. Enzo trækker vejert helt fint og uden lyd og noget. Snoker allerhøjst lidt når han sover, men det er der sku så mange andre der gør.
    Kan bare ikke lide når folk får mopsen til at lyde som om den burde være invalidepensionist.
    Det handler bare om ikke at købe noget skravl.
    Puha det lettede..,,

    Jah mops eller franks... Nu har jeg selv en mops, og vi går til træning med 2 franske hvoraf vi kender den ene franske ret godt.
    Min mops er en meget sød og kærlig hund, der vil gøre ALT for godbider og for at gøre mig glad. Dvs at han har været og er stadig meget nem at opdrage!
    Den franske vi kender godt er lidt ældre end Enzo men også godt opdraget men hun har lidt sværere ved det. Den franske er i den grad kendt for at have sin helt egen mening og gider den ikke, ja så gider den ikke.
    Den franske er også en del stærkere en mopsen. Sådan gå tur mæssigt fx. Og den leger lidt vildere. Man kan måske sige at den er mere robust. Men bestemt en rigtig god og kærlig følgesvend..

    Fælles for begge er at de har tendenser til sygdom så man skal se sig for når man køber dem. Og gør man det, kan man sagtens få en god, sund og rask hund!!

    Held og lykke med det


  • #13   22. nov 2007 enig med camilla ;O))

  • #15   22. nov 2007 Men Pernille, du kender EN mops der har vejrtrækningsproblemer... Jeg kender en 15-20 mops og de er helt uden problemer......
    Kan du så ikke se du er med til at give racen et dårlig ry???

    jeg kender en schæfer og den er syg i hovedet og knorre og bider alle.... Så sådan er alle schæfere så.... Eller hvad?


  • #16   22. nov 2007 Vi har 12 mopser og ingen af dem har problemer med vejrteækningen... og jeg vil give Camilla ret .... fordi man kender et dårligt eksemplar så gør det jo ikke selve racen ringere... det er bare en generalisering.

  • #18   22. nov 2007
    Vi har tre stk franske..Og de er meget legesyge alle tre...mine to døtre har en hver , og de kan godt finde ud af at lægge sig i kurven....
    Ingen problemer med vejrtrækning hos dem , kender ikke meget til mops men har da hørt at de franske har et bedre temperament...
    De er utrolig børnevenlige , de franske kan være vildbasser , men også hyggehunden der elsker at putte ( dem jeg kender i alt fald)


  • #19   22. nov 2007 Camilla -
    Hvorfor går du sådan i forsvar overfor Pernille og bliver hidsig fordi at hun skriver det faktum at hun kender en mops med vejrtræknings problemer ?

    Du véd at de findes.... Pernille siger bare hvad HUN har oplevet.. Hun siger ikke at ALLE mops er sådan......

    Synes godtnok at paraderne ryger op som en i helvede når der er nogen herinde der bare tænker på at pippe noget om en fejl ved andres racer !!


  • #20   22. nov 2007 Jamen Pernille jeg fare skam ikke i totterne på dig, men prøver at give dig et eksempel på hvordan for det første det er at høre at ens elskede race bare er så syg og dårlig, når man selv sidder med det skønneste eksemplar, og for det andet hvordan en kommentar som din hurtig kan ødelægge racens ry hvis ikke andre fortæller hvordan virkeligheden er...

    Nogle mopse ejere - og franske for den sags skyld bliver verbalt overfaldet på gader og stræder, hvor folk råber hvordan man dog kan være sådan en dyrplager at holde sådan en hund. Fordi de kun har hørt fra folk som dig der siger de nærmest er invalide.... det gør sku ondt!
    Sikkert lige så meget som det gør ondt på dig når du høre dårligt om schæfere.
    Ps det jeg skrev var bare et eksempel. Har kun kendt de dejligste schæfere.


  • #23   22. nov 2007 Jamen så burde du måske ha formuleret dig anderledes. For selvom du skriver at det er din erfaring så slutter trådstarter af med at skrive

    "Okay, lyder sørgeligt.. "

    Så hva mon hun nu tror om den dejlige race??? Kan bare irritere mig at folks uvidenhed kan smitte sådan af på andre...


  • #25   22. nov 2007 Stald, det vil jeg ikke mene. Kennel D skriver længere oppe at hendes 12 mops ikke har problemer. Dem har jeg mødt, jeg ku ikke mærke noget på dem.
    ud over det kommer jeg på hele 2 mopse forum, og der er ikke en der har de problemer. Det handler bare om ordenlig avl. Om rene stamtavler....
    Så er der ikke de problemer.


  • #27   22. nov 2007 Hov hør nu lige.. Hvem er det nu der ikke læser... Jeg siger at hvis du finder en ordenlig sund og rask hund fra ordenlig opdræt så er der ikk det problem.....
    Siger ikke at det ikke findes. For det gør det desværre.

    Og jo de to racer har tendes til sygdomme, også derfor det er så vigtig at købe dem fra et godt sted. Hvor man ikke har de problemer. men når man køber en hund til under det halve og så lige ind over grænsen, ja så kan man ikk forvente andet end problemer. Men igen, sådan er det med alle hunde.


  • #28   22. nov 2007 Og det med uvidenhed var ikke myntet på dig, men fx på dem der verbalt overfalder andre og anklager dem for dyrplageri... Det er da uvidenhed når man ikke ved at der også findes sunde eksemplare, som der også gør inden for din race

  • #30   22. nov 2007 Ja der findes altid rådne kar...
    Også derfor man skal se sig godt for. Specielt når man køber mops og franske...
    Der må man tage ud og se forskellige kenneler og bedømme dem, og så søge godt og grnudig på nettet efter ros og kritik af de kenneler før man køber... Ligesom det er med alle andre slags hunde jo sådan set


  • #31   22. nov 2007 Tja spørg du mig.. siger jeg fransk, da jeg selv har en.. ved ikke.. som sagt alle hunde kan jo have eller få skavanker..... men en fransk kan sagtens lege med en stor hund i flere timer.. de er bare trætte bagefter.. min leger med en dobbermann nogen gange og det går fint.. han puster noget efter nogen tid men oki det ville man nok også selv hvis man havde været så aktiv.. ha ha ha ellers en delig hund legesyg, børneglad, og doven på sin måde... de sover godt.. ha ha ha
    nogen kan have tendens til at prutte noget... en del luft.. men igen meget forskelligt fra hund tíl hund indenfor denne race... og igen kan foder spille en lille rolle..
    derud over kræver de ikke det vilde man skl lige huske at rense deres folder ved snuden ind i mellem men.. ja ellers intet..
    Mopsen kan jeg ikke hjælpe dig med.. har aldrig haft en eller kenden nogen der har.. håber jeg har været til lidt hjælp....???...


  • #33   22. nov 2007 Stine P:
    Ja det er rigtigt.. de kan være stædige.. til tider.. men man skal bare ikke give op.. så kan man også komme om dem med det.. min kan til tider være stædig, men jeg prøver a lege ham ud af det alt efer hva det lige er.. og ellers bare ikke give efter... Men rigtigt.. dekan være det. igen forskelligt fra hund til hund indenfor samme race smiley
    !!!!!!!!!!!!!!!!


  • #34   22. nov 2007 Hørt!!!

  • #36   22. nov 2007 Heidi - kan du se noget vi andre ikke kan??

  • #37   22. nov 2007 * Stald Zederkof * Jeg har aldrig set en mops der savler så hvor du har det fra ved jeg ikke.....

    Til trådstarter tag ud og besøg flere kenneler med både mopser og fransk bulldog. Så kan du bedre vurdere hver enkelt race.


  • #38   22. nov 2007 Heidi - Synes nu at det er en charme den stædighed, hvis man altså kan håndtere når den er det !! smiley

    Pernille - Altså Selvom at Laura kun er ½ mops og har et snudeskaft lidt hen a la Boxer, divs kort men ikke ultrakort - så kan hun altså godt nogengange uden at have løbet eller er ophidset, trække vejret som om at luften ikke kommer ordenligt igennem næsen.. Sådan i 10 sekunders tid...
    Har også hørt en med en stor hunderace der gør det som også har et forholdsvist kort snudeskaft....
    Sjovt nok gør hun det aldrig når vi er ude og igang...

    Så snudeskaftet behøver ikke engang at være så ekstremt som hos en mops eller Fransk bulldog for at det nogengange kikser hos hunden.... !

    Jeg tænker også nogengange at hold da kæft hvor er folk i forsvarsposition og farer op og går helt amok hvis man insinuerer noget om en fejl ved mops eller fransk....
    Men jeg har så heller ikke prævet at få sure blikke på gaden og har aldrig fået at vide at jeg er dyrplager baseret på den race jeg har valgt !!!
    Så jeg kan måske godt forstå at nogen altid er i forsvarsposition....
    Men synes bare at det er ærgeligt at man ikke kan påpege fejl, når de rent faktisk eksisterer uden at man nærmest får skæld ud over at man dog kan finde på at nævne det !

    Men det ændrer sig nok aldrig, men nægter at ta' mundkurv på af den grund når folk spørger smiley


  • #39   22. nov 2007 Misha - JO DET ER ET OPSTØD !!

    ;-P


  • #40   22. nov 2007 Stine P

    Klart du tror at ALLE mops har vejrtrækningbesvær, da du jo selv kun ejer noger der ligner 1/4 mops.

    "Elsker" bare når folk seriøst ved hvad de snakker om

    100 % enig med camilla og kennel d


Kommentér på:
Mops eller Fransk bulldog?

Annonce