{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

Jeg er en stor farlig hanhund!!! {{forumTopicSubject}}

benson er begyndt at være en rigtig hanhund smiley
Når vi møder andre hanhunde så skal han lige puste sig op og være dominerende, hvis jeg trækker ham væk eller hvis den anden hanhund dominerer igen - flipper han total ud! Han knurre og gøer, og "hapser" vil ikke kalde det at bide, men mere som en advarsel..
Der er ikke noget hvis det er hunde han kender.. På nær hvis de rør hans kødben smiley han gør han det samme. Nogle dage er det langt værre end andre..
Hvad kan jeg gøre for at stoppe dette - kasteration er sikkert forsent og er kun noget jeg vil gå med til hvis det bliver helt ekstremt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er en stor farlig hanhund!!!
  • #1   27. sep 2011 Altså mange han hunde kan ikke med andre hanner der ikke er kastereret og det ville nok hjælpe at få han kastrereret hvis du da ikke skal bruge ham til avl. Man får en roliger hund ud af det så det er aldrig for sent!

  • #2   27. sep 2011 Jeg bruger kommandoen nej... Det plejer at hjælpe.Kender godt adfærden fra min jrt.Det er i mine øjne naturlig adfærd , og nej han bider heller ikke , men vil lige vise hvem der er boss.Kastration er IKKE en mulighed for mig.

  • #3   27. sep 2011 Hvis han kun er en 2-3 år gammel så er det sandsynligvis ikke for sent at prøve at rette adfærden med en kastrering, men det forudsætter at hans opførsel skyldes testosteronen. Puster han sig derimod op fordi han er usikker, så hjælper en kastrering ikke, det kan tværtimod blive værre.

    Du kan jo evt. prøve med en kemisk kastrering først.

    Hvis det var min hund, så ville jeg nu nok prøve at træne det væi første omgang. Han skal simpelthen lære at ignorere andre hanhunde, noget som måske kan hjælpe er "se på det" øvelser, "fokus" øvelser, først på afstand og så tættere og tættere på de andre hunde, og at du tager hånd om situationen, sådan at han ved at du bestemmer om I skal puste jer op over en fremmed han eller ej. Det kan gøres ved at du helt ignorerer den anden hund - eller hvis ikke det er muligt, så gå imellem Benson og den anden hund.


  • #4   27. sep 2011 Lars: jeg har det på samme måde, jeg syntes ikke kastation er vejen frem.. Jeg vil i hvertfald så meget som muligt undgå det.

    M.i: Problemet er ikke når hanhundene kommer forbi, han gider bare ikke når de kommer og snuser til ham smiley jeg syntes ikke han virker usikker, tværtimod. Han har også altid været Van til at lege med alle hundene, forskellige størrelser, racer og køn.
    Men hvis jeg kan nå et plejer jeg også at: sige nej benson - gå imellem hundene og gå væk med benson. Når han så er faldet til ro går jeg tilbage. Så er han "bare snobbet" hvor han ikke engang gider kigge på den hund der var "problemet".
    Er det blot denne øvelse jeg skal forsætte med? Eller håndtere jeg det forkert?


  • #5   27. sep 2011 Hvis det kun er når de er helt henne og snuse til ham, så synes jeg egentlig bare at du skal prøve at stoppe dem inden de når hen og hvis ikke du når det, så bare forsætte som du gør nu.

    Det som du beskriver her er bestemt ikke noget jeg ville kastrere for.


  • #7   28. sep 2011 Jeg har haft store problemer med at finde et sted og har simpelhen opgivet smiley
    De steder på Fyn jeg er blevet anbefalet har ikke haft plads på holdene fordi han er lille.
    Og der jeg gik til hvalpetræning, er jeg ikke interesseret i at fortsætte.
    Han er ellers Van til at komme i hundeskov, som jeg lagde på hylden fordi vi fandt ud af hvor mange hunde der boede i vores kvarter som med glæde ville lege med ham.


  • #9   28. sep 2011 Carina, jeg læser det ikke som at være dominerende, men derimod som om, at hunden er presset og forsøger at skabe afstand.

    En dominerende hund er en cool hund, ikke en, der laver udfald ;o)


  • #10   28. sep 2011 CH: Presset? Kan du uddybe hvad du mener? Han virker på ingen måde usikker.
    Ulla: hvor er det henne? Må benson så godt være på holdet? Han vejer lidt over 9kg, problemet har været at trænerne ikke turde tage ham ned på et hold med store hunde fordi han er lille - på trods af jeg har sagt han er Van til store hunde, han bor trods alt sammen med en samojede..


  • #12   28. sep 2011 Knurren, gøen og hapsen er afstandssøgende signaler - og de vidner jo selvsagt om, at han gerne vil have de andre fjerner sig fra ham.

    Hvis han ikke var presset, så ville han ikke sige en lyd, men blot være i det.

    Der er en bred forveksling af lige præcis det, at en hund puster sig op og så at den udviser dominans.

    Det understøttes i øvrigt af, at han ikke har den adfærd blandt hunde, han kender.

    Ressourceforsvar skal helt ud af denne ligning her - det er en helt anden boldgade.


  • #13   28. sep 2011 Og - på Fyn mener jeg, at kreds 49 har træning for andre racer end schæfer - det kan være de kan tilbyde dig et eller andet ;o)

  • #14   28. sep 2011 *CH* :
    Det kan da godt være du har ret, havde slet ikke tænkt den tanke.
    Men er det så ikke mærkeligt det er begyndt her på det seneste?
    Jeg har haft et problem med ham da han var yngre at han gøede af andre hunde, dette problem fik jeg heldigvis løst relativt hurtigt, han kan da stadig væk finde på det, men slet ikke af samme genre som før.


  • #15   29. sep 2011 Nej, det er ikke spor mærkeligt - hunden er i en alder, hvor "personligheden" sætter sig.

    Dertil kommer, at med hunde, der jævnligt er sammen med fremmede hunde, at vi ikke har en chance for at vide hvilke oplevelser og hvilken kommunikation der har været hundene imellem. De kan snildt have haft dårlige oplevelser uden vi kan nå at se det ske.


  • #16   29. sep 2011 Ja. det er helt korrekt. Vi kan jo desværre ikke tyde alle deres signaler, eller for den sags skyld være sikker på vi har tydet dem korrekt.
    Men jeg vil fortsætte med min træning, og håbe jeg kan få ham til at stoppe det smiley


Kommentér på:
Jeg er en stor farlig hanhund!!!

Annonce