{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde og rygning?
  • #2   22. sep 2011 Okay, ja hund eller kat, det kommer vel ud på et lige her smiley Men hvorfor ? er det kun pga. misserne eller er det generelt? hvad hvis i har en gæst som er uden for og ryge også personen sætter ned og snakker med katten med en cigaret i den anden hånd, er det okay?

• #3   22. sep 2011 Hjemme hos os bliver der ikke røget indenfor.. heller ikke dengang min mand selv røg.
    Rygning i bilen er simpelthen forfærdeligt for de øvrige passagere i bilen og naturligvis også for hunden.

jeg har ikke noget imod at folk ryger i nærheden af min hund, når bare de ikke smider skoddet så hunden kan komme til at spise det.
    Hvis vi er på besøg med hunden hos rygere, så blander vi os ikke i om de ryger i nærheden af hunden.. Dog må der ikke ryges med vores barn på armen.

Min gamle hund nøs rigtig meget i nærheden af tobaksrøg, så hun blev skånet mere for røg.. det var også galt udendørs

• #4   22. sep 2011 Mille J - Helt enig.. smiley Har selv en datter og her foregå alt rygning som du beskriver, dog hvis hun er væk f.eks en hele weekend kan vi godt snige os ind i stuen med et åbent vindue selvfølgelig smiley Men godt sagt!!

• #5   22. sep 2011 Jeg er røgfri på 6 år, men folk må gerne ryge i mit hjem - de må dog finde sig i et åbent vindue eller to. Odin har hele hytten til rådighed - uanset rygende gæster eller ej. I sidste ende er det såmænd ikke så tit, at der er rygere på besøg, så intet problem i den retning.

• #6   22. sep 2011 Da vi røg hed det, at man måtte ryge, hvor man ville, og hvis hunden var generet, ja så kunne den gå ind i et andet rum. I bil har jeg aldrig røget og hader når folk gør det. Det er SÅ ulækkert og jeg bliver så køresyg af det- og det er sgu ligemeget om man sidder og puster ud af vinduet. Nu ryges der ikke i vores hjem, men Louie passes af rygere- jamen så går det jo nok

• #7   22. sep 2011 Nej min mening ang. hunden og rygning er også at hvis man sidder og ryger og hunden kommer hen til en, så har den jo selv valgt det, den kan jo lugte røgen bedre end vi kan, så hvis den kommer hen, må det jo være fordi at den godt kan holde lugten ud og hvis det bliver for meget kan den jo altid gå sin vej smiley

• #9   22. sep 2011 Skønt at kunne oprette en tråd hvor vi alle stort set er enige smiley HiHi

• #10   22. sep 2011 Ja, vi ryger inde og hunde kan gå i kælderen hvis de vil. Bilen er røgfri.

• #11   22. sep 2011 Jeg ryger ind og også i bilen.. også selvom hundene er med - de virker ikke sønderligt generet af det

• #12   22. sep 2011 Rygning er bandlyst hos os..

jeg er mega ikke ryger..

• #13   22. sep 2011 Mille - Jeps helt enig, skodder er noget skod smiley HAHA - dårlig joke smiley
    Nej, jeg kan heller ikke selv klare at komme hjem hvis min mand har vennerne på besøg i weekenden og jeg f.eks har været hos min mor med ungerne( det kalder vi dem hos os når det både er datteren og hunden det handler om) smiley og hele huset er så tåget til at man ikke kan se en hånd for sig, fluks ryger ALLE døre og vinduer op, hunden klare sig jo nok ved kulden og tøssen bliver pakket ind en dyne til røgen og den værste lugt er væk smiley

• #14   22. sep 2011 nu er det ikke pga af hundene- men nok mest mig smiley Men ingen røg i vores hjem eller bil. Jeg syntes det er ulækkert - specielt i bilen ! aaadddd .. Når det så er sagt så har jeg den holdning at rygning er noget 1 person har valgt, altså skal andre mennesker/dyr ikke lide under det valg. Derfor jeg også er en af dem der klapper i hænderne over rygeloven. Nu kan man endelig tage ud i nattelivet uden at lygte som et askebæger når man kommer hjem:)

• #15   22. sep 2011 Molly - hvad så hvis i er på besøg hos nogen, må de snakke med Kiki mens de ryger?

• #16   22. sep 2011 Hehe okey, alle er næsten enige smiley smiley

Vi har en noget vi "dranker krogen" i byen det siger næsten sig selv hvad for en mennesker der er på dette sted, de har stort set alle sammen hunde, super flinke og skønne både hunde og mennesker.. der er en ældre mand som har noget schæfer blanding og han ryger vist lidt noget andet ud over sine bajer ( har selv set det) når men han har en forestilling om at hans "Tarzan" godt kan lide røgen?? så har flere gange set ham puste røgen i hovede på hunden, hunden flytter sig ikke, han sidder bare og glor ud i luften... er det fordi hunden bliver høj/skæv eller hvad det nu hedder af nikotinen??( er med på at hash og pot kan gøre hunden afhængig på en eller anden måde?) men røg fra smøger?

• #18   22. sep 2011 Åh prøv at søg på emnet og du vil få 2-3-4 tråde op om det smiley

• #19   22. sep 2011 Jeg er overbevist om at hunde tager lige så meget skade af passiv rygning som mennesker gør, så nej mine hunde bliver ikke udsat for røg. Vi er begge ikke-rygere og vores hjem er røgfri. Desuden synes jeg rygning er ulækkert smiley

• #21   22. sep 2011 Cecilie - Er det rigtig?? vildt, jeg ville sku blive tosset hvis jeg kom med en pose penge og ville købe en hund og at salget så skulle afhænge af om hvor hvidt jeg var ryger eller ej? Folk kan jo bare sige at de ikke ryger, men hvad ved opdrætter om hvad der sker i hjemmet? smiley Ha, ja vi er sku et truet folkefærd, men helt rigtig, jeg burde også stoppe.. Men hvem skulle de så sætte alle deres regler på, hvis der ikke er nogen af os til at bryde dem? smiley smiley HAHAHA

• #23   22. sep 2011 Jeanette og Luna * - Om at de bliver afhængige af cigaretrygning eller er det hele tråden du mener?

• #25   22. sep 2011 Linda - Er enig, vores små menneskebørn som ikke kan gå endnu og som ikke kan vælge at gå væk, sætter jeg også STOR pris på at folk tager hensyn smiley

• #26   22. sep 2011 Jeg er ryger...

Dog ryger jeg kun i mit køkken, ved mit store køkken vindu. Nogen tænker sikkert at det er klamt at ryge der hvor der laves mad - bare rolig jeg laver ikke mad smiley

Det sker en sjældent gang imllem hvis jeg har gæster på besøg, at de får lov at ryge i stuen mens der bliver luftet godt ud....

Der er ingen tvivl om at hunde også tager skade af røg, hvorfor skulle det være anderledes for dem? Jeg bryder mig heller ikke om at hun skal bo i en sky af cigaret røg, hvilket også er en af grundene til at jeg ikke ryger i resten af lejligheden... men det skal dog siges at det er mit hjem, og hvis jeg bare får vild meget lyst til at drikke en kop kaffe og ryge en smøg mens jeg ser vild med dans - jamen så gør jeg det.

• #27   22. sep 2011 Jamen kan det lade sig gøre?? sådan rent fysik? hvis en hund eksempelvis har boet hos en mand som ryger i 10 år, hvor der ikke bliver luftet ud eller noget som helst også dør manden og en anden familie(ikke ryger) overtager hunden, vil hunden så have abstinenser?

• #28   22. sep 2011 Jeg er selv ryger, men ryger ikke i hjemmet, ikke så meget pga hundene men har en kæreste med slem astma. Har en krykke udenfor som folk kan smide skodder i. Så herhjemme bliver hverken dyr eller mennesker andet end mig selv udsat for røg.

• #29   22. sep 2011 Min ene hund nyser eller hvad jeg nu skal kalde det, hvis hun er hjemme ved nogle der ryger indenfor...

• #30   22. sep 2011 kristina H - smiley fedt sagt!! Ja, man skal da ha' en smøg til kaffen, det høre sig nu til!! smiley

• #33   22. sep 2011 jeg ryger (meget)
    men IKKE inde. jeg kan ikke fordrage lugten der ænger, så ud med mig, og det har jeg altid gjort i de 15 år jeg har røget

• #35   22. sep 2011 ryger hjemme, hundene virker ikke påvirket af det
    i haven er der altid noget til at smide skodder i, det ser grimet ud at ha dem liggende, men endnu vigtigere er det at hundene ikk får fat i dem
    bilen ryger jeg også i, kører altid med åbent vindue i bilen

• #36   22. sep 2011 Linda R - Jamen hvad så med hash røg? - jeg referer til filmen Nordkraft- hvor Rottweilerne i filmen opføre sig underligt, fordi de ikke må være inde i huset mere? er det bare noget man har fundet på til filem eller er det muligt?

Cecilie Victoria R - Tænker da bare det er da en lidt underligt ting at sætte som krav når man ikke kan tjekke det? eller ? smiley

Lise - *G* Nej, det er egentlig lidt sjovt at man ikke selv kan klare lugten af røg når man selv ryger.. smiley

• #37   22. sep 2011 Min hund må ikke ryge, før hun fylder 18.

• #38   22. sep 2011 TrustNo1 - Imod avl - Adopter nu! - * LOL* nej, det tror jeg også jeg indføre for Diego!! smiley smiley

• #39   22. sep 2011 Mia J: Tak! smiley Ja en enkelt gang imellem må man sgu godt smiley

Mille: Ja jeg er ikke en ørn i et køkken smiley

• #40   22. sep 2011 Mia: Jeg kender nogen som havde en (stakkels) hund, der boede i en hash-hule uden lige. Og seriøst den var vinder skæv hver gang jeg så den. Så snyd!!!

• #43   22. sep 2011 Lene $Mor til Uffe&Bertha< 3 -. vind og skæv siger du?? jamen hvordan gjorde den underlige ting, eller kunne den ikke gå lige eller hvordan vidste du at den var "skæv"?
    Linda R - ej det burde du gøre.. HAHA jeg elsker den film, ved ikke hvorfor, der er bare så mange sjove vendiger i.. eks. - Jeg ejer ik' junkie hunde" HAHA Junkiehunde total fedt udtryk..

• #44   22. sep 2011 Her er der ingen rygning indenfor overhovedet, gider simpelthen ikke den stank indendøre, og ingen af hundene bryder sig om røg, så er vi hos nogle der ryger, så gemmer de sig så langt væk som muligt. Oftest tager jeg dem så slet ikke med, men det sker jo.

• #45   22. sep 2011 Mille - okay, stakkels kat eller den ved jo nok ikke selv hvorfor den har det sådan, men stakkels kat..

• #46   22. sep 2011 Jeg er ryger, men røg i vores hus er bandlyst.... Det er nu ikke så meget mht hunden, men mere mine børn og mand.

Jeg går altid udendørs og har det rigtigt godt med det :o)

Jeg læste en artikel for flere år siden mht hunde og passiv røg. Der stod, at det var lige så farligt for hunde (dyr) som for mennesker.

• #47   22. sep 2011 Pernille c - kan godt forstå dig, hvis de alligevel bare gemmer sig, så giver de jo deres egen helt klare mening og tingene.. smiley

• #48   22. sep 2011 Rygning er OK i nærheden af hund, DOG:

Altid udendøre, eller for åbent vindue
    Aldrig i bilen

De her regler gælder uanset om hunden er med eller ej - jeg gider ikke at hele mit hjem, mit tøj, møbler og min bil stinker af det.

• #49   22. sep 2011 Mig med den plettede pølse - når de siger det er lige så farligt? altså i samme omfang, jeg tænker på KOL og sådan nogle ting som det kan medføre hos mennesker? kan de få lungekraft pga af passiv rygning, det høre man jo at en masse mennesker får for tiden.. smiley

• #51   22. sep 2011 rygning er ikke tilladt i vores hjem.
    Vores ældste hund er meget generet af røg, er hun i nærheden af folk der ryger eller kommer ind i en opgang hvor folk lige har røget begynder hun at nyse med det samme.

• #52   22. sep 2011 Linda R - okay, der kan man bare se.. man får jo næsten hele dårlig samvittighed og det.. selvom vi nu gør vores for ikke at udsætte ham for det.. men alligevel..

• #53   22. sep 2011 Det er da alligevel utroligt at der skal så lidt til for nogen af vores vapser.. smiley

• #56   22. sep 2011 Mor Til Tøserne JogP smiley - Hehe.. jeg har næsten selv lige spurgt om det samme, og det gør de, lader det til.. smiley

• #58   22. sep 2011 HiHi.. helt OK.. Gør tit selv det samme.. man kan næsten ikke overskue at skal sidde og læse 117 indlæg for at få svar på et spørgsmål, så kan man jo lige så godt stille det igen smiley der er jo ingen der dør af at svare 2 gange smiley smiley

• #60   22. sep 2011 Da jeg røg foregik det på altanen, da jeg ikke ville udsætte hundene for det. Det er jo lige så giftigt for dem som det er for os.

• #61   22. sep 2011 ikke når det kun er en uge.. eller det ved jeg ikke, hvis de ryger jonit's som vi andre ryger smøger uden at lufte ud så kan det måske godt være.. men ellers tror jeg ikke der sker noget ved det.. som nogen af de andre her i tråden har skrevet så fungere de næsten som os på det punkt, og vi ville vel ikke tage så meget skade hvis det kun var en uge? men det er jo svært at svare på, når man ikke kender omfanget af rygeriet? smiley

• #62   22. sep 2011 de lugter måske lidt funky når de kommer hjem, men ellers tror jeg ikke det skader dem.. vi havde ihvert fald vores den gamle passet hos nogle venner og da vi hentede ham om søndagen var der ingen tvivl om at der var røget hash den weekend ( de passede ham fra torsdag til søndag) Men vi kunne ikke mærke at Rico opførte sig anderledes.. men det er måske også forskelligt fra hund til hund, nogen kan måske klare mere end andre?

• #63   22. sep 2011 aner det faktisk ikke, men sys at emnet er spændene smiley håber der er nogen der har nogle svar smiley

• #66   22. sep 2011 Ja, jeg er med hvis du er.. sys det er ret relevant, når vores hunde faktisk bliver udsat for det engang imellem.. starter du en eller gør jeg? smiley

• #69   22. sep 2011 Jamen jeg kan godt gøre det, jeg kan jo bare sætte den som en fortsættelse af denne her tråd smiley så kan folk gå tilbage i den her og læse hvorfor vi opretter emnet smiley

• #70   22. sep 2011 HAHA 2 sjæle en tanke.. så venter jeg på din tråd smiley

• #71   22. sep 2011 Jeg finder det ret uansvarligt at ryge når der er dyr og børn til stede, dyr og børn har ingen mulighed for bevidst at fravælge at sidde i røgen fordi de ingen mulighed har for at kende og forstå konsekvensen af at gøre det.

Ingen rygning omkring dyr og børn, med mindre dette foregår udenfor og stadig der så dyrene/børnene ikke bliver indhyllet i røg.

Men jeg finder det så generelt som en dårlig ide at ryge indenfor (fast i hvertfald), og rygning i bil synes jeg er direkte ånsvagt.. det er jo så bare min mening..

• #72   22. sep 2011 Wolfcub in tha house - Line N - Altså nej, vi er enige i det til en hvis grænse.. altså når ungerne er store nok til at gå, så kan de jo sådan set godt vælge det selv.. vores gør i hvert fald, vi får tit af vide af hende at vi lugter selvom vi ryger uden for.. hun går også hvis hun sys det er for meget igen selvom vi er uden for.. og hunden kan jo til en hver tid bare gå smiley eller det kan han hos os i hvert fald, døren står ALTID åben, så han kan gå ind og ud som han har lyst ( vi får virkelig et problem til vinter) smiley

• #73   22. sep 2011 Mia-- Ja det må man sige. Meegò brummer hvis vi hilser på naboer der ryger på gåture og de kommer for tæt på, og Balto "nyser" når de kommer for tæt på. Så her siger de ihvertfald klart fra. *g*

• #74   22. sep 2011 Pernille C - jeg sys sku kun der er cool at vapperne selv siger fra, vi kan ikke styre den helt tiden og nogle hunde har det åbenbart OK med røgen og andre kan ikke fordrage det... Måske ligne vaps bare sin ejer, jeg mener hvis ejer er anti så er hunden jo ikke vant til andet, hvorimod en ryges hund tager det stille og roligt fordi den har lugtet røg siden den kom hjem til sin nye mor og far?? det er da også en mulighed?

• #77   22. sep 2011 Jeg ryger i køkkenet for åbent vindue. En sjælden gang imellem ryges der i stuen (vi snakker maks en gang om måneden) - men det kommer an på hvem jeg har af gæster, hvad klokken er og hvad vi laver.

• #78   22. sep 2011 sorry mit sene svar smiley
    Jamen hunden reagerede sløvt, hele dens udtryk var i det hele taget sløvt! lidt svært at forklare, men lidt som at se en person være skæv.. sådan at øjne var helt tomme på en måde smiley

• #79   22. sep 2011 Mia-- Det kan sagtens være det er grunden. Men det er nu kommer meget naturligt for dem begge, men nej, de er absolut ikke vant til det herhjemme.

• #80   22. sep 2011 Er selv ryger.
    Men :
    Det er forbudt at ryge i bilen,
    Og Ryger KUN udenfor,der er rygning forbudt i vores hjem,
    og det er der rigtig mange grunde til.

• #81   22. sep 2011 Jeg er ryger og ryg da i mit hjem, der er dog altid 2 vinduer åbne for gennemtræk. Bilen er helt ny så ingen rygning der. Jeg sidder ikke med en smøg når hunden ligger ved mig.

• #82   22. sep 2011 Vi ryger ikke så der bliver ikke røget i hjemmet eller bilen.Vi er så hledige at dem vi besøger som ryger gør det udenfor når vi er der..

• #83   22. sep 2011 Pernille C - Sorry hvis jeg lød lidt skrab i det andet svar til dig ( har selv lige læst det igen og sys det lød sådan lidt bob/bob ) Det var ikke meningen at udtrykke mig sådan.. smiley Men min pointe er stadig den samme, jeg omformuler smiley : Kan hundes reaktion på røg god som negativ have noget at gøre med, om den bor i et hjem hvor der ryges eller ikke ryges? smiley

• #84   22. sep 2011 Nu må man ikke ryge indenfor hjemme hos mig, så skal man ud. Ingen ryger i vores hjem. Thomsen er sjovt nok altid i nærheden af folk der ryger når der er gæster, for hvis de rejser sig går de måske ud og så kan han også lige komme med.

Hvis vi er i andres hjem og de ryger, så acceptere vi at de ryger. Men vi har sjældent ham med til folk der ryger.

• #85   22. sep 2011 Har aldrig røget men mine forældre røg i Djaxas første leveår. Og dette foregik for åbne vinduer eller ude hvis de var hjemme ved mig.
    Og kun i køkken og stue. Djaxa kunne så gå hvis hun var generet af det.

Nu er alle i min familie med undtagelse af min søster og mormor stoppet med at ryge så nu er det ikke længere et problem :o)

Mit hus er røgfrit.

Mine dyr kommer ikke med ned til min søster og mormor da de kæderyger ...

Jeg bliver syg af røgen, kvalme og sviende øjne og de skal mine dyr ikke udsættes for.

Kommentér på:
Hunde og rygning?

Annonce