21. dec 2008 Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Hunde og rygning? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen!
Oplever nogle af jer af og til problemer med hunde og rygere?
Min mor ryger, og vi (vufi og jeg) besøger som regel mine forældre hver tirsdag aften og er der i 3-4 timer.
Som regel er vi på besøg hos dem 1-2 gange om ugen, i et par timers længde, og jeg oplever ingen problemer.
Mine forældre har dog passet Gaia fra i går eftermiddags her i aftes. Jeg var også selv hos dem om aftenen.
Allerede da vi sad og spiste aftensmad, syntes jeg Gaias hals virkede irriteret!
Hun hostede ikke (og hun har haft kennelhoste flere gange, så jeg er super obs på den slags) men virkede lidt som om hendes hals var slimet til.
Hun lå og harkede en del under bordet, hvilket jo er super-charmerende når man spiser
Her for ganske lidt tid siden, vågnede hun efter at have sovet i sofaen og knækkede sig. Hun har ikke spist i dag, og på fastedage sker det ofte at hun kaster lidt skum op om aftenen efter at have sovet længe. Det er ganske lidt og rimelig uskadeligt.
MEN, normalt er det hvidt, og nu var det fuldstændig gult! Er det pga. røgen??
Jeg overreagerer måske voldsomt, men når jeg tænker mig om har hun før gået og harket hos mine forældre, bare slet ikke i samme grad som i dag.
Jeg ved ikke om det skyldes rygningen, og det er ærlig talt møgirriterende for jeg kan jo ikke bed min mor om ikke at ryge i sit eget hus!!
Har nogen af jer oplevet noget i den stil med jeres hunde? Eller ander dyr for den sags skyld?
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 119
dec 2008
Og da vi skulle til at gå inden middagen, tændte min mor en smøg, og jeg så tydeligt at Gaia fik noget af røgen i snuden, Lige så snart vi kom ud, gik hun med næsen i græsset og nærmest forsøgte at lave en "snotter"..
Det er bare brandærgerligt!
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 57 Svar: 538
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 57 Svar: 538
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 226
Min Gaia søger væk fra folk der har en cigaret i hånden når de snakker med hende... hvilket er meget mærkeligt da hun elsker alle og søger til alle. Mener faktisk også den gamle hund gjorde det samme....
Det er tankevækkende!!!!
Men jeg har det stort set på samme måde... Det rør mig ikke et sekunt at folk ryger, bare det forgår ude.
Jeg får hovedpine... mon min hund får det samme. hmmm
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 226
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 331
jan 2007
Følger: 44 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 330 Svar: 3.070
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 51 Hunde: 9 Emner: 44 Svar: 1.073
Hun bliver ikke sur eller noget, hun trækker sig bare væk, tror bestemt det er lugten hun ikke kan lide.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.591
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Nogle år efter blev han passet hos mine forældre og elskede at komme med min far ud at ryge i baggangen og sørme om han ikke begyndte at hoste igen. Da han kom hjem, holdt han igen op med at hoste, så jeg er ret sikker på det var røgen, der var synderen.
dec 2008
Altså, jeg er ikke i tvivl om at passiv rygning er skidt, men det er utroligt at jeg kan se det så tydeligt på min hund!..
Må hellere prøve at snakke med min mor om det, for det er virkelig ubehageligt at hunden skal have det så skidt..
Hun hostede også gult slim op tre gange om natten, hvilket ikke er så særvanligt. Og hun har hostet og harket, og virkelig lydt som om hun prøvede at komme af med noget i halsen!
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 67
Dengang røg vi indenfor dog med altandøren åben.
Vi tænkte så på at det måske kunne være rygningen, og fra den dag vi tænkte på det stoppet vi med at ryge indenfor.
Og siden da har hun faktisk slet ikke hostet. Jeg er bare ked af at vi ikke tænkte på det noget før så hun kunne have sluppet for antibiotika. Men altså jeg er da glad for at vi opdaget det inden vi bestemte os for at det nok var luftvejene og at hun så måske blev opr uden videre grund.
Idag hoster hun heldigvis aldrig! Og der skal aldrig ryges i vores hjem igen!!
Hunde og rygning?