2.057 visninger
|
Oprettet:
Vil IKKE være i hundetasken :/ {{forumTopicSubject}}
Carsten (som er en Bichon Frisee/Yorkshire terrier) har idag fået en taske, en hvor der er hul i begge ender, med lynlås for oven af stof. Det er meningen at han skal være i denne når vi kører i bus og tog, som vi tit gør. Selvom han bliver spændet fast i halsbåndet med den tilhørende klips, formår han stadig at komme ud af hullet, og vil absolut ikke være der inde. Vi lokkede endda med pålægsgodbidder. Hvad kan man gøre? Hvis man kan gøre noget.
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
han har 4 ben han kan gå på
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 640
Start med at øve derhjemme og lad tasken stå på gulvet. Ros ham og giv ham godbidder når han viser interesse for tasken.
Læg derefter godbidder fx. ned i tasken - så han får en belønning for at stikke hovedet ned i den.
Når han er blevet helt tryg ved det kan du prøve at sætte ham i den og rose ham rigtig meget og igen masser af godbidder.
Hvis du tvinger ham i den opnår du kun modsatte effekt - at han bliver hammer bange for tasken...
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 640
Min hund sidder også i en taske når vi kører i bus, metro, s-tog eller regional/intercity-tog. Når Fie sidder i sin taske har jeg hende hvor jeg vil have hende, istedet for at hun vimser rundt.
Desuden er det gratis at medbringe sin hund i bus og tog når den er i taske ellers skal man betale børnebillet (+pladsbillet hvis vi snakker regional/intercitytog). Og mange steder må man heller ikke tage sin hund med i bussen hvis den ikke er i en taske...
... Og ja, min hund har også 4 ben, som hun bruger til at gå til og fra bussen/toget
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 179
Nogle buser tillader ikke hunde med bussen som ikke er i en taske ...
Nadia - jeg gjorde som Jean har forklaret, og mine elsker deres takse nu :).. træning træning og en go potion tålmodighed
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Og alle jer med "lad hunden gå". Ikke alle har en bil og de fleste busselskaber kræver, at hunden er i taske.
maj 2011
og hvis man har ordenligt styr på sin hund kan den sagtens ligge på gulvet uden at vimse rundt..
Det virker for mig mærkeligt at man skal have sin hund proppet i en taske for at have styr på den..
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 13
....kunne godt tænke mig at se billeder af din lille vapse..
maj 2011
Har selv været bruger af det offentlige i mange år.. og mine hunde har IKKE haft brug for en taske nogensinde..
feb 2006
Se, jeg troede at det betød, at man kun må medbringe hunde i bybusserne, hvis de er i en taske. Godt du fik opklaret den for mig....
feb 2006
http://www.nordjyllandstrafikselskab.dk/default.aspx?m=2&i=404
maj 2011
Det er ikke muligt, og der står også i reglerne at man ikke kan nægtes adgang til offentlige transportmidler, MEDMINDRE man er til gene.. OG jeg vil igen mene at hvis man har styr på sin hund kan man IKKE være til gene for nogen..
maj 2011
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 1048 Hunde: 2 Svar: 1.897
og så når jeg skulle have hende med i tog og busser, sagde jeg bliv í tasken, brugte selvfølgelig masser af godbidder og ros, den taske var nød til at holde hele hendes liv for hun kom til at elske den : )
Så bare klø på det skal nok lykkes : )
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 179
muligvis at det bare er chauføren der er tvær, men at stå med en hund og vente på man er så heldig at finde en bus uden en tvær chaufør kontra at have sin lille hund i en taske og kan hoppe på den første der komme .. jeg ved godt hva jeg ville vælge.. og det er ikke at stå og vente på den næste bus...
der er flere linier hvor hundene ikke er tilladt med mindre de er i taske.. mener det er over et hvis bus nummer eller sådan noget .. går ikke så meget op i det efter som mine er i taske
feb 2006
Det er ikke mig, der laver reglerne, men hunde, som ikke kan være i en taske er åbenbart automatisk til gene for de andre rejsende.
"Hunde der ikke kan være i en håndtaske, må ikke medbringes i bybusser og metrobusser. Dvs. rute 1-49 i Aalborg Kommune og bybusserne i Brønderslev, Frederikshavn, Hjørring, Hobro, Nykøbing og Thisted."
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.735
Men gode idéer til at få hunde til at blive i tasken har jeg ikke... Jeg åbner bare Lukas taske og han stiger ind - og det har han altid gjort....
feb 2006
maj 2011
MEN, du kan stadig ikke blive afvist pga. din hund ikke er i en taske..
Har selv haft diskussionen med flere selvskaber, og har tilmed fået erstatning på 5000 kr, da et selskab afviste mig og den hund jeg havde med.. Og jeg fik et brev hvor der stod "hunde kan ikke afvises pga. de ikke sidder i en transporttaske, da dette er urealistisk for nogle hunde. Hunden kan dog afvises hvis den ikke er tilstrækkelig styrbar, og kan forholde sig roligt, dog skal hunden altid føres i snor"
feb 2006
maj 2011
feb 2006
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.905
I bybusserne i Århus kan hunde kun medtages, hvis de kan være i en taske og de SKAL være i taske ellers må chaufføren afvise.
I regionalbusserne, der kører i Østjylland, kommer hunde i taske med gratis, er de ikke i taske skal der betales en børnebillet.
Det samme gælder for DSB tog, den ene af mine whipper kan stoppes i en taske og betaler ikke, den anden er for stor og betaler derfor børnebillet.
maj 2011
for jeg havde en tur fra næstved - århus med en hund, stor hund.. og det var der jeg fik en erstatning på 5000 bagefter fordi jeg var blevet nægtet adgang.. og det var også der jeg fik mit brev
Og har aldrig haft problemer efterfølgende, hverken med stor eller lille hund
feb 2006
aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29
maj 2011
på daværende tidspunkt havde jeg ikke læst hvad der stod på deres hjemmeside, men henvendte mig derfor til en jeg kender som var ved at uddanne sig til advokat og han rådede mig til at klage til dsb.. og dsb tog ansvar for deres forkerte handling, og tog henvendelse til bussens selvskab, som også tog ansvar for deres forkerte handling.. og fik 2500 fra hvert selskab
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Forskellen er dog, at Almunia godt kan lide sin taske, og har faktisk ikke haft noget imod den fra starten af.
Det er sådan hendes "helle" sted.
Jeg har tasken med altid når vi skal nogen steder... for hun føler sig hjemme ligemeget hvor vi er, når bare tasken er der.
Men som der allerede er blevet nævnt i tråden: så bliv ved med at lokke med godbider for at få hunden op i tasken når tasken bare står på gulvet.
Giv ros når hunden er i tasken og flere godbider.
Langsomt, når hunden ser ud til at føle sig tilpas ved at være i tasken på gulvet, kan man langsomt løfte tasken og vænne hunden til at blive båret i den.
Almunia går ned til stationen mens jeg bærer tasken, men så snart toget eller bussen kommer, så stiller jeg tasken ned og hun hopper selv op i den.
Synes de der "lad hunden gå på sine 4 ben" er malplacerede. Det handler jo ikke om at slæbe rundt på hunden hele tiden.
feb 2006
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 474
Tak for alle de gode forslag. Jeg vil bestemt prøve mere med godbidder og ros. Vi har stillet den på gulvet nu, da han så måske på et tidspunkt hopper op og ligger sig. Den er jo dejligt blød. Godbidder har der ligget i den fra start, uden det store held, men vi må prøve med nogle bedre Han siddder pænt i den i lang tid når man nusser og snakker med ham, det er mere det når den skal lynes.
aug 2011
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
mine hunde kan alle sidde i en taske og det har de lært så det er muligt for mig at have dem med rundt - fx i busser, tog, cykel og fly. Idag er jeg meget glad for at mine hunde har lært det. Cleo har i dag fået gigt og når vi skal ud og gå tur er det nødvendigt at gå et stykke før vi kommer til et sted hvor vi træner og hunden kan gå løs - og her sidder cleo i tasken..
Jeg kan på INGEN måde følge dem som kan se noget underligt i at hunden lærer at sidde i en taske. Mine sidder i den når det er nødvendigt - fx n år bussen kræver det, eller når vi skal cykle - fx til hundetræning. Det er på ingen måde fordi mine hunde ikke får lov at gå - vi går 3 turer dagligt hvoraf en af turene er en lang tur i soven eller på straden hvor hundene kan løbbe fri osv. Mine hunde er næsten altid med, bliver trænet hver dag osv.
Men ja de folk som altid har en hund siddende i tasken - det er selvfølgelig ikke ok - men dem kender jeg så heller ikke men ved at folk påstår de findes.
men helt ærligt jeg kan simpelthen ikke tage det ret seriøst når folk kan gå i baglås over at man lærer sin hund at sidde i en taske - det kan da ikke være meget anderledes end at have den i transportkasse eller lære den at køre i bil - de hunde som kører i bil har da også 4 ben de kan gå på? jeg har ingen bil og vil ikke have det - derfor er det nødvendigt at min hund kan sidde i en cykelkurv når vi fx cykler til træning
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
aug 2011
Nu har vi lige været i gang med lidt klikker træning, som han elsker, og imens jeg skriver dette her, ligger han i tasken og hygger sig Han gad nemlig ikke rejse sig igen da vi var færdige hehe. Han lærte hurtig den ikke var farlig, og gik selv op i den og satte sig. Vi løftede gradvis tasken lidt og klikkede imens. Det påvirkede ham slet ikke, han blev bare glad for sin godbid. Og nu synes han så at tasken er hyggelig, så det er en god start
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Vil IKKE være i hundetasken :/