713 visninger
|
Oprettet:
Kiki vil ikke være alene :(! {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har hentet den her dejlige chihuahua hvalp for snart en uge siden, hun er rigtig dejlig og har selvfølgelig på intet tidspunkt fortrudt, men hun kan bare ikke være alene!
Eks. Hun ligger i min seng, jeg går op til computeren, så begynder hun at pive indtil jeg kommer hen til hende.
Det samme gør sig gældende hvis jeg går nedenunder og hun er ovenpå eller i et andet rum.
Mit egentlige spørgsmål er bare, kan jeg afvende hende fra at pive ligeså snart farmand er ude af syne eller er det noget der kommer med alderen ?
Mange tak for jeres svar.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 141 Svar: 898
Du kan også starte på alene hjemme træning, hvor du starter med at gå fra hende i 5-10min og så øger tiden fra gang til gang
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 48
Jeg må bare igang med træningen.
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 141 Svar: 898
maj 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 80
jeg er selv igang med Maggie, og har haft hende i tre uger nu. synes stadig det gør ondt på mig, når hun piver og sender mig de der søde hvalpeøjne. Det gælder om at være standhaftig.
held og lykke med det. det får du brug for.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Det er rigtig nok at du skal ignorere når hun piver.
Nå hun skal lære at være alene taler vi i starten ikke minutter men sekunder Gå ind i et andet værelse, og kom tilbage inden hun piber, ros, kæl og evt. en lille godbid. Begynder hun at pive, må du vente til der er en lille pause, hvor hun er stille, og så kommer du straks ind, når hun ikke piber - igen ros m.v. Efterhånden øger du til f.eks. ½ min og gradvist længere tid derefter.
Det lærer hvalpen at: "der kommer jo snart nogen igen, og det hjælper ikke at pive, for så kommer de ikke"
Held og lykke med den lille ny
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 248
Kiki vil ikke være alene :(!