{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
713 visninger | Oprettet:

Kiki vil ikke være alene :(! {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har hentet den her dejlige chihuahua hvalp for snart en uge siden, hun er rigtig dejlig og har selvfølgelig på intet tidspunkt fortrudt, men hun kan bare ikke være alene!

Eks. Hun ligger i min seng, jeg går op til computeren, så begynder hun at pive indtil jeg kommer hen til hende.

Det samme gør sig gældende hvis jeg går nedenunder og hun er ovenpå eller i et andet rum.

Mit egentlige spørgsmål er bare, kan jeg afvende hende fra at pive ligeså snart farmand er ude af syne eller er det noget der kommer med alderen ? smiley

Mange tak for jeres svar.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kiki vil ikke være alene :(!
  • #1   29. jun 2010 Spred lidt mad ud på gulvet( i det værelse hun er i) når du går. Og lad vær med at gå hen til hende når hun piver.

• #2   29. jun 2010 Det gjore vores Kiwi også da hun var hvalp smiley Fik afvide at vi skulle prøve at ignorere hende og det hjalp en del smiley

Du kan også starte på alene hjemme træning, hvor du starter med at gå fra hende i 5-10min og så øger tiden fra gang til gang smiley

• #3   29. jun 2010 Hehe ja i har ret, men ja, det er nu altid lidt hårdt i starten bare at ignorere hende :-D, hun er jo så dejlig.

Jeg må bare igang med træningen.

• #4   29. jun 2010 Hehe det gjore helt ond på mig i starten når jeg skulle ignorere hende smiley men det bliver bedre med tiden smiley

• #5   29. jun 2010 Jeg kender godt til det der med piveriet, når man forlader hvalpen. at ignorere er ikke let, men det er det, der skal til. det samme gælder med læring af bilkørsel osv. selvfølgelig skal det gøres i små bidder, med øgning af tiden gradvist.

jeg er selv igang med Maggie, og har haft hende i tre uger nu. synes stadig det gør ondt på mig, når hun piver og sender mig de der søde hvalpeøjne. Det gælder om at være standhaftig.

held og lykke med det. det får du brug for. smiley

• #6   29. jun 2010 Her i starten, skal du lade hende være på gulvet når du går fra hende, f.eks. ind i et andet rum, så hun har mulighed for at følge efter dig og i det mindste stadig kan se dig.
    Det er rigtig nok at du skal ignorere når hun piver.
    Nå hun skal lære at være alene taler vi i starten ikke minutter men sekunder smiley Gå ind i et andet værelse, og kom tilbage inden hun piber, ros, kæl og evt. en lille godbid. Begynder hun at pive, må du vente til der er en lille pause, hvor hun er stille, og så kommer du straks ind, når hun ikke piber - igen ros m.v. Efterhånden øger du til f.eks. ½ min og gradvist længere tid derefter.
    Det lærer hvalpen at: "der kommer jo snart nogen igen, og det hjælper ikke at pive, for så kommer de ikke"

Held og lykke med den lille ny smiley

• #7   29. jun 2010 min dejlige jalte er først inden for de sidste 5 mdr blevet rigtig god til at være alene... jeg har haft stor glæde af at tænde fjernsynet når jeg gik for det giver noget lyd og så føler han sig nok ikke så alene går jeg ud fra... det var ihvertfald det som virkede på at han nu kan være alene hjemme..

Kommentér på:
Kiki vil ikke være alene :(!

Annonce