{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fede hunde
  • #1   2. aug 2011 Henriette, det er ikke altid man selv kan se det, desværre. Det er misforstået godhed.

• #2   2. aug 2011 Mange gør det for at forkæle dem, men glemmer bare konsikvensen af deres belødinger og gode mad ...

• #3   2. aug 2011 Jeg tror en stor del af problemet ligger i at når vi mennesker skal hygge, så skal vi som regel have noget indenbords - god mad, slik, kage osv.

Dette viderefører vi til hunden, for den skal jo også hygge sig.
    Misforstået godhed.

• #4   2. aug 2011 Tror der er mange, der ikke ved det...

Jeg mødte en 1. gangs-hundeejer i går, de havde købt en ældre cavalier og lige fået den hjem. Den vejede 12 kg. Det er for meget, den var simpelthen for trind. smiley

Nu har jeg selv haft racen (som kan være temmelig madglad), så prøvede at give nogle gode råd på en pæn måde. Tror hun tog det til sig smiley Men hunden burde nok ikke have vejet mere end max 8-9 kg.

• #6   2. aug 2011 syntes også foder firmaerne er fuldstændig ude i hampen mht vejledningen. hvis jeg skulle følge den til mine ville de trille rundt. nu får de kun 1/4 af den anbefalet mængde.

• #7   2. aug 2011 Hov hov hov! Som hund som ejer,, jaja Ginga har måske lidt på side benene men vi har meldt os i træningscentet;0)

• #8   2. aug 2011 Mine er normale, dog må Zenta gerne tabe sig 2-3 kg, men det er ikke kriminelt siger dyrlægen, hun skal bare ikke tage på.

• #9   2. aug 2011 Lulu er meget, meget slank af hendes race - og mine øjne så da gerne at hun vejede en smule mere - men min fornuft siger mig også, at det er bedre at hun er slank, end at hun er større kun for syns skyld, så hun bliver hvor hun er,

Hun er heldigvis aktiv som jeg ved ikke hvad, så man kan forkæle med næsten hvad som helst, uden det viser sig på vægten.

En fed hund er ofte misforstået godhed.

• #10   2. aug 2011 Mimse: Hehe... herhjemme får hunden en gulerod når han skal hygge, mens vi selv æder alt det vi ikke burde. Han lever sundere end vi gør. Tænk at man gør så meget for sin hund uden at tænke på dens ejer også.

• #11   2. aug 2011 Mange tror de er gode ved hunden ved at give dem noget guf hele tiden, selvfølgelig kan man se at ens hund er for fed ellers er der sikkert nogen eller dyrlægen der har fortalt det.

Folk er netop ikke gode , det tangerer til en form for mishandling, selv om det ikke er folks mening

• #12   2. aug 2011 rigtigt mange gange har jeg hørt den der - hellere lidt for tyk end lidt for tynd - men nej sku - hellere lidt for tynd end lidt for tyk siger jeg ..

Jeg holder selv meget øje med sølves vægt - men hun er jo også i voksealderen og vil nødigt have hun er hverken for tyk eller tynd puha

• #13   2. aug 2011 Maria må giver dig ret, det kan der nemlig, og det må man ikke glemme.

• #14   2. aug 2011 mine får kun 20 gram om dagen der ud over får de kogte grønsager oven i - hvis bare jeg giver dem 30 gram så tager de på - så skal virkelig være over dem hele tiden - i følge anvisningen skulle de have omkring 75 gram om dagen. vil slet ikke tænke på hvordan de ville se ud hvis de fik fuld retion - men der gik lige et par mdr med at finde den rette mængde - hvor de så tog kraftig på alle sammen

• #15   2. aug 2011 Må også indrømme jeg er overrasket over den vejledende fodermængde er sat så højt, her har det også været forkert.

• #16   2. aug 2011 Buddy har også lidt på sidebenene, men er så også den kraftige type. Vi går og går og går med ham, og han får akkurat, hvad dyrlægen har anbefalet, så vi ved ikke rigtig, hvad vi mere skal gøre. Han skal jo også have sin mad. Men det er nu slet ikke kritisk smiley

Når han forkæles får han en gulerod eller et lille æble, hvilket han er fint tilfreds med smiley

• #17   2. aug 2011 Det tog også lidt at finde ud af hvor meget mad Thomsen skulle have uden at tabe sig for meget og uden at tage for meget på. Nu er han så kommet i perfekt foderstand, på 10 kg med en flot talje smiley

Men jeg synes også tit jeg har set hunde der har alt for meget på sidebenene. Kan huske en hund der var kommet ind da jeg var i praktik. Den vejede nok 15 kg for meget. Den sagtens bevæge sig rundt, men pustede og stønnede som en tosset. Plus den havde dårlige tænder at misforstået godhed.

• #18   3. aug 2011 Min hund er også for tyk, men det er hans medicin der gør det. Han har indtil for en uge siden, fået binyrebarkhormon, og dette får hunden til at svulme op. Han har fået cushings syndrom af medicinen, så hans lille mave ligner en spærreballon. Nu har jeg trappet ham ud af medicinen, og så må jeg se om han ændrer facon, og taber sig mindst 2 kilo

• #20   3. aug 2011 zeus er os oveervægtig ca 3 kg.. og jeg må ærligt indrømme jeg er en af dem som har fodret ham ret meget, tænkt altid att dumt som det lyder men så kan han lig mig hvis jeg lige giver ham lidt, haha, men kom til dyrlæge og fandt ud af han var overvægtig, så fik jeg lig et chok , så nu har vvi skårret helt ned på al det der ting vi giver ham så han kan tabe sig .

• #21   3. aug 2011 Jeg ville ønske jeg ikke havde en overvægtig hund - har hele hendes liv gjort alt for at det ikke skulle ske. Men man er desværre ikke altid herre over hundens overvægt.
    Jeg kæmper med Lillys vægt dagligt, fordi det er en fin balance mellem ikke at tisse blod fordi hun får for lidt af hendes mad og for meget af hendes mad der gør at hendes bagben begynder at gøre ondt pga overvægten.

Jeg ved at de fleste mennesker med fede hunde selv er skyld i det - men det kan også være der er en god grund til hundens fedme. Jeg er træt af at høre at jeg overfodre Lilly, når det hele handler om pest eller kolera. Fed hund eller hund med blæresten.

• #22   3. aug 2011 Min søster har lige måttet aflive sin hund pga fedme.
    De gjorde alt hvad de kunne for at han skulle tabe sig.
    han kom på diæt.men dog gik han ikke ned i vægt.
    hans ben kunne ikke bære ham mere og blev aflivet i mandags.
    han havde det rigtig skidt Max blev 8 år og havde altid døjet med overvægten.

• #24   3. aug 2011 Min Asta er for tyk, men vi gør alt hvad vi kan for at slanke hende, og ind til videre har hun tabt 2 kg, juhu!

• #25   3. aug 2011 Siger skam ikke man altid selv er skyld i det smiley

Siger bare at det er ikke altid folk selv kan se hunden er fed, tit er det folk udefra der kan se det.

• #26   3. aug 2011 De gange Sigurt har været på prednisolon ligner han en der er ved at sprænge, men det jo ikke overvægt som sådan det er ophobning af væske.

Kommentér på:
Fede hunde

Annonce