{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.516 visninger | Oprettet:

fede hunde {{forumTopicSubject}}

jeg sad ligen og stenede lidt og faldt over et link på gipote.dk

Hva synes i om direkte fede hunde som ikke bare vejer et eller 2 kilo for meget

er det ejeren der bør gøre noget ved det eller er det hundens skyld

se lige dette billeder ligger stof til eftertanke

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.modernpooch.com/archives/FatDog.jpg&imgrefurl=http://www.modernpooch.com/archives/2007/01/dog_obesity.html&usg=__yUCJhKMXl_tbdYEzrRkoMM9RYXA=&h=675&w=769&sz=111&hl=da&start=1&tbnid=H3musTchS1LMuM:&tbnh=125&tbnw=142&prev=/images%3Fq%3Dfat%2Bdog%26gbv%3D2%26hl%3Dda

http://firstfriday.files.wordpress.com/2008/01/fat_dog.jpg

(link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fede hunde
  • #1   4. maj 2009 Hvor afskygeligt! Tror nu at billede 2 er billedemanipulation smiley

• #2   4. maj 2009 der er altså noget Photoshop inde over de der billeder. i hvert fald nummer 2 og nok også nummer 3 !!
    Tro ikke på alt hvad du ser !

• #4   4. maj 2009 jamen seriøst nu arbejder jeg i en dyrehandel og indimellem kommer folk altså med virkelig firkantede labrador
    og diverse små fede chi og dk/sv og jack russel især disse racer ser jeg synes det er forfærdentligt men prøv at google på fat dogs og se alle de billeder der kommer frem det er helt utroligt

• #5   4. maj 2009 men synes i også at det vel lidt er ejerens ansvar eller skal hunden bar spise mindre

• #6   4. maj 2009 kan i huske den udsendelse med de fede hunde i england. jeg syntes det var afskyeligt. men jeg ved også hvor svært det er at kæmpe med at holde vægten på sin hund. har brugt helt enormt meget krudt på at slanke pølse. og kunne simpelthen ikke forstå det.. men alt faldt på plads da jeg fandt ud af han var død syg og det slet ikke var fedt - men vand han havde i kroppen

• #7   4. maj 2009 Jeps billede 3 var i fjernsynet og jeg lover jer for den var FED! Hun var syg i kysen hende den gamle dame der havde den.. Misforstået godhed der batter! jeg har en lille "sag", kørende med mine svigerforældres Boxer/Rotte blanding den er blevet så fed på bare 1 ½ år, vi sviner dem til hver gang vi ser hunden, den bliver større og større for hver dag der går... Men gamle mennesker og deres elskede hund, kan man ikke banke fornuft ind i hovedet på!

• #8   4. maj 2009 De der billeder ser photoshoppet ud..

Men jeg synes det er forfærdeligt.. En ting er at en hund vejer +/- to kg, det er ikke så slemt (medmindre den er meget lille selvfølgelig). Men når de vejer meeeget, er det slemt..

Jeg var engang i hundeskoven, og hundene rendte og legede. Laaaangt væk så vi en rotte, og stod og snakkede om hvor hærdebred den var.. Den var virkelig stor!
    Da den så kommer hen og hilser, var det meget tydeligt at den bare var overdrevet fed!..
    Da jeg kommenterede at den var stor, sagde ejeren stolt at den havde altså tabt sig 5 kg!
    Det er vildt at en hund kan være SÅ fed, selvom den har tabt sig!..
    Og det var en ung hund, på knap to år, så det kan ikke være særlig svært at aktivere den..

• #9   4. maj 2009 det er helt ejerens ansvar ja ! Man kan ikke forvente at et rovdyr skal kunne kontrolere deres madrationer ! .. regner ZOO jo hellere ikke med når det handler om deres ulve, bjørne eller løver ?

Det er egen der er "doven" istedet for at træne hunden udenfor og sørge for en madplan så lader man det stakkels dyr gå til ? smiley

Øv øv

• #10   4. maj 2009 selvfølgelig er det noget andet hvis der er noget sygdom inde over !!!

• #11   4. maj 2009 Det er vildt synd for disse fede hunde og selvfølgelig er det ejerens ansvar. Hunden går jo ikke selv ud og køber junk food !

Rigtigt, billede 3 er desværre ikke manipuleret. Den har jeg også set i en TV udsendelse.

Det er ligeså synd som for børn, hvis forældre lader deres små poder æde sig tykke og fede. Det er misforstået forkælelse. Jeg har kendt flere tilfælde af meget overvægtige hunde, og ingen af dem blev mere end 5-6 år.

• #12   4. maj 2009 Mange hunde kan have en stofskifte sygdom og dermed blive overvægtige selvom ejer gør alverden for at slanke den... Man må hellere lade være at være alt for dømmende på forhånd før man kender baggrunden smiley

• #13   4. maj 2009 Rotten vejer vist 92 kg..

Det er mishandling i min bog og jeg kan ikke ha at folk,gør deres hunde fede for de skal være brede og store,hvilket man ofte ser ved min race smiley

Folk kan ofte ikke selv se at deres hunde er fede og mange gange er det misforstået godhed,der gør at de får for meget mad,desværre..

• #14   4. maj 2009 Når hunde bliver så fede, er det helt klart dyremishandling i mine øjne...

• #15   4. maj 2009 Den rotte kan jeg også kende fra det engelske program.....den er dælme stor :o(

Nu har jeg selv en hund der kæmper ved vægten....hun er steriliseret og den mest dovne hund ever....har altid været doven.....så at piske noget mere motion ind over er en umulig opgave.
    Nu er det ikke mange kg det drejer sig om, men hun skal gerne tabe 3 kg......jeg er igang med at spare op til et svømmekort til damen (hun har vandskræk *GG*) og så håber vi det kan give mere bonus :o)

Så når jeg ser en lidt overvægtig hund så dømmer jeg ikke på forhånd.....jeg ved hvilken kamp det kan være

• #16   4. maj 2009 Rotten kan jeg også kende fra TV, og hvilke afskyelige ejer den havde, som bare ikke selv kunne forstå, at det var synd for hunden. Øv altså!

• #17   4. maj 2009 Jeg tror altså at det kun er de færreste tilfælde det skyldes sstofskiftesygdomme. Jeg har utallige gange set folk med stærkt overvægtige hunde sidde og stopfodre dem med madrester, kage og andre usunde ting. Måske er ejeren selv overvægtig og ingen af dem får særlig meget motion. Jeg har selvfølgelig også påtalt hundens overvægt, når det har været folk jeg kender, og forklaret mit synspunkt.

• #18   4. maj 2009 Det er 100% ejerens ansvar at hunden ikke bliver så fed. Nu kæmper jeg selv med Fluffy hun har altid været slank og er jo halv mynde og meget aktiv, men hun har desværre multiallergi og er på prednisolon og har derfor taget alt for meget på, hun er sat ned i foder og får stadig masser af motion, men vægten stiger stadig pga medicinen, så jeg kan intet gøre...

• #19   4. maj 2009 Det er heller ikke lettere overvægt jeg taler om. Det er de tilfælde hvor ejerne bare lader stå til, indtil hunden er så belastet af fedme, at den knap nok kan gå og får div. følgelidelser p.g.a. fedme. Det grænser i mine øjne til direkte dyremishandling.

• #21   5. maj 2009 det er vanrøgt nøjagtigt som hvis man ikke fodere sin hund så er det ens ansvar at sørge for ens hund ikke er så fed at det går ud over led og knogler og desuden kan fedme give epilepsi

• #22   5. maj 2009 Selvfølgelig kan hunde være syge og der kan være noget manipulation ind over...
    Men hvorfor møder man så så mange overvægtige på gaden?
    Jeg synes, specielt jeg ser mange dansk svenske og de der cavalier king noget....

Jeg har selv dansk svensk, og er meget striks med, hvad han får netop fordi den race, har stor tendens til at blive småfede... Synes det er synd for hunden.

Kommentér på:
fede hunde

Annonce