FRANSK BULLDOGS FRA NIVÅ!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle..
Jeg søger folk med franske bulldogs fra Nivå af, som har haft problemer, ang. allergi, hudirretartion, tørhed i huden mm.
Jeg skriver fordi at min fransk bulldog, nogle måneder efter vi fik hende, allerede begyndte på allergi -og hudproblemer, hun er i dag 1 ½ år gammel.
Vi har siden fået undersøgt hende op til flere gange, og brugt rigtig mange penge på det. Vi har endnu ikke fundet et svar på hvad det kunne være, men dyrlægen fortalte os, at hunde med chip fra udlandet f.eks. polen, ungarn, tyrkiet skulle man aldrig tage imod, for der var altid problemer med dem. Dyrlægen mente at vores chip var derfra, men vi fik af vide da vi købte hende at hun var fra Tyskland af.
Vi har taget kontakt til ham der solgte vores hund, og han fortæller at han kun har haft 2 andre hunde med samme problem.
Derfor skriver jeg nu her inde, for at finde svar på om min kæreste og jeg virkelig kun er det 3 par, eller om der sidder andre der ude, men en fransk bulldog derfra med samme problem, da dette er en hård og hjerteskærende kamp for os, og enormt ulideligt for vores lille elskede bulldog, der hver dag må tage medicin for ikke at klør sig selv til blods, "håbede" vi på at finde nogle med samme problem så vi kunne finde ud af nogle løsninger sammen, og ikke midst få fat på på opdrætteren og give ham besked omkring de hvalpe han sælger.
Vi har mere information omkring erstatning og sygdommene, hvis du/I er en der har en hund fra Nivå af, og som er interesseret i at gøre noget ved det, vi vil MEGET GERNE høre fra dig/jer.
Mvh Nicolai og Kia.
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
at alle hunde fra udlandet er syge er noget vrøvl der er seriøse opdrættere alle steder
apr 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 10
- og til andrea p, ja det passer meget godt med det er dem.
- og Louise H vi prøver at skrive, tak!
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Hvad er hendes chip nummer? så kan jeg kigge på en af mine hundes papir, så kan jeg med sikkerhed sige om hunden er fra Tyskland og evt også Polen.
Jeg vil dog generelt sige at man ikke skal købe en hvalp, hvor man ikke kan få lov til at se moren, for så er de sikkert importeret, og det er sjældent fordi sælger bare vil hjælpe en god ven med at sælge sine hvalpe...det er typisk for at tjene penge...og så længe folk støtter dette, lige så længe vil der være disse hundehandlere, der også tit mangler at have papirerne i orden...desværre.
Håber at i finder ud af, hvad hun nøjagtigt fejler....
apr 2011
Men vi er super glad for dit indlæg, og vi vil lige prøve at finde hendes chip nr. så må du MEGET GERNE undersøge det, det vil være en stor hjælp bare at vide det. Vi sender det nok til dig i en besked på et tidspunkt, da vi lige er flyttet og det nok ligger i en af de mange papkasser
Og ja, hun er inporteret fra udlandet, og vi tror nu også at ham sælgeren bare vil prøve at tjene penge, det er derfor vi skriver her inde for at finde ud af om der er nogle der har hvalpe derfra med sammen problemer, så vi kan sætte ind stopper for det. For det er sørme synd for hvalpene!!
Men igen, tusinde tak for dit indlæg! vi tager det rigtig meget til os!
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Min havde dårligt imunforsvar, og døjede med alt også hudproblemer. Jeg havde dyrlægeregninger på omkring de 60.000 kr. i de 2 1/2 år han levede. Pengene er en ting, en anden ting er hvor hårdt det er at ens elskede hund er syg konstant.
Held og lykke med hende... håber hun bliver rask hurtigt.
nov 2006
Men ja, import bør man kun begive sig ud i, hvis man enten selv har forstand på det,eller kender nogen, der kan hjælpe...
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
apr 2011
Men vi har hørt lidt omkring det med at ligge sag an mod arvleren, men da vi ikke har sat os så meget ind i det, vil høre om der muligvis var andre der havde kendskab til det? Men tusinde tak for dit indlæg, det har været behjælpeligt!
- Lykke J: Ja det har vi også fundet ud af, det tør vi ikke rigtig at begive os ud i mere
- Mette: Ja det tør vi heller ikke rigtig selv at tænke på, men tror desværre ikke at det er det bedste!
nov 2006
Hvis der er noget i forhold til købeloven i gerne vil vide, så spørger i bare:-)
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
nov 2006
apr 2011
apr 2011
nov 2006
nov 2006