{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.419 visninger | Oprettet:

FRANSK BULLDOG, FRA NIVÅ. LÆS!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle hundejere.
Jeg vil gerne dele en sørgelig historie med jer.

Jeg hentede den 26. maj 2014, min skønne franske bulldog Marley, hos Rikke Landin i Nivå.

Det hele starter med at hun pludselig har utrolig mange aftaler den dag og (dum som jeg er) går jeg med til at mødes på McDonalds i Hørsholm. Hun fortæller mig, at Marley endnu ikke har fået lavet en sundhedsbog, men at jeg får afslag i prisen og får det gjort selv.

Dagen efter jeg har hentet Marley, opdager jeg nogle røde knopper på hans inderlår. Men tænker ikke videre over det, da han har rendt og leget med mine forældres staff ude i haven, med buske osv. og tænker han kan have stukket sig på brændenælder eller andet.

Ca. en uge efter kigger jeg på DBA.dk, og ser at Rikke IGEN har Franske Bulldogs til salg, Jeg kontakter hende derfor, for at høre hvordan man kan få hvalpe igen så hurtigt? Hendes svar er, at Marley var fra hendes veninde, som stod i skilsmisse og ikke havde overskud til at sælge selv.. Her bliver jeg mistænkelig og googler og googler, hvor jeg finder frem til nogle ting der tyder på hundehandel.

Da der er gået noget tid, undrer jeg mig over at jeg intet har modtaget fra Dansk Hunderegister og ringer derfor igen til Rikke, hvor hun siger at hun nok skal få det gjort og Marleys sundhedsbog på mystiskvis er dukket op?? Jamen det er da meget normalt at noget der aldrig er blevet lavet, pludselig dukker op.

Jeg modtager et par dage efter en sundhedsbog med posten og ser at det er en dyrlæge ved navn Thomas Esper Larsen der har udfyldt den, der ringer alle klokker hos mig. Vi har før haft en Engelsk bulldog som også var syg, med en hjertefejl fordi Thomas slet ikke havde undersøgt hunden, blot sat sit stempel i bogen.

Jeg var nu ikke i tvivl om at Marley var importeret ulovligt til Danmark.

Jeg prøvede at kontakte Rikke, rigtig mange gange, men hun undlod at tage telefonen. Efter et par dage lykkedes det mig at få fat i hende, hvor hun var utrolig opfarende og råbte og skreg ad mig.

Med tiden bliver Marleys røde knopper, til store sår, jeg var hos dyrlægen flere gange, som mente det var en infektion der kunne behandles med en speciel shampoo, men der skete intet. Det blev værre og værre.

Jeg beslutter mig for at tage Marley til Karlslunde dyrehospital, hvor de tager en masse prøver på ham, og konstaterer at han har sygdommen MRSA.

Marley fik antibiotika mod sygdommen, hvilket gik rigtig godt de første 14 dage, men så begyndte det at komme meget slemt tilbage.
Jeg blev oplyst at Marley var blevet resistent overfor antibiotikaen og en mulighed ville være at prøve noget andet shampoo.

Det gjorde jeg i en uge, men det hele blev værre og værre.

Jeg kontaktede dyrlægen idag, som fortalte mig at der ikke var mere at gøre, da bakterien altid ville være i hans krop og komme tilbage igen og igen.
Jeg traf derfor en meget hård beslutning om at Marley skulle have fred, hvilket han fik idag, kl 11.00. Marley blev 8 måneder gammel.

Jeg ønsker blot at advare folk mod Rikke og andre hundehandlere, da jeg ikke ønsker at nogen andre skal igennem det her.

Jeg vil gerne bede folk om at holde negative kommentarer for sig selv, om at jeg har været dum osv. For jeg ved det godt!

Mvh. Sara Klitgaard


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FRANSK BULLDOG, FRA NIVÅ. LÆS!!
  • #2   5. dec 2014 Stakkels dig og stakkels lille hund. Men du har lært lektien på den hårde måde. Håber du finder dig en rask hund, når den tid kommer

  • #4   5. dec 2014 Øv for en skefuld..
    Tænk på at han har det bedre hvor han er nu.
    Når du engang er kommet dig ovre tabet, vil jeg opfordre dig til at gå til forbrugerklagenævnet eller tage kontakt til sælger og kræve købet ophævet, selvom dette nok kan blive svært når han er aflivet. Derudover tag kontakt til fødevarestyrelsen, eftersom hun driver erhvervsopdræt som med stor sandsynlighed er ulovligt. Det hjælper ikke dig, men det er et skridt mod at få hende ramt, så ikke andre ender op med en syg hvalp.


  • #5   5. dec 2014 Hvor er det trist, for så ung en hund. Jeg håber du gør det anderledes næste gang

  • #6   5. dec 2014 sådan er verden klar når mennesker ikke kan håndtæger hundehvalpe som ikke kan styre det... Føjj. derfor skal man altid være 100 sikke på at man for alle papirene i hånden med det sammen og at bogen med sundhed føler med smiley men ja folk kan altid dumme sin bagefter som du selv skriver men det kan sket for mange når folk ikke tænker sin om

  • #7   5. dec 2014 Den slags hundehandlere bliver kun stoppet hvis købere som dig bringer sagen videre. Advarsler er ikke nok.

  • #8   5. dec 2014 Husk på at MRSA (MultiResistente Staffylokok bakterier) er en utrolig smitsom ting, jeg ville kontakte dyrlægen og forhøre denne ang. dine forældres hund, som har leget med Marley, den kan være smittet. Derefter ville jeg smide ALT Marley har sovet, leget med, spist af, etc. enten ud eller koge vaske på 95 grader. Bakterien kan nemt sidde på en ting, Marley har været i kontakt med, og derfra blive overført til andre hunde, og evt. mennesker. Det er netop det, der er hospitalernes store udfordring, efter det er kommet til Danmark for nogle år siden.
    Der eksisterer mange typer af MRSA, men fælles er netop, at de er resistente overfor næsten alle kendte antibiotika midler, det ville derfor være utrolig sørgeligt, om dine forældres hund er nået at blive smittet...
    Fortæl også gerne folk med hund på gaden, I måske har mødt og leget med, om risikoen.

    Jeg er rigtig ked af det på dine vegne, næste gang I skal have hund, må I have fat i nogle gode anderkendte evt. DKK opdrættere smiley


  • #9   5. dec 2014 Hold da K.. hvor har jeg ondt af dig smiley Og stakkels lille hund smiley ,men som heldigvis fik fred Det må være alle hvalpekøbers marrerit Det kunne lige så godt have været mig selv, som stod i din siteration Jeg har nemlig også altid bare købt hvalpe ,uden at undersøge noget Jeg har så bare været heldig
    Stor trøste kram herfra Ja for det er sku hårdt


  • #10   5. dec 2014 Det er virkelig en trist lærestreg du har fået dig, synd for dig og synd for hunden smiley

    Jeg finder det virkeligt foruroligende, hvis det er korrekt, at det er MRSA der har været årsagen.
    Det er jo højst tænkeligt, at de øvrige hvalpe også har været smittede, og muligvis har smittet videre.
    Jeg ved ikke nok om det til at vide hvordan og hvorledes, men tænker at det da er noget der skal advares imod.
    Hvad siger dyrlægen? de øvrige hvalpekøbere burde jo informeres, eller hentes oplysninger fra.
    Det er nok ikke bare sådan lige, når handlen har været forgået på den måde, du er ikke den eneste der har købt "katten i sækken" og hvordan finder man lige frem til dem?

    Det kan måske gå hen og blive et landsdækkende problem hvis det smitter så nemt?


  • #12   5. dec 2014 Ja de andre har skrevet det meste, og ja det har været en lærestreg.

    MEN ikke om jeg fatter, at man køber hund på den måde... Hvorfor?? Er det for at spare penge?? Man kan da ikke bare stole på fuldstændig ukendte, som fortæller løgn på løgn.

    Stakkels små hunde... hvor er det trist smiley


  • #14   5. dec 2014 DKK er INGEN garanti, når det kommer til EB og FB!!! Der skal man være ekstrem kritisk!

  • #16   5. dec 2014 Jeg forstår det nu ikke, som om TS mener, at eb's hjertefejl er dyrlægens skyld, men at dyrlægen har stemplet hunden sund og rask i dens sundhedsbog uden at undersøge den, og at det derfor ikke fremgår af sundhedsbogen, at den har hjertefejl.

    Måske havde TS ikke købt den eb, hvis dens hjertefejl fremgik af sundhedsbogen


  • #18   5. dec 2014 Ulla, øh ja, der er vel ingen, der har påstået andet.

  • #22   5. dec 2014 Imponerende. Her vrider en sørgmodig person en bekendelse - og ikke mindst erkendelse af at have tage fejl - ud af sin krop i tårer og ALLIGEVEL skal der prikkes til hendes dårlige samvittighed, allerede fra første svar af.... Jeg er virkelig målløs!

    Sara: Jeg er glad for at du er blevet klogere og glad for at du nu, som jeg hører det, går rundt og spreder info til nogle andre, som måske var i fare for at have begået den samme fejl som dig. Det er altid sørgeligt når sådan noget her sker og mit hjerte græder på dine og alle de indvolverede hundes vegne. Jeg synes du skal dvæle ved at din smukke vaps dog trods alt fik en ejer, som besluttede at nok var nok. Tænk de af hans søskende som måske er kommet ud til langt værre skæbner. Tak for at du deler - historier som din kan med lidt håb være med til at mindske disse tilfælde.

    ps. han er bare FANTASTISK sød smiley


  • #25   5. dec 2014 .............. har du en statistik på at det ikke har hjulpet på landsplan overhovedet, eller er du færdig med at dvæle i det nu, Maj-Britt? Det er uhyre ukonstruktivt det du bidrager med her og dét hjælper da i hvert fald heller ikke nogen... Jo måske dig, fordi du får lov til at sidde og gnække over at en anden tog fejl og du vidste bedre, eller hvad?

    Ja, undskyld, men jeg kan SIMPELTHEN ikke se andre mulige årsager til dine ytringer, men gør mig endelig klogere på hvad din ubehagelige sarkastiske bagklogskab bidrager med, for jeg kan sørme ikke se det!!!


  • #27   5. dec 2014 Jeg beder om svar på hvorvidt der er en stigning, fald eller konstant af disse handler.
    Det må du jo vide siden du kan slå fast, at historier, som Saras, ikke hjælper overhovedet.......

    I min optik hjælper denne historie så længe den bare afholder ET menneske fra at købe en hvalp på denne måde. Hvis bare en eller to færre hvalpe bliver solgt - er det et skridt i den rigtige retning - måske et meget lille et - men det er der!


  • #30   5. dec 2014 Maj-Britt: Det er fint - jeg mangler stadig bevis på at historier som Saras slet ikke rykker noget, før jeg kan godtage din påstand "lige lidt hjælper det". Desuden har du heller ikke svaret mig på hvordan du finder din bagkloge kommentar relevant/konstruktiv for emnet smiley . Lad os ikke lede mere efter svar på det, tror det bliver ret svært at finde!

    Sara: jeg har delt din historie på Facebook og håber snart du kommer dig over tabet af din lille fyr smiley - utroligt at man ikke engang ved at frabede sig ukonstruktive kommentarer kan undgå dem - endnu en bitter erfaring der kom ud af denne triste situation... også for mig smiley


  • #32   5. dec 2014 Maj-Britt: Jeg venter stadig i spænding på en konstruktiv kommentar fra dig i denne tråd... God aften smiley

  • #33   5. dec 2014 Line; en kennel kan da også være stueopdræt smiley
    En kennel er ikke ensbetydende med en fabrik at hunde i stalden/garagen eller whatever.
    Jeg finder nu selv betegnelsen opdræt bedre end kennel. Men i bund og grund er det det samme smiley


  • #34   5. dec 2014 Håber snart du kommer dig over tabet af din skønne lille mand.

    Må han hvile i fred. Og så jeg bliver lidt ked af det indeni, når du bliver høvlet ned med bagkloge kommentarer.

    Men til gengæld vil jeg tilslutte mig alvoren i MRSA, det er ikke til at spøge med. Ville måske nok spørge mig til råds hos en dyrlæge hvordan dine forældre skal forholde sig mht dette og deres hund.


  • #36   6. dec 2014 Line: vores opdrætter har også et kennelmærke (er jeg da 90% sikker på), men Bodil er født midt i hendes stue og har i hendes otte uger hos opdrætter været der med muddi og andre hunde, ude i haven alle dage hvor vejrguderne tilladte det og fået så satans meget kærlighed at det halve kunne være nok. Det handler ikke om mærker, certificering og/eller udstillingsresultater for mig - det handler om ren og skær sund fornuft.

    Både folk med og uden mærker og lign. kan være ufatteligt dårlige opdrættere: dem sorterer min sunde fornuft fra smiley .

    Isabelle: ja - hvis bare en er reddet har historien jo været værd at fortælle smiley


  • #38   6. dec 2014 Ja, altså med denne her respons som nogle giver herinde, kan jeg i hvert fald godt forstå dem der vælger at sidde derhjemme og skamme sig i stedet for at tale om det!!! Og ØV siger jeg bare. Vi er HELT enige, Isabelle!

  • #39   6. dec 2014 No'vi'ki: opbakning eller sympati skal man i hvert fald se længe efter smiley

  • #41   6. dec 2014 Isabelle: NEMLIG! både det, men også det faktum, at uanset hvor dum man sidder derhjemme og mener TS er - hjælper det fandme hverken hende, hundene eller nye købere at svine hende til smiley . Jeg har simpelthen stadig ikke fået øje på pointen i at gøre det... men det kan være den kommer til mig når jeg bliver 55+. Hi hi hi... Nu er jeg vel med mine 22 år blot at betragte som ung, dum og naiv! smiley

  • #44   6. dec 2014 *Mike/Vegas mor:

    Jeg er glad for, at jeg ikke er den eneste, som synes det smiley . Og jeg er altså ligeglad hvor højt på strå man selv mener man er... jeg siger min mening smiley . Tror kun at debattonen kan ændre sig, hvis nogen gider fortælle dem der ikke kan finde ud af det, når de går over stregen.

    Isabelle: jovist, men du er 55+ OG lader til kunne være enig med en ung, dum og naiv førstegangshundejer... det er sgu noget for sig selv smiley

    Nu er børnetime slut og jeg vil i seng smiley


  • #45   6. dec 2014 Hvor er det en sørgelig situation.
    Kan kun håbe at andre lærer af din historie, lige som at du selv har lært af den.

    Til den diskussion om hvorvidt disse tråde hjælper, vil jeg mene, at ja nogle hjælper det.
    At nogle nye hundeejere lærer at der er noget der hedder hundehandler, hvalpefabrikker, eller hvad man nu vil kalde det, kommet jo netop fra disse historier.
    Da jeg i januar kiggede efter hvalp, var det min første hund, og derfor var min viden ikke stor. Jeg fandt en på dba, hvor jeg syntes annoncen lød god og lovende. Da jeg så søgte på navnet, og spurgte til dem herinde kom det hurtigt frem at det var en hvalpefabrik, og at de herinde med mere erfaring hurtigt ud fra annonce/hjemmeside ikke var i tvivl.
    På hjemmesiden stod der noget med lang erfaring i familiehunde, godkendt af kredsdyrlæge, politi osv. og at de opdrættede et par forskellige racer. Ting jeg som uerfaren ikke så som negative, men ting der for mig lød positivt, det kunne folk herinde fortælle mig var klassiske hundehandler "citater", tricks de bruger, netop fordi de ved folk læser det positivt, især når man ikke ved bedre.

    Så ja, ved andres historier omkring den pågældende kennel, samt tråde der har gjort obs på at hundehandlere/hvalpefabrikker fandtes, kom jeg netop uden om denne handler, og endte med en dejlig hvalp, fra en god og engageret opdrætter.


  • #46   6. dec 2014 Til info: https://www.facebook.com/jatildyrepolitiidanmark/posts/10153462697309782:0

    Jeg VED at disse historier hjælper, når de deles. Bare SÅ ærgerligt de ikke får et stort velkommen og opbakning herinde... hvor der vel sidder en masse som vil gøre alt for hundene i det her!


  • #48   6. dec 2014 Ida: Der er vist ingen - heller ikke TS selv - der synes det var smart. Det er bare mindst lige så dumt at sidde og koge suppe på det og pege fingre i bagklogskabens navn nu smiley . Det er der ikke mange - nok rundt regnet nul - der får noget ud af!

    Er glad for endnu et eksempel på at advarslerne virker - det sætter tro i naive mig om, at det måske en dag er overstået.


  • #49   7. dec 2014 for at være HELT ærlig

    du har sgu IKKE været dum

    .Jeg har ikke læst div.indlæg igennem,fordi jeg,helt selv,uden de mange gode kommentarer,fra h.g., FØLER med dig.


    OG dum er du ikke.

    å gud,jeg kunne have gjort det samme.

    Men nu var jeg "lidt" klog (og havde pengene)da jeg købte mopsen,stamtavle,sundhedsbog,og alt det "gode",avl,dyrlæge ect...

    Flot,at du trods din sorg,vrede,magteløshed,har konduite nok,til advare mod

    HUNDEHANDLEREN RIKKE.

    På et eller andet tidspunkt,når du har lyst,så får du en ny hvalp.så,træk lige vejret oven på det her sørgelige.

    Og jeg har INGEN løftet pegefingere.For jeg tror du er klog nok,til at "sorterer",hvorfra din næste hund,skal komme fra.

    god jul

    hilsen
    vibeke


  • #50   7. dec 2014 maj britt

    helt ærligt, du er dødsens kedsommelig at "læse" om..

    t.s.,frabad sig,kedelige kommentarer.Hun er frygtelig ked af det.,ect...

    så,respekter det dog,at t.s.,ikke p.t.,har brug for løftede pegefinger,og satiriske kommentarer

    Det er nogen gange "træls",at hele tiden,at læse div.små perfide kommentarer,når en t.s.,.udtrykkelig,beder om,en forståelse,og iøvrigt,er meget ked af det,OG,erkender en fatal fejl,ved køb af en hvalp,UDEN OM,de "etablerede" kenneler.

    Jeg synes personlig,det er flot,og modigt,at erkende at "man nok ikke skulle have købt en hvalp,lige det sted,eller af den person.

    Så,fred for pokker,lige en t.s.bekendelser(ja,alle t.s. bekendelser).,hvis de beder om det.

    Jeg synes det er modigt,her i det nogen gange selvhøjtidelige og bedrevidende forum,at nogen lægger kortene på bordet,og erkender "et fejlkøb".

    Hvad jeg aldrig vil klandre.
    Man køber en yndig hvalp med hjertet,mere end nogen gange med forstanden.

    Og,da d.k.,er et lille land,,så kan vel selv,poientelle hvalpekøber fra f.eks.nordjylland (hvor jeg gerne vil flytte til),tage danmarkskortet,og sige:
    At,der er en hundehandler dame i niverød,på sjælland,hende skal vi holde os langt fra.

    nå,ja det er måske noget sludder jeg kommer med.

    Men det korte og det lange er:
    Vi skal sørme respekterer,når en t.s.,beder om,en vis "fredning" vedr. div.kommentarer.

    vibeke.,

    .


  • #51   7. dec 2014 Vibeke, jeg kan godt forstå, at du gerne vil flytte til Nordjylland, her kunne vi også sagtens bruge en positiv person som dig smiley

  • #52   7. dec 2014 lilian

    1000 tak.

    Ja,flytte skal jeg,og gerne til jylland.
    Men børn/børnebørn,kan finde på at,"sætte" en kæp i hjulet.
    jow,gu vil jeg gerne flytte til det ene eller andet jylland.

    Nå,men mente bare med indlægget
    at,når nogen,"blotter sit hundefejlkøb".her på h.g,og har været igennem,noget så sørgeligt
    SÅ,er det ikke på sin plads,at komme yderligere "salt" i såret.

    det var bare det jeg mente

    hilsen
    vibeke


  • #53   8. dec 2014 Verner, du har ret.

  • Iben H
    Iben H Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #55   13. dec 2014 Øhh.... Så trist!! Kan sådan noget ikke anmeldes til politiet, det kan da vel ikke være lovligt??

Kommentér på:
FRANSK BULLDOG, FRA NIVÅ. LÆS!!

Annonce