Fransk bulldog. {{forumTopicSubject}}
Hej HG..
Jeg har de sidste 7 år været en glad ejer af to Rottweilere.. Men efter at min kone og jeg er gået fra hinanden (hun beholdte huset og hundene), er jeg ved at overveje hvad hund jeg skal have næste gang..
Der går lidt tid da jeg lige skal op på mine ben igen, men som det er nu er jeg forelset i Franske Bulldogs. Det har jeg været de sidste par år. Men nu hvor jeg seriøst overvejer det, så læser og hører jeg om skræk historier om sygdom, allergi og aflivede hvalpe :(.. Så jeg skriver lige et par punkter jeg gerne vi have svar på..
Først vil jeg sige hvorfor jeg er vild med Franske.. Jeg synes de er fantastisk flotte, hver gang man møder en, så oplever man en hund med sin egen personlighed og karakter. Nu hvor jeg har haft 2x60 kg hund ved jeg det ikke er noget for mig, en ting er at man ikke kan få dem passet af bekendte på grund af størrelsen og deres holdning til andre mennesker. Noget helt andet er det de ødelægger på grund af størrelsen (gulve, væge, møbler mm.). Så jeg ved med sikkerhed jeg skal have en lille hund. Man kan oftere få dem passet, eller eventuelt medbringe dem..
Så til punkterne..
1) Er de så følsomme som folk siger. allergi og sygdom?
2) Fik at vide at forsikringer ikke vil forsikre Franske hvis de er over 10 uger..
3) Er de umulige at træne med (lydighed)? der har jeg hørt lidt forskelligt. Det er en ret vigtig ting for mig at kunne komme ud og træne med den.
4) Kan de være alene hjemme? Med arbejde og en bytur et ar gange om året skal den helst kunne klare selv..
Kan i anbefale nogle avlere, eventuelt links til hjemmesider. Helst nogen der "producerer" sunde, raske og flotte hunde.. Pris er ikke en faktor.
Kan ikke lige komme på mere lige nu, men skulle jeg komme i tanke om noget tilføjer jeg det til tråden..
På forhånd mange tak.
Mvh. Edin L. H.
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 11
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.985
•HD
•Ryg poblematikker: Hermivertebrae, spondylose, diskusprolaps/degeneret disks
•Åndedrætrelateret lidelser: Snævre næsebor, for lang blød gane, deformeret strubehoved, larynx poser, forsnævret luftrør
•Patella
•Entropion
•Ektropion
•Allergi
•Generaliseret/lokal demodex
•Svamp
•Eksem
•Furunkulose
•Fødsel med kejsersnit
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.985
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 11
For mig er det nok denne race eller ingen.. Jeg har andre racer jeg rigtig godt kan lide men det er alle store hunde..
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 588
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 588
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 345
Hun kan godt være alene hjemme men da der næsten altid er nogen hjemme hos os så er det ikke noget der sker tit. I forhold til det med at være alene er der jo ingen hunde der skal være alene fra kl.6 til 24 det er jo klart.
Held og lykke med at finde en fantastisk fransk bulldog
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.528
Der findes mange sunde og raske FB, men desværre er det jo også sådan, at de blev utrolig populære, så folk avlede på alt krat og kravl uden at bekymre sig om at få forældredyrene undersøgt for arvelige sygdomme.
Og selvfølgelig kan en Fransk Buldog trænes, de er ikke sværere at træne end en Rottweiler.
Prøv at gå ind og se den her video, der træner Ozzy IPO, han går også til agillity
og plejer altid at komme hjem med en placering mellem de første 4-5 hunde i hans klasse.
Han har lige fået sin færdselsprøve og den kennel hvor han kommer fra opdrætter sunde FB
http://www.youtube.com/watch?v=e5B0R6A2EpQ
jan 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 173
jan 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 173
Fransk bulldog.