{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Franske bulldogs fra Holland? {{forumTopicSubject}}

Er det noget jeg bilder mig ind, eller er franske bulldogs fra Holland generelt sundere end de danske?

Vi er et par som ønsker os en sund og rask fransk bulldog hvalp, med dkk stamtavle eller tilsvarende og da vi har venner i Holland overvejer vi om det er dernede vi skal hente vores nye kammerat.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Franske bulldogs fra Holland?
  • #2   11. jan 2012 tror da at alle seriøse opdrætter af FB i Dk går ligeså meget ind for sundhed som dem fra holland gør ?

  • #3   11. jan 2012 Lene $Mor til Uffe&Bertha< 3
    Mange tjekker ikke op på ryg, luftveje (røngen) og allergi (test ). De får ganske almindelige sundhedstjek, og så er det det. Ikke alle, men faktisk uhyggeligt alt for mange er ligeglæde da de mener deres hunde jo nok er raske.
    Har kontaktet en del med tavlehunde (både DKK og DRU) inden jeg købte Bertha, men der havde dem jeg kontaktede ingen af de ting med i deres helbredsundersøgelser, som jeg ville have for at købe hund der.
    Jeg tror uanset hvor i verden man vil have hund,så skal man selv være obs på hvad man forventer forældredyrene er undersøgt for.
    Og hvert land, har måske deres avlsrestruktioner, i specialklubberne, dem skal man jo så også sætte sig ind i hvert land man søger en pågældende race.


  • #4   11. jan 2012 nu skrev jeg jo også SERIØSE smiley altså det er jo i bund og grund op til køber at kunne skille fårene fr bukkene smiley

  • #5   11. jan 2012 Lene mor til ......fuldstændig rigtigt Hundeweb er en go ting!! smiley


  • #6   11. jan 2012 jeg har selv en fb fra Holland og har været glad for mit køb, men om de er sundere end andre steder skal jeg ikke kunne sige.



  • #7   11. jan 2012 vil så sige i forhold til søgen i Tyskland skal man så være opmærksom på at hunden så ikke er registreret i Polen i stedet for, da der er rigtig mange der gør det, netop pga mange avlsrestriktioner, men kan man finde en VDH kennel, så vil forældrene være tjekket i hvert fald...

  • #8   11. jan 2012 nemlig , hundeweb er fantastisk smiley man skal være kritisk og man skal tjekke op på sælger... det hjælper ikke at hundene er søde eller har den rigtige farve, hvis sælger ikke har brugt en krone på at få tjekket sundheden og været kritisk ved brug af hanhund.

    smiley


Kommentér på:
Franske bulldogs fra Holland?

Annonce