Forkert på den - Hunde leg {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har lige sagt nej til at min hund måtte lege med min nabo´s hund, men nu er jeg usikker på om det er mig der er helt forkert på den.
Min kæreste forstår mig nemlig ikke.
Jeg vil derfor gerne høre hvad i ville have gjord?
Sagden er den at min simba er omkring 8 måneder bla. af lab og berner senne.
Nabo´ens hund er et amstaff mix på lige over 2 år.
Jeg synes ikke jeg læser hunden særlig godt og simba leger temmelig voldtsomt og ved ikke hvad hans hund siger til det.
Jeg synes ikke de skal lege, når jeg føler mig usikker.
Men min kæreste og nabo synes da de bare skulle prøve at lege, hans hund skulle jo nok sætte den på plads, hvilket jeg bare ikke bryder mig om.
Er jeg helt forkert på den?
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.492
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
Først i snor, for at lære hinanden at kende - på et neutralt sted (dvs. ikke hos jer eller nabo'en da det er hundenes territorie)
maj 2005
Hunden bor normalt ved hans forældre.
Det eneste sted vi har som er neutralt sted er en mark, hvor de har mulighed for at stikke af.
maj 2005
jun 2008
Vil sige at der er dumt at lade to hunde mødes i deres hjem de første par gange.
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.590
Hvis jeg havde en dum fornemmelse, så ville jeg hellere lade være end bag efter tænke, hvorfor lyttede jeg ikke til min mavefornemmelse.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.136
Hvis du syntes at amstaffen er stiv i dens sprog, så ville jeg ikke lade dem mødes. Og slet ikke hvis de ikke har mulighed for det på neutral indhegnet grund. Også set i det lys at det ikke er en hund som skal være jeres nabo altid, men som kun er på besøg.
jun 2008
Altså mellem jer og naboen?
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
Hvorfor skal amstaffen bare sætte jeres hund på plads?
Hvis hunde skal lege, så synes jeg som udgangspunkt, at man skal have en god "mavefornemmelse".
Hvordan vil du ikke have det, HVIS det går helt galt?
Desuden synes jeg også, at leg skal være jævnbyrdigt. Jeg er den, som går ind og opdrager, - det overlader jeg ikke til fremmede hunde.
Hvis der, som i jeres tilfælde er meget stor aldersforskel, synes jeg det ville være langt mere givtigt, at hundene fik lov til at lære hinanden at kende på nogle gåture.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.136
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 65 Svar: 725
Efter de erfaringer jeg selv har fået og har fået tillært, er det ikke en god idë at de skal "lege" med snor på. Såfremt den ene part er lidt nervøs, og derfor har en stram snor, formindsker det hundes evne til ordentlig kommunikation og der kan opstå konflikter. (ret mig gerne hvis jeg tager fejl HG'er)
Til TS
Du kunne jo spørge din nabo hvordan hans hund leger? jeg kunne forestiller mig en amstaff bla. også vil lege lidt vildt? så hvad er du nervøs for? er det selve hunden?
Altså jeg vil ikke gøre det, hvis det var fordi jeg var utryg ved den anden hund. din hund vil jo også kunne mærke mor er utryg, og bliver måske selv anspændt så
sep 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 586
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.239
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 104
Laika har og snakker med flere muskel hunde mm. og det er altid gået godt, det skal også siges at laika ikke er dominerende og er tæve.
Inden Laika møder andre hunde vurdere jeg meget om hundeføren har nogenlunde tjæk på sin hund, og selvfølgelig også om den anden hund er rolig og kærlig.
Mødet skal ikke ske i snor, aller højst hvor en er i snor.
håber at du vil kunne bruge det til noget.
Hilsen Lars og Laika
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Under turen kan I få et billede af om de kan enes og derefter urdere om I har lyst til at lade dem lege.
Når man går en tur sammen kan hundene også nå at aflæse hinanden inden de slippes og sansynligvis vil ingen af hundene fare hen i hovedet på den anden for at hilse.. det kan nemlig godt virke for voldsomt på mange hunde og udløse en irettesættelse
maj 2005
Jo vi har, nabo´en har ikke.
Simone F
Jo og der snuste de også til hinaden og det var der jeg bemærkede at den anden hund var helt stiv i kroppen, hvilket jeg tolker som den anden hund ikke er tryg/ikke bryder sig om Simba
Heraf min mavefornemmelse.
Lise
Det var den unge nabo der mente hans hund jo bare kunne sætte min på plads hvis han blev for voldsom.
Men i min verden er det kun mig der sætter min hund på plads hvilket jeg sagde, da jeg havde få simba ind i huset efter de hilse ved vores hegn.
Simba er usikker efter han ikke har haft nogle positive oplevelser med hanhunde og kan kun forstille mig den usikkerhed blive større hvis han blev sat på plads.
Heidi B
Det gjorde jeg ville jo gerne vide lidt inden jeg sagde nej.
Han fortalte han selv var en stor buller. jeg spurgte også hvad han normalt synes om hanhunde og det har ikke før fået et problem. han sagde så lidt senere at det kun var hans brødre han havde prøvet at lege med.
maj 2005
Den anden hund er desværre ikke vant til at gå i snor.
Vi prøvede i går aftes at gå en lille tur begge med afstand og snor på og det var ikke ret vellykket. Lige så snart den anden hund ser min, blir han helt stiv i kroppen. Da hunden rykkede lidt nærmere fortalte han da også at Simba skulle smutte, ved at knurre og snappe.
Men i og med at hunden ikke er vant til at gå med snor så er jeg usikker på om det kan være det der gjorde han sagde fra, men er bare glad for jeg lyttede til min mavefornemmelse og ikke lod dem lege.
Samtidig fik min kæreste og den anden ejer op for jeg måske ikke bare er overbeskyttende over for min vaps. Men reagere ud fra hvad jeg ser.
efter turen gik simba og jeg hurtigt op til simba´s faste lege kammerat og lege så vi sluttede at med en god oplevelse.
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.590
Så stol du bare på din mavenfornemmelse en anden gang også
maj 2005
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.891
Forkert på den - Hunde leg