{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.275 visninger | Oprettet:

Er jeg bare helt forkert på den ? {{forumTopicSubject}}

Ja det hele kommer sig a at Jeg lige er kommet i en ny stald ( Det skal lige siges at det er alletiders sted at være) Nå men hende der så har det sammen med hendes kæreste har lige fået en lille ny og mig og min kæreste er helt betaget a hende, min kæreste har selv 2 børn fra tideligere forhold, hende fra gården spørger mig så om jeg ikke skal have en lille en hvortil jeg svare nej tak, da mig og kæresten kun har været sammen i 8mdr sys jeg det er lidt tideligt at få børn, os fordi jeg gerne vil være helt sikker på det er det her jeg vil for når først der er børn i det kan man jo ikk bare lige skride som det nu passer en, ikke at vi ikke har det godt sammen for det har vi, men tænker bare han har 2 skilsmisse børn og det vil jeg ikke selv ud i da jeg aldrig selv har prøvet dette... .Men er jeg helt forkert på den bare fordi jeg ikke vil have børn ? Er altså os kun 23 så sys da jeg har mange år endnu ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg bare helt forkert på den ?
  • #1   15. jun 2011 tag du det bare roligt..
    Du har tid nok at løbe på

• #2   15. jun 2011 Det er heldigvis ikke os alle, der er styret af indre drifter fra den dag, vi er kønsmodne ;o)

Der er god tid - lev dit liv, og få børn, når du har lyst til det. Hvis du får det ;o)

Når man træffer et valg om ikke at få børn - om det så er nu eller altid - så ER der mange mennesker, der føler sig berettiget til at stille spørgsmålstegn ved det valg, og at forsøge at overbevise en om, at valget er forkert.

Det må man leve med - og blive ved med at lytte til mavefornemmelsen.

• #3   15. jun 2011 Det er os det jeg mener jo, og nu er jeg så næsten en a de eneste i min kreds der ikke har fået børn endnu, ikke at jeg ikke føgler mig klar til det for det sys jeg da jeg gør, men midstede min far i feb så jeg skal jo lige oven på igen, hvad det angår og ja det er jeg os så småt ved at være men mener bare stadig at efter 8 mdr er det lidt tideligt da jeg jo slet ikke endnu ved om det stadig er os om 3 år ?

• #4   15. jun 2011 Man skal aldrig få børn bare for at få børn, man er altså nødt til at tænke sig om jo det er jo et andet liv det handler om, og barnet vælger jo ikke selv at blive født smiley

Så sys da det er helt rigtig.. altså nu er der ikke noget galt i at være skilsmisse barn, er det selv og min kæreste er det også, hvis bare forældrene bider sig selv i røven og snakker ordentlig om og til hinanden... min mor og far kan ikke med hinanden, de snakker begge ikke pænt om hinanden, mig og min søster har så været gamle nok til at vide at det bare var fordi de ik ku lide hinanden, det er jo noget andet når det er et lille barn og far siger "Jamen mor er også en dum kælling" og mor siger "ja far er da også en stor idiot" men ja hvis man kan snakke ordentlig, til hinadnen og om hinanden ihvert fald mens barnet høre på så er det jo intet problem smiley

Men ja skat du skal vente til du er klar smiley du har massere af tid at løbe på bare fordi nogle gerne vil ha børn lige nu betyder det jo ikke alle vil smiley

• #5   15. jun 2011 Nej skatte det er nemlig rigtigt, men som jeg altid har sagt så vil jeg mine børn det bedste hvis det skulle komme dertil og det ved jeg alle vil, men nu lever jeg med en kæreste der har to børn der er skilsmisse og det ville jeg bare ikke kunne, og det er det der gør det så skide svært for mig om at vælge tingene, man er altid to om de ting der sker både det at blive gravid men os det der sker derefter, og jeg vil bare være mere end 100 på at tingene så os fungere, og så er jeg bare ikke meget for hvis mine børn skulle gå hen og få en "stedmor" ved godt jeg selv er det til 2 men jeg ville bare ikke bryde mig om hvis det var mit barn men der er man jo så forskellige...

• #6   15. jun 2011 *Ej en medløber* - Sådan sys jeg faktisk også det er... Da mig og kæresten havde haft 1 års dag spurgte alle også bare nå ska i snart ha børn? og svarede altid "Hmm måske ? ved ikke sker det så sker det vel :P" I Dag har vi så den dejligste lille datter men derfor render jeg ikke og spørg alle om de ska ha børn snart.. er selv træt af at folk nu tror vi ska ha nr 2 lige med det samme smiley og endda har folk spurgt om vi så snart skal giftes også smiley

hmm mange mennekser har faktisk utroig travlt...

• #7   15. jun 2011 Det er rigtigt men det er jo os lettere når man selv har børn at sige at så skal andre os få det...

• #8   15. jun 2011 Skat de har travlt men jeg har det bare sådan at enten når jeg det og ellers gør jeg ikke...

• #9   15. jun 2011 Jamen skat det ka du aldrig gardere dig imod.. kan godt være i om 3 år er sammen med hvad med 10 år ? man kan aldrig sikre sig 100% på at man er sammen... man kan jo gøre alt for det men det er aldrig sikkert det holder.. mine forældre var gift i 11 år og de var sammen i omkring 20 i alt... i dag er de begge gift igen smiley det er jo svært at vide om man altid vil være sammen smiley

Jeg ved jo heller ikke om mig og Nico er sammen om 10 år.. Håber da på det og gør da hvad jeg kan for at det bliver sådan, og vi har det super godt sammen men man ved jo aldrig hvad fremtiden bringer smiley

• #10   15. jun 2011 Nemlig skat smiley

• #11   15. jun 2011 Har også mange gange måtte hører lige netop det, men folk forstår åbentbart ikke at jeg ikke kan få børn, selvom det er fortalt..:( Så er det altså ikke fedt at de bliver ved med at prikke til en..:(

• #12   15. jun 2011 Nej det er det ikke, men folk vil bare ikke forstå det, de ved hvor skønt det er at have børn fordi de har det, men så der altså os andre der tænker en gang for meget end en gang for lidt dermed ikke sagt at fordi nogen får børn hurtigt ikke er lige så gode forældre, men nogen får det jo os bare fordi en veninde måske lige har fået en eller kommer og siger at de er gravide , men sådan er jeg bare slet ikke, jeg vil bare have det føles helt rigtigt og det gør det bare ikke pt...

Sandra skat self er i da sammen om 10 år smiley

• #13   15. jun 2011 Tag du det bare roligt.
    Jeg er 28 manden 30 vi har været sammen i 6 år, og vi er ikke klar til børn endnu.
    Om man skal have børn eller ej kan kun være ens egen beslutning. Vi kan godt mærke nu, at vennerne begynder at stikke til os, da vi efterhånden er de sidste uden børn. Men familien har aldrig sagt noget.

Så jeg synes bestemt ikke, du er forkert på den...

• #14   15. jun 2011 Nemlig skat det skal føles rigtig.. smiley tænkte meget over om jeg ble en go mor da jeg var gravid... er jo også "kun" 23 men det går da meget godt indtil videre sys jeg selv smiley

Hihi håber jeg da smiley Ku jo selvf låse ham inde i et lille rum hvis han vil smutte haha nå spøg til side smiley

• #15   15. jun 2011 Ja men problemet ved mig ligger bare lidt at jeg føler jeg bliver tvunget og presset til det og går faktisk og er meget nede for tiden pga det da jeg jo selv føler mig klar men at det vare skal være med det helt rigtige og ved min kæreste er en super go far men jeg føler det pt ikke rigtigt med ham, igen for de vi kun har været sammen i 8 mdr...

• #17   15. jun 2011 Jamen skat du skal ikke bare få børn fordi de andre mener du skal og selvo du er klar hvis du ikke føler det skal være nu så skal det bare ikke være nu smiley Du skal gøre det når du vil og ikke på et andet tidspunkt smiley

• #18   15. jun 2011 Det er nemlig rigtigt... Men jeg bliver spurgt hele tiden og når jeg så er i en go periode hvor jeg tager lidt på vejer på 43kg og man så kan se det på maven er det forstå jeg får smidt i hovet om der er en baby i maven... Det gør mig lidt ked da jeg faktisk er klar i hovet og kroppen til at få en unge men vil gerne være mere sikker i mit forhold jeg ved min kæreste elsker mig ubeskriveligt højt men 8mdr er ikke meget i forhold når børn kommer i tale.... Jeg kunne da forstå det hvis vi havde været sammen i 3år og folk spurgte a...

• #19   15. jun 2011 Jeg sidder og venter på...... hvor hundene kommer ind i denne debat......
    eller er det KUN om børn......Ha ha ha ha......

• #20   15. jun 2011 Har da os en lille hvalp hvis det er hahah smiley

• #21   15. jun 2011 Nej 8 mdr er ik lang tid.. men jeg ble gravid efter 1 år og 5 mdr det var dog ikke planlagt vi skulle ha barn smiley men vores forhold har udvilket sig rigtig meget efter vi har fået vores skønne datter smiley

Men kan godt forstå dig smiley du skal ik bare springe ud i det fordi andre mener du skal... det er noget dig og din kæreste skal beslutte sammen når i er klar til det smiley

• #22   15. jun 2011 Ja det er jo det ... Men igen min kæreste bliver 32 i år og sys bare at hvis der skal gå nogen år endnu og sådan og graviditet os være 9mdr sys jeg bare personligt at han ville være lidt for gammel til at skulle have flere... Men det er bare min mening for jeg venter gerne 5år....

• #23   15. jun 2011 Hehe ja det lidt svært han bliver jo heller ik yngre,, men hey min far var 40 da han fik tvillinger smiley og min veninde på 27 kommer sammen med min svigerfar på 47 (eller 48) og de har også prøvet at få børn smiley så det kommer jo an på manden om han er frisk nok selv om han ikke er super ung smiley

• #25   15. jun 2011 Jamen det er ikke fordi jeg ikke kan vente slet ikke, men mener bare at vi nok ikke når at få børn sammen da jeg ikke sys det er helt cool når han er så gammel smiley Forstå mig ret...

• #27   15. jun 2011 Det er ´jo det Anja og kunne jeg nok os godt men bare ikk pt med ham jeg er sammen med...

• #28   15. jun 2011 *Sandra nu med mundkurv* smiley den høre jeg også tit, om barn nr 2 ikke er på vej, og det både familie og venner der spørger, jeg er 25 og har en skøn datter på 2,5 år, ja jeg fik hende tidlig, men jeg følte mig også klar til det, og det var også det helt rigtge tidspunkt for mig,. derudover er jeg også "bonus mor" for min kærestes 2 børn fra tidligere ægteskab, de er 14 og 11, og må sige det var en kæmpe omvæltning i mit liv, men jeg elsker dem rigtig højt, og ville ikke undvære dem for noget, smiley og nej jeg snys heller ikke du skal føle dig presset til at få børn, bare fordi alle påduter dig det, for nogle føles det rigtig i en tidlig alder og for andre kommer det senere, og hvis man samtidig har lyst til at se lidt på verden uden for mange forpligtigelser, så er det da det eneste rigtige at vente, og kan sagtnes følge dig i at du gerne vil at tingene fungere 100 % da det er et stort skridt og forandre alt. smiley for mit vedkommende skal jeg ikke have flere, min pige er mit stjernebarn og ønskebarn, jeg havde kun 50 % chance for at få børn pga. operationer, så derfor valgte jeg barn frem for alt andet. og det er jeg lykkelig over idag smiley den dag idag er jeg godt igang med uddannelse som social-pædagog, og det at jeg har min datter, giver mig bare endnu mere mod på at færdiggøre, så ja jeg føler mig heldig!! men gøre det du føler er bedst for dig og ikke alle andre, smiley

• #29   16. jun 2011 Hej Mette smiley
    Tak for dine smukke ord... smiley

Jamen et eller andet sted er jeg jo klar til det , men et andet sted så er jeg bare ikke da jeg ikke er sikker på at det føre til noget godt i mit forhold, problemet er jo tit som "bonus mor" at man lidt glemmer "bonus børnene" Når man selv får et barn, og det skaber jo tit splid i forholdet, og det gør jo at mange så vælger at gå fra hinanden da man glemmer den andens part's børn fordi man selv har fået sit eget... Og det er bare det jeg ikke vil ud i da jeg jo har det godt sammen med min kæreste, og self elsker jeg hans børn over alt på jorden, men det vil jo ændre sig ved det at man selv får et barn ikke at jeg ikke elsker dem, men man vil da helst bruge sin tid og penge på ait eget barn og ikke andres børn... Forstå mig nu ret, for hans børn betyder alt for mig, men mit ønskebarn vil jo komme til at betyde mere for mig end hvad hans børn betyder for mig, og tror det er der den kommer til at gå galt, da han jo nok ikke vil føle det helt rigtigt og helt okay da jeg jo tager hans børn til mig og passer på dem og leger med den, og gå fra det og til at det kun skal handle om min baby, det er jo ikke okay for nogen, men når man først bliver mor kan det jo godt være svært at styre, da det jo er det støreste for en pige/kvinde at få lov at blive mor, det er der de fleste ønsker og jeg ønsker det os , men elsker min kæreste for meget til at ville stille vores forhold på højkant for noget... Hvis i forstår hvad jeg mener... Er ikke helt så god til at forklare det jeg mener smiley

• #30   16. jun 2011 hej Jenny. jeg kan sagtens forstå dig, jeg havde nemlig samme følelse af at de to andre ikke ville få den opmærksomhed som de plejede, men begge børn var glade for at de nu fik en søster, og vi sad og talte med dem om at det barn som nu kom til verden, ville kræve noget mere og at det har brug for ekstra opmærksomhed, både fra forældre og søskende, men der var jo stadig plads til dem også, og self, betyder ens eget barn mere, og man kan ikke sammenligene det med ens bonus børn, da der er andre følelser indbalndede. der har da også været lidt jalousi indimellem, men det har vi talt om og det har hjulpen os rigtig meget. alle 3 trives, og malou elsker sine store søskende og omvandt også, nu ved jeg ikke om dine kærestes børn bor hos jer fast??? men kan sige dig, at det er rigtig rart at have et par ekstra hænder når man har fået en bette en, og hvis i vælger engang at få børn så er jeg sikker på at de kommende "søskende" vil blive ellevilde, og vil elske at hjælpe til med den bette. jeg tror at så længe man taler med børnene om det her nue barn, og de får forståelsen af hvad det indebære så tror jeg det hele nok skal gå. feks. min kærestes dreng MP: vi sagde at hvis han syns det hele blev for meget og lille søster var træls fordi hun skreg eller andet, var det altså okay at måske gå bed på værelset og lukke døren, eller gå en tur, og når han så måske var kølet lidt ned, så tog vi en snak over hvorfor det belv for meget og hvorfor han blev ked af det. men ja det er svært når der er andre børn indblandede, og det er noget i skal finde ud af, om forholdet kan bære. men håber i finder ud af det, det kan jo godt gå hen og blive det bedste for dig at du har fået barn og det barn har nogle søskende. smiley

• #31   16. jun 2011 Ja det er rigtigt Mette smiley Men tvivler bare på at forholdet vil kunne bære det og det er ikke fordi at min kæreste ikke er en go far for det er han , men jeg tror bare at han har fået de børn han skulle ha, og det er os fint med mig da jeg stadig ikke er sikker i min sag og hvis det skulle gå helt galt kan man jo os blive kunstig befrugtet den tanke har jeg os haft, men jeg tror nu alligevel jeg venter lidt og ser tiden an...

Kommentér på:
Er jeg bare helt forkert på den ?

Annonce