1.077 visninger
|
Oprettet:
Han/han eller han/tæve? {{forumTopicSubject}}
Beslutningen om schæfer nr. 2 er truffet, men nu er spørgsmålet bare, om det skal være en tæve eller han. Vi har i forvejen en han på 3 år.
Hvis jeg skulle vælge med hjertet, blev det en han. Men, vil de kunne enes når hvalpen bliver kønsmoden?!
Er der nogle der har erfaringer med dette?
jan 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 297
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 143 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.527
Mit sats er så faldet 100% heldigt ud:-) Lotus var også 3 da vi fik Kaido og vi har ALDRIG haft problemer de 2 imellem. De leger og hygger og er super venner.
Lotus er, i kraft af sin psyke og alder, den naturlige "overhund" og det har Kaido heldigvis aldrig stillet spørgsmålstegn ved.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 44 Svar: 545
Og jeg har erfaringer med racen.:D
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 516 Svar: 12.471
Vi har selv to jævnaldrene hanner, som er bedste venner - men vi har også haft to tæver med mange års aldersforskel, som hadede hinanden som pesten. Så to af samme køn vil - efter min mening - altid være lidt et sats
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.494
Her tænker jeg lidt på vilde hunde og ulve.
Tæverne er altid i en flok med min. 1 han og nogle tæver.
Unge og usikre hanner danner undertiden en ungkarlegruppe?
okt 2010
Det er nemmere med den første, ved den næste er der en masse ekstra overvejelser at gøre sig.
okt 2010
Der er ikke samme mulighed i en domesticeret verden. Der bliver det nemlig hurtigt til udslet den anden.
Vi forventer jo af vores tamhunde at de kan bo sammen.
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
Nr. 2 tog vi til os, da den var 2 år og vores egen 3 år, og der har aldrig være nogle problemer mellem dem.
Min farbror og tante har 4 hanner sammen, tre af samme slags (belgisk hyrdehund) og 1 lab. Den ene er lige kommet til som hvalp. De vælger altid hanner.
Så personligt vil jeg mene, at det er et spørgmål om ens eget temperement. Man skal vurdere ens egen hund, om den vil kunne med samme køn også ellers vælge en god hvalp af gode forældre.
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 33
Jeg tror vi må følge hjertet og vælge en hanhund. Synes der er flere ting der taler for end imod... Jeg vil også have det elendigt med at skulle sende min hanhund væk, når tæven er i løbetid - det duer jeg ikke til
Han/han eller han/tæve?