{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.077 visninger | Oprettet:

Han/han eller han/tæve? {{forumTopicSubject}}

Beslutningen om schæfer nr. 2 er truffet, men nu er spørgsmålet bare, om det skal være en tæve eller han. Vi har i forvejen en han på 3 år.
Hvis jeg skulle vælge med hjertet, blev det en han. Men, vil de kunne enes når hvalpen bliver kønsmoden?!

Er der nogle der har erfaringer med dette?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han/han eller han/tæve?
  • #2   6. maj 2011 Jeg følger lige med her, da vi også på et tidspunkt vil have nummer to (chihuahua), men heller ikke ved med køn.

• #3   6. maj 2011 Det er vel altid lidt af et sats at have 2 hunde af samme køn?

Mit sats er så faldet 100% heldigt ud:-) Lotus var også 3 da vi fik Kaido og vi har ALDRIG haft problemer de 2 imellem. De leger og hygger og er super venner.

Lotus er, i kraft af sin psyke og alder, den naturlige "overhund" og det har Kaido heldigvis aldrig stillet spørgsmålstegn ved.

• #4   6. maj 2011 Hvis det var mig ville jeg vælge en tæve, men man skal ALDRIG købe en hund/ køn der ikke er 100% ønsket.:) Hvis i mest ønsker en hanhund er dette det bedste, men jeg tror der vil komme mange kampe imellem dem. Men den tid den sorg.;)
    Og jeg har erfaringer med racen.:D

• #7   6. maj 2011 Hvis I vælger tæve, er der stort set 100% chance for, at de vil blive bedste venner. Det KAN selvfølgelig også sagtens lade sig gøre med 2 stk. hanner, men som andre skriver, vil der altid være en risiko for, at de ikke kan enes, når nr. 2 bliver kønsmoden.

Vi har selv to jævnaldrene hanner, som er bedste venner - men vi har også haft to tæver med mange års aldersforskel, som hadede hinanden som pesten. Så to af samme køn vil - efter min mening - altid være lidt et sats smiley

• #12   6. maj 2011 Men hanhunde har måske også nemmere end en tæve ved at leve i en ungkarlefolk?

Her tænker jeg lidt på vilde hunde og ulve.

Tæverne er altid i en flok med min. 1 han og nogle tæver.

Unge og usikre hanner danner undertiden en ungkarlegruppe?

• #13   6. maj 2011 Men ja, synes det må være svært at skulle vælge mellem kønnene...

Det er nemmere med den første, ved den næste er der en masse ekstra overvejelser at gøre sig.

• #15   6. maj 2011 Men en tæve der er udstødt i naturen ville formentlig danne sin egen flok sammen med en anden han. Der er det ski værre for en han at blive udstødt.

Der er ikke samme mulighed i en domesticeret verden. Der bliver det nemlig hurtigt til udslet den anden.

Vi forventer jo af vores tamhunde at de kan bo sammen.

• #16   6. maj 2011 Vi har to hanner - godt nok af en anden race.
    Nr. 2 tog vi til os, da den var 2 år og vores egen 3 år, og der har aldrig være nogle problemer mellem dem.

Min farbror og tante har 4 hanner sammen, tre af samme slags (belgisk hyrdehund) og 1 lab. Den ene er lige kommet til som hvalp. De vælger altid hanner.

Så personligt vil jeg mene, at det er et spørgmål om ens eget temperement. Man skal vurdere ens egen hund, om den vil kunne med samme køn også ellers vælge en god hvalp af gode forældre.

• #17   6. maj 2011 Tak for jeres input smiley

Jeg tror vi må følge hjertet og vælge en hanhund. Synes der er flere ting der taler for end imod... Jeg vil også have det elendigt med at skulle sende min hanhund væk, når tæven er i løbetid - det duer jeg ikke til smiley

Kommentér på:
Han/han eller han/tæve?

Annonce