{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.968 visninger | Oprettet:

Kære HG {{forumTopicSubject}}

Kunne vi ikke få en ignore knap, så man var fri for at skulle læse indlæg fra mennesker man måske ike kommunikere særlig godt med, det ville nok bringe en slags fred på siden, som det er nu udstilles HG dårligt alle steder og folk gider ikke længere debattere her, med denne funktion kunne vi komme uden om fnidder og mere ballade.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kære HG
  • #1   6. maj 2011 Kan man ikke bare have sådan en knap inde i hovedet, så man selv lige scanner indlæggene og springer let og elegant over det, man ikke gider læse?

  • #2   6. maj 2011 jeg spørger HG, da jeg mener mange vil have fornøjelse af dette, både den ene og den anden vej.

  • #3   6. maj 2011 Kig på oversigten i forum, så kan du jo bare springe de indlæg over, hvor du ikke bryder dig om trådstarter....



  • #4   6. maj 2011 kennel
    Når du skriver, du spørger HG mener du så os brugere eller Admin?


  • #5   6. maj 2011 Sådan fungere tingene ikke her, det behøver jeg vist ikke sige.
    og det er uendelig trist at læse mange steder at os fra HG vi ikke er til at skrive med, rigtig mange har blot en profil her, men har valgt ikke at debbattere mere, en sådan knap ville kunne fjerne grundlag for personlig fnidder, alle kan kører op, men jeg mener man skal have en mulighed for ikke at læse ting fra mennesker man på forhånd ved man ikke kommunikere med, derfor mit spørgsmål til HG da jeg ved det findes mange andre steder med succes


  • #6   6. maj 2011 prøv det charlotte, sgu den underligste kommentar længe

  • #7   6. maj 2011 Forstår heller ikke hvad vi skal med den knap. Hvis folk pisser dig så let af, at du bare skal læse deres tråde før du ser rødt - så var det nok bedre at gøre som Charlotte foreslår.

  • #8   6. maj 2011 jeg mener siden HG, hvilket jeg også har mailet til dem, vil blot sørge for de har det i mente såmænd

  • #9   6. maj 2011 uha så er vi allerede personlige igen igen

  • #10   6. maj 2011 Hvorfor ik sætte brugeren på filter..?

  • #11   6. maj 2011 Prøv evt at skrive direkte til admin - tror ikke de læser med i forum hver dag: (link fjernet)

  • #12   6. maj 2011 Hva med en brugermanual som forklarer hva sigende overskrift betyder? Så kunne man meget nemmere sortere i hva man vil følge med i. Tag bare overskriften i denne tråd. Den kan jo betyde meget. F.eks. Kære hg... Har lige været ude og køre i bus. Det var sjovt:) den kunne man jo have sorteret fra hvis den evt. Hed... Sjov bustur, måske. Got my point?

  • #13   6. maj 2011 Jackie
    Det hjælper ikke mog div personlige overfald i en tråd, og da admins ikke sætter en stopper for dette burde man som bruger selv kunne sørge for man kan medvirke i de tråde man vil uden man skal tvinges til person fnidder som allerede opstår her, hvor man blir fortalt man da bare kan slette sin profil


  • #14   6. maj 2011 Fed gammel mand
    fordi den er til HG såmænd


  • #15   6. maj 2011 Tinna
    jeg har såmænd mailet til dem:o)


  • #16   6. maj 2011 Man bestemmer vel selv hvilke tråde man vil deltage i? Hvis man stikker næsen frem i de "varme tråde" så risikerer man en lettere forbrænding og kan man ikke tåle det, må man trække næsen til sig i de tråde. Længere er den vel ikke?

    Eller skal vi alle ende som en gang rygklappere?


  • #18   6. maj 2011 susanne
    Hvad skulle det hjælpe, og denne debat er ikke en jeg er alene om, folk gider/tør bare ikke tage den længere.
    Det er ikke rimeligt man er personlig i en tråd, det har selv jeg været for man blir ekstremt vred, det duer ikke for nogen af os, med en ignore knap kunne man slippe for disse ting


  • #19   6. maj 2011 Maj-britt
    Er det brugerne der skal fortælle andre de skal slette deres profil, hvor er vi så henne, måske brugerne skulle opfører sig manerligt, incl mig selv


  • #21   6. maj 2011 Hvorfor ikke bare springe de indlæg over, eller sæt brugerne på filter.


  • #23   6. maj 2011 Pernille
    jeg støder tit på disse ord når jeg siger til folk, tag et kig på HG, for at se evt min hunds profil og får svaret: niks HG aldrig, man kan selv gætte hvorfor og tager man div tråde kan man også se hvor mange der skriver i forhold til hvor mange vi er


  • #24   6. maj 2011 Hvis du har mailet dem, hvorfor så denne tråd? smiley Det gir jo ingen mening.

    Når du skriver i forum, må du forvente debat om dit forslag smiley


  • #26   6. maj 2011 Maria.
    Lige præcis, det er synd og skam, for vi kan bruge alle holdninger og hunde, men det tillades bare ikke her på HG


  • #27   6. maj 2011 Tænker du måske har brug for en pause fra Hg efter sæt det der er kommet frem?
    Ellers er der filter knappen jo smiley Ved egentlig ikke hvordan den fungere.


  • #28   6. maj 2011 Du opretter denne tråd.......... Forventer du at vi andre bare sidder og giver dig ret og klapper i hænderne?

    JEG tror at tråden er en provokation!

    Og så husk lige hvem der har startet den:-)


  • #29   6. maj 2011 Jeg taler skam på egne vegne også charlotte.
    Som du ser har jeg skrevet indlægget, din kommentar til en tråd starter ud med man kan slette sin profil, jeg forstår dælme godt det står skidt til


  • #30   6. maj 2011 Mig bekendt er HG en af de største hunde forum på nettet, og et af de aktive af slagsen. At der er nogle der sletter sig vil man aldrig kunne undgå.

  • #31   6. maj 2011 Pernille
    Ja jeg har brugt tid til at ransage, jeg gider ikke det personlige mere, jeg vil have en side hvor man kan debattere uden der tales om andre, uden man er personlig osv, det behøver man nemlig ikke for at tage en debat om ting, selvom man ikke er enig


  • #33   6. maj 2011 Brug hjernen.
    Se hvor mange nye der skriver herinde, prøv at tælle dem, de skriver en gang og holder sig væk


  • #34   6. maj 2011 Maj-britt
    Personfnidder må du selv vade rundt i


  • #35   6. maj 2011 Hehehe, siger det lige endnu en gang (som i de milliarder af andre tråde som omhandler nøjagtigt det samme) at hvis man ikke kan tåle at læse andres meninger, holdninger og måder at skrive på, hvorfor så overhovedet debattere eller læse med på cyperspace? Der er en slukknap på computeren, og den kan man trykke på når man synes det bliver for meget. Og så kan man vende tilbage til IRL og køle lidt af? :o)

  • #36   6. maj 2011 Charlotte
    Du er et sandt bevis på personlig hetz mod folk


  • #38   6. maj 2011 Igen jeg behøver slet ikke indlæg, det var et opråb til HG om en måde at skaffe ro på, en synes godt om knap ville også være en super ide

  • #40   6. maj 2011 Ja, nogle er der. Det er der også i andre forums. Du kan ikke gøre alle glade. Med alle de indlæg der dagligt er på HG vil der altid være nogle der ikke bliver på siden.
    Endeligt handler det jo også om hvordan man selv skriver og opfører sig.


  • #41   6. maj 2011 Maria: Jeg er enig med dig når det kommer til nye brugere. Nogle gange må man gerne spare lidt på sarkasmen og de hårde ord. Specielt mod nye brugere som bare vil vide hvordan deres blandingshund kommer til at se ud smiley

    Men forslaget som trådstarter kommer med, synes jeg er tåbeligt. Kan ikke se meningen med det, nu når man fint kan hoppe videre. Og filter virker genialt hvis man ikke gider at disse personer kommentere i ens egne tråde smiley


  • #43   6. maj 2011 Det er ret nemt. Har du set personen debatere før? Nej, så er vedkommende nok ny smiley
    Jeg ved da hvem jeg har set før i debatterne - og jeg er ikke kendt for at have klæbehjerne ;D


  • #44   6. maj 2011 Tinna
    Hvis du som ny selv opretter en tråd og du får de hårde ord serveret fra start, skal du så som trådstarter hoppe ud af din egen tråd, fordi den overtages af personfnidder og hårde ord?
    Det synes jeg på ingen måde er fair, TS stillede et spørgsmål, ikke om en person men en hund, hold den der så ville debatterne tage en anden form


  • #47   6. maj 2011 Sikke kønt det kan blive!

    Jeg springer det over, jeg ikke kan lide, og kommenterer på det jeg er enig i.
    Det kommer til at liigne noget der er løgn, men det er det nok lige hvad det bliver.
    Men der er jo nogle der er ret frelste, og har styr på det hele - og så er det da ubehageligt at få modspil.

    Tonen kan da være hård, men uden debat er det hele lige meget. Man lærer ikke noget af at blive klappet på ryggen hele tiden.


  • #48   6. maj 2011 Maj-Britt: Så må vi jo bare blive enige om at du skal spare på sarkasmen og de hårde ord over for alle, eller hvad?? smiley

    Synes nogen gange folk er for hårde herinde og tænker da på de stakkels nye brugere som bliver skræmt fra at oprette tråde igen smiley


  • #49   6. maj 2011 Charlotte
    Kører man på folk uanset hvordan så er det personligt.
    hvorfor tager du ikke bare tråden og svar på det indlæg der er der, ingen siger du behøver være enig, men generelt vile det være dejligt om vi kunne slippe for personfnidder,
    Jeg kender heller ikke den der filter ting?


  • #50   6. maj 2011 Kennel Flindt's : Øh fisk, du har mistet mig?? Hvorfor skal trådstarter hoppe ud af egen tråd? Virker filteret ikke mere?

  • #51   6. maj 2011 Er med på vognen når det kommer til ønsket om en "synes godt om" knap!

  • #52   6. maj 2011 "Synes godt om" bliver brugt på hunde-forum, men der er det da gået helt galt.
    Ale bliver kopieret til nyt indlæg alligevel, og det hele fylder 5 x så meget


  • #55   6. maj 2011 Charlotte.
    nej det er ikke sådan en knap jeg ønsker mig, jeg ønsker en hvor jeg kan udelukke dårlige kommentare i en tråd, evt som maria skrev en synes godt om/synes ikke godt om knap, sådan at TS kan få nogle brugbare svar i deres indlæg, uanset om man er enige eller ej


  • #58   6. maj 2011 Maj-britt: Fair nok, men nu var mit eksempel et andet. "Hvordan kommer min blandingshund til at se ud?" - den tråd behøver jo ikke ende i at trådstarter er en idiot og blandingsavl er noget fanden har skabt?




  • #61   6. maj 2011 *nej det er ikke sådan en knap jeg ønsker mig, jeg ønsker en hvor jeg kan udelukke dårlige kommentare i en tråd, evt som maria skrev en synes godt om/synes ikke godt om knap, sådan at TS kan få nogle brugbare svar i deres indlæg, uanset om man er enige eller ej*

    DET opfatter jeg som en "rygklapperknap"!!


  • #63   6. maj 2011 Tinna
    Det jeg mener er at TS spørger om en ting og bliver overfaldet af hårde ord, det ender ofte med at TS må forlade sin egen tråd og aldrig fik et ordentlig svar, det er ikke okay at tråden overtages af mudderkast, og nej jeg selv har ikke været en engel, men mit ønske er man kunne skabe en slags ro herinde, man kan ikke afgøre hvem der kommer i ens tråd, men igen en synes godt om knap kunne være en god ide, eller andet der kan gøre man ikke ender op i hetz


  • #64   6. maj 2011 Tror ikke du kan skabe ro med en knap smiley Det skal komme fra brugerne selv smiley

  • #65   6. maj 2011 Prøv engang at læse kommentarer til politisk stof i internetaviserne!

    Så er det her vand ved siden af.

    Men igen - med denne knap vil en tråd blive umulig at få sammenhæng i. Forskellige filtrerer indlæg og svarer på resten. Hele sammenhængen er i kaos.

    Jeg læser en del overskrifter og evt. TS indlæg, og så slutter jeg ofte der.


  • #67   6. maj 2011 filterknap.
    woow hvor smart, den må jeg finde.
    Ja lidt maria så man kan få et svar på de ting der er relevante for det spørgsmål man skriver, synes godt nok mange får en svar der er utrolig grimt, og så sidder her brugere der skriver folk bare kan slette deres profil, det er helt uhørt,


  • #68   6. maj 2011 Kennel Flindt
    Jeg forstår simpelthe ikke pointen i de knapper, du vil have. At man kan vælge ikke at få vist indlæg fra en bestemt bruger, får dem jo ikke til at forsvinde. Alle andre kan vel stadig læse, hvad der bliver skrevet om én. Men fred være med det, hvis du har det behov, jeg deler det ikke smiley


  • #71   6. maj 2011 Maria:

    Her er der tale om at TS vil kunne slette de indlæg i en tråd, som ikke passer TS. DET vil jeg kalde en "rygklapperknap".

    "DU er ikke enig med mig, så jeg sletter dit indlæg!!!!!"


  • #72   6. maj 2011 Haha god ide maria:o)

    Nå men spørgsmålet var egentlig selt ikke møntet på en debat og jeg vil gå ud af den igen og vente på HG måske finder på noget alle kan leve med, ha en super dejlig dag, min profil bliver ikke slettet, jeg kan tåle mosten, men synes det er synd siden har et dårligt ry.


  • #73   6. maj 2011 Charlotte.
    Den fungere jo kun til brug i ens profil, intet andet


  • #77   6. maj 2011 Lad mig gætte på at det er Charlotte, der er røget på filter??

  • #79   6. maj 2011 Tænkte det nok:-(

  • #86   6. maj 2011 *mette... det synes jeg måske heller ikke er vildt passende*

    Nej, men det er DET TS efterlyser:-(

    Filterknappen kan du og jeg ikke se. Men eftersom Charlotte ikke har skrevet mere i tråden, var mit gæt at hun nu var røget på filter, for så KAN hun ikke skrive i TS`tråde.


  • #89   6. maj 2011 *Og så må jeg indrømme at det altid er sjovt át se hvem der opretter denne form for tråde..
    Det er dem der gerne sætter deres røv i smækhøjde, ved at deltage i de "varme" emner, for så at blive ophøjede, dobbeltmoralske osv..
    Det er aldrig særlig sjovt at blive opdaget i det man så sandelig beskylder andre for..
    DET afstedkommer så disse tråde.. *

    *Synes godt om*

    Vi er vist en del der ved hvorfor denne tråd blev oprettet.


  • #92   6. maj 2011 Men Flindt kan godt skrive i Charlottes tråde. Med mindre Charlotte sætter Flindt på filter.

  • #93   6. maj 2011 Krumme. Og så må jeg indrømme at det altid er sjovt át se hvem der opretter denne form for tråde..
    Det er dem der gerne sætter deres røv i smækhøjde, ved at deltage i de "varme" emner, for så at blive ophøjede, dobbeltmoralske osv..
    Det er aldrig særlig sjovt at blive opdaget i det man så sandelig beskylder andre for..
    DET afstedkommer så disse tråde..
    Nej det er ikke rart og blive taget med bukserne nede.


  • #95   6. maj 2011 Måske skulle man nærmere have et badge til folks profilbilleder, i stil med de "Pas på mig, jeg er ny i trafikken", børnene får, når de starter i skole, så folk havde mulighed for at tage hensyn til nye brugere smiley

  • #102   6. maj 2011 Det kan godt være det er en god idé det skal jeg ikke kunne udtale mig om, men det forbavser mig virkeligt at man ikke er moden nok til at færdes på en side uden en filterknap og en "hold-dig-fra-mig"knap og alle de der knapper.. man kan da bare lade være at deltage i en tråd, hvis man kan se en af dem man ikke fungerer med deltager? Det er da pinligt at vi behøver knapper der cutter kontakten fordi vi ikke selv kan tage ansvaret?(:
    Selvfølgelig er den nyttig ved spam mm. men der kan man jo skrive til admin, og få det stoppet. Min mening er at man bør kunne holde en diskuttion uden alt det mudderkastning der efter sigende foregår, og man ved også at når man udstiller sin mening på cyberspace vil den blive vent og drejet og set på fra alle perspektiver, og man vil ikke kun få positive kommentarer tilbage..

    Derfor er jeg imod alle de der knapper da de, efter min mening, er grundlag for endnu mere latterlighed.. Jeg syntes istedet for man skal bruge hovedet når man færdes på internettet. smiley

    - Min mening, og jeg forholder mig ikke negativt til nogle, eller forsøger at træde nogle over tæerne.. :b


  • #103   6. maj 2011 Hvis det viser sig at man kommer på filter, så kan man jo selv oprette en "svar på tråd ---" tråd.
    Det bliver helt kønt


  • #105   6. maj 2011 Kæft det tog tid at komme herned *GGG*

    Jeg kan kun se een grund til at en sådan knap er ønskelig..
    Man tør som andre har skrevet, ikke at stå til ansvar for hvad man tidligere har skrevet herinde..

    Det kan være en hård ting, når tingene pludselig ikke retter sig som man havde ønsket, og man blir fanget i nogle fæle løgne..
    Men hvis man blir det, skal det så være muligt at stikke halen mellem benene bare fordi man kan, eller bør man stå frem og sige "fair jeg har lavet noget lort"

    HG er vel først og fremmest et debatforum, ergo debatteres der.. Og jeg mener ikke man er voksen nok til at være herinde hvis man ikke kan tåle at blive stilt til ansvar for det man skriver!

    Som jeg har skrevet i andre tråde, læg kun ud på offentlig forum hvad du kan tåle at få smidt i hovedet igen!


  • #106   6. maj 2011 jeg kan så ikke se problemet i filterknappen heller. Så længe den er her, er det vel også op til folk selv, hvordan de vil bruge den. At pive over, man er kommet på filter er for mig at se, ca.det samme samme som at pive over, når folk ikke er enige i det, man skriver i en debat.

    Nogle gange er man bare ikke enige og om man så tackler det ved at udtrykke sin uforbeholdne mening i en debat, trykke på filterknappen eller mentalt ignorere en bruger gider jeg ikke blande mig i. Hvis man hænges ud i en tråd kan man jo altid anmelde den uanset om man er på filter eller ej

    Louise
    smiley



  • #108   6. maj 2011 Maj-Britt
    Det kan jo være, det hjælper mig ikke at skulle høre på dit bavl, hvis jeg er uenig med dig og er der 100 andre, jeg også er uenig med, kan det måske hjælpe mig også at sætte dem på filter og slippe for deres bavl.

    Jeg ved det ikke, jeg har meget svært ved at forestille mig, jeg selv skulle bruge den filterknap, men på den anden side gider jeg heller ikke hyle over, hvis andre synes, jeg skal på filter. Jamen så gad de nok bare ikke høre, hvad jeg havde at sige og det må jeg jo acceptere


  • #109   6. maj 2011 Kennel Flindt, ingen er vel tvunget til at være her på HG?
    Kan man ikke lide lugten i bageriet, kan man jo bare finde et andet sted hvor lugten er bedre.....det står da enhver frit for. Jeg kan seriøst ikke se problemet!

    Et debatforum er sjovt nok et sted, hvor der debatteres. Derfor <i>vil</i> der altid være delte meninger om tingene....ellers er der jo lige som om, der ikke rigtigt er nogen grund til debat!


  • #111   6. maj 2011 Problemet jeg ser i filter knappen er at den ofte blir "misbrugt"

    For nogle mdr tilbage var der en kær lille kvinde herinde der oprettede en tråd, hvor jeg blev omtalt.. Ikke med navn, men der var ingen tvivl om at hun hentydede til mig..

    Men jeg var på filter, så ergo kunne jeg ikke svare..
    Jeg kunne sidde og glo på at jeg blev omtalt "lettere" negativt, men i bund og grund intet stille op..
    (At jeg så er typen der ikke holder min kæft og oprettede en anden tråd om hvor dobbelt moralsk jeg fandt hende, er en anden sag *GG* Og jo hun kunne fint svare hvis hun fjernede mig igen)

    Det synes jeg på ingen måde hører hjemme på et forum..
    Der er da også mennesker herinde som jeg ikke bryder mig særlig meget om, men så går jeg da bare let og elegant hen over deres tråde!

    Der er jo strålende eksempel i denne tråd.. TS kan ikke med Charlotte, så selvom Charlotte i mine øjne intet galt skriver i denne tråd, smider TS hende på filter..
    Men hvorfor? I mine øjne fordi TS ikke kan klare sig uden og mener filter er en meget moden måde at klare tingene på!




  • #113   6. maj 2011 Pernille...
    HEY smiley Det er nok at Freja og Anja punker mig for hvalpe, nu skal du ikke også *GGGG*

    Skulle aldrig ha ladet folk vide at lillepigen er avlsgodkendt *G*


  • #114   6. maj 2011 Pernille..
    Har opgivet den snak med Fadia.. Hun er MEGET kræsen i sit valg af hanhunde *G* Selv når hun er højløbsk får de alle skideballe *G*

    Har en lææææææææææææææækker han også smiley


  • #117   6. maj 2011 Maj-Britt
    Jeg ville ALDRIG sige, at mynder er grimme :D. Nej, jeg kunne heller ikke drømme om, at sætte folk på filter, fordi jeg er uenig med dem. Jeg ville nok hurtig blive ret alene og det ville da også være dybt uinteressant at færdes i et forum udelukkende med meningsfæller.

    MEN sådan er vi jo ikke alle indrettet og det jeg bare siger er, at jeg lige så lidt forstår dem, der piver over at ryge på filter som dem, der piver over at folk er uenige med dem. I mine øjne er det to sider af nogenlunde samme sag

    Henriette
    Men hvorfor skal Charlotte nødvendigvis have sagt noget, der i dine øjne er forkert? Hvis TS ikke gider høre på hende, er det nu engang hendes ret at fjerne hende fra tråde, hun selv har oprettet. Ligesom det er din og min ret at ytre os i tråde fra alle de brugere, der ikke har os på filter



  • #119   6. maj 2011 *Hvis man nu starter en tråd, og derefter smider en som allerede har deltaget i tråden, på filter, forsvinder tidligere indlæg så? kan personen fortsat deltage i den ene tråd eller er personen bare udelukket fra at deltage i tråden efterfølgende??*

    De tidligere indlæg forsvinder ikke, men man kan ikke deltage i tråden mere.

    En yndet ting at gøre, hvis man bliver rigtig vred på en person er at smide en sviner i PB og så sætter vedkommende på filter. Så har den som har fået svineren ikke en kinamands chance for at svare tilbage eller forsvare sig.



  • #120   6. maj 2011 Orv ja, Admin har seriøst intet andet at lave end at lave en knap specielt til flindt så hun kan slippe for alle de slemme brugere..

  • #123   6. maj 2011 Jeg har en på filter.. Men det er fordi personen ikke kan finde ud af andet end at snage i ens pengeproblemer smiley

  • #124   6. maj 2011 Nu er det ikke alle indlæg, jeg har læst, men jeg har en ting, jeg godt vil sige.
    Kennel Flindt, jeg er IKKE efter dig og har forsøgt at læse de første mange indlæg med et åbent sind. Hvis du nu osse gjorde det samme, altså stoppede op en gang, gik væk fra pc i 10 min, kom tilbage og læste de første mange indlæg med HELT nye øjne, så tror jeg, at du vil forstå, at Charlottes første indlæg er ment som ren og skær sjov. Den er ikke personlig eller provokerende, men du opfatter den som sådan, da du og Charlotte har en længere historie.

    Tro mig, jeg har selv været i samme situation - med andre brugere. Jeg følte, at uanset hvad de skrev, så var det ment som en provokation eller angreb på mig. En dag valgte jeg at stoppe op og kigge på det hele igen med friske øjne. Der kunne jeg pludselig se, at der er mange måder, man kan læse og tolke ting på.
    Istedet for at fare i "flint" med det samme, så stop op og spørg om det er, som du opfatter sætningerne, at de skal opfattes eller om der er noget du har misforstået.
    Det er en start - og et skridt i retning af fred og ro herinde.

    Håber du forstår hvad jeg mener *SS*

    Og det kunne osse være et "opråb" til alle andre herinde *S*


  • #127   6. maj 2011 hmmm
    I en debat er modspil godt!! Uenighed er godt!!
    Ellers ville man jo ikk få et svar ;o)
    MEN personligt synes jeg godt man kan være uenig og stadig forholde sig til de spørgsmål der bliver spurgt om i start tråd - for derefter at svare pænt!!!!!
    nu har jeg læst en del tråde herinde fordi der komme nogle guldkorn jeg faktisk kan bruge, men hvor er det sjældent at der er en tråd med en debat, hvor jeg ikke sidder og tænker "hold da op hvor er jeg glad for det ikke er mig, der har starten den tråd!!!"
    Jeg er rimelig nu herinde og synes bestemt ikke at os herinde skal være rygklappere - MEN jeg synes godt at der kan forekomme mere respekt og god tone i debatterne....
    Der er jo en del herinde der ved hvem hinanden er, og har bemærket at så kan der nemt komme til at køre sådan en intern fnidder fnadder og rotten sammen!!
    Mht alle de knapper etc. hm så ved jeg ikke lige hvad jeg skal synes om det.


  • #128   6. maj 2011 Jeg er helt enig - tak lige en slapper, og se å det hele igen.

    Men, lige nøjagtigt Flindt har det med at starte noget op og være så pæn og ren, og når så lokummet begynder at brænde, så har hun ikke tid til at deltage mere.


  • #130   6. maj 2011 Lyder godt.

    Jer kommer lørdag i ring 2 og 8 (er lidt skizofren)!


  • #131   6. maj 2011 Maj-Britt og jeg kender hinanden. Charlotte og jeg kender hinanden. For bare lige at nævne et par stykker her i tråden.

    Vi er enige om mange mange ting. Så når folk skriver at nogle rotter sig sammen" kan det måske være fordi vi er så enige?

    Men Maj-Britt, Charlotte og jeg kan søreme også være uenige, så det basker.



  • #133   6. maj 2011 Det er nu også rart at få "hoved" på dem man skriver, kommentere eller taler med.
    Så det bliver helt fint.
    Vi er i ring 2 fra morgen, og i ring 8 fra ca 11.30

    Hyggeligt

    (Andre er da også velkomne)


  • #136   6. maj 2011 UGH smiley

  • #137   6. maj 2011 Nu har jeg ikke fulgt sååå meget med de sidste par dage - Hund fik OP - så alt for meget andet at tænke på .
    Har dog skimmet en masse tråde og været lidt på side linjen ...

    Og mit ene spørgsmål er til TS : Jeg syntes aldrig jeg ser positive indlæg fra dig, Aldrig glade opdateringer eller lykkeønskninger - Ret mig hvis jeg tager fejl og bare har kigget de forkerte steder men - - - - Hvorfor være her hvis det udelukkende er negativt både for digselv og for andre ?

    Som Maj-Britt skriver længere oppe, Så er der andre hundesider hvor tonen er en anden.
    Ikke at ALT hvad der sker på HG er tip top i orden, Men man får lyst til at sige "Kan du ikke tåle lugten i bageriet..." you know the rest smiley

    Altså - Det ER et forum, Samme som Baboom og Scootergalleri.... forvent ikke for meget - What you see is what you get !

    Lighten up and smile smiley


  • #138   6. maj 2011 Jeg vil også være med i den der UGH-gruppe!:D
    Jeg giver kage!! :o)


  • #139   6. maj 2011 <b> UGH !! smiley </b>

  • #140   6. maj 2011 Hvad kan i lide? ;o)

  • #141   6. maj 2011 send et stykke til mig osse

  • #143   6. maj 2011 Okay, så sender jeg en cyperkage right away med chokolade, flødeskum og alt hvad hjertet begærer!8'D
    Enjoy q;


  • #144   6. maj 2011 Kom lige tilbage.

    Og nu skal du passe på Maj-Britt - jeg er fra ÅÅÅÅÅrhus, såååå

    Jeg ser mest juniorhandling i KSS, men skal nu nok finde dig


  • #146   6. maj 2011 Maj-Britt - Tror squ du har ret!!:D

  • #149   6. maj 2011 Hov hov! Jeg er også fra Storkøbenhavn! q;

  • #150   6. maj 2011 Det hjælper Maj-Britt. Dem har jeg da set.

    Og så enig. Her er alle med hvis de vil. Og måske synes man det kan være lidt direkte svar, men vi lærer vel alle af diskussionerne. Også de svar man ikke lige synes er OK


  • #151   6. maj 2011 Cecilie.
    Jeg er gift med en fra Amager. Nogen skal jo opdrage på folket herovre.


  • #153   6. maj 2011 Så det mener Du!!!

    Jeg sidder lige og piller ved filter-knappen!!!

    Nå, spøg til side.
    Vi får gæster der skal hente en hvalp til udstilling.
    Det er simpelkthen så spændende at følge.


  • #155   6. maj 2011 Det er jo rigtigt - hver ting til sin tid.

    Vi ses


  • #159   6. maj 2011 Inden du opretter en tråd om indførelse af ny knap, burde du måske læse brugerbetingelser og ja, siden. Så ville du vide at sådan en knap allerede eksisterer.

    Men jeg kan ikke se hvad sådan en knap skal gøre godt for??

    Filterknappen og sletteknappen burde afskaffes og det skulle i stedet KUN være op til HA'er hvilke tråde der skal slettes...


  • #161   6. maj 2011 Jeg tænker lidt - sætter man røven i klaskehøjde, så må man forvente nogle gange at få blå mærker på ballerne....



  • #162   6. maj 2011 På et offentligt forum må man være forberedt på at få råt for usødet ind imellem.
    HG er ikke det værste efter hvad jeg har hørt om andre forumer.

    Når det så er sagt har jeg tit krøllet tæer over nogle af de svar nye brugere uforvarende render ind i her på HG.

    Specielt slemt er det når nogen på grund af manglende viden har fået anskaffet en syg hvalp fra en tvivlsom (læs modbydelig) sælger. Og hvis folk har anskaffet blandings hvalpe kan det også løbe af sporet.
    Jeg syndes nogle gange at hvis disse ting får en til at se rødt skal undlade at svare på denne slags tråde.
    Det er sku synd at de sidder og måske er bund ulykkelige, prøver at få hjælp og så i stedet bliver de punket for overhovedet at have købt diverse hunde.
    Den slags kan skræmme mange væk.
    Hvilket jo igen betyder at de ikke kan lære af de mange kloge folk vi også har herinde. Somme tider er de kloge endda nogle af dem der er ude med riven før de giver lærdom fra sig hehe.

    Jeg tror at hvis der var en "skjul" knap som gjorde at folk ikke kan læse indlæg fra nogle andre ville tråde blive meget forvirrende.
    Vi andre kan jo ikke se hvilke posts der ikke er blevet læst i diverse tråde. Derfor kan det i nogle situationer se ud som om der bliver talt i øst og i vest uden sammenhæng.


  • #165   6. maj 2011 Jeg skal ærligt sige, at da min eks mand og jeg i sin tid ( for 10 år siden) snakkede om at anskaffe os hund, der var der ingen af os, der havde nogen form for erfaring med det. Vi valgte den første og bedste hund, vi fandt til salg i avisen. At den så osse viste sig at være helt vild fantastisk, det var kun et bonus. ( se ham i mit fotoalbum og kommenter ham gerne).

    MEN, i dag er jeg blevet meget klogere og har bestemt mig/os for at den næste hund i huset her, det er en DKK fra en anerkendt kennel herhjemme.
    Sådan er det bare.

    Men derfor elskede jeg alligevel min eks-hund overalt på jorden og GUDSKELOV fejlede han intet. Hans forældre var nemlig ikke chekket, som de burde have været. Det var et UPS-kuld...


  • #166   6. maj 2011 og sorry lille OT

  • #167   6. maj 2011 Det kan du godt have ret i Maj-Britt men når skaden er sket ved folk jo nok godt selv det var noget lort. De færeste gør vel den slags 2 gange.

    Det er ikke lige udtværeing de har brug for når de skriver her men oftest bare gode råd til hvordan de kommer vidre. Og i nogle tilfælde skriver de simpelthen for at advare andre mod sælger.


  • #169   6. maj 2011 Flint: Nu har jeg læst nogle flere af dine indlæg og svar på disse.
    I dit tilfælde forstår jeg godt du er ked af nogle personer her på HG.

    Det er tros alt nemmere at syndes de er dumme end at kigge indad.

    Desvære har jeg nul tolerance med folk der avler på syge dyr det være sig sind eller krop, så mit råd til dig vil nok være at prøve det der kiggen indad bare lidt.


  • #170   6. maj 2011 Maj-Britt det ved jeg godt.

    Ingen ønsker mere end jeg at stoppe dem. Jeg føler bare nogen gange det er bedre at prøve at hjælpe de ramte når nu desvære skaden ER sket end at gøre dem endnu mere kede af det.


  • #173   6. maj 2011 hehe det har du nok ret i 8-)

  • #174   6. maj 2011 jeg må uden at støde nogen erkende jeg syntes til tider tonen herinde er grov nedladende og folk der sidder direkte og beskylder andre for at være fyldt med løgn ,,,det syntes jeg bare ikke man kan være bekendt over for en der står i en meget skidt situation mener selv om man sidder herinde kunne man godt udvise en smule mere medfølese for sine medmennsker ..

    jeg er dog efter snart et år herinde nået dertil i har jeres holdning og jeg har mine ..og det må jeg så også bare efterleve jeg springer helt bevist de tråde over som jeg ikke har lyst til at deltage i i stedet for at bruge filter ,,de personer jeg bare ikke vil diskutere med dem lader jeg såre enkelt vær med at svare ..og god weekend til alle


  • #176   6. maj 2011 Så er Flindt på banen igen, øhh eller ikke. mon der er trykket på " jeg er ikke enig og har forladt min egen tråd " knappen.

    Flindt synes nu nok at mindes at du ofte bliver personlig i dine tråde. Og nu er du vil personligt fornærmet, siden at du er forduftet fra din tråd.


  • #177   6. maj 2011 Ikke læst alt, da den dedme er lang...

    Vil bare sige at det er trist at man har så ringe en ryggrad og stort Temp., at man ikke bare selv kan vælge at ignorere, så burde man måske kikke lidt på sig selv, frem for at sætte skylden hos andre


  • #178   6. maj 2011 Arrgh-- Vi mangler en syntes godt om knap !!!! ^^ ^^Enig !

  • #179   6. maj 2011 Ja nogle gange kan tonen godt blive sådan, nu var jeg i en tråd som har kørt i et par dage, og som TS også deltog i, indtil TS forsvandt derfra, det sprogbrug som blev brugt var bestemt ikke noget som jeg vil gentage herinde.

    Men så vil jeg da også mene at når man nu forlanger en igonere knap så vil jeg egentlig gerne forlange en censur knap, så når en skriver man er en dum kælling så skal det censureres...



  • #180   6. maj 2011 BUM

    Og nej jeg har ikke læst hele tråden smiley


  • #182   6. maj 2011 Maj-britt - ja det var lige nøjagtig det ....
    sådan en censur knap ville da ikke være helt tosset smiley


  • #184   6. maj 2011 eller bare feje for egen dør ?

  • #185   6. maj 2011 Majbritt - se ideen med en censur knap - så ville der bare stå:

    ""flok ******** gamle ********* høns""," i er ********* og ******** at se på efterhånden." "sladder *********!!!" "***** *******"



    Se det er jo en genial ide


  • #187   6. maj 2011 Jep var ikke små ord der kom mod folk..


  • #190   6. maj 2011 Maj-britt

    er der ikke slettet mere end et indlæg? syntes da der mangler en hel del


  • #191   6. maj 2011 skal vi ikke bare gentage det evige <b> Moral er godt, Dobbeltmoral er DOBBELT så godt </b>

  • #193   6. maj 2011 Maj-britt
    hehe ja der er vist fået fyldt et par GB mere på pc'erne i forbindelse med den tråd smiley


  • #194   6. maj 2011 Hej

    Så fik vi afleveret en hvalp - både skønt og trist samtidigt.

    Pokkers - det er en tråd jeg aldrig fik læst, og nu er den megalang.

    Jeg elsker ellers Flindt indlæg!! - de emmer af selvforherligelse og løftede pegefingre. Og så er hun meget nærtagende.

    Men den nævnte tager da vist prisen.


  • #195   6. maj 2011 Peter
    jeg er sikker på at du kan få maj-britt til at sende den orginale tråd til dig smiley


  • #196   6. maj 2011 Gerne

    Så kan jeg tage den i fred og ro senere.


  • #198   6. maj 2011 Helt i orden.

    Jeg tog lige et kort gennemsyn fra starten.
    Men det meste er der jo endnu, så det skal jeg nok nå.


  • #199   6. maj 2011 Har et andet forslag (Jeg behøves nemlig ikke den knap Flindt snakker om) . . Hvad med den sms-kæde der skal informere om "Vigtige" tråde på HG?!? Igen kom jeg for sent smiley



  • #200   6. maj 2011 Christin, Ej det er sku unfair! smiley

  • #201   6. maj 2011 Uhhhh det var da en rigtig god ide med den sms - jeg tror de kan spinde guld på den ide, du må heller slette dine indlæg inden en anden stjæler din ide....

    Jeg kunne godt tænke mig omkring 70 sms'er hver dag med de vigtige tråde smiley

    og ja så mangler vi knappen "syntes godt om"


  • #202   6. maj 2011 Lool Citronmåne !! smiley

  • #203   6. maj 2011 Jeg har på fornemmelsen at Flindt ikke deltager mere i sin egen tråd *ss*

  • #205   6. maj 2011 "tro mig jeg modtager så meget privat post om jer" Kunne vi ikke lige lave en lukket gruppe og offentlige gøre det ? uden navn selvfølgelig. Jeg vil da gerne se hvad der bliver skrevet om de grumme grumme farlige forfærdelige evigt dumme modbydelige slemme slemme mennesker ?

  • #207   6. maj 2011 Jeg ved ikke om jeg var med i den gruppe på 10? det går jeg ud fra , selvom det er en af de første gange jeg skriver herinde længe

  • #208   6. maj 2011 Nååå... lader tvivlen komme hende til gode *G* Jeg tror på at det er der

  • #209   6. maj 2011 Nååå... lader tvivlen komme hende til gode *G* Jeg tror på at det er der

  • #211   6. maj 2011 Er jeg mon med ? ... S:

  • #213   6. maj 2011 Og lige frem Gud *SG* ,

    Vi må håbe han ikke deltager heri tråden med al sin viden smiley men intet mere kan chokere


  • #215   6. maj 2011 *GGGGGGGGGG*

    Det var da dagens joke .. Flindt, der beder om en bedre tone på HG ;)))))))))


  • #217   6. maj 2011 Du milde en tråd at komme igennem.. men herlig fredagsunderholdning.

    Et lille stille råd til TS: Hold din egen tone, som du ønsker andre skal holde - når man lukker lort ud, får man lort tilbage..
    Et andet godt råd er altid at holde sig til sandheden, det kommer man nu engang længst med. Løgne har det med at bide én i røven....Kan godt forstå, at man ikke har den store lyst til at blive konfronteret med egne løgne...

    Og så har jeg bare INGEN respekt for mennesker, der avler på alt, hvad der kan krybe og gå og ser stort på, at hunden er yderst væsenssvag.


  • #219   7. maj 2011 nøj Jeg var ellers sikker på Flindt havde slettet den her tråd for længst.
    Måske hendes internet er futtet af eller noget.
    Nå så fik jeg da lidt aften læsning før sengetid. Gnat alle sammen og god weekend.


  • #221   7. maj 2011 Maria
    ja man kan jo ikke andet end sige du har ret *ss* , og jeg skal da gerne være en af dem der indrømmer det *sg*


  • #222   7. maj 2011 LOL!
    vanvittigt morsom tråd smiley

    og det sjoveste af det hele, er næsten at TS tydeligvis ikke selv kan se det.... smiley

    hun forstår virkelig ikke det komiske i det hele, og er helt sikker på, at HUN har ret, og alle andre er bare dumme smiley

    DET er sjovt smiley


  • #223   7. maj 2011 Med fare for, selv at stikke fletningen godt ned i postkassen, så må jeg altså på nogle punkter give TS ret... Tonen herinde er af og til meget hård og jeg forstår til fulde de mennesker, som dropper HG.

    Bare gennemlæsningen af denne tråd er ret tankevækkende. Voksne mennesker, som opfører sig som det vildeste kobbel præteenagere, som har fundet et enkelt individ, som stikker ud fra mængden...

    Bevares... Nogle gange beder folk selv om balladen, men det her er sgu for meget.

    Jeg har rigtigt længe holdt mig helt ude af de heftige debatter, fordi jeg ikke synes de er ok... Men nu kommer jeg så med mit lille pip herfra...;0)

    Hvis de enkelte deltagere i denne tråd lige læste deres egne indlæg igennem og satte sig i modtagerens sted, så er jeg ret sikker på, at nogle ville have formuleret sig anderledes.... Ja, det håber jeg da!


  • #224   7. maj 2011 Trine
    Jeg er enig så langt, at mange garanteret ville komme bedre igennem med deres budskaber, hvis de udtrykte sig lidt mere diplomatisk. Af og til bærer nogle svar også præg af, at folk er trætte af at blive stillet de samme "dumme" spørgsmål igen og igen og der skulle man måske hellere vælge at tie stille, hvis man ikke har overskud til at svare ordentligt og så lade andre om at forklare. Her kommer jo hele tiden nye brugere, som selvfølgelig kan have de samme spørgsmål som tusinder før dem.

    Lige i denne tråd tror jeg, problemet er, at det er om ikke umuligt, så i hvert fald MEGET vanskeligt at blive belært om god tone og opførsel fra folk, som ikke selv udviser samme.

    Dertil kommer nok vores forskelligheder mht følsomhed og hvordan, man opfatter et budskab. Prøv at læse starten af tråden; der går ni minutter fra den er oprettet, til der første gang bliver "råbt op" om, at det er personligt. Ligesom nogle på den ene side nemt føler sig trådt over tæerne, kan det sikker være trættende for andre på den anden side, konstant at blive skudt i skoene, at man er personlig/hetzer, fordi man udtrykker sin mening, som ikke er den samme som modtagerens.

    Jeg har efterhånden været her et par år og deltaget i en del debatter, også nogle ophedede af slagsen om bl.a. dødsstraf og dyresex, hvor bølgerne har gået højt og jeg har ALDRIG følt mig forfulgt/hetzet. Én gang, hvor en bruger kaldte mig dum, følte jeg mig trådt over tæerne og bad vedkommende tale ordentligt og så var den "sag" ude af verden.

    Jeg har endda også ytret mig i tråde, hvor jeg syntes, det blev lige lovlig skrapt ift enkeltpersoner, så jeg kan bestemt ikke genkende, at man ikke kan sige sin mening her på stedet uden at blive heglet ned. Så sent som i denne tråd har jeg skrevet, at jeg synes, det er lige så fjollet at pive over, man bliver sat på filter som at sætte andre på filter. En holdning, der ikke deles af dem, der skulle være "de skrappe" i denne tråd, men jeg er her endnu og så vidt jeg har set, er der ikke engang blevet talt grimt til mig.

    Uha det blev langt :D, min pointe er, at det godt KAN lade sig gøre at være her og være deltagende uanset hvem man er (U)enig med, men den går to veje.

    Guds fred smiley


  • #225   7. maj 2011 Marianne: Jeg må give dig fuldstændig ret i dit indlæg - *klapper*

    Trine: Jeg bryder mig heller ikke om hetz eller personforfølgelse, MEN jeg synes, det er ynkeligt at klage over tonen på HG, når man selv bruger en meget uheldig og negativ tone. Og når flertallet så er uenig med én, så indtager man straks en offerrolle, hvor alle andre er nogle dumme svin, og det er så synd for lille mig. En lille smule refleksion over egen andel kunne være ønskelig.... Og så må man også lige holde sig for øje, at hunde og hundes sundhed og trivsel er en hjertesag for rigtig mange herinde, og så bliver der reageret, når disse ting tilsidesættes. Det kan vel ikke undre så meget...


  • #226   7. maj 2011 jeg syntes tilgengæld der er nogen herinde som godt kunne ændre deres tone en lille smule ..for det er dybets set et forum hvor mange ting kan blive misforstået da det er personer man ikke kender smiley

  • #230   7. maj 2011 Uanset hvad ..............


    Tone eller ej ...........

    Hetz eller ej .............


    Så er vi nok temmelig mange der IKKE kan undvære HG og er fornuftige nok til at springe videre fra tråd til tråd , hvis man ikke har noget at tilføje.........


    Ergo ...........

    Jeg tror dybest i mit hjerte , at tonen / debatterne / hetzene osv osv kun er et problem for et fåtal , da vi er kloge nok til at " dampe af " når vi ikke længere føler os trygge ved emnet / tonen osv osv


  • #231   7. maj 2011 Maria
    Det er jo komplet utopi at tro, man kan være neutral for hver gang, man går ind i en ny debat. Sådan fungerer det da heller ikke med mennesker, man omgås i den virkelige verden.

    Hvis du i aftes havde kaldt mig alverdens grimme ting i en anden tråd, ville jeg da ikke tage det, du skriver nu specielt alvorligt.

    Nu har jeg ikke rigtig nogen erfaring med TS, men jeg kan meget nemt opfatte oprettelsen af denne tråd som ren provokation. Der er egentlig ikke lagt op til debat, den "bøn" der bliver afsendt er i virkeligheden rettet til admin som den også er sendt til, så hvorfor overhovedet oprette den her, hvis ikke det er for at stikke til bestemte andre brugere.


  • #235   7. maj 2011 Kan være tråden er oprettet af ren og skær provokation?

    Idet at det som TS spørger om er jo ikke noget brugeren herinde aligevel kan gøre noget ved , det er webmaster og admin af siden....

    Og idet TS vælger at forlade denne tråd med teksten hertil at TS ikke gider deltage mere så syntes jeg det mere og mere virker som Provokation... TYs kender jo godt dem som beskrives som de 10, og hvis man brugte den filterknap Ja så ville tråden her aldrig være blevet så lang (måske)


  • #236   7. maj 2011 krumme nu er der jo nogen ting vi to ikke er enige om ..sådan har du det jo med flere bruger herinde ...

    det jeg mener er også bare du kan jo formå at holde dig til en sober tone ,,ikke være sarkastisk eller direkte ond at høre på ...mener det skulle folk måske tænke over ,, er enig med dig i der er mange der laver tråde som den du snakker om fra igår ..men mener også den anden side er hurtig til at komme ind rotte sig en smule sammen og så er det der går ,,,gøren grin eller komme med med direkte ondskabsfulde bedmærkninger om den der har startet tråden ...
    og self skal man ikke mærke hinanden på tænderne ,,men bare debatere i en ordentlig tone ,,svare på spørsmål i en ordentlig tone smiley

    jeg har fuld forståelse for i har nogen mærkesager i kæmper for ,,men igen så kan man ikke forvente alle skal være enige ..og mener folk har jo lov til at have deres mening hver især smiley


  • #238   7. maj 2011 Maria
    Jeg ved ikke om det ville blive et skænderi, men hvis du i en tråd sidder og belærer mig om noget, som du selv dagen i forvejen har gjort overfor mig, er jeg bare ikke et stort nok menneske til at undlade at pointere det misforhold.

    Lad os sige, du bruger 3 timer på at samle din kærestes tøj, som han har smidt rundt på gulvet i hele huset, vaske, stryge og hænge det på plads. Under arbejdet får du det varmt og hænger din trøje på en stol hvorefter kæresten overfuser dig for at være et skide rodehoved. Ville du have "glemt", hvad der lige var foregået? Jeg er ret sikke på, jeg havde nævnt det smiley


  • #239   7. maj 2011 krumme nu var mit indlæg ikke så godt formuleret har lidt svært ved det for tiden det er så en anden snak...

    jeg mener jo at du formår at holde en pæn og sober tone ,,men der bare mange der ikke gør det herinde ..de starter ud med at være sarkastiske og direkte ondskabsfulde ...over for TS eller dem kommer med en anden mening end deres og det mener jeg ikke er helt fair ..

    og når det er sagt så blir der flere gange i denne tråd snakket om man kan bare springe tråde over ,,ja men det kan folk der ved de ikke kan holde sig i skinnet med at kunne snakke ordenligt til TS eller dem der deltager i tråden jo også ..igen ved jeg godt i kæmper for jeres mærke sag ,,men gør det dog i en ordentilg som dig feks ..

    og jeg skal være den første til at indrømme jeg deltog for noget tid siden i tråde hvor vi syntes det var sjovt at få en bestemt bruger til at se rødt ,, men den har jeg taget til mig da brugen røg ..hvilket jeg ikke syntes var fair for så var godt nok nogen flere der skulle have været røget med der,,,men alle lære jo af sine fejl jeg gør i hvert fald


  • #240   7. maj 2011 Susanne, det, der er de paradoksale her er, at TS NETOP er en af dem, der starter med at være på krigsstien....

    Man ligger som man har redt - og TS er INGEN engel.

    Derfor må jeg sige, at det trækker en smule på smilebåndet, når man ser, at det lige er hende, der har oprettet denne tråd.

    For mig at se handler det om, at lokummet nu brænder. Ikke et ønske om fred og fordragelighed, for de er ikke det TS praktiserer.


  • - Ulv -
    - Ulv - Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 113
    #241   7. maj 2011 Jeg synes tonen er fin, mest fordi det ikke er ligegyldige ting der kommer på bordet herinde.

    Nogle mennesker har meget svært ved at se alvoren i og konsekvenserne af deres bedrifter. Det er hundene der taber, det er ikke en eller anden dukkesamling der diskuteres.


  • #243   7. maj 2011 CH enig jeg kender ikke TS andet end hvad jeg har set i andre tråde ,,og enig i hun gerne vil diskutere og så forlade en diskution når tingene brænder under hende ...
    og mener heller ikke jeg er enig med hende i denne her tråd

    og igen CH så er du også en af dem der formår at holde en pæn tone selv om du ikke er enig ,,du er ikke nedladende eller grov på nogen måde


  • #244   7. maj 2011 krumme jeg forstå dig godt igen ved jeg det er din mærkesag og du gør det i allerbedste mening ..er enig i der er mange der ikke har ryende fis forstand på arvl jeg ville ikke kaste mig ud i det for har ikke en skid forstand på det ...

    jeg kunne være en af dem med huld i hovedet som sage jeg har to små hunde som ville kunne få nogen hvalpe ,,,så kunne jeg tage en tur til barcelona for pengene ..men igen det har jeg ikke forstand på og har nu heller ikke lysten ,,derfor har kasterert messi ,,selv om der er mange der har sagt det er sku da dumt for han kunne da blive en god far med nogen dejlige hvalpe ..

    jamen jeg ved da godt folk også kan få dig op i det røde felt men igen så formår du selv om du mener du er smule harsk at udtrykke dig i en sober tone ..du vælter ikke ind i en tråd og starter med at være sarkastisk eller svare direkte nedladende eller ondskabsfuldt ..
    jeg vil nu også sige jeg tager heller ikke hg med når jeg slukker min pc ,,der er nogen mennesker herinde der har skuffet mig dybt ,,men det har nu været nogen jeg har mødt uden for HG også


  • #247   7. maj 2011 Maria
    Du tager bare al den tid, du har brug for :). Så kan du samtidig tænke over, at du tidligere i denne tråd bl.a. skriver at "tonen kan ofte være hård". Det er vel egentlig en erfaring, du har taget med dig fra tidligere tråde?? Altså er du ikke gået neutral ind i denne. Min påstand er, at med mindre man lider af en eller anden defekt på hukommelsen, kan man simpelthen ikke gå neutralt ind til noget som helst


  • #248   7. maj 2011 Louise: Den konkrete overtagelse af TS's hund, synes jeg egentlig slet ikke er relevant her, men nej, jeg føler mig ikke ført bag lyset... Han er ikke en del af TS's kommende kuld og bliver det heller ikke... Skulle der opstå tvivlsspm. ville jeg da tage den med TS...;0)

    Som jeg også skriver i mit indlæg, så er der tilfælde, hvor folk selv beder om ballade. Om denne tråd er oprettet i provokationsøjemed ved jeg ikke, men der er stadig op til flere indlæg i denne tråd, som er helt hen i vejret. Og det er der også i den tråd, du omtaler. Fra begge parter, vel at mærke... Det er den generelle omgamgstone på HG, jeg omtaler...


  • #250   7. maj 2011 er det ikke den tæve der netop nu er drægtig?

  • #252   7. maj 2011 Maj-Britt: Ja, også det... Og mange andre!

    Nu sidder jeg lige med min iPad, som jeg har helt styr på...;0) Så det er ikke så nemt, at kopiere de enkelte indlæg, men eksempelvis en udtalelse fra en anden bruger om, at vedkommende aldrig kommer med noget fornuftigt og at dette ses i alle tråde, synes jeg er meget grænseoverskridende.... En overflødig kommentar, som udelukkende er provokerende og konfliktoptrappende!


  • #255   7. maj 2011 Louise: Jeg gentager gerne, at den konkrete sag om vores overtagelse af hunden, er fuldstændig irrelevant for min holdning til omgangstonen på HG....

    Om TS har troet, at tæven var parret med den hanhund, som vi har overtaget, må stå for hendes regning.... Det synes jeg egentlig, at hun har forklaret i en anden tråd...


  • #256   7. maj 2011 Maj-Britt: Jeg forsvarer på ingen måde nogle personer i denne tråd... Jeg kommenterer omgangstonen! Læs hvad jeg skriver....

  • #258   7. maj 2011 Maria

    jeg kan godt give dig ret i den sidste del af dit indlæg, nogle gange kan det godt virke overfusende at nogle kommer ind og spørger om noget, men så må HA'erne jo træde i karkter og påpege dette. Det er jo svært at blive enig når man er så mange forskellige mennesker herinde.
    Vi alle har jo vores meninger-



  • #259   7. maj 2011 Maj-Britt: Det er, i mine øjne, ikke at forsvare en enkelt bruger, men en kommentar om omgangstonen... Og et eksempel på, hvor jeg synes tonen er for grov. Samtidig med, at jeg også giver dig ret i dine eksempler....

    Hvis Flindt starter en tråd som denne, så går jeg da ud fra, at hun kan forsvare sig selv...


  • #261   7. maj 2011 Maria
    Jeg tror godt, jeg forstår, hvad du mener, men jeg er slet ikke enig.

    For det første, i en tråd som denne, stilles der slet ikke et spørgsmål eller lægges op til debat. Oplægget er et rent statement og i sig selv sigter det til tidligere hændelser/debatter/fnidder/ballade. Hvis TS udelukkende havde et ønske om at få sådan en knap, var der slet ingen grund til at skrive det i forum.

    For det andet (sat helt på spidsen), hvis jeg spørger, om I tror, min hund vil blive forkølet, hvis jeg lader den bade i et bassin med hajer eller hvordan den kommer til at se ud, hvis jeg dypper den i brintoverilte, vil jeg synes, det er ret dumt, hvis i nøjes med at svare, at den nok ikke bliver forkølet eller at den sikkert vil blive lidt lysere i pelsen.

    Når det er sagt, mener jeg så sagtens, at man kan svare folk pænere end hvad jeg af og til ser. men det har jeg vist skrevet meget mere om tidligere


  • #262   7. maj 2011 Maria: Jeg synes, at du forklarer det fint... Og jeg er MEGET enig!!!

  • #266   7. maj 2011 men hvorfor oprettet en tråd som man ikke selv vil deltage i?

  • #271   7. maj 2011 Maria
    Nej helt så slemt har jeg heller ikke set det endnu, det var som sagt sat på spidsen.

    Af ren og skær nysgerrighed, kan du så ikke lige udpege det indlæg i denne tråd, du mener, krænger debatten i den gale retning. Altså begyndelsen til, at det går galt


  • #272   7. maj 2011 Flindt, skal du have brød til dit evige whine?

  • #275   7. maj 2011 Maria
    Ja det ved jeg, men jeg syntes nu alligevel, det ville være interessant at vide, præcis hvor du mener, det går galt i denne

    Mht den anden tråd:
    1. Annoncer hører jo til i marked, det synes jeg er fair nok at gøre opmærksom på.
    2. TS risikerer virkelig at komme i problemer, hvis hun sælger den til en anden og den, hun har købt den af har forkøbsretten - det synes jeg egentlig er hjælpsomt at nævne.
    3. Nej, alting bliver måske ikke sagt lige pænt, men helt ærligt, at købe en kæmpe hund for så at måtte af med den 5 uger senere, fordi den er for stor!! Det er altså et levende væsen, vi taler om. Det er lige før, jeg synes, at målet helliger midlet, hvis målet er, at vedkommende aldrig nogensinde igen gør en umælende hundehvalp til offer for, hvad der må have været en pludselig indskydelse, nemlig at få en hund.


  • #276   7. maj 2011 Marianne: Fuldstændig enig!

  • #278   7. maj 2011 Mht. Marianne's punkt 3, så behøver uenighed vel ikke indebære hån...? Vi er da enige om, at vedkommende har begået en temmelig stor fejl, men det berettiger sgu ikke nogen til, at kalde hende hjernedød eller båtnæb!

  • #280   7. maj 2011 Trine
    Båtnæb synes jeg nu nærmest er lidt sødt, men sådan er det sikkert ikke ment. Jeg skriver så også, at det er LIGE FØR, jeg synes, målet helliger midlet. Jeg synes stadig godt, man kan prøve at tale ordentligt, men jeg kan faktisk godt forstå, det pisser folk helt vildt af.

    Måske er det en børnehave-måde at tænke på, men nu vi taler om, hvad man er berettiget til, hvad i alverden er det så lige, der berettiger folk til at købe hunde uden den fjerneste snert af omtanke for så at måtte skille sig af med dem 5 uger senere når de (pbenbart til deres store overraskelse!!!) er vokset.

    Hvis man rent faktisk har så lidt omløb i hovedet, at man ikke kan gætte sig til, at en hvalp på 8 uger i løbet af noget tid vil blive større, ja så synes jeg egentlig, at båtnæb er en af de meget milde betegnelser for, hvad man er


  • #281   7. maj 2011 Jamen, jeg kan da sagtens have samme syn på denne handling, men det berettiger mig ikke til, at udtrykke det... Sådan rent menneskeligt og moralsk...

    Jeg kunne heller aldrig drømme om, at tale sådan til folk IRL, så det gør jeg heller ikke herinde... Men sådan er vi jo så forskellige.


  • #282   7. maj 2011 Derudover kan man jo sagtens give sin mening tilkende, uden at gøre brug af div. negative vendinger...

  • #284   7. maj 2011 trine
    IRL og hvis det var en person, jeg kendte, ville jeg udtrykke mig i meget klare vendinger som slet ikke var til at misforstå. Det er jeg sikkert heller ikke berettiget til, men nogle gange støder man altså på dumhed så stor, at man må tage sig nogle friheder.


  • #285   7. maj 2011 trine
    Nu har jeg ikke deltaget i den tråd og ville måske også have valgt ikke at gøre det selvom jeg havde set den. I sådan et tilfælde, ville jeg ikke kunne give udtryk for min holdning i andet end negative vendinger og jeg anser ellers normalt mig selv for at være temmelig diplomatisk. Det er da smpelthen så dumt, at man får lyst til at tude


  • #287   7. maj 2011 Vel er det da dumt, men det kan man da også sagtens give udtryk for uden, at overskride ganske alm. sociale spilleregler.... Derudover er der da også væsentlig forskel på, om det er nogle man kender, eller om det er fremmede mennesker...

  • #288   7. maj 2011 Jeg vil gerne pointere, at jeg bestemt ikke mener, at man skal sidde tungt på sine fingre i sådanne tilfælde! Jeg gentager blot mit budskab om, at omgangstonen herinde til tider kan være hårdere end hensigtsmæssigt...

    Hvad tror I, at pågældende bruger nu gør? Bliver herinde og lytter til "fornuft"? Eller sletter sin bruger og laver samme fejl om mindre end 2 år? Jeg gætter umiddelbart på det sidste, hvilket kunne have været undgået vha. konstruktiv kritik i stedet?


  • #290   7. maj 2011 Nej, vi bliver ALDRIG enige om, at det skulle være ok, at snakke sådan til fremmede mennesker....

  • #291   7. maj 2011 Trine
    Enig et langt stykke hen ad vejen, men ligesom folk der køber hunde nogle gange forhaster sig lidt og handler før de tænker, sker det samme nok også for debattører.

    Jeg arbejder med børn og gør mig kæmpe umage for at tale ordentligt, være konstruktiv og giraf-agtig, men det sker altså, når lille Victor står med en spade som han er ved at knalde i hovedet på lille Amanda, at jeg ikke får sagt "hør hov, det er vist ikke så heldigt det du skal til at gøre. Tror du ikke, det kommer til at gøre ondt på Amanda? Nu skal jeg holde spaden for dig og så sætter vi os og taler om, hvad du følte, der gav dig lyst til at smadre skallen ind på Amanda", men i stedet skriger "HVAD LAVER DU? KOM HER NU! ER DU DA HELT FRA FORSTANDEN"


  • #292   7. maj 2011 Marianne: Jeg arbejder også med børn og unge. Og i den situation, du nævner, ville jeg nok nøjes med et meget bestemt "STOP".... Der er som regel en grund til, at folk reagerer som de gør og den finder man ikke frem til ved, at hidse sig op...

  • #293   7. maj 2011 Men jeg er nok også mere KRAP-agtig end Giraf...;0)))

  • #294   7. maj 2011 Trine
    Jeg siger heller ikke, det er specielt konstruktivt, men sådan reagerer jeg nu en gang fra tid til anden. Ikke ofte, men det sker


  • #295   7. maj 2011 Jamen, det gør jeg da også... Men jeg kanogså godt se, når jeg ikke reagerer hensigtsmæssigt....

  • #296   7. maj 2011 At det så ikke er altid, at jeg indrømmer det, er jo noget andet....;0)))

  • #297   7. maj 2011 Vi arbejder primært efter SAL-principperne, men i bund og grund går det hele nok nogenlunde ud på det samme og ingen af delene indbefatter, at man kalder folk for båtnæb :D.

  • #298   7. maj 2011 Det er det, jeg mener. Stort set aller mennesker fejler af og til og faktisk føler jeg mig lidt utryg ved dem, der ikke gør smiley

  • #300   7. maj 2011 Det er vise ord, Daisie...;0)

  • #302   7. maj 2011 Ja, ved du nu hvad...;0)))

  • #304   7. maj 2011 Krumme: Det er jeg ikke i tvivl om...;0)

  • #311   8. maj 2011 he he ... jamen nogle mennesker ER bare mere pædagogiske end andre... sådan er det også IRL....
    og jeg har aldrig forstået, hvorfor det er alle andre, der skal tage hensyn til dem, der måske er lidt for nærtagende ?

    som en anden skriver.... gider sku heller ikke sidde og veje hvert et ord for ikke at støde nogen, og pakke mine holdninger ind i vat evig og altid.....

    hvis folk ikke bryder sig om mig, ud fra min skrivemåde.... tjaaah der er da nok sket værre ting gennem tiden end det....

    og remember.... det er og bliver kun et internet forum det her ;o)


  • #312   8. maj 2011 Maj-Britt: Nu kan jeg naturligvis kun svare for for mig selv, men jeg føler ikke, at jeg på noget tidspunkt har fået en over snuden. I hvert fald har jeg ikke opdaget det så...;0))) Men derfor kan jeg da sagtens have en holdning til folks måde, at kommunikere på....

  • #313   8. maj 2011
    Trine - du er også altid så skide pædagogisk :oP


  • #314   8. maj 2011 Hysted: Og jeg ønsker mig også en lilla ble i fødselsdagsgave...;0)))

  • #315   8. maj 2011
    Trine - LOOOOL! smiley
    så tror jeg bare jeg ønsker mig røde horn i panden ;o)


  • #316   8. maj 2011
    Susanne -SCHHHHH! ikke sige det til nogen altså smiley

    naaah... jeg foretrækker at kalde mig selv for realist smiley
    folk er aldrig i tvivl om hvad jeg mener, og hvor de har mig henne....
    synes klart det er rarest at andre er ligesådan, så man ikke evigt og altid skal gætte sig frem til, hvad de nu virkelig mener ;o)


  • #317   8. maj 2011 Tine: Og det er jeg fuldstændig enig i - sådan kan jeg også bedst lide folk - gider ikke gættelege og "Mon hun nu virkelig mener det her?"

  • #320   8. maj 2011 Krumme - det er da dejligt at der er nogen der kan li os smiley til trods for vores dårlige tone ;o)

Kommentér på:
Kære HG

Annonce