{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.138 visninger | Oprettet:

Krav til købere - {{forumTopicSubject}}

der er mange tråde omkring hvilke krav man kan stille til opdrættere, men ikke så mange den anden vej rundt.

Og det savner jeg nok lidt eller også ved jeg bare ikke så meget om, hvilke krav I med hvalpe/hunde til salg sætter.

Mange hunde søger nye hjem - det kan der være mange gode grunde til og det finder jeg også helt i orden, men kan der iblandt dem være nogle opdrættere/ejere, der ikke har gjort deres hjemmearbejde godt nok?

Hvis f.eks en ny familie vælger at sælge deres 12 uger gammel hvalp, kunne det så have været forudset?

Jeg har købt hund hvor vi skulle komme X-antal gange (hvilket vi bestemt også havde lyst til:-))) og blev bl.a spurgt ind til hvor længe vovse skulle være alene i hverdagen, da opdrætter ikke syntes at hendes hunde skulle være mere en 6 timer alene.

Jeg har så også kendt en opdrætter, der solgte og sendte hvalp til Bornholm uden at have set familien overhovedet:-(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krav til købere -
  • #1   11. apr 2011 Dengang vi havde hvalpe, havde jeg en del krav til køberne, men udover dem så stolede jeg meget på min mavefornemmelse.

    Jeg spurgte ind til om de havde haft hund før og evt hvilke hunde, om de havde planer for at gå til træning med den, hvor længe den sku være alene, hvor de boede i landet, og hvad de sådan ellers kunne tilbyde hvalpen. og jeg fandt da nogen gode hjem til dem alle, de 2 af dem kendte jeg så i forvejen, den ene var min mors veninde og den anden var Anne-Louise herinde fra. Jeg gik også op i alderen på køberne og om de havde børn og evt alder på de børn, det giver nemlig også et ret godt billede af hvor meget tid de evt vil have til hunden i længden.

    Men nu 3½ år efter er alle 4 stadig i samme hjem og vi holder træf med dem 1-2 gange om året og de har det super godt, så jeg valgte vist rigtigt i sin tid, men jeg afviste også nogen stykker.


  • #2   11. apr 2011 Det lyder bestemt som om du har gjort det rigtigt:-)

    Og det må da også være dejligt for dig at vide, at dine hvalpe har fået gode og stabile hjem.

    Jeg skal ALDRIG have hvalpe (nu er der så heller ingen chance for at JEG får hvalpe:-) men tror ikke at jeg kunne finde hjem, der kunne passe så godt på dem som jeg selv synes jeg kan:-)


  • #3   11. apr 2011 Nu var det sådan set også min mors tæve der fik et hovsa kuld, men da det er hendes første hund og hun ikke anede en meter så tog jeg over og tog opkald for evt købere og mødte dem på besøg hvis de blev godkendt til at komme og skrev ontrakter med dem osv *LOL* Jeg skal bestemt heller ikke selv have hvalpe ikke så længe jeg kun har Fluffy for hun er kun hygge hund *GG*

  • #4   11. apr 2011 jeg spørger også ind til hvor længe hunden skal være alene, for hvis det nu er nogen, der har et 7-4 job, og derefter render til alverdens ting og sager om aftenen, så er det ikke her, de skal have hund. Og det forstår folk også godt...

    Jeg vil også gerne se folk først. Har dog også solgt hvalpe til f.eks Norge ,hvor jeg så har snakket i tlf med dem, ikke set dem. MEn de er så selv kommet her og har hentet hvalpen, så det er ok, synes jeg.
    Dertil vil jeg ikke sælge til folk der har børn de ikke kan styre, altså i svære tilfælde, hvor børnene ikke er søde ved hvalpene/hundene, og forældrene ikke kan trænge igennem. For hvordan bliver det så ikke når de får hunden hjem, stakkels hvalp...

    og nu har den franske jo ingen restriktioner, men jeg vil have at hvalpekøberne tjekker deres hund for patella luxation og hårsækmider og registrerer resultatet i DKK; så jeg kan følge lidt med i hvad der kommer herfra.


  • #5   11. apr 2011 Lykke -

    jeg er sikker på, at dine hvalpekøbere skal være glade for at du overhovedet har sagt JA til at de må købe en af dine hvalpe:-)


  • #6   11. apr 2011 Inge: jeg har faktisk det indtryk at folk helst vil have at man stiller krav til dem, næsten jo flere jo bedre...:-)

  • #8   11. apr 2011 Palle -

    forståeligt nok, at du syntes det er dejligt at købere spørg, men hvilke krav sætter du selv til købere?


  • #10   11. apr 2011 Hvis jeg engang får en tæve der er egent til avl, så ender jeg nok med at lave en rimelig hysterisk købsaftale.

  • #11   11. apr 2011 Jeg vil helst at opdrætter har krav, og stiller ? til hvem vi er og hvad vil med hunden. Hvorfor det lige skal være den race. OSV. For ig er det tegn om at opdrætter tænker på deres hvalpe og ikke bare kyler dem ud til hvem som helst.

  • #12   11. apr 2011 Jeg syntes det er rart at de sætter krav og jeg syntes da de krav som er kommet på bordet en til nu er fuldt ud forståelige


  • #13   11. apr 2011 Hvor skal jeg starte.... Jeg har kun solgt 1 kuld - og kan nok ikke sælge flere. Jeg lavede hysteriske købsaftaler, et under jeg kom af med hvalpene;) . Afviste op til flere hvalpekøbere over telefonen. Dem der kom gennem "nåleøjet" kom 1 -2 gange om ugen de sidste 4 uger, jeg var hos køberne et par gange (nok ret så grænse overskridende for mange). Men er heldigvis blever venner med købere.... Vi mødes nok ca. 1 x mdr. Jeg passer hvalpene når deres mennesker skal på ferie osv. osv. Jeg står for trimning på dem også. Så hvis jeg skal holde lige så tæt kontakt med dem fremover, nu hvor hvalpene er 11 mdr. skal jeg ikke lave flere kuld.....

  • #14   11. apr 2011 Jeg synes også det er rarest, når opdrætteren stiller krav -indenfor rimelighedens grænser selvfølgelig.

    Hemingways opdrætter stillede ikke de store krav til os. Han spurgte lidt ind til hvilken erfaring vi havde, men gav ikke på noget tid udtryk for, at det var afgørende overhovedet. Han gjorde dog meget ud af, at fortælle, at vi skulle dominere - først ud, spise først og den slags *G*

    Lulus stillede nogle flere spørgsmål (erfaring med racen, om familien kunne lide racen og den slags) men jeg havde heller ikke på noget tidspunkt følelsen af, at spørgsmålene var afgørende, for om hvorvidt vi kunne købe.

    Næste gang køber vi i udlandet, og jeg er spændt på, at finde ud af, hvilke krav der bliver stillet når den tid kommer - især på grund af afstanden.


  • #15   11. apr 2011 Jeg har ingen hvalpe at sælge, men ledte sidste år meget efter ny hvalp.
    Nogle af de opdrættere jeg kom i kontakt med, syntes jeg havde rigtig mange krav, og godt nok for det, men jeg kan ikke se meningen i at nogle har større krav, end de selv kan indfri. Bla talte vi med, en der selv har 5 hunde, fuldtidsjob og små børn. De ville ikke sælge til mig pga, at jeg har 2 hunde i forvejen, så de mente ikke jeg havde nok tid til en ny hund. Jeg er hjemmegående, bor på stor ejendom, mine børn er fløjet fra rede og jeg har 30 års erfaring med hundetræning, og mine hunde betyder alt for mig. Kan huske jeg syntes det var noget underligt.
    Hvis jeg havde hvalpe skulle de også have gode hjem, men jeg vil da være så realistisk, ikke at forlange mere, end jeg selv kan tilbyde,


  • #16   11. apr 2011 Jeg aner ikke hvad Watsons opdrætter havde af krav. Munden stod ikke stille på mig da jeg var der. Hun var ikke et sekund i tvivl om hvem jeg var og hvad jeg skulle med den hund efter første besøg.. Det er helt sikkert. smiley

  • #17   11. apr 2011 Jeg synes det er en stor fordel når opdrættere stiller krav - det viser nemlig at de går op i deres hunde med liv og sjæl :O) Og kan vi som købere ikke honorere deres krav, har vi heldigvis mulighed for at købe andre steder :O)

    På Hazel har vi en alen lang kontrakt (endog på tysk......), bla må vi ikke anvende hende til avl udenfor FCI og bøden er det dobbelte af hendes købesum smiley
    Men derudover har jeg ikke oplevet at opdrætterne har snakket krav - de har vidst hvorfor jeg kiggede på netop deres race, deres kuld og hvd hunden skulle bruges ti, så vi har blot haft samtaler med vidensdeling smiley

    Selv ville jeg kigge meget på om vedkommende har sat sig ind i racen, hvorfor netop denne er valgt og hvad hunden skal bruges til. Tidigere erfaring med hunde. Boligsituation og familiesituation. Og så ville der være forbud mod avl udenfor FCI, jeg ville have forkøbsret og muligvis krav om sundhedsundersøgelser.


  • #18   11. apr 2011 Jeg kan læse mig til at mange af jer gør et godt stykke arbejde:-)

Kommentér på:
Krav til købere -

Annonce