2 chihuahua-hanner eller? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Nu har efterhånden læst en del rundt omkring mht. det at have 2 hunde under samme tag, og jeg har selv spurgt ind til det at have en af hvert køn (ikke neutraliserede), hvilket lød til at ville være noget af et arbejde under løbetiden og ikke særlig smart.
Så efter at have læst lidt rundt om det lød det til at man godt ville kunne have to ikke neutraliserede hanner sammen, men at det godt kunne være afhængigt af racen.
Så jeg kunne godt tænke mig at høre hvad jeres erfaringer er med to hanner under samme tag (gerne chihuahua, men andre er også mere end velkomne, det der ville blive relevant for os ville bare blive to chihuahuahanner )
og jeg har samtidig nogle mere konkrete spørgsmål:
- lyder til at der skal være mere end to år i mellem dem er det også jeres erfaring?
- nu har jeg fået smag for at udstille og ville da synes det kunne være sjovt at udstille begge og skal ikke sige mig fri for at en eller begge ville kunne indgå i avl, hvis de viser sig egnede. Ville dette blive et problem? Her tænker jeg om den ene ville kunne lugte det på den anden og om der ville kunne opstå kontroverser her (måske et dumt spørgsmål, men jeg kender ikke rigtig til det)?
- ham vi har nu er en rigtig alfa. Er det så det smarteste at helt undgå at købe en alfahan næste gang?
- ellers kunne jeg godt tænke mig at høre andre erfaringer og råd på området, da det er meningen at skulle vi have to så skulle de også have mest mulig glæde af hinanden. Er der derfor nogen der fraråder at have to hanner anbefaler kastrering af en f.eks. (selvom jeg meget gerne vil undgå dette) så må i også gerne sige frem
Undskyld det lidt længe indlæg.
På forhånd tak for hjælpen!
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.848
jan 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 297
Michelle: er det chihuahua? Var de klar over hvorvidt den ene var alfa og sådan eller spillede det ikke ind? Hvor gamle er de?
Jeg synes bare der er så mange der skriver det er vigtigt at der er min. 2 år imellem.
Men igen ville det kunne lade sig gøre at have to intakte hanner og så bruge en eller begge i avl? Ville der kunne opstå problemer der?
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.848
Men synes ikke de er så dominerende hvis de kommer fra en flok. Batman (som du jo nok så på udstillingen) som jeg har avlet er slet ikke dominerende fordi han kommer fra min flok hvor han er blevet "holdt nede" hvis man kan sige det sådan. Hun var nemlig også bange for dominans da hun har en gammel chi han på 7 år som jo helst ikke skulle kanøfles..
Jeg ville ikke have nogle skrubler over at købe to hanner med så lidt aldersforskel.. Det har heller aldrig været et problem med mine tæver.
jan 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 297
Men vi må desværre kun have en hund her (ved ikke om vi ville kunne få lov til at få en mere) og skal også lige ha overtalt min kæreste til at få en mere så der ville nok alligevel gå lidt tid
Prøver også lidt at finde ud af om Mickey ville få glæde af en legekammerat
Er lidt det der er det vigtigste
2 chihuahua-hanner eller?