{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

hanner eller tæver? {{forumTopicSubject}}

Er den lykkelige ejer af 3 hunde.
2 labrador mixes begge kastrater på ca 5 og 3,5 og en chihuahua som ikke er kastereret.
Ville ikke af med dem for alt i verden da er de dejligste hanhunde. Ikke de mest velopdragne,men er også bare mine hygge hunde.
Men har før mine hanhunde haft tæver før og synes altså de var lidt nemmere at opdrage end mine 3 nuværende barylere. Kom, når man kaldte selvom der var andre hunde osv.
Bare mig eller er "damerne" lidt nemmere at have med at gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hanner eller tæver?
  • #1   16. nov 2011 Ja, tæverne er nemmere...

Synes jeg ;o))

• #2   16. nov 2011 tror også jeg vil have tæver næste gang smiler..
    Men jo mange år til

• #3   16. nov 2011 Jeg er kun til hanhunde, meget lettere at træne efter min mening =)

• #4   16. nov 2011 Jeg har selv tæve fordi jeg har set hvordan mine forældres hanhund er og han er ikke nem. Så jeg må sige at jeg er til tæver og det bliver den næste også. Desuden har alle dem jeg kender hanhunde så det er bare fedt at de kan sammen uden problemer.

• #5   16. nov 2011 Jeg er personligt mest til tæver - da de har deres svingende sind og gode og knap så gode dage. Der er lidt mere personlighed i dem synes jeg... Det kan jeg godt lide. Og så er jeg mere til de feminine typer af udseende..

Men må sige det er kommet bag på mig hvor få der faktisk ønsker en hanhund - selv i min race som er selskabshund med stort S.
    Jeg kunne have solgt de første 10 tæver fra mit kuld, men har stadig hanner tilbage..
    Og det er ellers en race som bestemt ikke har ry for hverken dominans, strinten, løben væk eller udfordrende adfærd.
    MAnge tror at selv hos de bløde racer, der er hannerne nogle være karle.. Og det er selv om de erfarende opdrættere siger de er lettest at have med at gøre.

Så er der nogen med et par gode argumenter for hannerne, så sig til smiley

• #6   16. nov 2011 Synes King prøvede os mere af end pigerne, men vil sige de klare fordele ved at have tæve er at hanhunde oftere kan lide dem smiley

• #7   16. nov 2011 Min begrænsede personlige erfaring er at en hvalpe mentaltest giver et bedre fingerpeg om temperament end køn. Min første tæve var virkelig strid, den blev trukket lige til grænsen og over, stort set hver dag i lømmelalderen. Nøj, hvor jeg fik fingeren af hende i de 6 måneder det varede.

Lia har dog været nem, men jeg kender derudover til rigtig mange nemme hanhunde, mange faktisk endnu nemmere end Lia.

Grunden til at jeg vælger tæver er hovedsageligt at så holdes kønsdriften indenfor en afgrænset periode i forbindelse med løbetider.

• #8   17. nov 2011 de fleste folk siger også mine hunde er stille og rolige... eneste minus er at de ikke kommer hvis de er fri og ser en anden hund. Og det kan jo være lidt pinligt.
    min gamle puddelhund Mille,som var tæve;kom altid. Rendte max 10 skridt foran mig. Selv når hun var i løb,kunne jeg kalde hende til mig

• #9   17. nov 2011 Men ok,har jo også 3 og de er jo en flok så holder sammen og hva den ene hund gør,skal den anden jo også.... Som brødre

• #10   17. nov 2011 Åhh nej jeg synes uden tvivl han hundene er nemmere at træne og have med at gøre end tæver, jeg er ikke i tvivl om jeg har min sidste tæve lige nu, kun hanner til mig frem over smiley

• #11   17. nov 2011 nadja Måske der forskel på racerne.... eller nok bare mig der ikke har sat mig ordentligt igennem fra starten smiler

Kommentér på:
hanner eller tæver?

Annonce