{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

2 chihuahua - hvor lang tid i mellem? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Min kæreste og jeg skal have en til chihuahua på et tidspunkt (nok en han til) og planen var at vi ville have den næste sommer, så der var ca. 1,5 år i mellem, hvilket jeg i flere bøger har læst er det bedste.

Men nu har jeg så adskillige gange hørt det modsatte og altså at det bedste er at der ikke er særlig lang tid i mellem dem, hvis man vil undgå konflikter og vil gøre det bedste for hundene i det hele taget.

Hvad er jeres erfaringer her?
Vil meget gerne høre erfaringer fra både folk med to (helst ikke kastrerede hanner eller erfaring hermed, da vi ikke har planer om at kastrere nogen af dem) hvor der er kort tid i mellem og to hvor der er 1,5-2 eller 3 år i mellem, hvis dette er muligt selvfølgelig.

På forhånd tak for hjælpen!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 chihuahua - hvor lang tid i mellem?
  • #1   3. aug 2011 Hvis det skal være af samme køn, anbefaler man, at der er to års mellemrum. Hvis det er én af hver, så har det ikke nær så stor betydning, da der sjældent bliver rang-orden-problemer mellem en han og en tæve.

• #2   3. aug 2011 Jeg har aldrig haft problemer med nogle af mine.. har 6 og den ældste er 4 og den yngste er 15 måneder... Mine svigerforældre har 2 hanner med 4 måneders forskel.. så det kan bestemt godt lade sig gøre. Tror ikke man skal være så nervøs for de . Chihuahuaer er meget sociale og elsker hinandens selskab

• #3   3. aug 2011 jeg har omkring 1 år mellem mine, men har også oplevet med mine hvalpe, at Püppi var rigtig glad for dem og der var højst ½ år mellem hende og hvalpene, da den sidste hvalp flyttede kunne man rigtig mærke på hende, at hun keder sig lidt uden dem, så jeg skal lege med hende rigitg meget

• #4   3. aug 2011 Jeg har 3 chihuahuaer..

Chica fik jeg i 2008 og så beholdte jeg hendes datter i 2010, og i august 2010 fik jeg Zaffie. Der er så 3 mrd imellem Abby og Zaffie, og der har aldrig været nogle problemer om dominans eller ligne smiley

Og vil give Michelle (manzana) ret.. tror ikke der er de helt store problemer med chihuahuaerne da de er så sociale.

• #6   3. aug 2011 lige nu sidder jeg og griner af mine 2 skønne chi'er koda og kata...de er ved at vælte stuen i kampen om min ene slipperes...der er lige præsic et halvt år i mellem dem koda er fra d.17.10.10 og kata er fra d.16.04.11... de elsker hinandens selskab og efter en hel dag hvor vi f.eks. har været ude og lege med de andre chi'er er der ik noget mere skønt end at se dem falde omkuld sammen i kurven...se det er kærlighed smiley

• #7   3. aug 2011 Vi har plejet at sige mindst to år smiley

• #8   3. aug 2011 ja 2 år er vist det tal som går igen og jeg har også selv hørt det mange gange...men mine hunde har været på den ældre side. min terrier var 10 år da molly flyttede ind i 2002 og molly var lige blevet 8 sidste år da koda kom og nu er kata her så også:)

• #9   3. aug 2011 Min erfaring er at de får mere glæde af hinanden når de er nogenlunde lige gamle + 0 et halvt års tid

• #10   3. aug 2011 Jeg ville sige, at der skal være 2 års mellemrum. smiley Nu ved jeg ikke forfærdeligt meget om chihuahuaer, men uanset hvilken race jeg skulle have ville jeg vente 1½-2 år. smiley

• #11   3. aug 2011 hmm det lyder til der generelt er meget forskellige holdninger, men det jeg får ud af det er hovedsageligt at chihuahuaejere synes bedst om at der ikke er for lang tid i mellem dem og hundeejere af andre racer foretrækker ca. 2 år. Så den to års regel gælder måske ikke helt så meget for chihuahuaer?

Hmm ja er lidt svært at finde ud af hvad vi skal gøre. Vil bare så gerne have den nye skal gå rigtig godt med Mickey smiley

• #12   3. aug 2011 Der er jo også stor forskel på racerne. Vi har også to store hanhunde, som er jævnaldrene, og som aldrig har givet problemer. Og til gengæld har vi haft to tæver med 6 års mellemrum som hadede hinanden som pesten. Så der er ingen garanti, kun gode råd smiley

• #13   3. aug 2011 jep og det er jeg rigtig glad for at i giver mig smiley

Er bare lidt i vildrede, da man jo gerne vil gøre det så perfekt som muligt smiley

• #14   3. aug 2011 Som udgangspunkt får man aldrig problemer, hvis det er to hunde af hvert sit køn. Med to hunde af samme køn vil det altid være lidt et sats, men selvfølgelig med begrænset risiko, hvis begge hunde er af en race, der ikke har tendens til eget-køns-aggression.

• #15   3. aug 2011 Så vidt jeg ved tror jeg ikke rigtig de har tendens til eget-køns-aggression, men det er mest fordi jeg ikke har oplevet det. Skal ikke kunne sige det med sikkerhed

• #16   3. aug 2011 Nej, det har de heller ikke ry for smiley

Kommentér på:
2 chihuahua - hvor lang tid i mellem?

Annonce