Folk er nærgående.... {{forumTopicSubject}}
Kan godt nok blive overrasket over hvor nærgående nogle folk er, og hvad de tror de kan bilde sig ind.
Havde Enya med nede og aflevere Lukaz i dagplejen i dag, og på vejen tilbage kommer der to gående, og jeg kan godt se de har fokus på Enya. Da de er ved siden af os, stopper de op og siger hvor sød hun er. Og de skal de da også være velkommen til. De skal da også have lov til at snakke med hende, hvis de spørger. Men den ene af de her to, bukker sig ned og tager fluks Enya op. Ej nej nej. Vær venlig at sætte hunden ned igen, tak.
Hvorfor søren gør man det, ved en fremmedes hund, uden at spørge om lov?
Ja, hvalpe er da søde, og som sagt skal de da nok få lov at snakke med hende hvis de spørger. Men de skal altså lade vær med at løfte på min hund. :s
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 179
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.066
jeg oplevede det med milo da han var hvalp. en far og to små sønner.
og de TABTE HAM.
det resulterede i 6 måneder med en hund der var angst for fremmede mænd og børn. og nu 2 år efter, sidde det stadig i ham. børn skal være rolige ved ham, og mænd skal helt ned på hug med godbidder før han tør op og syntes de er ok.
så ja. bed folk om at lade hvalpen blive på jorden:)!!
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 9 Emner: 74 Svar: 1.136
jul 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 66 Svar: 469
Ikke nok med at det i forvejen er "svært" at gå med en hvalp, fordi alle skal hilse på den, hvilket ikke som sådan generer mig. Men hvis de nu også skal begynde at løfte på hende, så må jeg nok lige melde fra. Synes jeg godt nok er noget mærkeligt at gøre.
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 432
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.089
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.089
jul 2007
Jeg bad dem bare pænt om at sætte hende ned igen. Og det måtte hun jo så gøre, og gik en smule fortørnet videre. Hvilket også var en reaktion der kom lidt bag på mig. :s
Michelle, det er også det jeg tænker. Enya kunne jo sagtens have lavet en bevægelse og vupti, ryge ud af favnen på vedkommende.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
jul 2007
mar 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 85
heldigvis bor vi i en lille by og rygtet spredtes hurtigt om at hun var en *ond* hund, så folk holdt stille og roligt op...
Men ja, for søren da! Er det ikke almindelig dannelse at man spørger om man må henvende sig til hunden??? eller i det mindste lige har øjenkontakt med ejeren inden man tager kontakt til hunden, så ejeren har en mulighed for at tale for sig....
det er da frygteligt at der er nogle fremmede der har tabt den lille hvalp. helt klart noget at tage til eftertanke.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 9 Emner: 74 Svar: 1.136
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
jun 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 238
jul 2007
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 573
Den ene af vores, Qela, kan godt være lidt utryg ved fremmede, det kræver bare, at man giver hende lidt tid, så tør hun som regel op. Men kunne da lige forestille mig, hvor utryg hun ville blive, hvis hun bare blev "hapset"!
Næh, alle hunde har 4 ben uanset størrelsen, og de er mig bekendt til for at de skal bruge dem
Og nej, man tager ikke kontakt med en hund, uden at ejeren er indforstået med det...
(Omvendt er det ikke alle hundeejere der forstår, at man ikke lige synes deres hund er det skønneste i verden og at man helst ikke vil snakke med den, men det er en helt anden snak... :))
mar 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 25
jul 2007
Men hun er kun lige ved at vænne sig til at gå tur med snor og på vejen, så det var da et lille tilbagefald i træningen, da hun var en smule forvirret efterfølgende.
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
sep 2009
Men hun er en lidt forvirret hvalp på kun 16 uger, og det er hendes 2. hjem siden hun kom fra sin mor, så det tager lidt tid, men det bliver langsomt bedre, det kan vi tydeligt mærke
Hvis fremmede så også ville gå og løfte på hende, kunne jeg starte forfra hele tiden, det er ikke på den måde, vi får hende lært, at fremmede ikke er farlige...
Ligesom det også er svært at lære hende, at store hunde ikke er farlige, når naboens hund står i hovedet på os når vi bevæger os ud i området for tiden, det er sket TO gange i dag. Ved ikke hvad der sker for dem, så må de skisme få hegnet haven ind eller lade være med at lukke den ud uden opsyn. Nå, sidespring, jeg har bare været SÅ arrig over at skulle døje med den hver gang jeg har bevæget mig uden for havelågen i dag...
jul 2007
sep 2009
Sidste gang vi var ude i dag, rendte den ligefrem med ind i haven, det er simpelthen for meget... Godt nok bor vi på landet, men man må altså godt holde sin/e hund/e på egen matrikel... Jeg er blevet så træt af det, at jeg ikke orker blive ved med at gå hjem med den hver gang, det må de altså selv sørge for, og den går ikke hjem når man beder den om det, den er simpelthen fuldstændig kold bagi.
Svigerfars dalmatiner kommer hun fint ud af det med, men det er igen det med, at det skal tages i hendes tempo. Hun skal nok blive en dejlig hund, men hun er altså lidt følsom, så ting tager tid
Folk er nærgående....