{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.338 visninger | Oprettet:

Folk er nærgående.... {{forumTopicSubject}}

Kan godt nok blive overrasket over hvor nærgående nogle folk er, og hvad de tror de kan bilde sig ind.

Havde Enya med nede og aflevere Lukaz i dagplejen i dag, og på vejen tilbage kommer der to gående, og jeg kan godt se de har fokus på Enya. Da de er ved siden af os, stopper de op og siger hvor sød hun er. Og de skal de da også være velkommen til. De skal da også have lov til at snakke med hende, hvis de spørger. Men den ene af de her to, bukker sig ned og tager fluks Enya op. Ej nej nej. Vær venlig at sætte hunden ned igen, tak.
Hvorfor søren gør man det, ved en fremmedes hund, uden at spørge om lov?

Ja, hvalpe er da søde, og som sagt skal de da nok få lov at snakke med hende hvis de spørger. Men de skal altså lade vær med at løfte på min hund. :s


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk er nærgående....
  • #1   22. mar 2011 Hæhæ ja man bliver af og til overrasket...

  • #2   22. mar 2011 Helt enig :).. Jeg har en veninde der fik en FB sidste sommer og der var også gentagene gange folk der stoppede hende op og ville snakke med naja, og som fluks også løftede hende op... Ved ikke hvorfor det er et behov hos nogle mennesker at skulle løfte fremmede hunde op uden i det mindste at spørger først.. Jeg var selv blevet en smule tvær tror jeg.. smiley

  • #3   22. mar 2011 ja. det skal man passe på med.

    jeg oplevede det med milo da han var hvalp. en far og to små sønner.
    og de TABTE HAM.

    det resulterede i 6 måneder med en hund der var angst for fremmede mænd og børn. og nu 2 år efter, sidde det stadig i ham. børn skal være rolige ved ham, og mænd skal helt ned på hug med godbidder før han tør op og syntes de er ok.

    så ja. bed folk om at lade hvalpen blive på jorden:)!!


  • #4   22. mar 2011 Det var da utrolig uforskammet.. En ting er at man bare henvender sig til folks hunde uden at spørge om lov hvilket også kan være slemt nok.. Men ligefrem at løfte den op.. Hvordan kan man finde på sådan noget.. Jeg ved slet ikke hvad jeg ville have sagt hvis det var mig der havde oplevet det

  • #5   22. mar 2011 Ja, jeg blev godt nok overrasket i hvert fald.
    Ikke nok med at det i forvejen er "svært" at gå med en hvalp, fordi alle skal hilse på den, hvilket ikke som sådan generer mig. Men hvis de nu også skal begynde at løfte på hende, så må jeg nok lige melde fra. smiley Synes jeg godt nok er noget mærkeligt at gøre.


  • #6   22. mar 2011 Det synes jeg heller ikke er iorden smiley

  • #7   22. mar 2011 Det har vi osse oplevet med vores den lille. Folk vil gerne løfte hende, men hvis ikke vi når at advare og sige nej, så <i> napper </i> hun dem sgu i fingrene. Hun vil <b> løftes </b> af fremmede...

  • #8   22. mar 2011 * ikke

  • #9   22. mar 2011 Anna, jeg fandt det nemlig også ret så uforskammet. Jeg har intet imod, hvis folk spørger om det, at de så snakker med hende. Men jeg vil sgu ikke have at de bare uden videre tager hende op som om det var det mest naturlige i verden. Hun er altså ikke en hund der skal løftes på, slet ikke af fremmede, og slet ikke uden lov.
    Jeg bad dem bare pænt om at sætte hende ned igen. Og det måtte hun jo så gøre, og gik en smule fortørnet videre. Hvilket også var en reaktion der kom lidt bag på mig. :s


    Michelle, det er også det jeg tænker. Enya kunne jo sagtens have lavet en bevægelse og vupti, ryge ud af favnen på vedkommende.


  • #10   22. mar 2011 Du skal være på forkant. Med det samme de tager kontant og vil nusse hunden siger du at de er velkommen men at de IKKE skal tage hunden op.

  • #11   22. mar 2011 Sanne M - Ja, det må jeg gøre fremover. Men havde slet ikke set den komme. Troede eg godt nok ikke at folk bare gjorde, men der blev jeg klogere. smiley

  • #12   22. mar 2011 Jeg havde problemer med at alle folk stak hænderne ned til min gamle pekingeser... Det er der jo som sådan ikke noget ondt i, men hunden var agressiv, så hun gik jo helt amok.

    heldigvis bor vi i en lille by og rygtet spredtes hurtigt om at hun var en *ond* hund, så folk holdt stille og roligt op...

    Men ja, for søren da! Er det ikke almindelig dannelse at man spørger om man må henvende sig til hunden??? eller i det mindste lige har øjenkontakt med ejeren inden man tager kontakt til hunden, så ejeren har en mulighed for at tale for sig....

    det er da frygteligt at der er nogle fremmede der har tabt den lille hvalp. helt klart noget at tage til eftertanke.


  • #13   22. mar 2011 Jeg ville nok heller ikke regne med at folk ville tage min hund op.. For ja man ved jo ikke hvad den kan finde på også selvom det er en hvalp

  • #14   22. mar 2011 Det sker bare såå ofte, især ved små hunde. Og det er ikke i orden.

  • #17   22. mar 2011 /B få dig en større hund /b, så forsvinder problemet

  • #18   22. mar 2011 Jeg vil da ikke få en anden hund, bare fordi folk ikke kan holde nallerne for sig selv. smiley Derud over, kan man også sagtens løfte en hvalp af større race, hvis det er det man vil.

  • #19   22. mar 2011 Fatter ikke, at der er nogle der kan finde på det? Slet ikke uden at spørge først, personligt, hvis jeg var i hvalpens sted, ville jeg føle det som et overgreb bare at blive "hapset" af en vildt fremmed!
    Den ene af vores, Qela, kan godt være lidt utryg ved fremmede, det kræver bare, at man giver hende lidt tid, så tør hun som regel op. Men kunne da lige forestille mig, hvor utryg hun ville blive, hvis hun bare blev "hapset"!
    Næh, alle hunde har 4 ben uanset størrelsen, og de er mig bekendt til for at de skal bruge dem smiley
    Og nej, man tager ikke kontakt med en hund, uden at ejeren er indforstået med det...
    (Omvendt er det ikke alle hundeejere der forstår, at man ikke lige synes deres hund er det skønneste i verden og at man helst ikke vil snakke med den, men det er en helt anden snak... :))


  • #20   22. mar 2011 ej nej nej, det må man kalde manglende situations fornemmelse

  • #21   22. mar 2011 Trine, Enya er heldigvis rigtig glad for mennesker så hun tog det pænt.
    Men hun er kun lige ved at vænne sig til at gå tur med snor og på vejen, så det var da et lille tilbagefald i træningen, da hun var en smule forvirret efterfølgende.


  • #22   22. mar 2011 Hold da op, hvor var jeg blevet sur!!

  • #24   22. mar 2011 Sabrina: Vi har kun haft hende 14 dage, så det regner vi da også stærkt med, at hun bliver smiley
    Men hun er en lidt forvirret hvalp på kun 16 uger, og det er hendes 2. hjem siden hun kom fra sin mor, så det tager lidt tid, men det bliver langsomt bedre, det kan vi tydeligt mærke smiley
    Hvis fremmede så også ville gå og løfte på hende, kunne jeg starte forfra hele tiden, det er ikke på den måde, vi får hende lært, at fremmede ikke er farlige...
    Ligesom det også er svært at lære hende, at store hunde ikke er farlige, når naboens hund står i hovedet på os når vi bevæger os ud i området for tiden, det er sket TO gange i dag. Ved ikke hvad der sker for dem, så må de skisme få hegnet haven ind eller lade være med at lukke den ud uden opsyn. Nå, sidespring, jeg har bare været SÅ arrig over at skulle døje med den hver gang jeg har bevæget mig uden for havelågen i dag...


  • #25   22. mar 2011 Trine, det er skisme da også skide irriterende. Enya og jeg mødte en hund på gåturen idag også, men den var heldigvis rigtig, rigtig sød, og lod Enya komme hen til den, og var stille og rolig. Hun er nemlig ikke så tryg ved fremmedehunde endnu, så det var en super oplevelse at hun selv logrede og ville hen og hilse på den anden, når det gik i hendes tempo. smiley

  • #26   22. mar 2011 Nemlig, problemet er, at naboens er en stor hanhund, der godt kan være ret voldsom, og det kan hun simpelthen ikke magte endnu, så vi bliver sat lidt tilbage hver gang, det er simpelthen så irriterende!
    Sidste gang vi var ude i dag, rendte den ligefrem med ind i haven, det er simpelthen for meget... Godt nok bor vi på landet, men man må altså godt holde sin/e hund/e på egen matrikel... Jeg er blevet så træt af det, at jeg ikke orker blive ved med at gå hjem med den hver gang, det må de altså selv sørge for, og den går ikke hjem når man beder den om det, den er simpelthen fuldstændig kold bagi.
    Svigerfars dalmatiner kommer hun fint ud af det med, men det er igen det med, at det skal tages i hendes tempo. Hun skal nok blive en dejlig hund, men hun er altså lidt følsom, så ting tager tid smiley


Kommentér på:
Folk er nærgående....

Annonce