Træt af Snak om UNGE! Træt af Snak om UNGE!
Jeg er sku blevet træt af at høre om hvor forkert alle unge gør det ?
Jeg havde min første rotte og ja Det var min !`Som i 24/7 sammen og vi gjorde alt sammen ..
Og at vi unge vil have farlig hunde .. Pitbull amfstaff ? osv
De er ikke en skid mere farlig end min nabo Formual 1 som har bid 3 andre hunde nu.
Og kan ses her : http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=60975
Gæst hunde her ska man sige. Og ved ikke mget omkring dem HAHA
Men hold op med at svine unge til ikke alle er total tosset og uden hjern. Og ja rotten er svær at opdrage men så er det heller ikke være. Det er bare en hund. Du skal bare fostå den og den skal forstå dig. Også går det hele.
Og det glæder sku alle hunde.
Min mor tøj pudel er mere farlig end vores rotte! Ja en smule vrede fra mig og undskylder!
Men har fået nok. Jeg er selv ked af Amstaff blev ulovlig har haft 1 og den var som en drøm. Og det er ikke sådan ingen hunde er farlig for er alle sku. Men hvis de forstår hvornår de skal gå i forsvar og angreb skal det nok gå.
Ses
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 75
sep 2009
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.719
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 139
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.624
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 664
sep 2009
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 207
Hvis du mener at alle de "ældre" herinde er imod at unge får hund, så er det vidst forkert . Men grundet mange unges fejlopdragede hunde, så kan jeg godt forstå at de ser lidt sort på det . Vi er nogle unge mennesker, som sagtens kan finde ud af at holde hund. Derimod er der så en del som ikke kan, og så bliver hundene potentielt farlige.
Derfor påpeger de "ældre" herinde ofte at man skal bruge sin hjerne med hensyn til køb af hund . Det betyder ikke at de laver hetz på os under 25 . De er bekymrede hundeejere med en meget god pointe og en genial erfaring ..
sep 2009
_W_ Det jeg har og sige. Fatter bare ikke rigtig hvorfor unge skal stå for skud. Men måske hvis i kan se det sjove i det lad mig vide det
Så kan vi snakke om det
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 59
sep 2009
sep 2009
Som de nu er .
Jeg ser ikke hunde som farlig også er race ligemeget.
Ejer er den farlig .
okt 2008
sep 2009
Det er godt for dem. Nat nat
okt 2008
okt 2008
sep 2009
Men er ret ligeglad mener bare de skal være på list også . 2 gang har min være udsat for angrev af de racer.
Men ja få jer sådan nogle hunde . Så kan i jo få jeres hunde erfaring under test. Og få da en pit tæve i mens og en han ulv !
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
"hvis de forstår hvornår de skal gå i forsvar og angreb skal det nok gå."
Hvornår de skal forsvarer og angribe??? Det skal en hund da ikke, medmindre vi snakker en trænet politihund eller vagthund, som ikke engang må angribe.
Det har ikke noget med alle at gøre men om at indse hvad ens hund er avlet til og hvad den indeholder....
nov 2010
Hvis du kun ser sort på at negativt der står alle steder på forummet , så kommer du ikke langt ud over din egen kasse, og ender nok med at begå flere fejl, end hvis du havde set lyst på det, og taget noget af kritikken til dig .
okt 2008
og med den alder han har ville han ikke ane hva han sku stille op med en tæve i løbetid alligevel
sep 2009
Stinne P : Gør jeg også Men igen jeg siger jo min mening men hader useriøs lort. Som det du kom med der der ikke må have læst første besked jeg skrev til dig. For så viste du hva racer jeg snakkede om .
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.811
Of the 88 fatal dog attacks recorded by DogsBite.org, pit bull type dogs were responsible for 59% (52). This is equivalent to a pit bull killing a U.S. citizen every 21 days during this 3-year period. The data also shows that pit bulls commit the vast majority of off-property attacks that result in death. Only 18% (16) of the attacks occurred off owner property, yet pit bulls were responsible for 81% (13).
Pit bulls are also more likely to kill an adult than a child. In the 3-year period, pit bulls killed more adults (ages 21 and over), 54%, than they did children (ages 11 and younger), 46%. In the 21-54 age group, pit bulls were responsible for 82% (14) of the deaths. The data indicates that pit bulls do not only kill children and senior citizens; they kill men and women in their prime years as well.
http://www.dogsbite.org/newsroom-release-dog-bite-fatality-study-042209.htm
sep 2009
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 119
jeg mener at alle hunde kan være farlige i de forkerte hænder skaderne er jo bare forskellige. jeg har for det meste oplevet små fine racehunde gå amok på store "farlige" hunde, uden den store gjorde noget igen hmm! dog sker der ikke så meget men stadig hunden angreb.
jeg brækker mig snart over små hunde hvor jeg bor der ikke er opdraget! så har jeg vist også brokket mig
sep 2009
Ja de kan være farlig. Men af natur er de det ikke. Men hvis du sætter dem i bur fra dag et . Og s¨lår og bange dem bliver de farlig og let at tirre. Så ikke sådan ment. Og ja min mor tøj pudel er total syg alså den tror den er KÆMPE
dec 2008
jeg kender også mange små "dræber maskener" der tror de er størrer end min 45 kg hund det er nu meget sjovt han har heldivis lært at holde dem nede med poterne så de ikke kan bide ham
sep 2009
mar 2011
Følger: 1 Svar: 1.068
Men et eller andet sted kan jeg da godt forstå en opdrætters overvejelser omkring alder på køber. Det behøver ikke være en beskyldning om ansvarlighed, men en erkendelse af det faktum, at nok kun meget få 17-18-19, eller hvad vi nu definerer som ung, kan se ti-femten år ud i fremtiden.
Det behøver da ikke nødvendigvis være i en ondsindet mening, men et ønske om at øge sandsynligheden for at ens hvalpe kommer til et hjem, hvor "risikoen" for ændringer der kan resulterer i at hunden må skifte hjem, er mindre.
Der kan selvfølgelig ske ændringer for en hver ejer, uanset alder, men, jeg vil da selv være så fordomsfuld at påstå, at i en meget ung alder, er det ikke nødvendigvis lige nemt at overskue hvad der skal ske så langt ud i fremtiden. Der er formentlig både uddannelse, flytten, børn osv. Og det ses jo ikke sjældent som værende årsag til at gå af med sin hund.
Men vi kan da hurtigt blive enige om at det ikke afhænger af alder alene, eller er noget der gør sig gældende for alle unge.
mar 2011
sep 2009
mar 2011
"Unge", plejer at være noget yngre i de debatter jeg har fulgt med i
sep 2009
sep 2009
mar 2011
Jeg kan da lige se for mig hvordan det ville have gået hvis jeg havde anskaffet mig en hund, 17 år, frisk ud af gymnasiet, boet fem forskellige steder siden, flyttet tværs over landet, startet uddannelse, osv. Den havde næppe fulgt mig til i dag. Og som tingene er gået, var ikke planen da jeg var 17
Men 30 er i mine øjne ikke "for ung", når vi taler om hund.
dec 2008
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.811
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.728
Men om man vil det eller ej, så er der et "problem" om man vil med unge hunde ejere.
Det er generelt bare en dårlig kombination, at man tager en potent eller en "svær" race, og blander den med en ung og uerfaren ejer, som mener de ved alt, og alle hunde bliver hvad man gør dem til.
Nu kan man ikke gå ind og se annoncer med de fleste muskel/kamphunde mere, men den gang det var lovligt og lave annoncer med dem, der var der massevis af hunde til salg, som var under 1 år gammel, og fælles for de fleste var, at sælgeren var en ung person.
Og grunden kunne være alt fra at man skulle starte i skole, ikke måtte have den i ny lejlighed, eller at den bider i møblerne.
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 657
Der er en lille ting, der hedder GENER! Og dem kan man altså ikke fornægte!!
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
det er gået alt for vidt med sladder, rygtespredning og fordomme...
- som svar til mange af dem der ønsker at se min hund aflivet -
: ja, lad os da endelig fjerne alt der er anderledes, og nu hvor vi er igang, så lad os forsætte hvor vi slap med jøderne!
maj 2008
Har du nogen som helst indgående viden og kendskab til brugshunde?
For du er godt klar over at de hunde der hænges ud som frådende dræbere, er vagt/gård og brugshunde...
Ligesom man skal vide hvordan man træner og har en jagthund, skal man vide ligeså om arbejdshundene...
Og så er det da at skære groft over, at stemple alle ejere som uvidende, fordi man tror alle giver deres arbejdshund frie tøjler!!!
Hvad med at fokusere på de hunde der rent faktisk udgør flest skader - hvilke er dem der er havnet i hænderne på folk der vil have en doven familiehund der kan nøjes med 3 gange 3 min. i haven - men vælger en jagthunderace, brugshund o.l. arbejdshund
ikke mærkeligt at man enten får bidt døre og paneler i stykker, eller at ens egen eller naboens unge bliver snappet af til sidst -
men fej lige foran egen dør og hunderace før man peger ad andre....
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.202
Du lyder for mig utroligt uvidende. jeg har intet imod nogen hunderacer men som med alle hunde er man nødt ti at vide hvad man har mellem hænderne for at kunne give hunden et godt liv.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
Mht. unge hundeejere, så findes der naturligvis ansvarlige unge hundeejere. Lige så vel som der findes dårlige "ældre" hundejere. Men når man er helt ung så har man som regl ikke den samme viden og erfaring som når man bliver lidt ældre.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.949
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.048
Jeg mener sådan set alle racer er fine, i hænderne på de rigtige. Også de 'farlige' ulvehunde ;o)
Og jeg som troede, at en ulvehund var en ulvehybrid :b
nov 2008
nov 2008
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 65 Svar: 725
så du siger at det er mere sikkert at bryde ind i dit hus med en rottweiler, som er en vogter og stå og begynde at true og skrige og virke meget truende overfor dig.
end hvis det var din mor jeg brød ind hos med hendes puddel?
hvilken af de to tror du selv det gør mest ondt at blive bidt af??
Du skal ikke være så naiv og tro at lovforslaget kom ud af den blå luft.
Ved du hvilke gener og baggrund og på hvilke grundlag og egenskaber man fremavlede pitt bullen?? - så ville du også vide det ikke er en klappekage hund, og du vil også vide den vil gå gennem ild og vand for sin ejer. En pitt bull der bider et mennesker er ikke en pitt bull der lever op til de "krav" der var i tidernes morgen. Men så kender du også dens mørke side jo?? En pitt bull kan som udgangspunkt ikke med andre hunde, den er avlet til at slå andre hunde ihjel. Og det avler de den STADIG til. Så hvordan kan du sidde og sige det ikke er en farlig hund? at den ikke er farligere end så mange andre hunde??
Vil du virkelig påstå det er lige så farligt at sende min onkels dsg løs i en hundeskov, som at gøre det med en pit? Ved du godt at en pit har meget tendens til ikke kun egetkønsagression men generelt agression mod andre hunde? så hvordan vil du forsvare det er lige så ufarligt at tage i skoven med en løs pit som en løs dsg?
Du ved jo også godt at de har en meget meget meget høj smertetærskel, de viser ikke smerte før de er reven fra hinanden (groft sagt). hvis rotten har kraftigere bid, så er det ikke meget da.. Og har du også taget det faktum at en pit og amstaff bider anderledes end en hund med "normale" kæber??
Derudover så tænder den på en anden måde, og jeg tror ikke det er nemt at fjerne en pit hvis den er hoppet på en anden hund. Da den jo egentlig gør som den er avlet til og har instinkter for. Ligesom jeg heller ikke tror det er nemt at kalde en hund som har meget højt jagtdrift til sig igen, hvis den først har sat jagten igang på den harer der løb lige forbi den.
En pit er en dejlig og meget misforstået hund, men du mener vel ikke man kan forme en hund lige som man ønsker? Du siger du har arbejdet ved en kennel. Så er du jo også inde i gener, linjer, egenskaber, formål osv.
Så forstår jeg virkelig ikke din holdning til potentielt farlige hunde som pit, rotten, amstaff, ambull osv osv?
Jeg gik engang en tur med min onkels dsg, der kom løbende en terrie tæve af en slags og angreb ham. Havde det været emma (på profil billede), så havde den hund brækket ryggen og den ville ikke leve den dag idag. Emma kunne ikke lide andre tæver, hun opsøgte dem ikke, men de skulle ikke farer op i hovedet af hende og skabe sig!!! hvordan tror du en hund på måske 4-5 kilo ville se ud hvis en 26 kilos tung Amstaff fra polen havde fået bare lidt fat i den, Havde hun fået fat i den. bare en smule "rigtig" efter hendes mulige intentioner, så tror jeg meget hurtigt dens liv kunne være endt. Også uden hun ville slå den ihjel, men hun ville helt sikkert bide. (Emma havde stamtavle, hun var ikke min)
Hvis du var så uheldig at have været hende ejeren til terrie tæven. Hvem ville du så helst have mødt mig med? dsg'en hvor der intet skete, eller Emma, en amstaff som helt sikkert ville have bidt, og jeg mener BIDT. ikke markeret. Jeg siger ikke hun ville slå den ihjel, men bed hun for at bide. Havde den bette hund ikke nogen chance... så hvem ville du vælge??
Og hun var ellers en MØGLÆKKER hund, bare ikke med tæver..
Som jo også lægger til amstaffen.. som du jo også ved, det ligger også til rotten og ambull.
Der er gjort UTROLIG meget inden for tavleavlen på disse 3 racer med hensyn til mentalitet. Men derfor har racerne stadig tendens til eget køns aggression. Så mener du virkelig det er helt ufarligt og ansvarsbevidst at tage din amstaff/rotte/ambull med i hundeskoven og slippe den løs efter kønsmodning?
Du mener vel ikke, at en amstaff, rotte, ambull, pit bull ikke bider hårde end en husky?
Hvor mange af de såkaldte "amstaff" registrede hundeoverfald der har været, har været med stamtavle? jeg tror den % er pænt lav. Det er tilgengæld alt det avl, hvor man har avlede på forældre som ikke har haft det sind der er påkrævet til en amstaff. det er pit bulls, det er amstaff/pit bull. det er amstaff blandinger, det er polsk importerede køkken bords øre kuperede bagagerums leverede hvalpe. som så bliver solgt til en uansvarlig og meget OFTE UNG person, som ikke forstår en skid af hvad en amstaff består, hvad en amstaff kan gøre, hvor meget den kræver og at du ikke skal lukke den løs efter den er kønsmoden. For så er det ikke sikkert fido lige pludselig ikke kan med alle andre hanhunde mere. og det samme gælder ambull og hovedet under armen blandinger med rotten.
undskyld hvis mit indlæg er skrevet lidt hårdt, men nu gider jeg snart ikke høre mere på at de ikke er farligere end en labrador og at alle hunde kan bide.
Vær nu sød at forstå at det IKKE har så meget at gøre med hvilken race der bider mest, men de skader de har/kan udrette. Og det er ikke lidt.
Og misforstå det ikke. For jeg brænder for amstaffen, jeg går ikke ind for forbuddet. Men erkend nu hvad hunden indeholder.
Og nej, det er faktisk ikke kun de hunde der bliver slået og behandlet dårligt der er farlige. Det er potente hunde i hænderne på folk der ikke kan opfylde deres BEHOV og som ikke tager deres forholdsregler for hvad hunden indeholder!
og det er præcis det samme med husky og alaskan malemutte.
nov 2010
okt 2009
håber bare ts gider at læse det når det er så langt
og så ser på det skrevne med åbent sind, så man bliver modtagelig for andre synspunkter end sin egen.
Håber ikke min måde at skrive på får ts til at bakke ud af den diskussion/debat jeg gerne vil have startet med faglige dokumentationer og pænt sprog
okt 2009
(TS)
Nu har jeg været inde og se jeres profil. Det jeg skriver nu, er ikke ment personligt overhovedet. Men jeg vil beskrive hvad mit og sikkert mange andres førstegangs indtryk var.
I har for nyligt oprettet et fotoalbum. det hedder "uuuhh "farlige hunde""
jeg vil allerede sige her. få det ændret
Bare overskriften, signalere til mig, uvidenhed, uforståenhed, benægtelse og latterliggørelse.
Uvidenhed, fordi jeg med det samme tænker at i undervurdere hvad de hunde af den kaliber og tænding kan forårsage. Ergo fremstår det for mig, som om at i ikke ved hvad "de er lavet af".
uforståenhed over hvorfor loven overhovedet kom på tale. I sammenhæng med ovenstående. Der er et problem. Det er ikke uden grund. anerkend problemet, før kan man ikke løse det
Benægtelse fordi jeg føler i benægter hvad racen indeholder samt hvilke skader de kan lave, og lukker derfor øjnene for virkeligheden.
latterliggørelse fordi jeg synes man ved at skrive det så nedladende/provokerende/ironisk, latterliggøre de mennesker der rent faktisk er meget bange for de her hunde. Og fordi der er mange mennesker der faktisk gør meget ud af at oplyse hvad det er for nogle hunde. Hvorfor loven ikke burde være vedtaget. Og HVOR er det det går galt. Og med saglig og faglighed, kan argumentere for hvor dejlige de her hunde er. Men for at kunne det, skal man turde stå frem med både det gode og det dårlige.
Og så skrev i det her:
"Vi havde besøg af en SBT og en AMSTAFF/Pitbull...
Og ja de er da så farlig
Sku ikke for os eller andre vi kender
for det første. Hvordan kan i finde på at reklamere med at i støtter ulovlig import af pitbulls? Jeg kender til mange ulovligheder, men ville aldrig reklamere med dem på nettet. Så synes jeg ligesom man viser man acceptere lovbruddet. Og det lyder som en 15 årig teenager der praler med at han/hun kender en der har en pitbull
For det andet. Netop de 3 racer der er indblandet i dette album. Er netop alle 3 avlet fra start af, til at elske mennesker og de må efter ikke være aggressive for mennesker samt de skulle være rigtig gode til børn. Så nej, de burde ikke være farlige for jer.
Jeg tænker så bare med det samme. Hvad køn er SBT'en? og det er med hensyn til jeres rottweiler han, som jo bliver kønsmoden på et tidspunkt??
Det er jo NETOP IKKE angreb på mennesker der er problemet. det er andre hunde.
Jeg forstår ikke hvad i vil "bevise" med dette album.??
Hvis i netop vil forsvare racerne og bekæmpe forbuddet og folk fordomme. Så er det bestemt ikke måden at bevise noget som helst på. tværtimod.
det vil svare til jeg argumenterede for at pitbulls er meget farlige på baggrund af disse få billeder:
****ADVARSEL - FRASTØDENDE BILLEDER****
(link fjernet)
For mig virker det som om i prøver at bevise de her to hunde i kender, som er søde og dejlige og aldrig vil gøre flue fortræd kan repræsentere og modbevise fordommene..
Men et par billeder siger intet om racerne. tværtimod virker den form for "overbevisning" som om man mangler viden til at kunne argumentere ordentligt.
Hvis du spørger de mennesker på billederne, vil de højst sandsynlig mene pitbulls er farlige.
Men kan jeg bruge de billeder til at bevise noget? JA, Jeg kan bevise at de KAN være farlige pga. den skade de kan forvolde. Men jeg kan IKKE fortælle noget om racen udfra de billeder, for det er ganske enkelt misvisende.
En pitbull med mentalitet som en pitbull burde have, og som faktisk er vigtig en pitbull besidder når vi tænker på dens formål. En pitbull må ALDRIG udvise aggression overfor mennesker. Gjorde den det dengang man fremavlede dem, fik de en kugle for panden.
Derimod viser det hvor meget uansvarligt avl der er lavet på pitbullen. man skulle jo tro, at alt hvad der kan kravle skal avle. Uden man har tænkt mentalitet. - Det synes jeg ihvertfald det tyder på.
Men i bund og grund tænker jeg at i ikke har en ordentlig viden til at kunne argumentere. Men for at kunne argumentere godt for disse racer, nytter det ikke noget kun at se de gode sider, og så benægte de dårlige.
Jeg tænker også uansvarlig MH ejer, som ikke ved hvad de har mellem hænderne.
Og tænk lige. det siger en som gør en for at forbuddet bliver ophævet. Og som går meget op i racer spm pitten, amstaff, ambull osv.
***hvilke tanke vil dem der faktisk er imod disse "dræber"hunde ikke få****
Og jeg siger det FORDI jeg ikke tror det er meningen i vil fremstå sådan, og i måske mener noget helt andet. Men det hvordan jeg synes det får jer til at fremstå.
I skal ikke overbevise os der elsker racerne, Men dem der IKKE gør, og det er langt svære end bare lige
Man skal anerkende der er et problem før det kan løses
okt 2009
(TS)
du skriver også "De er ikke en skid mere farlig end min nabo Formual 1 som har bid 3 andre hunde nu."
Hvor mange sting skulle de syes med?
Jeg spørger fordi hvis det var alvorlige bid, så skulle "offeret" jo til dyrlæge, og så skulle episoden politi meldes så "offerets" ejer kan få penge fra forsikringsselskabet ikk?
er dette sket 3 gange. så undre det mig RIGTIG meget den ikke er krævet aflivet af politiet??
**** STÆRKE BILLEDER ****
denne stakkel har været i klørene på en anden pit
(link fjernet)
Jeg kan ikke finde flere billeder, da jeg ikke kan gå ind på selve siden, som billederne linker til på google.
Men jeg vil sige. det der er ikke det værste jeg har set.
okt 2009
jeg søgte på pitbulls attacks. Jeg fandt flere billeder. Men når trykkede på gik den fx. ind på adults freind finder.com haha
men nej, det er jo langt fra det værste de værste billeder. men jeg synes nu stadig det beviser de KAN være farlige. og er farligere end en lab
har du set linket i indlægget inden?
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 504
Godt indlæg, men godt nok lang de to der
Men du skriver: Og har du også taget det faktum at en pit og amstaff bider anderledes end en hund med "normale" kæber??
Øh det tror jeg ikke lige de har. ALLE hunde er født ens, og ja det er pitbullen også,
Det med at en pitbull kan låse kæben, er en gammel myte. Så nej de kan ikke låse kæben, og de har ikke en anderledes kæbe end en
Her er lige en lille video klip der demonstrere bid kraft fra en Ptibull, rotten og schæfer, ja pitbullen har den laveste bid kræft
http://www.youtube.com/watch?v=vbwMs7cjK0Y
Enjoy
mar 2008
#1 rottweiler Bid på 328 pounds
#2 Schæfer bid på 238 pounds
#3 Pitbullen bid på 235 pounds.
Men med det her så siger jeg ikke at pitbullen ikke er den farligste hund, det er den skam. da den er avlet til kamp, og har en sindsyg gå på mod, og aldrig giver op, til den ren faktisk lægger sig død om, og dens krops bygning gør at selv med den laveste bid kræft kan lave enorme skader. og er dygtigt til det den er avlet til.
okt 2009
det er slet ikke det jeg mener
men tak for link alligevel
Jeg mener måden de bider på
det er svært at forklare,
tag fx. em schæfer, når den bider, så siger det hak hak hak. så har den bidt dig 3 gange. og har du får nogle dybe sår der gør ondt med rifterne der er lavet er rene linjer hvis man sige det sådan.
Hvor hunde som amstaff, ambull og pits ikke nok med de bider med enorm styrke med de holder fast og så rusker de. og så "skærer" de ikke "bare" igennem huden. de "rykker" det fra hinanden istedet.
det er lidt groft stillet op.
Ja det er to meeeeget lange indlæg. Og du kan tro jeg har brugt tid på at skrive det også.
okt 2009
okt 2009
du skriver "Øh det tror jeg ikke lige de har. ALLE hunde er født ens, og ja det er pitbullen også, "
Hvad mener du med ALLE hunde er født ens?
mar 2008
Linket var mere for de uvidne folk omkring "kamphunde" som jeg kalder dem. Bare en lille demonstration af at, de mere almindelig hunde i Danmark har flere kræfter i kæberne end en pitbull.
kan fortælle at verdens hårdeste bid kommer fra den tyrkiske Kangal, med en bid på 750 pounds, det er lige så meget som en løve faktisk
mar 2008
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
Desuden så er labben ikke fremavlet til at slås med aldre hunde.... Det er pitten. Dejlig hund, men man skal ikke forvente at de elsker alle andre hunde.
maj 2008
Hvor mange tror du ser og fortæller videre om et hundeslagsmål på gaden...?
Hvor mange ser og fortæller videre hvis huset 3 årige er blevet bidt af familiens hund?
Også her, fremlægger der store forskelle i statistikker, og de hunderace man nu har forsøgt at pege på, kan ikke engang ligges i top 10 af de hunderacer der oftest skambider mennesker,
iflg. skadestuerne, samt udenlandske statistikker -
maj 2008
er blot en fremhævelse af at begrundelserne, indicierne og faktaene ikke er realistiske.
Og man bør ikke stadfæste love og indgreb i menneskers liv, uden at være helt sikker på at man nu også har taget stilling til alle facts'ene...
Synes det er bekymrende, at man har haft politikkere, der på baggrund af sensationsoverskrifter og populistiske læsertal/vælgertal har forsøgt at lave love i politikkens navn....
Mener det er en alvorlig krænkelse af embedet, og den pligt man har som politikker af varetage landets, og det enkelte menneskes rettigheder!
okt 2009
Pointen med mine indlæg, var at forklare og argumentere for at hunde som pits, rotten, ambull og amstaffs ER farligere end en labrador som ts skrive de ikke er
og så samtidig understrege man ikke skal undervurdere hvilke skader de kan forårsage, bare fordi de er søde familiehunde.
ved ikke om det lige var mine indlæg du hentydede til. Men det var pointen med mine ihvertfald
okt 2009
aarh okay. altså de har samme åben lukke funktion
Jaa jeg vidste godt det var kangalen de har testet som nummer 1. det er vildt den har så mange kræfter. og tænk den lille hyæne den er vist værre hvis jeg husker korrekt
Ved du egentlig om bully kuttaen er målt i sådan en test? den tror jeg også godt kan hapse til. Men jeg ved det ikke
Jeg tror din dyrlæge skal opdateres lidt
Men jeg er glad for du også er typen der gerne vil oplyse, til folk med måske ikke samme viden
okt 2009
Jeg er enig med dig så langt, at den eneste grund til at politikerne lige lavede sådan en hjemmestrik. var fordi befolkningen var ved at gå i panik. Så der skulle bare ske et eller andet. At det så er fuldstændig ude i tågen er en anden ting.
Der skulle ske noget, for alt for mange uansvarlige hundeejere har sådan en potent race. og den kan altså blive farlig så.
Men forbuddet er IKKE vejen frem i mine øjne.
Dog som jeg har skrevet, så skal man også huske på at de hunde der i dk ligger i toppen i statistikkerne, ikke forvolder de samme skader. Men statistikkerne viser jo heller ingen stigene antal bid episoder fra før kamp/mh blev populære og så til nu.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.728
Men når man taler om hvor potentiel farlig en hund er, så er der 2 ting mere man skal have med i overvejelserne.
Det ene er villigheden til at bide. En new foundlænder eller Berner er jo ikke farlige, bare fordi de er store og kan bide hårdt. Kamp/muskel hunde af terrier typerne er tit villige til at bide (mest andre hunde) og store vogtere/molloser, har større tendenser til at bide mennesker.
Den sidste ting man skal have med i overvejelserne er, hvor voldsom en hund angriber. Nogle af de store molloshunde, som har en stor styrke, de bider tit kun en gang og fastholder "offeret". Kamp/muskelhunde af terrerier typerne bider igen og igen og igen, og bliver ved til de bliver stoppet med magt, eller til de har slået offeret ihjel.
Så selvom en rottweiler kan bide hårdere end en amstaff, så er det for det meste hunde der har været udsat for et overfald fra en amstaff, der ser værst ud, og ikke dem der er blevet bidt af rottweileren. Modsat kan det se ud med mennesker, hvor man har større chance ved at komme til skade med mødet med en rottweiler, end med en amstaff.
Så derfor behøver hunde ikke være specielle farlige, bare fordi de kan bide hårdt eller fordi de kan være hidsige og gerne vil bide osv.
Det er når man har en kombination af de ting. Og helt slemt kan det se ud, når man begynder at blande dem alle sammen. Hvis man blander en amstaf, mastino, fila og ambull sammen, så kan man stå med en hund, som kan bide ekstrem hårdt pga størrelsen, være aggresiv mod andre hunde, samt være farlig mod mennesker. Og endnu værre er det, at en sådan blanding vil tiltrække fjolser, som med stor sansynlighed ikke vil kunne magte opgaven.
Nogle hunde er bare mere potentiel farligere end andre, men det er ikke noget problem, hvis bare ejerne har det for øje, og handler der efter.
I de fleste tilfælde hvor en hund har bidt en anden hund eller et menneske, der er det ejeren der har fejlet, og ikke været sin opgave voksen. Og så er det lige meget om man taler om en pit, en ambull, en rottweiler eller en anden potentiel farlig hund.
okt 2009
Tonny & Maja .
enig
Træt af Snak om UNGE!