{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træt af den kamphunde snak!!
  • #1   27. jul 2008 Nej, de er nogle englebasser..

Ganske enkelt..

Og alle de andre er de dumme.

• #2   27. jul 2008 Verdens dejligste race der hvertfald ikke har nogle små hunde på samvittigheden...

• #3   27. jul 2008 jeg er selv meget træt af al den kamp/muskel hunde snak

• #5   27. jul 2008 Jeg siger ikke at jeres hunde ikke er søde... Jeg elsker alle hunde.. Men gider bare ikke, at vi skal dømmes!!! Jeg vil Bare gerne have væk, at folk siger, at flest blver angrebet af kamphunde, for det er jo ikke rigtig.. Men I må skrælde mig som i vil, for står fast ved, at vi burde lade være med at dømme muskelhundene, kikke ens på alle hunde, og istedet lange ud efter ejerne!!

• #6   27. jul 2008 camilla a

synes du skulle tjekke min profil engang

• #7   27. jul 2008 Camila, hvor ser du, at der er nogen der har skrevet det?

Ved du godt, at du er med til at give racen et dårligt ry med det, du gør her?

• #9   27. jul 2008 jeg har kun en ting til den debat... det er skisme ikke hunderacer man burde forbyde men derimod dumme mennesker... en hund kan blive farlige hvis den falder i det forkerte hænder, og de forkerte hænder har det med at falde for muskelhunds typerne da de virker "seje" og kan bruges til potens forlængere

• #11   27. jul 2008 i følge den første link er det schæfern man skal være bange for jeg har mødt en del der var bange for schæfer og som også er blevet bidt.
    men der er jo også mange schæfer på landsplan
    så efter den undersøgelse er det tysk schæfer i skal være bange for
    hmm ikke mig

• #12   27. jul 2008 Se og IGEN får man den gravhunde akrtikel smidt i nakken ... FLOT

• #13   27. jul 2008 stavefejl er gratis

• #15   27. jul 2008 Camila A - Ved godt du gør dette i en god sags tjeneste, men tænk over hvad du skriver.. Man skal virkelig overveje sine ord meget krafigt når man som kamphundejer prøver at fortælle folk at ikke alle er blodsyge..

• #16   27. jul 2008 elise A: hvorfor skal jeg tjekke den??

• #17   27. jul 2008 En vaskeægte bjørnetjeneste...

• #18   27. jul 2008 camilla a

fordi det synes jeg du skulle.

• #19   27. jul 2008
    Nu igen.....

• #20   27. jul 2008 Jeg er træt af alle de idioter der anskaffer disse hunde fordi de er seje eller fordi de er bare lizzom er zå nuzer! Helt uden at sætte sig ind i hvad de har med at gøre.
    Det er dejlige hunde, men de har træk der kan gå hen og blive problematiske.
    Jeg er også pissetræt af folk der skamavler på disse racer bare fordi de gerne vil tjene lidt til sommerferien eller fordi deres hund gerne vil være mor/far.
    Det er efter min mening disse mennsker der ødelægger racen samt dens ry.

• #21   27. jul 2008 ang kildekritik ... dette gælder jo begge veje .. mange er rigtig hurtigt til at dømme store racer .. og de giver også mere medieopmærksomhed.. der falder altid en masse påstande når snakken kommer til muskelhunde åååhhh gaaaab

• #23   27. jul 2008 Ja alle racer kan blive bide..

Men nogen har noget lettere ved det end andre. Og erkender man ikke dette, så bør man ikke have med hunde at gøre.

Tør man ikke indrømme, at man med et snuptag kan gøre en hund dødsensfarlig, og at nogen racer ganske enkelt har en meget kortere vej til dette end andre, så bør man i stedet købe en kat at nusse med.

Og ja - min race er en af dem, og det forholder jeg mig til.

Det ville være fantastisk, hvis ejere af kamphunderacer gjorde det samme i stedet for at gå i forsvar og fornægte hundens egenskaber.

• #24   27. jul 2008 annika meget klogt sagt

• #25   27. jul 2008 Annika

hmmm så du mener fuldt ud at hunde ikke kan være syge, have en brist eller for den sags skyld have et avlet instinkt der ikke kan fjernes - det er fuldt ud ejernes skyld?

• #26   27. jul 2008 CH

så godt skrevet!

hvornår begynder vi at erkende at der er visse racer der er farligere end andre?

Der jo stor forskel på hvilke skader en hund kan lave når vi tænker på kæbe styrke.

ingen hunde må overfalde no matter hvilken race det handler om.

men synes det er på tide at folk med muskel hunde er kender at deres hunde er stærke tunge og har låse kæber der kan gøre meget stor skade på børn hunde og voksne!

• #27   27. jul 2008 Med fare for at blive skudt af mange her inde, så må jeg indrømme at jeg IKKE kan li´ AST og andre hunde i den race.

Det er af den simple grund at de 2 gange jeg har mødt sådan en hund er det røget direkte i flæsket på min hund, uden nogetn former for knurren eller nogen advarsler, heldigvis er der aldrig sket ham noget ud over et par små skrammer (og et brækket ben på en AST, hvilket var min skyld) og han er heller ikke blevet aggrasiv (Staves?) over for andre hunde, men ser jeg sådan en nu går jeg uden om og spørgere ejeren om de må hilse/lege siger jeg pænt nej tak.

Og ja en Schæfer er en farlig hund præcis som alle andre hunde der ikke er opdraget rigtig, og man skal også tænke på at Schæfer er den mest udbredte hund i Europa, det har jo også noget at sige i de statastiker du linker til.

• #28   27. jul 2008 ch mere klogt sagt
    og man må tage sit ansvar

• #30   27. jul 2008 ingen racer kan låse kæber .... og ta da for fanden at lade være med at blande aggressivitet med styrke ...ja de er stærke og derfor kommer det i medierne når det sker.. det gør dem ikke til de mest aggressive fat det dog

• #31   27. jul 2008 Du narrer dig selv ved ikke at erkende, at det er kamphunderacer.

Det er det samme som at fornægte, at min schæfer er en hyrdehund.
    Han har i øvrigt aldrig hyrdet. Men instinktet kan tændes hos en del.

Desuden - det kan sagtens være, at et menneske som ikke egner sig til at have en af disse hunde egner sig fint til at have en anden race.
    Der er ved gud forskel.

• #32   27. jul 2008 Hvis der kommer EN muskelhunde tråd mere, så kaster jeg fandme op ....

Vågn så op for pokker mennesker ! Ja kan alle hunde blive farlige .. Alle hunde kan bide .. Men der er bare så skide stor forskel på, hvor meget skade racerne gør !

I sidder konstant og siger , at det er fordi de har lorte ejere osv .. Det er nu altså ikke altid tilfældet .... Der er SÅ MANGE som avler på de racer, blander dem ... OG tit og ofte er det (undskylder udtrykket) men den værste gang skravl og skod køtere, som de bruger , fordi de er sku ligeglade med helbredet .. :Nej nej nej .. Det er pengene der trækker ... Og det vil det sku blive ved med, så længe racerne er så populære ...

Alle racer er fantastiske og unikke på deres helt egne måde ... Der er ingen grund til at svine nogen racer til ... Men pt er enkelte racer meget udsatte og deres ry, deres eksistens er i fare fordi folk avler og køber hunde med hovedet under armen !

• #33   27. jul 2008 Muskelhunde ejere er trætte af al den fokus og aliigevel er det dem der opretter tråde og dermed beholder fokuset fremme....

• #34   27. jul 2008 Rene ... Ja det var egentlig meget rigtigt det der .... De vil ikke have opmærksomheden og alligevel ber de om den ...

• #35   27. jul 2008 Tihi - det er lidt ligesom når homoseksuelle vil være ligesom alle andre og ikke særstilles på grund af deres seksualitet - og så laver de Gay Parade :o))))))))))))

(Sorry ;o))))) )

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.097
    #37   27. jul 2008 CH, kvinde, 34 år .

LOL

• #38   27. jul 2008 Annika, det er racer, der oprindeligt er fremavlet til tyrekampe, siden hundekampe.
    Det er hele deres grundlag - deres eksistensberettigelse.
    Således gælder det for hyrdehunde, der blev fremavlet til at hyrde, jagthunde til jagt osv.

Det er et ORD, du kæmper for. Du fornægter racernes ophav. Der er intet skamfuldt i, at kalde en race for en kamphunderace. Selvfølgelig medmindre man GØR det skamfuldt.
    Jeg må indrømme, at jeg ikke skammer mig synderligt over at kalde min hund en hyrdehund.

• #40   27. jul 2008 Jeg bruger lige det, jeg synes er passende - og her taler jeg om en kategori af hunde, der er af kamphundeoprindelse, og derfor omtaler jeg dem sådan.
    Så må du lukke øjnene, hvis du ikke kan holde det ud.

Og så vil jeg da lige tilføje, at jeg ikke har sagt et eneste negativt ord om disse racer.

• #42   27. jul 2008 Mine hunde kan KARATE...... det ligger i deres gener..( de stammer fra mellemøsten / Asien ).........men da de samtidig er " genopdaget " i England... er de samtidig " høflige ".... og bruger det ikke så tit,

Og jeg er åbenbart en OK ejer.... da mine ikke hunde ikke bruger KARATE overfor andre hunde og mennesker.... *GG*

• #43   27. jul 2008 Annika, jeg synes da du skulle komme med argumenter i stedet for den slags meningsløse ytringer.

Hvorledes er det ævl?
    Hvad er det, jeg skriver, der ikke er sandt?

• #46   27. jul 2008 Hej.. jeg hedder Stine og har rottweilere.. De hører under gruppe 2 hos Fci..

Get my point ?

• #47   27. jul 2008 altså hvis vi skal ind på det der med bid og sådan noget.. må jeg altså lige give mit ord med...

jeg er vokset op med staffen tre af slagsen. og aldrig så meget har nogen af de knurret af mig, min lillebror eller noget.

Jeg er blevet overfaldet af en labrador. der bed sig fast i armen på mig og flået mit albue led op så man kunne se indtil knoglen.

Senere i livet blev jeg overfaldet af en schæfer. der løb på mig bagfra i enghave parken og bed mig i nakken..

min egn hund lucky, er først blevet angrebet af en gul labrador, og senere en chi...

jeg er selv opvokset inde i kbh vesterbro hvor der er mange muskelhunde. og jeg vil ikke benægte at disse hunde kan være mere farlig end en gravhund i de forkerte hænder.. men nu er det jo ikke racen der selv beder om at komme i de hænder.
    Og udfra angreb og kampe jeg har set. ligger "scoren" af de agressive racer sådan:
    1 schæferen
    2 chi
    3 gravhunde

jeg ved mene og påstå at dette har også noget med ejerne at gøre.

sagt af en pige der aldrig er blevet angrebet af en muskelhund men andre racer

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#48   27. jul 2008 LOL overfaldet af en Chi.......meeen måske jeg bare har trænet for meget med Rottweiler....til at kalde det "overfaldet"

*Forskellen på en Rottweiler og en Chi? Jo når en Chi letter ben op af dig, så sparker du den væk, Rottweileren lader du tisse færdig *S*

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#49   27. jul 2008 Hvis det var Rottweileren du henviser til, så blev der for mere en 10 år siden indført mentaltest for at få racen under kontrol.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#50   27. jul 2008 Ja heldigvis gør klubben det *S*

Det er jo heller ik dem med tavle/mentaltest der havner i aviserne

• #51   27. jul 2008 Brian og Pablo Escobar...The dogfather !

Jeg vil så til gengæld vove den påstand at du ikke har ret ! Den vildskab og vedholdenhed du ser hos visse typer af muskelhunde (læs; pit - det er jo altid dem der bliver diskuteret, selvom man herhjemme vælger at kalde dem Amstaff), finder du altså bare ikke i en schæferhund .. så jeg er overhovedet ikke enig med dig.

Kig her http://www.youtube.com/watch?v=FaJ1jt4s_9c&feature=related

Sådan vil du aldrig nogensinde komme til at opleve en sch opføre sig. Det er den simpelthen alt for blød til - Pitt´en i den film har jo langt mere power og bliver ved og ved med at holde fast i den hvide hund. Det er ikke normal adfærd efter min mening .. så nej, pitt´erne laver større ravage end schæferhundene.

• #52   27. jul 2008 Eller hvad med denne her ?? Det er ikke noget du oplever med schæferhunde .. Seriøst !!

http://www.youtube.com/watch?v=W66UqWdz_oY&feature=related

• #54   27. jul 2008 jeg synes det er trist at man ikke vil vedkende at flere af "kamphunde" racerne er skide farlige!

de har en vedholdenhed som er helt hen i hampen.

de vil ikke gi sig og de underkaster sig ikke. De bliver ved til de dør eller den anden hund dør.

du ser ikke en schæfer gå efter struben du ser ikke en schæfer blive ved selv om modparten har underkastet sig!

de går efter at dræbe - det er instinkt!

synes det er utroligt at man bliver ved med at lave disse klynke tråde!?!

Buhuuu folk siger min hund er farlig, men den er bare åååh så sød - er den højst sandsynligt også. MEN den er farlig det er fact!

chier bider meget - måske men du dør ikke af at blive bidt af en chihuahua og den er yderst nem at slippe af med.

Min hund blev dræbt i torsdags af en amstaff, påtrods af at hun lagde sig med bugen i vejret neden under den - ja så bed den hende midt over!

jeg er så træt af at folk ikke snart forstår at disse racer er farlige!!! og jeg er egentlig bedøvende lige glad med alle de chihuahua hetz der kommer nu - rager mig en papand!

• #55   27. jul 2008 Brian og Pablo Escobar...The dogfather

"Ha´ så travlt ?"

Det har da intet med det at gøre. Jeg kan ikke forstå at man som nuværende ejer af den slags hunde forsøger at flytte fokus på at de har et temperament, aggression og vedholdenhed som man ikke ser hos ret mange andre racer, ved at inddrage tidligere udskældte racer og mene at ejere af disse er glade for at fokus er flyttet !!!

Nej, det er slet ikke der vi er henne.

Du kommer med en påstand om at schæferhunde har forvoldt ligeså meget skade og jeg siger NEJ, det har de ikke !!!

At du så mener at jeg som malinois-ejer har travlt ???? Såvidt jeg ved har den aldrig været udskældt - så jeg har svært ved at se hvorfor du mener sådan ????

Og iøvrigt - vil du benægte at der imellem de rigtigt mange amstaff-blandinger som man kalder dem - render et par Pitt´s rundt ????

For jeg synes da til gengæld at det er en flad undskyldning når du skriver at Pitt´s er forbudt herhjemme ... det jeg jo på ingen måde lig med at de ikke findes - og i stort antal endda.

Så uanset hvad er du da nødt til at forholde dig til dem også, er du ikke ???

• #56   27. jul 2008 <b>men videoklip med hunde der angriber er den ultimative sandhed??</b>

NEJ !!!

Men den er en DEL af sandheden omkring disse hunde - og som ejer af en er du da nødt til at forholde dig til den side også !!!

• #57   27. jul 2008 Jette ... Jeg sidder og griner lidt af det du skrev nu ...

(mund hele vejen rundt, kødet lyserødt,griseøjne)<-- Det var den del jeg tænkte på ....

• #58   27. jul 2008 Goooodt så .. Alle har deres meninger omkring alle racer .. Men ku i ikke godt snart trække grænsen med jeres tilsvining ?

• #59   28. jul 2008 nu handler det her ikke om hunde er flotte eller grimme.

I see it all

hørt!

• #60   28. jul 2008 Se, egentlig havde jeg besluttet mig for aldrig mere at deltage i tråde herinde om kamphunde.... Dem der ved hvem jeg er, ved formentlig at det er fordi jeg ser det som en endeløs kamp at få visse typer til at forstå at en amstaff, ambull og andre inden for kategorien ikke er en hund som passer til alle og enhver... Men tænk sig, nu må jeg altså lige sige min mening.... Igen!!! Dog på en lidt anden måde denne gang...

Racerne som går under betegnelsen kamphund, er nu engang en type af hunde, som har stor risiko for en dag at ende på forsiden af avisen. Det handler hovedsageligt om, at mange ikke ved hvad det er for en type hund de anskaffer sig, men det handler altså også om, at sandsynligheden for at en sådan type hund vil ændre sig markant når den bliver kønsmoden, er stor. Det samme er den for mange andre racer, men der stor forskel i reaktionen hos hundene...
    så kan man komme og sige, at en gravhund er endnu mere hidsig og bider mere - meeeen jo jo, hvilken type hund vil du så helst have siddende i armen eller i din hund hvis du endelig skulle vælge; en gravhund eller en amstaff eller ambull??? Jeg ved godt hvad jeg ville vælge - fordi jeg har set den skade en amerikansk bulldog kan lave og hvor hurtigt den reagere...!

Dernæst kan man vende den om og sige; jaaaamen det er altid ejerens skyld....! NÅ men så må vi jo så konkludere at dem som sidder her inde dag efter dag og forsvarer deres elskede kamphunderace, og nægter at kalde dem kamphunde - det er så dem netop ender med at blive den ejer som står med skylden...! Hvis du vil være din race tro - så vær det ved at være en god repræsentant og ikke ved at sidde herinde og råbe op om hvor god en familiehund den er.... Og slet ikke hvis din hund stadig kun er hvalp...! Vær en god rep. ved at sørge for, at støtte tavle-avl frem for at købe den første og den billigste race som har liiiige den blå farve du ønsker dig allermest fordi så passer den til dine nye sko - eller noget....! Og sådan kan jeg blive ved....

Dernæst vil jeg så liiiige sige, at jeg ser ingen grund til den måde folk skriver om skrumpede hjerner og lignende, da jeg på ingen måde finder det hverken sagligt eller passende....

Og når I har læst det her - tænker I sikkert; hvad ved hun egentlig om noget som helst.... Og til det kan jeg sige, at indtil jeg for en måned siden flyttede fra exén havde vi en amerikansk bulldog og en bullterrier....

/Anne

• #61   28. jul 2008 Og så fik jeg ellers lige luft kan jeg se.... :O)

• #62   28. jul 2008 Anne: Sikke en dejlig luft... godt indlæg :o)

• #63   28. jul 2008 Anne .. Sådan .. Rigtig godt indlæg ... :o)

Kommentér på:
Træt af den kamphunde snak!!

Annonce