{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.251 visninger | Oprettet:

Hvalp vågner FRISK om natten {{forumTopicSubject}}

Jeg har en schæferhvalp som jeg har haft i 14 dage nu - hun er de sidste nætter begyndt at vågne omkring 2 timer efter vi ligger os til at sove.
Og så er hun bare MEGA frisk - hun vil lege - hun går og piver og generelt gider hun ihvertfald ikke at sove.

Det undre mig bare at hun de første 14 dage sov rigtig fint om natten - og hun falder IKKE i søvn igen .. Igår holdt hun os vågne fra kl 02 - vores vækkeure ringede smiley

Nogle der har et bud på HVORFOR hun gør det? Hun har legetøj, tyggeben osv liggende ved sig når hun sover..
Og en avis lige ude for kurven som hun tisser på hvis hun skal det om natetn.

Bud og råd for dette modtages gerne smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp vågner FRISK om natten
  • #1   2. feb 2011 Har I prøvet at gå en lille tur med hende når hun vågner?
    Det kan jo være hun skal noget.

• #2   2. feb 2011 Hvor mange har de været i kuldet og var det tævens første kuld?

Det er jo tæven, der lærer sine hvalpe at om natten skal der være fred og ro, men hvis det er første kuld eller tæven er meget ung, så har det måske været svært for hende at opdrage hvalpene.

• #3   2. feb 2011 Hvalpe sover i intervaller, uanset om det er nat eller dag!
    Så jeg ville fjerne alt legetøj og fjant, samt undlade at reagere når hun forsøger at få lidt "liv i kludene"!
    Hvis i står op og underholder hende, lærer hun jo netop, at det belønnes med kontakt og underholdning, når man gør sig lidt umage;-D

• #4   2. feb 2011 Hvornår lufter i sidste gang om aftenen?

Og så ville jeg nok osse gå ud med hvalpen fremfor at lade den tisse på avis om natten, men det er jo så noget andet;o)

• #5   2. feb 2011 De var 8 i kuldet . Og det var tævens første - hun var ret ung - lidt over et år.

Vi lufter hende LIGE inden vi går i seng - og vil simpelthen ikke gøre det til en vane for hende at skulle ud om natten - om natten soves der - der hverken leges eller luftes.
    Og så lufter vi hende LIGE når vi vågner.

Om ik andet har hun jo sin avis som hun også gladeligt gør det på hvis det trænger på.

Vi har prøvet at holde hende vågen om aften så hun ikke sov for meget inden vi gik i seng og alligvel vågner hun ca 2 timer efter :s

Men er kun liiige her disse dage hun er begyndt på det :s I nat prøvede hun - men fandt ud af at ingen blev videre tilfredse ved det så hun lagde sig til at tygge i ben og bagefter sov hun smiley Så måske er det ved at vende og måske er hun ved at lærer det smiley

• #6   2. feb 2011 Vi har haft succes med at afskærme det område hvalpen er om natten.
    Altså til en område ved siden af min seng, hvis hvalpen så vågner tager jeg den ud og tisser, også hurtigt ind igen, og op i kurven.
    Hvis den så forlader kurven igen vil jeg blive ved med at sætte den tilbage indtil den tilsidste falder i søvn (når du har lagt den i kurven så hav eventuel din hånd nede ved den, kæl ikke med hende, men bare så hun ved du er der). Det kan blive hårdt for dig i starten, men hvalpen vil lære at blive i sin kurv om natten.

Ved ikke om det er den rigtige måde at gøre det på, men har fungeret for os.

• #7   2. feb 2011 Maria -jeg tnker såmænd bare på at i forhold til at få hunden renlig hurtigst muligt er det jo med at undgå uheld indenfor...

Jeg tænker lidt som Marietta, at man skulle droppe legetøjet om natten. Og øve sig i at ignorere vovse når den kommer og vil lege;o)

• #8   2. feb 2011 Vi går i seng kl 23 - 23.30 .
    Lufer hunden LIGE inden så den både gør det ene og det andet.
    Og så har den ikke adgang til vand konstant.
    Vi prøver at fjerne legetøjet smiley Og så øver vi os i at ignorere hende og vende ryggen til hende smiley

• #9   2. feb 2011 Prøv når hun vågner om natten, at lade hende komme ud at tisse/besørge og så ellers tilbage i kurv eller seng.

Du kan så lægge din hånd blidt hen over hendes nakke - ikke noget med at trykke ned eller holde meget fast - men hundemor opdrager jo bl.a med at sætte "gabet" hen over hvalpens nakke og holder hvalpen indtil den ligger roligt.

Ellers må du prøve denne måde:-) -

http://www.youtube.com/watch?v=jCnAjel02lM

• #10   2. feb 2011 Peanut ville også ud om natten de første par uger, men det var indtil han var renlig, og nu skal han aldrig ud længere.

Jeg synes også, det er en lidt dårlig idé med avisen, for det vigtigste er at få den renlig og derefter vænne den til, at man skal sove om natten - det er lidt svært at gøre det i omvendt rækkefølge.

Hunden SKAL have adgang til vand konstant. Det lyder lidt som en doven løsning at fjerne vandet, så hun ikke skal tisse.

• #11   2. feb 2011 En hund skal da altid have adgang til frisk vand!

Derudover ud, 1 gang om natten ca mens den er hvalp, den bliver ikke afhængig af dette for evigt, men det er den bedste måde at renlighedstræne den på.,. blæren skal jo langsomt trænes til at kunne holde på vandet.. det med avisen er sgu for de dovne ;o)

Jeg boede på 5. sal med en hvalp der kom ud 1-2 gange om natten nare lige tisse og så ind igen, et godt GODNAT hvis hunni blir lidt legesyg- ignorer, og gå i seng.

• #12   2. feb 2011 Er såmænd ikke fordi vi ikek vil ha den skal tisse men er på henvisning fra dyrlægen så den ikke ALTID skal tisse.

Jeg syntes også det lød meget bizart men det hjælper.. Hun får vand 10 gange om dagen så tror bestemt ikke hun mangler.
    Også fordi at hun KONSTANT drikker... Giv hende 6 skåle med vand i træk og hun drikker ALLE 6 ligemeget om hun konstant har adgang eller ej

• #13   2. feb 2011 Den drikker virkelig ALT hvad den kommer i nærheden af.
    Og det er ligemeget om den ALTID har adgang til vand eller begrænset adgang

• #14   2. feb 2011 Molly drak også konstant, men det er væk igen ... synes det virker voldsomt at der ikke er adgang til vand, der er jo ingen udover hvalpen der ved hvornår den er tørstig.

Udover det synes jeg i skulle vælge at gå ud med den om natten når den vågner, det er altså ikke noget der behøver at vare ved ... Molly kunne ikke holde sig om natten i starten, men nu sover hun igennem, og skal kun ud om natten hvis hun har dårlig mave eller andet.

• #15   2. feb 2011 jake skulle også ud de første 3 uge vi stille vækkeruret hver 2 time når de er så små kan de jo ikke lige holde 9 time det er ihverfald min erfaringer med det. men nu sover jake en hel nat igennem vi lufte ham kl 22 og så går vi i seng og så vågne han igen mellem 6 og 7.

• #16   2. feb 2011 Jeg ville som Marietta siger tage ben og legetøj fra hende om natten. Og så ville jeg smide den avis langt væk og lufte hunden om natten, når den bliver urolig. Lufte og ind at sove igen. Jeg lover dig, at det ikke giver den dårlige vaner med at ville ud hver nat altid.

• #17   2. feb 2011 Hmm... jeg ville da overveje at få undersøgt hunden. Det er da ikke almindelig adfærd at drikke sådan, og den eneste jeg kender til som havde det ligesådan, viste sig faktisk at være temmeligt alvorligt syg (den er/var osse herinde)

Så der ville jeg altså ikke bare stille mig tilfreds med symptombehandling.

hvordan er den vokset op? Havde de konstant adgang til frisk vand?

• #18   2. feb 2011 Hmm, det lyder mystisk med den drikketrang. Det ville jeg få undersøgt, for det er bestemt ikke normalt.

Kommentér på:
Hvalp vågner FRISK om natten

Annonce