Hund passes 1 år! {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der har erfaringer med at få jeres hund passet i et år?
Jeg er i den situation at jeg skal til udlandet i 1 år fra på mandag, og jeg har en dejlig hund som skal passes mens jeg er afsted! Det er en af de sværeste beslutninger jeg har taget i mit liv.
Heldigvis skal min hund passes af min mormor og morfar hvor hun får det så godt, hun elsker at være derude og de elsker at passe hende. Hun får en kæmpe have og kommer aldrig til at være alene hjemme. Selvfølgelig vil hun helst være sammen med mig, hun er meget trofast og en rigtig enmandshund, så jeg er ikke i tvivl om at hun kommer til at være deprimeret det første stykke tid.
Er der nogen af jer der har prøvet at få jeres hund passet i længere tid?
Ved i om hunden 'glemmer' sin ejer når man er adskilt så længe? Og når jeg så kommer hjem, vil hun så hellere være hos dem?
Jeg har haft min hund i knap 5 år og har aldrig været væk fra hende længere end en uge, så det bliver meget hårdt.
Jeg håber at høre fra nogen som har erfaringer med at få sin hund passet i længere tid.
Venlig hilsen Ann Sofie
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 65
dog tror jeg at jeg savnede hende mere end hun savnede mig:)
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
okt 2008
Hvis hun så skal flytte hjem til dig igen om et år vil det være endnu engang hun rives op med roden. Og skal til og sætte rødder hos dig igen.
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 65
det ville jeg nok have gjort hvis jeg skulle være væk så længe..
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Tænk også på hendes alder. Når du kommer hjem er hun 6 år. Jo ældre hun bliver jo svære bliver skift for hende.
Det er helt sikkert svært men kan for hundens skyld blive nødvendigt.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 156
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.214
sep 2006
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 6
Jeg har tænkt på det med at lade dem overtage hende helt, men det vil gøre så ondt på mig, jeg vil stikke en finger i jorden og se hvordan det ser ud når jeg kommer hjem igen. Selvfølgelig ønsker jeg at hun ved hvor hun hører til og ikke skal flyttes mere end nødvendigt. Jeg er glad for det er familie der skal passe hende, så jeg har mulighed for at følge med i hvordan det går..
Tror også jeg kommer til at savne hende mere end hun savner mig. Hun vil være deprimeret i det første stykke tid, men har hørt at de ikke 'venter' på én mere når der er gået 3 mdr, og det er jo rart for mig at vide, ønsker jo at hun har det godt.
Jeg skal til USA og rejse meget rundt, det vil være meget besværligt at tage hende med og hun bliver nemt stresset, Det vil jeg ikke byde hende, så har hun det bedre herhjemme.
Det bliver meget svært, og frygteligt at sige farvel på søndag. Det ender med jeg kommer hjem igen efter 14 dage.
sep 2006
Men selvfølgelig er der ingen facitliste over hvordan hunden vil reagere på at blive passet i så lang tid.
Min hund er meget velfungerende, super legesyg og generelt en rigtig glad hund. Meget reserveret overfor fremmede, men tæt knyttet til dem hun kender, deriblandt min mormor og morfar som skal passe hende.
okt 2008
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Held og lykke
sep 2006
Jegfrygtede lidt at blive svinet til herinde, men tog chancen..
Jeg vil stadig RIGTIG gerne høre fra en der har prøvet at være væk et år fra sin hund.. Hvis der altså findes andre end mig der kan finde på det.
Jeg er rigtig glad for jeres råd og måden I har taget min situation på.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
sep 2006
Jeg tror det er mest i starten de savner én, og ligger og venter ved døren osv. Efter noget tid 'opgiver' de vel. Håber ikke der går for lang tid, vi ønsker jo selvf vores hunde er glade og trives.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
sep 2006
Jeg er igen kommet hjem fra USA og Nala blev så glad for at se mig, intet ændret fra jeg tog afsted! Fik samme velkomst som havde jeg været væk 1 time og hun render mig i hælene igen!
Mens jeg var afsted mødte hun af og til mine veninder når min mormor gik tur med hende, og dem har hun også nemt kunne kende selvom de ikke havde set hinanden et havlt år! Meget utroligt.
Nala er stadig hos min mormor og morfar, da jeg arbejder og skal til og studere - de er også blevet meget knyttet til hende og omvendt.
Så det endte lykkeligt.
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 819
Velkommen hjem! Og sikke en dejlig opdatering!
Hun bliver boende ved dine bedsteforældre permanent nu så?:)
Hund passes 1 år!