{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.543 visninger | Oprettet:

Jeg undres !!!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg forstår ikke at folk ikke sætter sig en lille smule ind i hvad det vil sige at få en ny hvalp. De spørgsmål der stilles er fuldstændig vanvittige:

-Hvalpen forstår ikke når den får skæld ud
-Hvalpen forstår ikke nej
-Hvalpen skaber sig
-Hvalpen er ikke renlig
OSV

Titt stilles spørgsmålene når man har haft hvalpen en uges tid.
Der er mange ting der undrer mig. Hvordan kan man finde på at skælde en hvalp ud og så forvente at der kommer noget godt ud af det. Er folk fuldkomne ignorante..
Og når så hvalpen ikke opfører sig ordentligt når den er 6 mdr bliver den omplaceret.
Jeg bliver så harm og har frygtelig ondt af de hvalpe der kommer ud til nye hjem og får en træls start på livet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg undres !!!!!!
  • #2   31. jan 2011 ENIG.!!!

• #4   31. jan 2011 Tja -pt er der en hund til salg i marked. Den er 5 mdr og af en YDERST trænbar race. Den sælges fordi den "mangler respekt" = den lystrer ikke når de kalder på den.
    Og så jagter den biler.

Jo jo... for lydighed er jo ikke noget der skal trænes. Det kommer af sig selv hvis bare hunden har respekt for en

• #5   31. jan 2011 Men det gælder jo altså ikke kun hunde, men alle dyr generalt.! Hvorfor anskaffe sig et dyrt, hvis det KUN er for en periode at man gider at ha noget med det at gøre..!! Og lige nu tænker jeg på kaninerne, der er så mange kaniner til salg ALLE vejne, og oftes er det fordi at "børnene" ikke gider dem længere.!! Hvorfor er forældrene så dumme at give deres børn kaniner, jeg FATTER det ikke.!! Det er sgu så synd for dem, jeg kan blive SÅ gal over det.! Har selv lige reddet en kaninunge fra aflivning, da ungerne ikke gad den mere.!! Heldigvis har han fået et godt og BLIVENDE hjem NU..!!! smiley :-)
    Dyr idag ses ikke for særlig meget og jeg syns det er noget forbandet svineri.!!!!!

• #6   31. jan 2011 Tror mange mennesker i dag er vant til at alt sker helt af sig selv.
    Vil man underholdes tænder man for TV eller PC.
    Er man sulten ringer man efter en pizza. Mange er simpelthen ikke vant til at skulle arbejde lidt for tingene.
    Det er i det mindste hvad jeg tror. Håber jeg tager fejl.

• #7   31. jan 2011 Jeg kan næsten heller ikke beherske mig. Og ja det gælder alle dyr. Men hunden står mit hjerte nærmest så....
    Kan ikke lade være med at tænke på hvor ondskabsfulde nogle mennesker er.
    En lille hvalp der bliver hevet væk fra sin flok og kommer til sin nye flok. Bare for at blive dårligt behandlet og ikke forstået. Den er så fyldt med tillid men det bliver hurtigt pillet af den.

• #8   31. jan 2011 Jeg håber det skyldes uvidenhed at dette sker gang på gang på gang og ikke dumhed.

For uvidenhed kan man i det mindste gøre noget ved ...

Mange er nok ikke opvoksede med et ansvar for andre end sig selv og kender ikke forskellen på et stykke legetøj som man kan ligge fra sig når man er træt af at lege med det og så et levende væsen ...

Og en hyrdehund i lømmelalderen der jagter biler, stikker af og ikke kommer når der bliver kaldt. Uhuu. Hvem kan sige Kia? Det var dengang hun fik sit kælenavn aka møgkøteren :o)

I dag stikker hun ikke af og kommer når der bliver kaldt. Vi arbejder stadig på det med bilerne som ikke sidder mere end 95% fast :o)

MIN fejl. Ikke hundens. Så trænbare hunde kan lære det man vil have dem til hvis man tager sig tiden til det !!

Respekt er i øvrigt noget man gør sig fortjent til ...

• #9   1. feb 2011 Anne - med rotterne.

Meget enig.

• #10   1. feb 2011 Anne: Enig !! Og når så 19-årige Trunte fortæller at hun lissom har meget meget stor erfaring med hunde da hun har haft 11 hunde så er der noget der ikke hænger sammen. For hvad skete der med de 11 hunde? Hvorfor er ingen af dem blevet over 6mdr- 1½ år = lømmelalderen?

• #11   1. feb 2011 Anne: En af mine sønner spurgte mig engang. Hvad hvis du finder en kæreste som er allergisk overfor hunden? vil du så aflive hende?
    Mit svar: Så bliver han ikke min kæreste.

Jeg mener som dig at når man anskaffer sig et dyr påtager man sig ansvaret for det dyrs live og det har man at leve op til.
    Selvfølgeligt kan der ske uforudsete ting..jeg kunne dø selv for eksemple hehe. Men at give min hund væk eller slå den ihjel bare fordi den ikke lige passer ind i mit liv for en tid..Aldrig.

• #13   1. feb 2011 Jeg har jo en Ridgeback dreng, nr 2 af slagsen. Min første. blev 11 år. Det er bestemt heller ikke det nemmeste i verden og de bliver stort set ved med at være i lømmel alderen. Men som jeg lærte som barn (jeg er 47) når man har sagt a må man også sige b. Det tror jeg desværre ikke der er ret mange yngre der har lært. Hvis de havde det, havde tingene nok set anderledes ud.

• #14   1. feb 2011 Nu oplever jeg i schæferverden at folk skifter hundene ud lige så tit de skifter underbukser, og grundene er fuldstændig vanvittige.!!
    Så har den, den forkerte farve, ørene er ikke rejst, overbid, for lidt drifter, for høj, for lav, HD / AD, spondylose, gigt, allergi, ligger for lang nede i udstillings rækken, er blevet for gammel til konkurrence-plan, C-hofter. o.s.v. Og her snakker vi private og ikke kenneler. Kenneler har en forretning og kan godt forstå at til tider de må skifte dem ud, hvis man skal have en fornuftig avl kørende, da der er nogle regler man skal følge. Men almindelig mennesker som skifter hundene ud på grund af de her fejl fatter jeg ikke.!! Har tit fået af vide hvorfor jeg ikke afliver min tæve, da hun har allergi og ikke kan bruges i avlen, og dertil siger jeg. " Jeg har VALGT hende og påtaget mig et ansvar og det har jeg tænkt mig at varetage mig resten af hendes liv.!! Også ryster folk på hovedet og syns jeg er åndsvag og det må de da meget gerne syns.!
    Så kan vi diskuterer om hvem der er åndsvag eller ej..;-) smiley

• #15   1. feb 2011 Beanmor -mine to har vidst osse skulle sælges flere gange kan jeg fornemme.

Særligt reiki. Han havde en længere periode hvor han bare IKKE kom når man kaldte. Han stoppede op når man kaldte. Så kiggede han lidt på mig, og SÅ susede han ud over markerne *AAARRGGHH*
    Mangel på respekt er der *GG*

Han har da heldigvis fået det genindlært det sære dyr. Men i den annonce jeg tænker på, er der taler om en særdeles trænbar hyrdehunde-race, som normalt ikke befinder sig mere end få meter fra sin ejer.
    Så hvis sådan en stikker af hjemmefra, så er mit bud altså at den i DEN grad mangler træning og aktivering.
    Og kan man ikke lære sådan en indkald, så skulle man nok nøjes med en tøjhund.

• #16   1. feb 2011 Måske hunden ville få et bedre liv hvis der blev mere kontrol med avlen. Og her mener jeg jo kun avl med tavle. Det er dog heller ikke nok. Så måske skulle man indføre afgifter på hunde ligesom med biler. Og selvfølgelig også hundeskat. Ja og så skal vi selvfølgelig ha et dyrepoliti. Men det er nok bare ønsketænkning. Det kniber jo med at behandle de svage mennesker i samfundet så der er nok ikke penge til at behandle vores dyr ordentlig.

• #17   1. feb 2011 Så i det klip med hende i goaften Danmark med den store sankt berner, som sagde at hvis hunden ikke kunne lære at gå pænt, så måtte de nok gå af med den.!!! WHAT...... tænkte jeg bare..!! Også havde hun givet den en træk-sele på, så den rigtig kunne få lov til at trække...:-) smiley FLOT...!!:-)

• #18   1. feb 2011 ANNE: Nej det var på tv.2 i go aften danmark i forbindelse med at Cesar Millan skulle komme til Kbh i maj. Han satte et halsbånd på hunden, og løftede op i det, (nej han brugte ikke vold..:-) Og det tog ham ikke mange minutter..:-) Bagefter sagde hun osse at hun var overrasket over hvor lidt der skulle til og at Cesar ikke havde ydet vold på hendes hund( det er der jo mange der syns han gør.:-)
    Jeg syns han er dygtig og glæder mig til at se hans show til maj..:-) smiley

Hvor lyder det dog skønt at hun får lov at blive..:-) Og ja schæferverdenen er meget kold og kynisk, og har ondt af rigtig mange hunde i den klub..:-( Men kan osse godt forstå at hvis man har en fornuftig og sund kennel, så kan man ikke ha tonsvis af hunde gående, da hver enkelt hund osse skal ha dækket sit behov i løbet af dagen, og mange har jo et arbejde ved siden af..

Er vild med din hund...:-) Dejligt at høre at du også går op i træning..:-) Træner du IPO ???

• #20   1. feb 2011 Anne -med rotterne .: enig med de 2 første du skrev, sikkert også det andet, hi hi. Men læste ik li det hele.

• #21   1. feb 2011 HELT ENIG

jeg får desværre min ene dreng hjem igen kun 15 uger gammel. da hvis skulle skilles for 14 dage siden og nu kan de ikke længere have ham.

så nu skal han finde et nyt hjem den lille stakkel.

• #22   1. feb 2011 Anne , tusind tak for dine søde ord om Jou-jou, hun er en mega dejlig hund og nu i en alder af 11 er hun stadig frisk og rørig og jeg kunne alrig, trods pladsmangel, finde på at skille mig af med hende, hun er min med krop og sjæl og hun skal ha det bedste på sine gamle dage. jeg har det på samme måde med Tania, hun kom til mig, har gjort det kanon i avlen og gør det stadigvæk, hun skal absolut ikke omplaceres, bare fordi jeg mener jeg skal ha plads til nye hunde, jeg vælger så i stedet at udstationere tæver, så de gamle jeg har kan blive hos mig og nyde deres otium.

Jeg mener også opdrætterne der sælger hvalpene har en forpligtigelse i at sørge for at deres hvalpe har det godt også EFTER de har forladt reden.. opfølgende samtaler med hvalpekøberne, besøg en enkelt gang eller 2 i tiden efter mm.. det giver hvalpekøberen mulighed for at trække på opdrætterens erfaring vedrørende adfærd, sundhed, og hjælp til at gøre hverdagen til en fornøjelse både for hvalp og ejer.

• #23   1. feb 2011 jeg har kontakt til alle mine hvalpe. og alt går godt og troede også d et gjorde det her. men så for 1½ uge siden kom der så en masse underlige undskyldninger og i går ville de så ikke have hunden mere.

• #24   1. feb 2011 Jeg er helt enig med trådstarter i at det at få en hvalp skal man sætte sig ind i.
    Jeg vil så lige indskyde at der kan ske ting i ens liv der gør man må tage nogle valg, man kan få et barn med allergi, og jeg er ret sikker på i ikke smider jeres barn ud.
    Man kan blive skilt og stå uden bolig, og den anden part vil måske ikke have hunden.
    Man kan blive alvorlig syg og ikke kunne tage sig af sin hund.
    Så det er ikke altid at det blot er en undskyldning folk bruger.
    Men når det er sagt, så findes der mange der kun har dem til de er ca 5 mdr til 1 år, i øjeblikket synes jeg det er Chi det går ud over., fordi de helt unge ynder at købe denne hund og ikke ved et hak om dyr.
    Hvis der kom skat på hund, og hundekørekort, så ville knap så mange have hund, hvilket ville være fint, men det ville så ramme avlerene, som jo glædeligt avler videre til trods for disse store problemer.
    Så ting går begge veje.

• #26   1. feb 2011 Michelle: æige præcis den annonce du hentyder til fik altså mig helt op i det røde felt! Sådan en lille snotunge, der tror at hun bare kan skille sig af med sin dejlige BC hvalp fordi den er i lømmelalder og er understimuleret. Har hendes forældre ikke lært tøsen om ansvar!

Mit hjerte det bløder da godtnok for den lille tæve, for hold da op et kæmpe potentiale at smide væk! og så den måde pigen skriver i annoncen: BYTTER IKKE! altså hvad fanden tror du det er? glansbilleder? selvfølgelig bytter man da ikke en hund væk for en anden "problemhund", det er et levende væsen!!

Puha.. det kan da virkelig ødelægge min dag sådan en annonce!

• #27   1. feb 2011 Enig med TS.

• #28   1. feb 2011 Har også set annoncen og kom måske lige til at skrive lidt til hende. Stakkels hund siger jeg bare, jeg bliver både gal og rigtig trist over sådan noget.
    Den annonce er et glimrende eksempel på trådstarters pointe. Man har ikke sat sig en dyt ind i hvad det vil sige at få hvalp og hvem taber, det gør hvalpen. ØV ØV.

• #29   1. feb 2011 Min yngste på 20 ville rigtigt gerne have en BC dengang vi skulle have hvalp første gang. Han vil stadig rigtigt gerne have en men det må altså vente til han har tiden og det ved han.
    En BC er en skøn hund men den kræver altså at man har tid. vilje og ved hvad man laver.

• #31   1. feb 2011 BC = Border collie.
    Undskyld jeg var doven.

Kommentér på:
Jeg undres !!!!!!

Annonce