1.954 visninger
|
Oprettet:
Maria *Med de 2 tossede *
7. nov 2005 Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
7. nov 2005 Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
At sælge en amstaff?!? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige modtaget en pb herinde, fra en der gerne vil sælge sin amstaff på 5 måneder.. Hun spørger om jeg kender nogen der er interesseret.. Jeg kender ikke damen, og aner ikke hvorfor hun skriver til mig, men jeg sidder virkelig og ryster på hovedet..
1 ting er at have en Amstaff der er født efter forbuddet trådte i kraft, men at ville sælge den nu er da toppen af dumhed..!
ØV hvor er jeg ked af det på min races vegne... Det er endda en DKK tæve der er mor...
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 130 Svar: 854
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 161
Har efterhånden set mange som folk prøver at komme af med og for det meste kalder de dem bare for blandinger af andre racer, som feks staffordshire bullterrier og bokser.
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 231
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.525
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
Gud hvor er jeg træt af de folk der omgås loven gang på gang.....
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 875
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
Hvis ikke det skulle være trængt ind så; NEJ JEG VIL IKKE HJÆLPE NOGEN MED AT DENNE HUND FÅR ET NYT HJEM!!
apr 2010
nej mit indlæg er ikke negativt - jeg tænker blot at jeg ikke kunne slå min 7måneders ihjel hvis jeg skulle ja hvad skulle jeg - hm flytte i boligselskab - så er min første tanke da ikke at tage til dyrlægen for at aflive en sund og rask hund . om så det var en hamster eller en elefant
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 65
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
Vi ved jo alle hvilke slags mennesker sådan en hund højst sandsynligt ville ende hos, at den risikerer at blive kastebold fra sted til sted. Den kan ikke blive forsikret eller noget.
Ja jeg kan godt se at det er meget bedre udsigter.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Den nye familie kan ikke få hunden skrevet over i deres navn. Ej heller ansvars forsikret. for slet ikke at tale om sygeforsikring.
Hvis hunden en dag laver noget lort kan jeg sagtens forestille mig at nye ejer tager sin hund og stikker af fra stakkels gamle fru Olsen og hendes skambidte Putte. For kors det ville koste kassen at tage ansvar.
Bøde til gammel ejer for at vidergive hunden. bøde til nye ejer for at have taget den og for ikke at have forsikring. Erstatning til sagesløse offer. og sidst men ikke mindst aflivning af hunden.
Med det for øje ja så er det sørme svært at få sin hund aflivet. (Ironi)
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 388
Det er ihvertfald ikke vejen frem at køre videre i det der med liv, ja det er et liv, men der er en lov, og den må som udgangspunkt følges.
Dermed ikke sagt, at jeg synes, det er ok, at en ellers sund og rask hund skal aflives, men der er ikke andet at gøre.
jan 2010
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
Er godt nok glad for at det ikke er mig der har været så uheldig, og er chokket over den iver der er for at få aflivet hunden - for det er i bund og grund det man lægger op til, når man opfordrer til at politianmelde.
Så skal den stakkels hund sidde 6 måneder på dødsgangen - udstødt, uønsket -
og det selvom der INTET i vejen med den er!
Skammeligt Groteskt!
jan 2010
maj 2008
Og så ovenikøbet heppe så meget på det, når ejeren som sagt er blevet fanget med 'tilbagevirkende kraft' -
hendes hund har undfanget INDEN LOVEN - men alligevel 'fortjener' hun at blive hængt ud OG hunden aflivet!
Vi mennesker er født med egen evne til at tolke og forstå -
og havde ALLE mennesker altid fulgt love uden selv at tænke og forholde sig kritiske - ja, så havde verden for det første nok været styret af nogle værre tyraner, og for det andet se helt anderledes ud -
ja, f.eks. ville vi så også kun være ariske der var tilbage -
men HEY lov er jo lov!
jun 2010
Problemet var at nogle berørte hunde ejere fik meget travlt med at få deres hund parret i den tro hvalpene ville være lovlige hvis hunden var gravid inden vedtagelse.
Ja jeg syndes også det er noget svinerig den blev lavet med tilbagevirkende kraft. Men jeg kan faktisk også huske at høre mange advarsler om at man IKKE skulle pare sine hunde hvis de var i risiko gruppen for at havne på en liste.
Så vidt jeg forstod dengang blev loven netop med tilbage virkene kraft på grund af dette graviditets boom. Her kan jeg dog tage fejl.
apr 2010
krumme - jeg er villig til at ofre en race som også bliver kaldt dræberhund, men den har intet at gøre med en fitness hund-tvært imod
*igen, det er liv vi taler om - politi andmelde? jo melder i hver eneste der overhaler jer ? hver eneste kollega der har fået en enkelt for meget til fyraften og kører hjem? nej vel? dog håber jeg at i påpeger kollegaen hvor hjernedød personen er ,
JEG syntes det er FLOT af denne ejer at forklare at det er en fitnrsshund som nu er listehund - den kunne jo sælges som hvilken som helst blandning til uvidende folk
maj 2008
men om det var lige før, lige på, eller lige efter havde jeg stadigt syntes det var groteskt.
Tror simpelthen også rigtig mange hundeejere ikke var klar over at det kunne gå hen og blive aktuelt med så voldsomme konsekvenser -
særligt den del der hedder sig at straffe og være efter uskyldige hundeejere og deres hunde -
Og selve tanken om at hunde tilbage fra 17. marts skal aflives -
hvad med alle dem?
Ikke noget sige til at folk gemmer deres hunde godt og grundigt for tiden -
hvad ville du sige til at DIN hund BANG skulle aflives NU ?
-uden at den har gjort nogen eller noget fortræd!
jan 2010
Jo, jeg har engang sat mig og tisset bag et træ i en skov.
Og om jeg kører for stærkt kan jeg slet ikke se vedkommer dette emne. Altså prøv dog at forstå, at dem der omgås den hundelov netop sørger for, at den eventuelt skærpes.
Det er simpelthen ikke ret smart at smide om sig med andre love og regler, fordi man ikke lige får det svar man vil have.
Men tak til sådanne folk som dig, Maiken, der netop er med til, at hundeloven formodentlig skærpes, så vi ender med kun at måtte have helt små hunde her i DK.
Way to go
maj 2008
Tror de fleste mennesker ellers har/havde et ganske normalt hverdagsliv med arbejde, hund og familie -
så er det faktisk fåtal der bruger enorme mængder krudt og ressourcer - det overskud dagen ligger tilbage - til at lege detektiv, og selv skulle opsøge en masse påstånde og hearsay - og så åbenbart samtidigt være synske - og vide på forhånd at det her hersay bliver lov!
Og STADIG ændrer det ikke på at der er en masse hunde uden synd, som straffes og forfølges som var de seriemordere!
Kan slet ikke forstå at man vil forsvare sådan en form for lovgivning!
maj 2008
Og ja - det med at hunden skal låses og lænkes og fratages al sin frihed - som jeg mange gange har prøvet at perspektivere, det er en sag i sig selv!
Vi er alle født med en forstand til at dømme og træffe valg - så lad os dog selv gøre det, og kom efter dem der bevist og ondsindet handler skævt -
ikke os almindelige 'dødelige' der har de bedste intentioner og hensigter -
kors -
apr 2010
de andre love er nævnt til sammenligning , de bliver også brudt- helt hunrede at de gør
jeg mener at alle liste racer skal neutraliseres , uden beregning, nu, men nu fik jeg da aftens grin , folk som mig, og huha små hunde sødt- tak for smilet
maj 2008
tag du bare ud på dit eget lille stik-alle-uden-mundkurvs-togt og se hvor mange krydser du kan nå at sætte for aflivede hunde inden året er omme - så kan du klappe din egen perfekte hund imens og rose dig slev for at nu er verden fri for flere dræber-hunde!
Håber du stolt af dig selv nu!
Sørgeligt!
jun 2010
Jeg kendte til den lov. Derfor hvis nogen ikke gjorde vil jeg våge den påstand de enten lå i koma eller bevidst overhørte alle advarsler.
jan 2010
Jeg undres stadig over den indstilling du lægger for dagen.
apr 2010
maj 2008
men lad dog os andre selv træffe det valg!
apr 2010
jan 2010
Flot
apr 2010
men at slå et sundt dyr ihjel . narj der sætter jeg nu min menneskelighed - det kan ikke passe at en hund som er en hund skal dø fordi mennesket fejler
jan 2010
Og ja, hvis jeg havde en listehund, så ville det også blive aflivning, jeg nægter at omgås loven, for det ender blot med den skærpes, hvis ikke den følges.
Og dermed god aften, jeg vil snart på køjen
jul 2007
En mundkurv er sgu da træls, men indtil det måske bliver lavet om så får du da ikke noget ud af at se så sort på det, find dog lidt kreativitet frem og lav noget med din hund selvom den har kurv på, er sikker på det kan lade sig gøre når andre kan finde ud af det.
Du virker som et stort offer og når du kun kan tænke på hvad det ødelægger for dig og din hund ja så bliver det hele da sort.
Prøv og vend pladen og få noget godt ud af det i stedet for at spille den tid du har tilbage med din hund med at klunke over det i ikke kan, og nyd det i kan sammen.
apr 2010
godnat herfra også , ´.
apr 2010
jul 2007
for som du selv skriver Line:
Næste gang du ser en 'listehund', så husk
At fordi man ikke har mundkurv på sin hund og lader den løbe fri,
er det ikke ensbetydende med at man er uansvarlig hundeejer der ikke har forstand på hunde(n) osv.
Jo det er så det det betyder.
At snor og mundkurv så skulle skabe frustrerede og stressede hunde, kan jeg så slet ikke se og en dårlig undskyldning.
Hvorfor kan hunden stadig ikke få motion, blive aktiveret og trænet fordi den er i snor og har mundkurv på, det må du længere ud på landet med. Den ene undskyldning efter hinanden.
Men undskyld jeg havde jo selvfølgelig glemt hvem de rigtige syndere er,.....af med grimen og på med mundkurven for som Line skriver----
HESTE skader flere mennesker end hunde gør.
*LMAO*
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 7 Emner: 5 Svar: 322
syntes det er mærkeligt som folk ryger op med ..send pb. m.m. så vi kan melde ham.....jeg har reg.nr på en golf der kørte mindst 80 igennem vores by....erder nogen der vil ha en pb med det ?
personligt er jeg dog mere bange for en tåbe der kører for stærkt end en løs amstaff
jul 2007
aug 2006
maj 2009
det jeg syntes er at det er en sjov holdning folk har til loven man gradbøjer den lidt til egen fordel nogle kører for stærkt andre tar en kuglepind med fra arbejdet osv og vi mener altid at lige netop vores overtrædelse er ikke så slem .....andre skal bare ikke gøre det ....se det er en sjov holdning og ha
maj 2009
men havde jeg kendskab til nogle hvor hund og ejer var velfungerende så kunne jeg da aldrig finde på og blande mig
men er den helt skudt i roen så er det noget ander uanset race
lidt ligesom jeg melder heller ikke nogle for og drikke 2 øl og køre men 5 så er det sku hit med nøglerne
vi har alle sammen forskellige grænser
aug 2006
aug 2006
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
Jeg kan slet ikke forholde mig til at folk sammenligner hundeloven med feks at køre for stærkt, det er det samme som at sammenligne hunde og børn - det er to ting som slet ikke kan sammenlignes.
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 40
dec 2010
apr 2010
nå men jo der er faktisk nogle af os der gerne vil have den mulighed tilbage - selvom vi ser det forkert at slå sunde dyr ihjel - ja lov er lov - alle love er love .
ja de revudere den, men så længe at de ikke får hundeejere / proffer ind over er det sørme svært at tro at de vil det bedste for hunden ve og vel og race "velligeholdelse"
apr 2010
jan 2010
Men uanset om du har eller havde eller gerne vil have tilbage, så er loven klar. Og det er naturligvis rigtig træls for dig, det kan jeg godt se, det er en lidt gråzone ting, og synd for Jer, sygdom kommer altid ubelejligt.
Men hvor vil jeg dog håbe, at folk snart følger den lov, for som flere skriver, den skal revurderes, og ja så kommer der måske flere hunderacer på, og vil Jer, der modarbejder loven så klappe i hænderne over at have fået endnu flere hunde på den lov I i forvejen hader???
dec 2010
maj 2009
og man kan godt køre på 2 øl for en fyr som mig 177 høj 72 kg giver det en promille på 0.37 (og det har jeg en meget præsis måling på )
Krumme :enig i mentaltest for både ejer og hund
apr 2010
********Jeg går 100% ind for at der skal tavle¨påbud og tvungen mentaltest af både hund og ejer, så vi kan få ryddet op i den skamløse avl der finder sted alle vegne..
og så er jeg også enig med dan - med at sammenligne loven - så er det sq værre at kører sprit eller for stærkt -( gud fri mig vel hvis et barn blev ramt) enig med lov til sammenligning- det er fuldstændig det samme - da en lov er lov og en lov er vedtaget
- lige meget hvilkenn lov , den er jo vedtaget hvis det er lov,
maj 2008
aner vitterligt ikke hvor du har fået den tvistet tanke at jeg skulle ønske/stå indenfor at nogle racer skulle på en liste -
igen bare noget der viser at du ikke kan læse hvad folk skriver - for jeg mener nemlig direkte modsat, at INGEN hunde skal være på nogen liste.
Ved så heller ikke hvad der gør at du sådan synes du skal prøve at svine mig til og hænge mig ud i tråde,
hvad har jeg gjort dig?!
Men måske du blot er ligesom så mange andre med hunde der stemples som mulige listekandidater, at du så føler du VIRKELIG skal sørge for at folk overholder loven, så du og dine hunde ikke og¨å bliver ofre...
pyt med empati og at sigte under bæltestedet, så længe du ikke bliver sigtet på ikk...
maj 2008
eller fjerne alt der dagligt ligner et nomrmalt hundeliv - er vel op til mig selv og hver enkelte om de vil gøre...
Men man kan ikke kalde folk uansvarlige på det grundlag,
der skal man altså have nogle ting der styrker det,
såsom en hund udenfor kontrol, minus viden om hundeadfærd, træning o.l.
så hvis nogen af jer der sådan i flæng mener I kan dømme andre via her som uansvarlige, vil jeg nok, nok ikke som eneste gerne høre HVAD i lægger disse anklagelser i?!
maj 2009
syntes også det er lidt sjovt at man den ene dag er en ansvarlig hundeejer så kommer der en lov og så er man en uansvarlig idiot
dybest set er man vel kriminel men jeg kan ikke se at hunden bliver farliger fordi der kommer en lov
At sælge en amstaff?!?