1.067 visninger
|
Oprettet:
At sælge en hund {{forumTopicSubject}}
Ved ikke -- får nok nogle drøje hug for det her, men jeg har lidt svært ved at forstå, at man kan sælge sin hund uden at have set eller talt face to face med en eventuel køber!! Har kigget lidt hunde annoncer i dag, og gudskelov er der mange, som kun ønsker det bedste for deres hund, og som stiller nogle krav til en evt. køber, men der er også dem som bare skal af med hunden, helst lidt hurtigt, og som umiddelbart virker ret ligeglade med en interesseret køber gør sig den ulejlighed at besøge hunden før et evt. køb!
Jeg forstår det simpelthen ikke.
Linda
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
Sådanne mennesker findes der desværre mange af.
Jeg er også blevet grillet godt og grundigt af hende jeg skal ned og kigge på hvalp ved i morgen. Nej hun sælger skam ikke til Hr og Fru hvem som helst.
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 137
Jeg er ikke enig i at man skal lade være med at kigge/søge på "det man ikke vil vide" - det antyder vel en ligegyldighed at undlade at tage stilling til ting man ikke bryder sig om.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Men opdrættere mener nu også han er kommet det rigtige sted. Der havde været flere og se på ham, men havde fået nej til at købe ham.
Så jeg var heldig med at få lov til at købe. Og sikke en skattebasse jeg har fået:-)
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Men ja, selvfølgelig er der sikkert nogen, der er ligeglade, men som sagt kan folk godt virke til at være det på overflade, uden at være det i sidste ende, og vi andre ser jo ikke hvad der sker efterfølgende.
I øvrigt er ferietiden ikke lige den nemmeste tid at få en plads i pensionen på, men vil selvfølgelig mene, at man burde vide lidt i forvejen, at man har en deadline for at være ude af f.eks hus, inden en vis dato, og have sørget for hunden inden da, uden stress og jag.
mar 2005
Jeg får det også dårligt over mange ting, så som hundefarme, Galdebjørne, misbrug, mishandling - simpel generel ligegyldighed overfor bl.a. dyr, men - og det er bare min holding, bliver absolut ikke støt over at andre ikke gør som jeg - hvis jeg ikke ser/ved det, kan jeg ikke tage stilling - og jeg bliver nødt til at tage stilling til livet omkring mig. Det er rigtigt, at jeg ikke kan gøre noget ved, hvis nogen vægler at sælge deres hund "uset",men jeg kan give udtryk for min mening - og måske være med til at nogle - måske - ændrer holdning.
Mht. hundefarme, galdebjørne, cirkusbjørne, gadehunde (man kan jo blive ved i det uendelige) kan man gøre en lille forskel ved at støtte WSPA eller andre organisationer.
LykkeJ: Forstår godt hvad du mener, men jeg hentyder til en specifik annonce, hvor ejer boede i øst en evt. køber i vest - og forslaget var, at en bekendt af køber skulle hente hunden og levere den i vest - altså et evt. køb uden at se hunden, som i øvrigt helst skulle væk inden den 13'ende, da ejer skulle have barn den dag.
vh
Linda
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.800
mar 2005
Point taken.
Påstår ikke at køber er overfladisk - tænker bare på om hund og køber passer sammen.
aug 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 890
jul 2008
Jeg ved da godt denne måde er langt bedre, men intet er givet, lige så lidt som den er i menneskeverden
mar 2005
Point taken igen
og alligevel - da jeg skulle have hvalp for nylig, var der faktisk en fra kuldet, som bare ikke ku' lide mig - sørgeligt men sandt - de gange jeg har besøgt, er den veget fra mig, som om jeg var meget farlig - hvilket jeg jo slet ikke er
En gang imellem sker sådan noget jo - og det ville da være tragisk, hvis hunden havde det sådan med et af familiemedlemmerne.
jul 2008
men vi er enige om, at det slet ikke burde være sådan , en hund er en ven for livet og kun i de tilfælde hvor alt andet er umuligt, giver man sin ven fra sig:(
desværre er det bare ikke alle der ser deres hund sådan, og i mange tilfælde får barnet så liiige en lille allergi, yderst heldigt, afsted med hunden, så er samvittigheden ud af til i orden..(Ironi)
Mvh
amanda
okt 2005
Følger: 10 Følgere: 12 Hunde: 4 Svar: 720
1 hvordan lyder de i tlf
2. hvordan er hunden overfor personerne
og jeg laver papir på at går det ikek SKAL de kontakte mig
og at jeg må se hunden
At sælge en hund