At sælge firmajulegaven.. {{forumTopicSubject}}
Ja hvad synes HG-panelet.
Kan man tillade sig det?
De sidste mange år har vi fået et af de der jule-gavekort og jeg har fint fundet noget jeg synes jeg manglede eller i hvert fald kunne bruge.
I år har chefen valgt en gave til alle. Et pænt stort Eva solo skåle/anretningssæt.
Og det er bare slet ikke mig. Hverken brugsmæssigt - jeg er ikke typen der gider spilde plads i opvaskemaskinen på anretningsfade.
Eller stilmæssigt. Vi har sjældent gæster og jeg synes simpelthen det er spild af penge at pakke det ud og sætte ind i skabet hvorfra det næppe ser dagens lys igen. Måske en gang hvert 2. År - hvis man så husker man har det.
Det er købt gennem en eller anden firmaordning - uden byttemærke. Havde det haft et sådan var jeg ikke i tvivl om det var blevet byttet.
Men jeg synes af en eller anden grund det er at gå et skridt videre at sætte det til salg. Det er både mere visuelt og åbent - gaven passede ikke hende. Og det er langt mere “sætten pengebeløb” på en gave man har modtaget og burde være glad for.
Kan man tillade sig det, eller burde man være glad og tilfreds og bare sætte det hen til uvisse tider. Det kan jo være man en dag står og mangler en salatskål nr. 5.
sep 2017
Følgere: 527 Emner: 140 Svar: 10.312
Hvis du sætter det til salg, så find ud af hvad sættet koster i almindelig handel, og gå 30% under den pris (butikker har tit 25% rabat, så din pris skal være lavere end det).
aug 2008
Følgere: 1081 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.758
Når man sidder som chef og vælger den samme ting til alle ansatte, så kan det ikke overraske at det ikke falder i alles smag
Det kan ikke byttes og du kan ikke bruge det. Så er det da bedre at sælge det, købe noget andet du bliver glad for og samtidig bliver sættet taget i brug i et nyt hjem.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.644
Eller bytte det til noget man hellere vil have
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Min nuværende arbejdsgiver giver de her firma gavekort, hvor man selv kan vælge mellem en række luksus varer Det er jeg meget glad for
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.144
Vi får dyre gaver, men det er også tydeligt at det er selve mærket de betaler for.
Det ene er et tæppe/plaid i hvid (Gæt hvor længe det ville være hvidt herhjemme) og til en værdi af 1500 eller noget i den retning.
Jeg har åbnet og mærket på det og tæppet er ikke engang blødt
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.644
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.144
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.494
Jeg har aldrig forstået hvorfor firmaer ikke istedet giver en julebonus istedet? Det er mindre arbejde, og folk bliver mindst ligeså glade (hvis ikke mere) i tilfælde som dette. Julen er en økonomisk hård tid for mange, så den ville bestemt falde belejligt.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Nyt grydesæt, et møbel, en lampe, powertools osv. Vi har gennem tiden fået mange fine ting til hjemmet på den måde - og det betyder noget for mig at “det har jeg fået af min arbejdsplads.” Jeg er typen der plejer at gå hen og sige pænt tak for boremaskinen - den er jeg super glad for og det var lige det jeg manglede. Som jeg f.eks. Valgte sidste år.
Det er nok også derfor jeg faktisk er så splittet om det. For det er jo min gave..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Men så var de der firmagavekort da en mulighed i stedet. Det er næppe muligt at finde en gave alle medarbejdere vil blive glade for, særligt på en stor arbejdsplads, hvor cheferne slet ikke kender medarbejderne - har fået én gave, som faktisk bliver brugt, gaverne de øvrige år er blevet videregivet eller står bagerst i et skab et sted.
Så ja, sælg den, hvis ikke du kan bruge den. Det er da helt fair, den kan jo ikke byttes.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1424 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.532
Nu har jeg så ikke fået gaver i over 10 år, og jeg forventer ikke en gave til mit 10-års jubilæum på jobcentret.
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.957
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 48 Svar: 617
Den vakte i hvert fald ikke just jubel hos nogen af mine kolleger.. nu kan vi uden at kny spise vores frokost i bilen og har derved flere timer på vejen
Ej, sælg din gave, ingen grund til at have noget stående i et skab og samle støv..
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.091
Jeg har i 11 år været i et "mandefag".
Jeg har fået Stanley picnictaske/kasse, fadølsanlæg og andre i mine øjne ikke brugbare ting. Min tidligere mester fandt dog ud af hvor svært det er at tilfredsstille alle, så for en del år siden begyndte han at lave overskudsdeling. Ja tak!
Da jeg var elev, boede jeg i Slagelse og havde elevplads i Kbh. Jeg tog turen frem og tilbage med tog hver dag. Et år som elev fik vi en gavekurv og en kasse øl. Det var virkelig en knust og en ubehagelig oplevelse, at balancere igennem Kbh, Hovedbanegården og togturen hjem med en klirrende kasse øl og en kurv.
Jeg drikker i øvrigt slet ikke øl....
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Jeg solgte f.eks. en i mine øjne gyselig lampe, køberen elskede den, har også givet flere firmagaver væk som gave, bl.a. et smukt dyrt hvidt uldtæppe - var endt i samme tilstand her som hos Zenta’s mor. Hellere gaverne ender hos nogle der kan bruge dem end samle støv og i sidste ende blive smidt ud her.....
Købte et dejligt grydesæt for et par år siden, som en havde fået, hun havde i forvejen skabene fyldt af lækre gryder, og har også købt en kollega’s vin, da vi fik sådanne i julegave, han brød sig ikke om vin.
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.304
Jeg siger sommetider, at jeg vil bo i en hytte på stranden, med sandet som gulv, i mit næste liv ??
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.957
At sælge firmajulegaven..