{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.492 visninger | Oprettet:

At sælge firmajulegaven.. {{forumTopicSubject}}

Ja hvad synes HG-panelet.
Kan man tillade sig det?

De sidste mange år har vi fået et af de der jule-gavekort og jeg har fint fundet noget jeg synes jeg manglede eller i hvert fald kunne bruge.
I år har chefen valgt en gave til alle. Et pænt stort Eva solo skåle/anretningssæt.

Og det er bare slet ikke mig. Hverken brugsmæssigt - jeg er ikke typen der gider spilde plads i opvaskemaskinen på anretningsfade.
Eller stilmæssigt. Vi har sjældent gæster og jeg synes simpelthen det er spild af penge at pakke det ud og sætte ind i skabet hvorfra det næppe ser dagens lys igen. Måske en gang hvert 2. År - hvis man så husker man har det.

Det er købt gennem en eller anden firmaordning - uden byttemærke. Havde det haft et sådan var jeg ikke i tvivl om det var blevet byttet.

Men jeg synes af en eller anden grund det er at gå et skridt videre at sætte det til salg. Det er både mere visuelt og åbent - gaven passede ikke hende. Og det er langt mere “sætten pengebeløb” på en gave man har modtaget og burde være glad for.

Kan man tillade sig det, eller burde man være glad og tilfreds og bare sætte det hen til uvisse tider. Det kan jo være man en dag står og mangler en salatskål nr. 5.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sælge firmajulegaven..
  • #1   27. dec 2019 Selvfølgelig kan du sælge det - med mindre I har en i familien eller vennekredsen, som elsker sådan noget, og som kan få det i fødselsdagsgave. Havde det nu været Royal Copenhagen, ville jeg da elske at få sådan en “aflagt” firmagave i fødselsdagsgave; og dobbelt op på glæde, for det har ikke kostet dig noget.

Hvis du sætter det til salg, så find ud af hvad sættet koster i almindelig handel, og gå 30% under den pris (butikker har tit 25% rabat, så din pris skal være lavere end det).

• #2   27. dec 2019 Jeg ville ikke have et problem med at sælge det.

Når man sidder som chef og vælger den samme ting til alle ansatte, så kan det ikke overraske at det ikke falder i alles smag smiley
    Det kan ikke byttes og du kan ikke bruge det. Så er det da bedre at sælge det, købe noget andet du bliver glad for og samtidig bliver sættet taget i brug i et nyt hjem.

• #3   27. dec 2019 Ja det syntes jeg godt man kan smiley

Eller bytte det til noget man hellere vil have smiley

• #5   27. dec 2019 A - det har vi tidligere praktiseret hvis vi fik noget vi ved andre i familien samler på. Feks RC.

• #6   27. dec 2019 Har aldrig prøvet at sælge en firma julegave, men må indrømme jeg et par gange har givet gaven videre som en lille ekstra julegave til et familiemedlem, hvis det har været noget jeg ikke rigtig selv kunne bruge smiley Jeg vil sige hellere sælg eller giv det væk, så det ikke samler støv nederst i et skab smiley

Min nuværende arbejdsgiver giver de her firma gavekort, hvor man selv kan vælge mellem en række luksus varer smiley Det er jeg meget glad for smiley

• #8   27. dec 2019 Jeg har gjort det en enkelt gang, og har faktisk de sidste 2 års gaver liggende og klar til salg.
    Vi får dyre gaver, men det er også tydeligt at det er selve mærket de betaler for.
    Det ene er et tæppe/plaid i hvid (Gæt hvor længe det ville være hvidt herhjemme) og til en værdi af 1500 eller noget i den retning.
    Jeg har åbnet og mærket på det og tæppet er ikke engang blødt smiley

• #9   27. dec 2019 1500 for et tæppe smiley vildt smiley Selv uden hund ville det ikke være hvidt særlig længe herhjemme smiley

• #10   27. dec 2019 Ja 1500 og det er sådan sart hvidt og sådan et tæppe man ikke bare lige smider i vaskemaskinen. Aldrig i livet om det kan overleve herhjemme smiley

• #11   27. dec 2019 Jeg ville ikke have problemer med at sælge en sådan gave. Vi har også ofte givet en vin videre, som kæresten har fået af firmaet. Ingen af os drikker vin, så hvorfor ikke glæde en anden istedet?

Jeg har aldrig forstået hvorfor firmaer ikke istedet giver en julebonus istedet? Det er mindre arbejde, og folk bliver mindst ligeså glade (hvis ikke mere) i tilfælde som dette. Julen er en økonomisk hård tid for mange, så den ville bestemt falde belejligt.

• #12   27. dec 2019 Jeg kan nu egentlig godt lide tanken om at man får en gave af sin arbejdsgiver, fremfor pengebonus. De sidste år har vi som skrevet fået de der gavekort man væksler til en ting, og det er både hyggeligt at høre hvad ens kollegaer vælger, og man finder noget man mangler af en god kvalitet.
    Nyt grydesæt, et møbel, en lampe, powertools osv. Vi har gennem tiden fået mange fine ting til hjemmet på den måde - og det betyder noget for mig at “det har jeg fået af min arbejdsplads.” Jeg er typen der plejer at gå hen og sige pænt tak for boremaskinen - den er jeg super glad for og det var lige det jeg manglede. Som jeg f.eks. Valgte sidste år.
    Det er nok også derfor jeg faktisk er så splittet om det. For det er jo min gave..

• #13   27. dec 2019 Jeg ville 100% foretrække en bonus, men det kommer næppe til at ske som offentlig ansat, der ikke lige bestrider en lederstilling.
    Men så var de der firmagavekort da en mulighed i stedet. Det er næppe muligt at finde en gave alle medarbejdere vil blive glade for, særligt på en stor arbejdsplads, hvor cheferne slet ikke kender medarbejderne - har fået én gave, som faktisk bliver brugt, gaverne de øvrige år er blevet videregivet eller står bagerst i et skab et sted.

Så ja, sælg den, hvis ikke du kan bruge den. Det er da helt fair, den kan jo ikke byttes.

• #15   28. dec 2019 Jeg har vist aldrig prøvet at sælge en firmagave. Men jeg må inddrømme, at jeg nok ikke ville have et problem med det heller. smiley

Nu har jeg så ikke fået gaver i over 10 år, og jeg forventer ikke en gave til mit 10-års jubilæum på jobcentret. smiley

• #17   28. dec 2019 jeg plejer at give det videre til en der kan bruge det smiley

• #19   28. dec 2019 Nogen der vil købe den skriggrønne lillebitte køletaske (uden køeleelementer) med teksten ; "sygeplejerskens madpakke" jeg fik i år? smiley smiley
    Den vakte i hvert fald ikke just jubel hos nogen af mine kolleger.. nu kan vi uden at kny spise vores frokost i bilen og har derved flere timer på vejen smiley smiley

Ej, sælg din gave, ingen grund til at have noget stående i et skab og samle støv..

• #20   28. dec 2019 Sælg den!
    Jeg har i 11 år været i et "mandefag".
    Jeg har fået Stanley picnictaske/kasse, fadølsanlæg og andre i mine øjne ikke brugbare ting. Min tidligere mester fandt dog ud af hvor svært det er at tilfredsstille alle, så for en del år siden begyndte han at lave overskudsdeling. Ja tak!
    Da jeg var elev, boede jeg i Slagelse og havde elevplads i Kbh. Jeg tog turen frem og tilbage med tog hver dag. Et år som elev fik vi en gavekurv og en kasse øl. Det var virkelig en knust og en ubehagelig oplevelse, at balancere igennem Kbh, Hovedbanegården og togturen hjem med en klirrende kasse øl og en kurv.
    Jeg drikker i øvrigt slet ikke øl....

• #21   28. dec 2019 Ja sælg den da! Det ville jeg ikke have de mindste kvaler ved.

• #22   28. dec 2019 Jeg har både solgt og købt firmajulegaver... Når noget ikke er personligt udvalgt, så må man i mine øjne regne med, at sådan vil det gå, hvis gaven ikke kan bruges.

Jeg solgte f.eks. en i mine øjne gyselig lampe, køberen elskede den, har også givet flere firmagaver væk som gave, bl.a. et smukt dyrt hvidt uldtæppe - var endt i samme tilstand her som hos Zenta’s mor. Hellere gaverne ender hos nogle der kan bruge dem end samle støv og i sidste ende blive smidt ud her.....

Købte et dejligt grydesæt for et par år siden, som en havde fået, hun havde i forvejen skabene fyldt af lækre gryder, og har også købt en kollega’s vin, da vi fik sådanne i julegave, han brød sig ikke om vin.

• #24   28. dec 2019 Jeg synes, at du roligt kan videregive eller sælge gaven. Efterhånden som vi bliver ældre, finder vi ud af, hvor meget skrammel vi har stående, som bare tager plads og samler støv. Har fx en bowle med tilhørende glas og ske til. Den fylder en krig, og jeg tror den er blevet brugt en eneste gang i de næsten 30 år, den har stået i skabet. Og jeg har sikkert mange andre ting, som man måske får brug for en dag ??
    Jeg siger sommetider, at jeg vil bo i en hytte på stranden, med sandet som gulv, i mit næste liv ??

• #25   28. dec 2019 Ja tak... Er ved at tømme et hus efter 8 år... alt det skrammel. hvis nogle mangler nogle ting så pb smiley gratis henter selv

Kommentér på:
At sælge firmajulegaven..

Annonce