{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.996 visninger | Oprettet:

Uansvarlige hunde ejere... {{forumTopicSubject}}

Der er nogle hunde ejere der ik har det øverste at døje med, og hvis jeg havde haft mere strøm på min mobil var de blevet meldt til politiet... Magen til klaphatter ska man lede længe efter, godt man har en hvalp med en rimelig god psyke.
Skulle bare ud og gå på dyrskuepladsen i Hjørring, så nok der var en hund på vej derind med ejere. Ejerene en ganske almindelig familie far og søn på 12-13 år. Får mine 2 piger ud af bilen, de er begge i snor som de ska. Da vi kommer et stykke ind ser jeg de mødes med en anden og hans hund.
Li pludselig råber de efter deres hunde, og tror hundene reagere næ nej da. Begge hunde er efter min mening på "listen", men ingen af dem i snor eller under kontrol, eller har for den sags skyld mundkurv på. Den enlige mand råber den gør ik... noget, jeg råber tilbage det kan være min gør. Så griner de mens de kommer efter deres hunde, den enlige mand siger hans tæve har godt af og blive sat på plads. Jamen det vil jeg ik ha min gør, de griner igen. Og Jackie er tosset og knurre kan ikke komme væk fra dem, da de står fra hver sin side. Nå den enlige mand får sin under kontrol, familiefaderen gør ikke li frem. Vi begynder at gå videre, da Billie som ellers ik er bange for noget. Ikke er helt tryg ved situationen, kommer lidt væk... Men familiefaderens hund render stadigvæk efter os, alt imens han står og råber efter den. Ik noget med at løbe for at få fat i den, næ nej da. Jeg ringer til en veninde og spørger imens familiefaderen er ret tæt, hvad man ska gøre for at melde dem... Ik noget med han siger undskyld, men han bliver ret så nervøs da jeg snakker om at melde dem. Ved godt der ik skete hundene noget, men en rigtig øv oplevelse for Billie. Jackie ska ski nok klare sådan en omgang, selvom hun ik var tryg heller.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uansvarlige hunde ejere...
  • #1   19. jan 2011 Er så træt af den der med, "jamen den trænger til at blive sat på plads ..." Gyys. Det skal min hund ikke bruges til.

• #3   19. jan 2011 Hvilke hunde var det?

• #4   19. jan 2011 det er så frustrerende sådan noget, og der er bare alt for mange af dem, og som Kira skriver også mange af dem med flexline smiley
    håber dine vovser er ok
    næste gang der er en der siger den gør ikke noget
    råber du: men det gør JEG

• #5   19. jan 2011 Ja, lige præcis. Jeg døjede også meget med det med Flicka. Løse hunde der rendte op til hende gjorde hende så utryg, og jeg var så træt af at folk mente det var min hund der skulle sætte deres på plads. Det havde Flicka slet ikke psyken til.

• #8   19. jan 2011 Sanne; ja den sætning hader jeg også, men Jackie kan ik samme med tæver hun ikke kender. Men denne gang ku hun nok se hun var over matchet, hun knurrede osv lavede ik et eneste udfald. Hvilket hun li så godt ku ha gjort, og så var det ik sikkert de var så smarte i munden. Men på den anden side hvis det var listehunde, havde de nok ik sagt noget. Da de hverken havde dem i snort eller mundkurv på.

Kira: jeg råbte skam også af dem... Men familiefaderen han reagerede ik på noget.

Martin J.: Den enlige mands hund var efter min mening og kendskab til hunde en blanding imellem amstaff og sbt... Ganske sød hund ellers... Men løse hunde der kommer farende, er ik spændende uanset race.
    Familiefaderens hund en blanding imellem amstaff og ambull, måske også lidt boxer. Den hund fattede intet og hørte ik efter, da den kom anden gang ventede jeg mig rundt og råbte alt hvad jeg kunne... KA DU SÅ KOMME HJEM... Den gjorde ik noget eller reagerede ikke, det har den nok hørt meget af. Da han endelig fik den i snor krøb den langs jorden, godt familie hjem den er i...

• #9   19. jan 2011 Kira: jeg har også trænet rigtigt meget med Jackie, da hun kan finde på at lave disse udfald. Men det er kommet af mange ting, primært hva hun har været udsat for som hvalp... Men hun møder heller ikke hunde hun ikke kender når hun er løs, men når hun har lært dem at kende er der ikke noget.

• #10   19. jan 2011 Helt enig smiley

• #11   19. jan 2011 Ditte med Link .: råbte også jamen det kan være min gør... ingen effekt... Men de er ok, men bette pigen er meget træt...

Meco: ja det er jeg også.

wilhelmina M: ja det er trælst at ens hund ska sætte nogle på plads og det ska min ikke.

• #12   19. jan 2011 Martin J. : ja ik... Godt eksempel den far var for sin søn på 12-13 år.

• #13   19. jan 2011 Kan også godt forstå hvis man føler sig lidt beklemt i situationen - men alle hundeejere er jo forskellige, selvfølgelig skal vi alle respektere hinandens grænser...
    men alligevel, at ville gå så vidt at true med, eller at melde til politiet, når hundene er fredelige, og ejerne på ingen måde har ment noget ondt.

Kan godt frygte at der er blevet kortere lunte - og hvad hvis man spørger sig selv, om man dels ville have truet eller ringet, havde det været en 'ikke-listehund-lignende-hund',
    og hvad med de ekstra konsekvenser man kan pålægge familien ved at melde dem, når de måske har været helt iorden og fredelige, og bare har villet have en hyggelig familieudflugt med hundene - ?

• #14   19. jan 2011 Line for fanden.......... Skift plade!!

Uanset om det er en hyggelig familieudflugt eller ej, så skal man sq kunne kalde sine hunde til sig, hvis man overhovedet skal have dem løs...... Uanset race!!!!!!!!!!

• #15   19. jan 2011 Helt enig med Mette.

• #16   19. jan 2011 Også helt enig med Mette - OGSÅ i det med at skifte plade - det er dælme trættende at læse i den ene tråd efter den anden. Du gør listehundene mere skade end gavn, Line!

• #17   19. jan 2011 ps. Siger ikke at jeg ikke mener at manden ikke burde kunne kalde sine hunde til sig, når de er løse.

Men igen- hundene var jo fredelige - og manden høflig og undskyldte ovenikøbet også, så synes jeg bare det er at gå lidt over stregen at true med politi.
    Særligt når man ved at det har langt større konsekvenser for den familie, end havde det været en familie med ex. en collie.

• #18   19. jan 2011 Line: Jeg vil dælme også have lov til at gå tur med min hund uden at blive antastet af andre hunde - fredelige eller ej - listehunde eller ej. Og er man ejer af en listehund og alligvel lader dem gå løse og uden mundkurv, så er man da temmelig ubegavet og ikke særlig glad for sin hund...

• #19   19. jan 2011 Line:

Høflig og undskyldte??

*Men familiefaderens hund render stadigvæk efter os, alt imens han står og råber efter den. Ik noget med at løbe for at få fat i den, næ nej da*

Hvis det har så store konsekvenser hvorfor følger man så ikke loven og giver sin hund mundkurv på??

• #20   19. jan 2011 Line:

Mine hunde er KUN løse på vores egne marker. Når jeg går med mine hund ellers er de i snor. Jeg VED at Lotus ikke bryder sig om fremmede hunde, der kommer rendende i fuld fart hen til hende......

Så hvis det var MIG, der havde vret TS og gik med mine hunde i SNOR, så kunne jeg nemt have risikeret at hun var blevet vred....... Og SÅ kan slagsmålet starte........ Er det fair overfor mig og min hund at min hund skal bides fordi andre ikke kan finde ud af at holde deres hunde i snor??

• #21   19. jan 2011 Hmm du havde strøm nok til at ringe til din veninde..??? Men ikk til politiet..!!! Igen en der bare vil have opmærksomhed..!! ;o)

• #22   19. jan 2011 *Hmm du havde strøm nok til at ringe til din veninde..??? Men ikk til politiet..!!!*

Hvor står der at der ikke var strøm nok til at ringe til politiet??

• #23   19. jan 2011 Hvis man har en hund der ikke kan med andre hunde, så sørger man for at have sin hund i snor, samt at gå der hvor der er mindst chance for at møde andre hunde, løse også...

Har man sin hund løs på lufteområder skal man kunne kalde den til sig ja -
    men vi ved nok også alle, at for at en hund kan lystre indkald skal den trænes fri -
    det gør man selvfølgelig steder med godt overblik, i vandte omgivelser, så man har styr på en evt situation hvor der kommer en fremmed hund.

Og ja, jeg læser det faktisk sådan at manden og familien ellers på mange områder har opført sig som langt størstedelen af den gængse hundeejer...
    - eneste forskel er lovens konsekvens, selvom hundene har opført sig som langt størstedelen af Dk's hunde.

• #24   19. jan 2011 Hun ringer til veninden for at spørge, hvordan man anmelder - herefter er der vel ikke mere strøm på? Sådan forstår jeg det i hvert fald..

• #25   19. jan 2011 Hmm Line
    Hvorfor skal man gå et sted hvor der er mindst chance for at møde andre hunde, hvis en hund ikke kan med andre??
    Loven siger man skal have snor på sin hund hvis man ikke har kontrol over den.
    Og så er den faktisk ikke længere!!!

• #26   19. jan 2011 Hmm Line
    Hvorfor skal man gå et sted hvor der er mindst chance for at møde andre hunde, hvis en hund ikke kan med andre??
    Loven siger man skal have snor på sin hund hvis man ikke har kontrol over den.
    Og så er den faktisk ikke længere!!!

• #27   19. jan 2011 Mette prøv og læs teksten igen!!!

Can: Jamen der er vel ingen der er så dumme at de ikk ved at hvis man vil melde noget så ringer man til politiet...
    Så hun kunne jo ha sparet på strømmen ved at ringe til politiet først, istedet for lige at ringe til sin veninde..

• #28   19. jan 2011 *Hvis man har en hund der ikke kan med andre hunde, så sørger man for at have sin hund i snor, samt at gå der hvor der er mindst chance for at møde andre hunde, løse også*

Netop derfor færdes jeg aldrig steder hvor der BURDE findes løse hunde. Men selv i soven, hvor løse hunde er strengt forbudt, møder jeg gang på gang løse hunde.

Hvad skal jeg så gøre?????

Holde mine hunde i haven fordi der er en flok idioter der ikke kan finde ud af at tage snor på deres hunde???

• #29   19. jan 2011 Hold da op....Hvor er jeg glad for at hundeejere er afslappede hvor vi går vores daglig ture.....Har kun hundene i snor når det er højløbsk tæve. Her oppe er folk så afslappede at der kan være så langt imellem ejer og de fritløbende hunde, at jeg nogen gange bliver nervøs for om de er stukket af hjemmefra....
    Hvis jeg boede et sted, hvor hunde ikke kunne løbe frit når man gik tur...Ja så ville jeg slet ikke bo der.
    Men sådan er vi jo forskellige.....
    Og heldigvis, så har jeg ikke nogen hunde som ikke kan finde ud af det med andre hunde...De læser dem fint, og de som gerne viltage en lille snuse, og løbetur, ja det gør de så, og de som skal træne, eller på dagen ikke vil noget, ja de får lov til at være i fred.

• #30   19. jan 2011 fri må man træne på privat grund, det kan ikke være rigtigt at ufrivillige mennesker og hunde skal lege prøveklud, for folks hundetræning, og ellers må man helt lade være med at have hunden løs på offentlig grund (hvad der var at foretrække)

• #31   19. jan 2011 Heidi K
    Nej loven siger faktisk ikke at du SKAL have snor på -
    den siger de fleste steder at du skal have snor på MEDMINDRE du kan kalde den til dig.

• #32   19. jan 2011 Snow K
    Har det på samme måde -
    bor også på landet, og hundene er en del af naturen.

Ligesåledes at det er naturligt her, at langt størstedelen af hundene render løse.

• #33   19. jan 2011 Snow:

Mine hunde kunne også fint med andre hunde. Både hanner og tæver. Indtil efter sidste overfald fra naboens 2 "listehunde" som ikke var i snor....... Eller dvs. 2. gang var de, men de væltede manden og slæbte ham 50 meter hen ad fortovet og røg i hovedet på mine!!......... Så var det, desværre, slut:-((

• #34   19. jan 2011 Og man kan så også sige, at hvis man har en hund der altid går i snor, så gør det jo ikke noget at gå i udkanten af en skov f.eks. når/hvis hunden alligevel ikke må rende rundt og snuse og løbe...

Hvorimod der kan findes mange hundeejere der kommer i skoven for at gå lange ture og opleve i frie omgivelser med hunden - mange af disse oplever jeg bestemt også som havende styr på deres hunde -

der vil selvfølgelig altid være nogen der har knap så meget styr på dem - men hvis man kender sin egen hund, så ved man også hvad man skal gøre i disse situationer.

• #35   19. jan 2011 Mette

Det var da en kedelig historie smiley
    Men nu er det altså langtfra alle 'listehunde' der opfører sig sådan!

• #36   19. jan 2011 Line

Det er IKKE en hundeskov....... Løse hunde er forbudt i den skov, hvor jeg går!!

• #37   19. jan 2011 The Killer Dog: Det kan jeg jo af gode grunde ikke udtale mig om ;o)

Dem med de løse hunde - tænker I aldrig over, at jeres hund kan løbe hen til en aggressiv hund?

• #38   19. jan 2011 * men hvis man kender sin egen hund, så ved man også hvad man skal gøre i disse situationer.

Og hvad kunne jeg liiige gøre i min situation? Jeg står selv med (dengang) 3 hunde og naboens 2 stks. 60 kg. hunde ryger i flæsket på dem??

Jeg har stoppet slagsmål mange gange. Men ind imellem er man sq prisgivet!!

• #39   19. jan 2011 Mette...Det lyder da helt forfærdeligt....

• #40   19. jan 2011 *Dem med de løse hunde - tænker I aldrig over, at jeres hund kan løbe hen til en aggressiv hund?*

Det har jeg prøvet. Svaret var, som TS`, at så kunne hans hund lære det!!

Så JEG og MINE hunde skal opdrage hans hunde og risikere at komme til skade??

• #41   19. jan 2011 Snow:

Det var heller ikke sjovt!! Og det har gjort at jeg ALTID er opmærksom på specielt Lotus. Men det er svært når der kommer løse hunde farende hen til hende:(

• #42   19. jan 2011 Mette: Kors i hytten :(( Gad vide, om de siger det samme, hvis hunden i snor flåer den tilløbende hund...

• #43   19. jan 2011 Kan godt forstå din frustration. Hvis min hund havde det sådan med andre løse hunde, ville jeg også prøve at finde en løsning derpå...
    Tror bare aldrig verden bliver fri for løse hunde, og det er måske også en smule unaturligt hvis det blev sådan.

Synes mange ting kan løses med ord og samtale, netop at gøre andre opmærksomme på deres ansvar, hvis deres hund er løs...

Så er der altid den med hundenes sprog også, og der er der heldigvis også mange hunde der er gode til at læse hinanden.

Ja, hvis det var mig, så ville jeg enten få en adfærdsterapeut ud, eller bestræbe mig på at gå områder/veje hvor der er minimal chance for at møde løse hunde.

• #44   19. jan 2011 Jeg har ikke oplevet et seriøst alvorligt hundeslagsmål de sidste 20 år tror jeg.
    Jeg har oplevet for et par år siden at blive bidt 3 gange i mit ben af min egen omplaceringshund, fordi der kom en løs hund løbende hen til os og satte sig imellem mine ben, så tænde min helt af...den torsk og bed mig i benet i den salige tro, at det var den anden hund.....
    Må han vile i fred...Mit ben ligner stadigvæk noget der er løgn, så jeg er da glad for at jeg ikke går så meget med kjoler.
    Og ved vejrskift gør det nas....

• #45   19. jan 2011 Og igen - så tror jeg også langt de fleste med løse hunde tænker over om det er forsvarligt -
    f.eks. at de også kender deres hund godt nok til at vide hvordan den vil reagere hvis den møder en dominerende, aggressiv eller angst hund f.eks.

Det er ihvertfald langt de fleste jeg kender med løse hunde der på de leder har styr på deres hunde.

• #46   19. jan 2011 Men ja, kommer to hunde op at slåes, og den ene er i snor, og den anden ikke, så er det den løse der har ansvaret.

• #47   19. jan 2011 Dem med de løse hunde - tænker I aldrig over, at jeres hund kan løbe hen til en aggressiv hund? Stiller lige samme ? som Can..

Nu er jeg jo en af de uansvarlige som ikke bruger mundkurv, men tilgengæld er min hund altid i snor.. Og jeg hader osse løse hunde, men møder dem heldigvis sjælden.. Men når jeg så er så uheldig at der kommer en løs hund, råber jeg os til ejer at hvis de gerne vil have hunden skal leve skal de nok lige skynde sig lidt..

(Min hund ville nok ikke gøre den anden noget, men gider simpelthen ikk de løse hunde og ved at råbe det, så skal i bare se hvor stærkt ejeren kan løbe.)

• #48   20. jan 2011 Lene S

Ja, giver dig fuldstændig ret i, at det ikke er alle løse hunde der er 100 procent under kontrol.
    Men kan man ærligt finde nogen områder hvor der er et uden det andet?

Jeg mener bare ikke fremgangsmåden pt. er særlig hensigtsmæssig eller effektiv, da den nærmere udstiller det sådan at alle løse 'listehunde' ikke er under kontrol, men at det skulle alle 'ikke-listehunde' så være...

Det er naturligvis ikke sandt, men ikke desto mindre er det den konklussion flere hælder til for tiden -
    - ikke rimeligt overfor de ejere der stigmatiseres, og slet heller ikke fair overfor de hunde der er vandt til at røre sig og som lystrer og fungerer godt i samfundet.

• #49   20. jan 2011 Anne -

Nu tror jeg så ikke der er nogen der har sagt at uansvarlige 'listehunde-ejere' skal have førsteret til alle grønne områder.

Derimod, bliver der sagt, ihvertfald fra min side af, at har man en kønsaggressiv hund, eller hunde-aggressiv hund, så bør man lade fornuften råde, og enten få hjælp til at løse problemet eller færdes områder hvor mange andre hunde uden særdeles problemer færdes dagligt....

Som nogen nærmest fremstiller det, lyder det efterhånden nærmest som om, at alle der har en lydig hund der fungerer godt med andre hunde og deres sprog, skal holde sig væk fra grønne områder, for ikke at risikere at en aggressiv hund ser dem og tænder af...

Hunde der kan gå løse uden problemer, har da vel et eller andet uskrevent sted altid haft 'førsteret' til skove og grønne områder, hvor der ikke er en masse biler m.m. og hvor man oftest støder på andre hunde, dyr og naturvenlige mennesker...

- hvad er mest fair i dette regnestykke?

Lige i mente, at jeg mener at alle hundeejere bør kunne færdes samme steder -
    det kan man, hvis man har styr på sin hund, ved hvordan den reagere, og hvordan man skal forholde sig i forskellige situationer - uanset om ens hund altid er i snor, eller om den går løs.

• #50   20. jan 2011 Mine hunde kan heller ikk li fremmed hunde, har dem altid i snor så kommer der en farende over til mine og den fremmed blir bidt så må det altså være ejers egen regning da denne åbenbart ikk har styr på sin løse hund...
    Jeg er også rigtig træt af alle dem der ikk har styr på sin hund, tit når jeg er på ridetur løber fremmed hunde om benene på hesten og folk gør ikk en skid, blir de sparket må det være deres hovedpine, håber bare ikk de en dag får fat i et ben eller jeg falder af pga. det.. er også kommet ridene i skoven som ikke er hundeskov hvor hunde bare får lov at løbe frit og langt fra deres ejer og gør hesten forskrækket når de kommer drøndene mellem træer/buske.

• #51   20. jan 2011 Det er jo så ikk altid kun "listehunde" der er løse og farlige! det kan være alle racer... min mor har tit støt på en schæferhund der også bare løber og ejeren ikk har en skid styr på den, den farer så lige i hoved på min mors schæfer blanding, en dag ville min mors mand så skille dem ad og endte med at bli bidt i hånden... desværre tog de ikk på skadestuen eller meldte ham, han går stadig løs med den nogen dage..

Min tæve ville til en værd en tid ta kampen op mod en fremmed løs hund der kommer over til hende, men hun vil bare ikk kunne bide fra sig hvis det er en stor stærk hund, og min chihuahua skal bare ha et forkert bid så er det slut for ham..
    Jeg vil bare ikk undvære mine gode gå ture bare for at andre kan ha deres hunde fri, det er sku ikk rimeligt!!

• #52   20. jan 2011 Line-Nej tak til forringet livskvalitet og frihed : Syntes faktisk du er helt på gale veje, og meget af det du lukker ud skade mere liste hunde end det gavner. At min hund er egenkønsagressiv overfor tæver hun ikke kender, ska det så gøre at kun må gå i udkanten af skoven osv. Jeg har hende i snor eller begge i snor, den ene er en hvalp på 11 uger. Og han UNDSKYLDTE IKKE, og det har jeg ikke skrevet. Hvis det var min hund der rendte sådan, ville jeg ski da godt nok har givet en undskyldning. Det sted vi gik på, var det sidste sted i Hjørring hvor der sådan var til at gå. Uden at møde alle de løse hunde, og hvor man i sin tid respekterede hinanden. Det er så også ødelagt nu, og det er sku ligegyldigt om det var listehunde eller ej.

. -* The Killer Dog *- . Undskyld ja jeg ville bare gerne ha opmærksomhed, det var derfor jeg oprettede denne tråd NOT...
    jeg ringede til veninde for at høre hva man gjorde, da hun har rimelig styr på tingene. Og da jeg så var færdig med hende, så var der ikke mere strøm. Og hva nr man sku ringe til, nu ringer jeg ik til dem hver dag har aldrig gjort det. Og hvis det gør mig dum, så er jeg dum.
    Du skriver selv du er uansvarligt hundeejer der ik bruger mundkurv, føj du er da netop en af grundene til at listen bliver svære muligvis at hæve. Hvis alle jer liste hundeejere, holdte jeg til loven ja så var der måske også en grund til at ophæve den på et tidspunkt. Håber da der er nogle der balls nok til at melde dig...

Til alle jer andre tak for støtten.

Anne: ja jeg tager da heller ik li derud igen, da vi gik tilbage blev Billie ved med at kigge efter dem. Og ville ik med til bilen, det var som hun ik helt turde at gå forbi stedet.

Og havde det være ikke liste hunde der kom renden, havde situationen været den samme for mig. Hvorfor ska folk med løse hunde og dem der ingen kontrol har over dem, tror det er ok de kan løbe direkte i fjæsset på min hunde. Mine hunde ska sige fra overfor andre, eller bruge andre til at sige fra på.... Ja der skete ikke noget, men det gjorde der da heller ikke med Jackie da hun var hvalp. Er den da i da egenkønsagressiv overfor tæver hun ik kender, et udspring fra de episoder hun havde som hvalp. NEJ så løse hunde der bare kommer rendede op i fjæsset på dem, det tager de bestem ik skade af som hvalp. Og i denne her situation var der kun en mulighed for at komme væk fra de hunde, det var at slippe mine egne. KAN DET VÆRE RIGTIGT...

• #53   20. jan 2011 Øv, Anne Mette. Den oplevelse har hverken du, Jackie eller Billie brug for. Mnt. Billie, så vil jeg sige, at hvis hun ligner Bianca bare en lille smule, så skal hun nok komme over oplevelsen i går. Men vær opmærksom på næste gang I møder hunde om hun bliver "tosset" på dem, for det skal hun jo ikke. Hun skulle gerne kunne møde andre hunde, når det er aftalt at de må sige goddag til hinanden. Det er dig der bestemmer hvornår de skal hilse på andre hunde. Men det ville nok være godt for lille pigen at få en hurra oplevelse inden alt for længe.

Jeg er helt enig i, at de andre opførte sig uansvarligt. De kunne slet ikke se at den ene af dine var en hvalp, det er ikke godt nok. God dag til jer alle sammen.

• #54   20. jan 2011 Gitte: jeg kan så oplyse hun ligner Bianca meget, og det er ment på en rigtig god måde. Så jeg er slet ik i tvivl om hun kommer ovenpå igen, men hun har allerede et par gode legekammerater i Ludvig og Berta. Som hun enes rigtigt godt med, så måske vi sku smutte derned en tur idag eller imorgen.
    I må også ha en rigtig god dag, håber i har det godt.

• #55   20. jan 2011 Det har vi, men det er snart slut med netforbindelse, for vi flytter til et nyt sted på lørdag. Håber det går godt med Malte.

• #56   20. jan 2011 Nu har jeg ikke læst alle indlæg, sorry
    Men det minder en del om en anden tråd, der er oprettet.
    Hunde uden snor....

Personligt er jeg træt af hunde uden snor, vores luftes altid i snor og derfor forventer jeg osse at andre gør det samme. Desværre er det ikke altid tilfældet.
    Ærligt skal det siges, at min mand- når han lufter tøserne- holder snoren på dem, men giver slip på snoren, så de kan løbe frit. Nu er de så sjældent mere end 5 meter fra ham og han kan hurtigt få snoren igen. Det gør jeg dog aldrig, da jeg ikke er 100% sikker på at jeg kan indkalde dem igen.

• #57   20. jan 2011 Gitte: det lyder godt. Han er i meget bedring, døjer stadigvæk lidt med løs mave.

Heino: det kan være den gør, har ik li været listen igennem. Men havde sikkert på fornemmelsen, at der var en noget ligende.

• #59   20. jan 2011 Man kan ALDRIG stole 100% på sin hund!!

Uanset om det er listehunde eller ej.

Jeg KAN sq ikke gå mindre "hundebefærdede" veje end jeg går nu og det kan ikke være meningen at jeg skal gå og kigge mig over skulderen som en tyv i natten for at kunne nå at afværge et eventuelt angreb fra en løs hund???

Jeg har OGSÅ gået imellem hunde, der slås. Jeg har KÆMPET for mine hunde. Jeg har taget mine bid. Og gør det gerne igen, men hold KÆFT hvor er jeg træt af det!!!! Og en eller anden dag, så FÅR naboens hunde sq fat i struben på en af mine tøser og så er det slut!!

Udover det så kan vi slet ikke færdes i vores egen have for de hunde. De går totalt amok og bider sig igennem trådhegn og kaster sig ind i hegnet, så snart vi er derude. Og det gælder uanset om tøserne er med derude eller ej!!

Så er der noget at sige til at man er vred, rasende og grædefærdig på en gang???

Og at man ville ØNSKE at de dog for fanden bare ville overholde loven og putte mundkurv og snor på de hunde, så det "KUN" er mine tøsers psyke det går ud over og så de slipper for at blive flænset totalt??

• #60   20. jan 2011 Hold da op Anne Mette, du bliver jo anklaget for at det er dig der gør noget galt. Hvad er det for en ansvarsfraskrivelse ikke at følge loven, når man har en MH. Så må vi vel også være ligeglad med retssystemet generelt? Nej, det må man ikke, men nogen må åbenbart. En hund må kun være løs hvis man har 100% kontrol over den. Har man kun 99,9% kontrol over hunden, så skal den være i snor. Sådan er det bare.

Håber Billie og Jackie får nogle hurra oplevelser, så I kan komme videre.

• #61   20. jan 2011 Mette: enig med dig, det kan ik være meningen.

Gitte: ja det er utroligt hva disse ejere ka få sig til, og utroligt nok de samme personer hver gang. Vi har haft en god oplevelse idag, min veninde var her i formiddags med hendes Jrt. De legede og havde det bare sjovt, og de har hilst på et par gamle gravhunde idag. Og Billie ska starte til hvalpemotivation på lørdag, og ska mødes med nogle chi'er i næste uge. Så hun kommer til at møde en masse forskellige hunde, så den bette pige ska nok komme ovenpå igen.

• #62   20. jan 2011 Jeg møder også ofte hunde, som render løse uden nogen form for kontrol fra ejerne.
    Sidst var det en stor ruhåret hønsehund, som kom løbende stivbenet og med truende kropssprog ned til mine hunde... der var nok 25-30 m ned til os. Ingen ejer at se. Slipper Bello bag mig og står med Codie i snor, som faktisk er rimelig rolig trods det er en stor hanhund, som kommer farende....så hører jeg en vild gøen og en ruhåret teriier blanding kommer også farende lige mod os..stadig uden ejer, da den er halvt nede ved os kommer ejeren til syne oppe på stien, ser hvad der foregår, kalder på sin store hund, MEN går bare videre ud af syne igen imens hun kalder og kalder..imens ryger den lille lige en hovedet på Codie, som jeg slipper og kommer i tanke om den store hund, som er gået bag om mig og står ovre ved lille Bello og lige klar til en mundfuld... jeg står alene med 4 hanhunde og vælger at bevare roen, for ikke at gøre hundene mere opkørte..taler til den store hund og får den væk og den hører endeligt ejeren kalde laaangt væk... den lille løber med lidt efter...tænker stadig at det kunne være gået grueligt galt og var ejeren ikke bare smuttet, havde hun fået et møgfald! Jeg har hørt fra andre at hun ikke har en skid styr på de hunde og de er tit efter andre hunde i området.

• #63   21. jan 2011 Blue Pearl: ja det ku da så.

• #64   22. jan 2011 Tænker bare, at det er sådan lidt ironisk, at nogen så hårdnakket kæmper for at alle listehunde skal låses af i snor og kurv -

når der i virkeligheden menes alle hunde åbenbart.

Dvs. resten af verdens hunde skulle forbydes enhver form for fritid og leg i det fri, af hensyn til nogle hunde der ikke kan tolererer andre hunde -

common, det er da langt ude!

• #65   22. jan 2011 Line: det er netop dem der heller ik nu over holder loven, der ødelægger det for alle.

• #66   22. jan 2011 Anne: enig.

• #67   22. jan 2011 Igen prøver jeg så at påpege - at nu er det langtfra jo ikke kun hunde af de 13 nævnte racer der kan være ustyrlige.

Og synes der bliver hoppet noget bredt i, hvorvidt man ikke vil tolerere nogen som helst løse hunde, eller om det kun dækker over de 13 hunderacer.

Jeg kan godt forstå, at når man har haft oplevet på egen oplevelse og hund en rigtig ubehagelig episode, at man så bliver utryg, og selvfølgelig glemmer man ikke den episode.
    - Men tror det er vigtigt at man ikke tager angsten videre og nærer den ved så at dømme hele mængden hvoraf der var én afstikker iblandt.

Om ikke andet for alle hunde og deres ejeres skyld, så også for ens egen der ikke kun er præget af den specifikke hændelse, men som også risikere at blive mere angst og nervøs hvis ejeren er det istedetfor at prøve at lære hunden tryghed igen.

• #68   22. jan 2011 Anne:
    Jeg kan kun sige det samme, men med modsat fortegn... Hvorfor skal vi, som har hunden i snor, have løse hunde, som IKKE er på nogen latterlig liste op i hovedet og angribes. Er alle disse IKKE listehunde hævet over loven og mange ejere fejlagtigt ser deres store hunde, som rene skødehunde og når den kommer væltende og bider, uforstående kommer med samme kommentar....Det kan jeg ikke forstå, sådan plejer den aldrig at gøre, vorherrre bevares, det tror jeg så på! Det ender grueligt galt og har endt galt for mange med skambidninger og dødsfald til følge.

• #69   22. jan 2011 Anne:
    Jeg er ked af at høre om sådan et voldsomt overfald. Vi er mange, som sidder med dårlige oplevelser og har grimme overfald i erindringen på vores hunde.
    Jeg ville til hver en tid også hellere have en pekingeser eller dsg til at ryge på min hund end en rotweiler, schæferhund eller for den sags skyld mange andre store hunde, det er vi helt enige om.
    Det viser bare hvor mange kræfter, der ligger bag andre store hunde, som går amok, når en schæferhund kan springe på en golden retriever og slå den ihjel.

• #70   22. jan 2011 Anne: ja alle løse hunde der ik kan kaldes til deres ejer, er trælse... Har kun mine løse derude hvis ik der er andre, ellers er de i snor. Men syntes også der må være en verden til forskel fra en amstaff og en li som min en dsg.

• #71   22. jan 2011 Anne: Nej det var de altid lalleglade labradore..ja undskyld, men det har jeg bare hørt så mange gange.
    Ja tænk sig en schæferhund kunne slå en golden ihjel...nu snakker vi store hunde og så kommer jeg med et eksempel, såhelt ærligt drop den samme sætning om altid at flytte fokus. Jeg skriver det, som det rent faktisk er hændt.

• #72   22. jan 2011 Anne: ja det havde den sikkert ikke.

• #73   22. jan 2011 Den der med, så kan de lære det, tror jeg er meget almindelig....
    Jeg siger det ikke men jeg tænker det nogen gange i forhold til de hunde som ikke kan finde ud af det....
    Min 15 mdr. gl. hanschæferhvalp, er en mild dejlig fyr, som faktisk kan med alt og alle, men nogen gange, som når han ´lige har haft en højløbsk tæve der hjemme, som så ikke længere er intra i hanhunde, så de igen kan blive luftet frit sammen, og der så kommer een af de mange hanhunde som bare ikke kan finde ud af ghvornår en tæve er i løb, ja så kan han godt rulle sig en smule ud.
    Og i dag fik han selv for første gang en over nakken af en 4 år gl. schæferhanhund, som han har leget med fra han var hvalp, som har givet ham lang snor indtil i dag...Den satte ham på plads, ikke så jeg blev forskrækket, men så han forstod, at der vær grænser for hvalpelicensen, og den
    var udløbet......Det tog kun et par sekunder, og bag efter sad begge hunde et par meter fra hinanden og bare kiggede lidt....
    Nu er det så spændende om han husker det til næste gang de mødes.
    Hvis jeg havde væfret en almindeliog hundeejer, var jeg sikkert blevet vildt forskrækket, men mit lange hundeliv har jo0 lært mig en del, heldigvis....
    Og hvis jeg tager det afslappet, så gør mine hunde det også...

• #74   22. jan 2011 Snow: Der er jo også en verden til forskel på at blive "sat på plads" og så et decideret overfald...

• #75   22. jan 2011 Snow K

Synes du kommer med to meget gode pointer -
    den ene er den med opdragelsen hunde imellem, at stadfæste hiraki og sætte grænser er naturlig adfærd for hunde - og det er vigtigt at de får lov til dette fra hvalp af, da det netop har stor relevans i hvordan de senere kommer til at omgåes andre hunde.

Den anden vigtige faktor er - med at hvis man som hundeejer forholder sig roligt så smitter det af på hunden, den sanser ejerens humør og svingninger. smiley

• #76   22. jan 2011 Desværre er der overraskende få der kan skelne mellem irettesættelser og deciderede uprovokerede overfald...

Ligesåledes som der også er nogle hundeejere, der aldrig vil indrømme eller forstå at deres egen hund evt sender signaler som næsten er usynligt for de menneskelige øjne....og altid vil skyde skylden over på den anden hund.

• #77   22. jan 2011 Line: Dit sidste indlæg vil jeg så give dig ret i - rigtig mange KAN ikke skelne, hvad der er hvad. Og mange overdramatiserer og ser noget, som reelt ikke var sådan, hvis man havde lidt hundeforstand. Men vi kan vist godt blive enige om, at når der foreligger stor skade på en hund evt. en død hund, at vi så ikke er ude i noget med irettesættelser?

• #78   22. jan 2011 Bente H

Ja - det er klart, punkteret hud eller som du siger skambidt/død hund - så er vi ovre i noget alvorligt, hvor der ikke er tale om 'normal' hundeadfærd.

• #79   22. jan 2011 Beklager...min kommentar om labben, var til den anden tråd om hundeskoven, som vi også havde en snak i Anne.

• #80   22. jan 2011 Line: vil du påstå det var mine hunde der sendte et signal om, at de 2 listeblandinger sku komme rendende hvis du mener det. Så er burde ejerne af de 2 listehunde, da reagere inden de løb afsted... For de burde da ku læse deres hunde li så godt som os andre, og hvis i min episode du stadigvæk mener det er ok de kommer rendende og det ik er deres skyld. Så er du sku længere ude en jeg regnede med.

• #81   22. jan 2011 Jackie og Billie:
    Det er da klart deres fejl, at slippe hundene løs, hvis man ikke kan kalde dem på plads ved synet af andre hunde. Ja og hvad ligner det bare at grine ad situationen, når du klart giver udtryk for, at det gør dine hunde utryg. Sådan nogle klaphatte, som du skriver.

• #82   23. jan 2011 Blue Pearl
    Det er da klart deres fejl, at slippe hundene løs, hvis man ikke kan kalde dem på plads ved synet af andre hunde.

Øhh kan du lige forklare det???
    Da de hunde både skulle have mundkurv og 2 m line på kan jeg ikke helt se hvad du mener med den udtalese.
    Det er korrekt at hvis man ikke har liste hund så må man gå uden snor hvis du har 100 % kontrol over sin hund. Men det valg har de jo her hunde ejere jo slet ikke.

• #83   23. jan 2011 Blue Pearl: de var løse da vi kom derind, men ku ik på afstand se hvilke hunde det var. Men da de kom tæt på ku man sagtens, og ja listehunde ska ha kurv og snor på... Holder med Heidi K her, det med bare at ku kalde dem til sig, det er IKKE listehunde.

• #84   26. jan 2011 ***Jackie & Billie***

Mht. om dine hunde har sendt et siganl til de andre hunde - så de kom over for at hilse - ja, det er da meget muligt, og da også ganske naturligt.
    Hunde har jo mange signaler, mange hvoraf vi menneskers øjne slet ikke kan nå at se.

Synes bare, at det er at overgejle situationen lidt, når hundene i bund og grund bare ville hilse, og ingen udviste aggressive tendenser.

JA-jeg kan godt forstå at man bliver paf hvis modparten slår hændelsen væk med et smil og et grin,
    om jeg læser dein beskrivelse af situationen, virker det umiddelbart ikkle på mig som om at familiefaren mente noget hånligt med det - tværtimod prøvede han måske at appelere til hundenes hilsen, ved en opløftet bemærkning hundeejer mellem hundeejer.

I min verden er der verden til forskel på en løs aggressiv ulydig hund, til en rolig en.

Og ja, jeg synes da bestemt heller ikke man kan dømme hårdere på hundene, udelukkende fordi de 'ligner' en tidligere 'synder'.
    (her hentyder jeg til at man opfordrer til at straffe og dømme hundene på forhånd)
    Havde det været to løse kryds, eller anden race der ikke lå så tæt udseendesmæssigt på de 13 racer - ville de hårde udtryk som straf nok ikke blive taget ligesåmeget i brug
    - SELVOM situationen, forudsætningen og intentionerne egentligt ville være lig det samme -

• #85   26. jan 2011 Line-Nej tak til forringet livskvalitet og frihed : de foretager sig stadigvæk noget ulovligt, da de ik må ha deres hunde løse samt havde de ingen mundkurv på. Så er jeg da sådan set li glad med om de var venlige eller ej, lov er vel lov. OG gælder alle, har ik set der var nogle der sku være hævet over loven. Men så ved du sikkert noget jeg ikke ved, men hvis det er sådan man må gøre som det passer en. Ja så er der ski meget jeg gerne vil...

Anne: enig...

De 2 hunde dannede også front imod hinanden, hvor vi stod i midten, og det er efter min overbevisning en farlig situation. Og et signal om hvis i stikker af, ja så nakker vi jer. Men igen LINE, så ved du helt sikkert mere om alt end jeg...

• #86   27. jan 2011 ***Jackie & Billie***
    Synes det er ærgeligt at du er SÅ hooked på at få aflivet to venlige og rare hunde.
    Meget sørgeligt!

• #87   27. jan 2011 Line: Fordrejer du ikke tingene? Bare en lille bitte smule??

• #88   27. jan 2011 Hvad er der at fordreje -
    det er jo de udmeldinger folk kommer med - og det er de konsekvenser der vil komme af hvis de handler på deres udmeldinger -
    så nej, synes ikke jeg fordrejer det.

• #89   27. jan 2011 Prøver blot at appelere til vores hundehjerter og forståelse for andre mennesker.

• #90   27. jan 2011 Line: en lov er en lov, selv for listehundeejere. Og hvordan kan du vide de altid er søde og rare???

• #91   27. jan 2011 Nu er det jo ikke KUN listehunde der kan finde på at springe i hovedet på en anden hund - ligesom at det også kun er en brøkdel af listehunde der gør det!

Det handler om den enkelte hundeejers ansvar overfor sin hund og omverden -
    men hvor er logikken i at fratage folk muligheden for at vise at disse er iorden -
    samt hvad er der ok med at behandle folks hunde som dræberhunde, når de ovenikøbet måske er mere sunde i knolden end resten af områdets hunde?

• #92   27. jan 2011 Line: KAN du eller VIL du ikke forstå, hvad folk skriver?

• #93   28. jan 2011 Line: jamen en lov er en lov, så kan det godt være de var nok så søde... En tyv er vel en tyv selvom de kan være søde.
    Syntes iøvrigt ik jeg har skrevet at andre hunde ik kan finde på det...

• #94   17. feb 2011 Jackie & Billie

afstumpet holdning -
    tag dog og kig rundt på diverse love pt. og i fortiden -

sådanne udtryk som 'en lov er en lov' har netop VIRKELIG gjort nogle enormt grimme ting og gerninger mod folkefærd og menneskeheden, så før du siger det en gang mere, håber jeg du tænker grundigt over hvor sort/hvidt det údtryk er...
    '
    og for noget helt andet, så er det umuligt at tale med en der ikke vil eller kan rykke sine holdninger og være åben for ny viden.

• #95   17. feb 2011 Prøver IGEN blot at påpege at der ikke bør skelnes mellem situationer hvorved det havde været nogle ikke-listehunde og nogle listehunde der havde været med...

men desværre når det nu har vist sig at være listehunde, som jo ovenikøbet, på ingen måde opførte sig aggressivt, BANG!
    Lynchstemning!

Kommentér på:
Uansvarlige hunde ejere...

Annonce