Uansvarlige ejere..... {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
I dag stod jeg op med godt humør, gik ud til mine dejlige heste og nød dt gode vejr. Lidt over middag kom jeg hjem, da tog jeg min lille chihuahua på 1,8 kg. med på en gå tur sammen med min ven. Hun løb rundt og hyggede sig, det var så skønt at få noget godt vejr!! På vejen hjem gik vi så igennem vores lille anlæg, og inden jeg får set mig om er der kommet en stor labradore tumlede lige over min lille pige, og inden jeg var jaget den forpulede møg hund væk havde den vist gjort sit til at ødelægge min dag! Min lille pige var i starten af hendes liv ved at blive ædt af en Golden, og derfor har vi kæmpet med at vænne hende til andre hunde. vi var til hvalpe aften af samme grund, men uden held, den eneste hun har hilst på er en gammel cocker, fra nogle dage siden, det gik lidt bedre, men så kom den forbannet hund.. Heldigvis nåede min ven og en ældre herre at få labradoren væk inden der skete noget med min.. Hun var bange og rystede i lang tid. Men nu sidder jeg og bander i aarigskab over folk der ikke kan holde deres lorte hund i snor eller hjemme. vi har kontaktet ejeren, og de var da vældig kede af det men, de havde problmer med at holde hunden hjemme.. Hvad skal man gøre ved sådanne folk? Kan man ikke melde en hund uden snor til politiet?
Jeg er rystet og glad for min lille pige klarede den. Tak fordi i læste med. God solskinsdag og påske til alle jer bag skærmene.
Nadia
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
Men det da synd for din hund.
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Men jeg ville nok som isabelle, ikke melde det til politiet, hvis der er ikke er sket yderligere, end at din hund blev forskrækket.
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 53
jan 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 13
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
Når du siger at i var til hvalpe aften er det så noget med mange hvalpe på en gang? og kun Chi'er eller også f.eks. boxer, golden hvalpe? Der er jo stadig stor forskel på både teprement og størrelse på mange hunderacer, hvor nogle chier er mere forsigtige og sky og de golden hvalpe jeg har kendt mosler rundt : )
Når min Luna møder nye hunde der er hendes størrelse har hun det som blommen i et æg og spæner rundt og leger. Så måske du skulle starte med at finde nogle chi, poms, eller andre i den størrelse som hun kunne møde en og en?
- Mine hunde kan ikke så godt finde ud af det når de møder mange hunde på en gang, medmindre de har hilst på dem enkeltvis. Så måske du skulle prøve at møde fremmede hunde en af gangen.
Og pas på med at press hende for meget til at skulle møde nye hunde men gør det i hundens tempo, så hun ikke bliver stresset.
jul 2012
Det vil sige jeg kun kan lufte min hund i haven fordi jeg skal være bange for at den hund kommer igen. noegt tyder på de er ret så ligeglade når det var 3 gang den var løbet væk bare idag -.-
jul 2012
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.049
jul 2012
jul 2004
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 162 Svar: 1.336
Det var da det mest svineagtige og gøre at tage halsbåndet af hunden og aflevere den til politiet og lyve om at der ikk er halsbånd på hunde...!!! Bliv lige voksen for så er man fandme ikk en skid bedre selv..
Derud over så sys jeg godt nok det er at overdrive.. Og jeg indrømmer da også gerne at vores hund har været stukket af et par gange da hun er god til og tag epå tru selv vi har hegnet ind men nogen gange sys vores spasser nabo han skal pille noget af vores hegn ned sådan at hunden kan slippe ud og det ved vi jo ikke og afsted på tur er hunden..
Vi tager selvfølglelig ansvar for hunden og hun er nu aldrig ude uden vi er med..
Men altså hvis det første gang det er sker for jer sys jeg godt nok det er at overdrive og ville mede det så længe hunden intet gjorde din hund eller lagde op til og ville gøre den noget.. Det mega ærgeligt. men helt ærligt og flippe helt ud er måske lige voldsomt nok
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.049
For det første er jeg voksen - og for det andet, så har jeg bare givet EN metode til at lære tumpede ejere at holde deres hund hjemme.
Det lugter umiddelbart af at du føler dig truffet fordi du ikke selv kan holde din hund hjemme - så fej lige for din egen dør først!
jul 2012
jul 2004
Og nææh føler mig bestemt ikk truffet.. Har jeg skam ingen grund til..
Men kan da slet ikk have folk som har travlt med og rakke ned på andre også mener det er OK og tage halsbåndet af en hund og lyve for politiet det er da godt nok langt ude..
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.448
Der var en tråd herinde i dag - hvor en chihuahua bed en større hund i næsen, og ja - det var rigtigt, for der var billede fra episoden.
En anmeldelse er ikke på sin plads før du har snakket med ejeren af hunden, og bedt dem om at holde den forsvarligt inde (hvis det i dit tilfælde ikke er en engangs hændelse).
jul 2007
jul 2007
jul 2004
Vil da helt sikkert give dig ret i a hvis det sket 3 gange på en dag så skulle man helt sikkert få styr på din hund..
Men mener bare at hvis det kun er sket denne ene gang for dig så er det måske lige voldsomt nok og politi almelde det. især fordi de sikkert er ret ligeglade
jul 2012
Melander - det er kun sket for mig en gang men hvis det sker jævnligt hvad så med næste gang jeg går en tur med min hund ?
jul 2004
Og hvis det så bliver ved så må du jo snakke med politiet om det.. evt få dem som også blive chikaneret med det også til og melde det sådan at der er mere press på det..
Jeg har da selv mødt en løs hund 2 gange og jeg må indrømme jeg afleverende den bare.. Selvom jeg både havde nyfødt barn med mig og hund.. Min hund var ret utryk ved den anden hund men altså kan ikk blive sur over det nå det ikk er noget der sådan sker hele tiden og hunden ikk er agrasiv..
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 7
Så længe den ikke har gjort din hund noget så vil jeg ikke mene man bør være bekymret for hvis den ville ha gjort den noget så havde den gjort det denne gang og det skete ikke.
Det er højst sandsynligt en labredore der bliver brugt til jagt og den stikker sikkert af hver gang den får færden af vildt.
jeg ville være mere bekymret for hunde der render løs i selvskab med indvandre, for de har godt nok et noget misforstået opfattelse af hvad opdragelse er.
Min dreng blev sidste sommer andgrebet ikke mindre end 3 gange af den samme schæfer og indvandren gjorde intet for at stoppe det, det eneste jeg fik ud af det var bidmærker, et kæmpe ar i it venstre bryst og ar på min arm forde jeg var nød til at redde min dreng fra scæfferen som gik direkete på ham for at slå ihjel ude nogen provokation og det eneste jeg fik ud af bagefter at brokke mig til indvandren var at jeg sku ikke blande mig i hans måde at opdrage hunde på og den scjæfer var kendt for at dræbe pitt bulls i slåskampe og var bund lydig.
Jeg meldte det ikke til politiet men, den må ha gjort det ved andre også for en dag fik jeg afvide af ham at begge hans hunde var blevet hentet af politiet og schæferen var blevet aflivet og hans doberman hvalp som ret ofte havde leget fint med min hund uden problemer overhovedet. den havde de beholdt som politihund.
han holder til i odense og nu har han så vidt jeg har snust mig frem til andskaffet et sæt nye hunde. hvis de bliver opdraget med prygl og udsultning som de to ovennævnte gjorde så bliver de også lige så farlige.
Så man skal passe på med løse hunde, men hvis de vil skade så gør de det altså allerede første gang.
jeg føer med vovsen, det er pisse irriterende. men jeg syndtes ikke det skal gå ud over hunde der intet gør andre hunde, det eneste du får ud af det er at du risikere at få en fredelig og vendelig hun aflivet forde du panikker.
Dog SKAL de holde deres hund på matriklen. men får du politiet til at hente hunden så ender det i en ting og det er aflivning, for de har ikke tid til at køre en retsag og så har du en fredelig hunds liv på samvittigheden.
men ja det er super øv at din lille baby er bange og det kan jeg da godt forstå når den bliver trumlet ned af en hund der højst sandsynligt slet ikke har nået at se den.
Men vær du glad for at der ikke skete hende noget. men som de andre siger så tar politiet sig ikke af påstand mod påstands andklager. hunden skal ha lidt fysisk skade, ellers gør de intet!!
jul 2012
God aften
jul 2004
Det kan nogen gange være som at holde en kat på engen grund.. Ikke at jeg siger det ok overhoved..
Men jah kan være grunden ved selvfølgleig ikk om det er..
Jeg tror de fleste mennesker har prøvet deres hund er gået en tur alene..
Men jah håber da helt klart du slipper for det til en anden gang
jul 2007
jul 2004
Men hegn kan heller ikk altid gøre det vi havde et 120 m hegn hjemme hos os og fik faktisk besøg af en hund inde i vores gård.. den hoppede simpelthen over.. det ar en bette hund og vores var pyrreneer og berner de blev altid inde. Men hunden kom så ind til vores hunde..
jul 2004
jul 2012
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Altså hvis det ikke var 1 april-aprilsnar
Så var det lige før jeg troede på dit indlæg var alvortligt ment
glædelig aprilsnar
vibeke
jul 2012
mar 2013
Hvis du læser indlægget så kan du læse at hendes lille hund blev LØBET NED af en labreadore = løber hen over den og velter den rundt.
og så er det lige det der med at holde forskellige indlæg hver for sig. ejeren af tråden har ikke sagt at hun ville ta halsbåndet og aflevere det til politiet..det var en anden der forslog det.
MVH en der har fobi for folk der ikke læser indlæggende og adskiller det læste personer imellem!!!
mar 2013
Nadia p.
Pas på med at vær for beskyttende overfor hende..ikke noget med at ynke hendes angst, det gør det bare værre det lærte min dreng mig, jo mere du pyldre tar hende op forhindre kontakt hvis det virker lidt voldsomt osv...jo mere bange bliver hun.
det er Hende der skal finde ud af at det ikke er farligt og det lære hun ikke hvis i overbeskytter hende, ved at ta hende op hvis hun bliver bange.
den bedste måde at gøre det på er at presentere hende for VOKSNE hunde der er vand til at omgås så hunde, en der evt kan lokke hende til at lege uden at være for fremfusende.
Få besøg af den hjemme hos jer så jeres hund er på hjemmebane, det styrker somregelt selvtilliden, få den på besøg jævnligt en 2-3 gange om ugen i starten, så hun lære den at kende, evt pas den et par dage så hun finder ud af at det ikke er noget særligt. hvis hun begynder at blive bange så skal i ikke ta hende op eller ligende, bare sæt jer ned og klø hende bag øret og så ellers ignorer hende , når hun begynder at gå lidt rundt så ros hende ...i starten vil hun højst sandsynligt gemme sig hver gang den anden bevæger sig, i skal intet gøre lad hende gemme sig og snak stille og roligt til hende som i plejer uden at gå hen til hende på et tidspunkt så vil hun kome ud igen.....hvis hun gemmer sig og nægter at komme ud så skal i ikke sætte mad og vandet hen til hende lad det stå hvor det plejer og når hun føler sig sulten nok så skal hun nok få taget sig sammen til at luske ud og spise, uanset om hun så gemmer sig igen bagefter så er det et fremskridt.
om ikke andet så går hun ud og spiser når i alle sover, for så sover hunden der er på besøg højst sandsynligvis også, men sørg for at hunden i har på besøg for mad et andent sted og at det kun er jeres der kan komme til sin mad.
år hun har lært det og tør gå rundt i huset med den anden hund så tar i dem med ud i haven eller et sted hun kender og fortsætter derude. gå ture ed dem begge samtidig osv.
hun kan sagtens lære det hvis i ikke er overbeskyttende, hun skal bare lære at i ikke er bange, for så længe i er bange på hendes vegne så er hun det også.
håber i finder en løsning, nu ved jeg ikke hvor i bor, men min dreng leger nogen gange med en chihauhau blanding også et lille myr, der var ret bange for ha i starten men nu tonser de rundt og leger fangeleg og malley ligger sig altid ned når den kommer tæt på for at virke mindre det fungere rigtig godt.
i skal nok finde en der gør noget ligende med at ligge sig det og være rolig, men ikke for rolig, den må gerne lave nogle pludselige bevægelser så hun vænner sig til at det ikke er farligt osv.
håber i finder en løsning men hovede pointen ALDRIG pyldre eller bekræfte at det den gør (være bange) er det rigtige.
mar 2013
hva med at droppe den der næsvise tone der.
indlægget er IKKE slettet, jeg kan se det og det står lige her.
-... nåeh.. så er der jo altid den gode gammeldaws metode med indfangning af kræet.. og 'konstatere at halsbåndet må være faldet af'.. og derefter aflevere hunden hos politiet = bøde for at være stukket af + bøde for at ikke have hundetegn på.
skrevet af- ejer af danmarks mest mongolidende hund. oppe i toppen næsten.
mar 2013
det er skrevet igår kl 19:14 og der er to der har været så åndsvage at trykke enige i!!
Det er selvtægt og man får en rimelig stor bøde for det!
jul 2012
Min hund plejer at stå henne ved døren og når der så kommer nogle gående oppe på vejen, indtil vi har set det og siger stop . så ligger hun sig igen. men i dag kom en mand gående men en større hund - noget schæfer blandings værk, hun gøede af manden men da hun fik øje på hunden begyndte hun at hyle/pive, hun stak halen mellem benene og løb hen til sofaen hvor min mor sad... Den hund har altså taget voldsom skade i hovedet. Jeg ved ikke hvad om den hund ville lege med hende eller bide hende, men sjovt var det ikke for den bette..
Forresten til alle nysgerrige har vi snakket med ejer af den bort løbende hund, den stak konstant af og de har fået flere klager så nu vil de tage til overvejelse hvad der skal ske med den sorte labrador.
GODNAT
Uansvarlige ejere.....