{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

At sælge hvalp efter få uger {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver simpelthen så forarget over, at man kan købe en hvalp og efter et par uger så indse at tiden alligevel ikke rigtig er der. Selvfølgelig er det bedre, at hvalpen så kommer videre hurtigst muligt, men helt ærligt, så synes jeg at det er utroligt, at folk ikke engang tænker 1 måned ud i tiden.
Særligt med fx graviditeter - hvordan kan det komme bag på en, når man har købt hvalpen som højgravid?

Utroligt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sælge hvalp efter få uger
  • #1   29. dec 2010 Kunne ik' være mere enig!

• #2   29. dec 2010 Er totalt enig!
    Det kan ikke være hjernen der er skyld I folk er platfodet

• #3   29. dec 2010 Der kan støde problemer til i en graviditet..

Og måske skulle sælger også lige have været lidt mere kritisk med valg af køber

• #4   29. dec 2010 Tina og Alex N - ja men annoncen der fik mig til at flyve op i det røde felt er bare at der kommer en baby her om to måneder og derfor vil hvalpen jo så ikke få så meget opmærksomhed.

Selvfølgelig kan der komme komplikationer og så er det en anden situation. Men ja, jeg ville (hvis jeg nu avlede) heller ikke sælge til en højgravid.

• #5   29. dec 2010 Jeg er SÅ enig!
    Den stakkels hvalp der bare bliver kastet rundt, fordi ejer er for uansvarlig til at holde hund! Grr.. >:o(
    Men det er nok det bedste med et nyt hjem, end at bo ved sådanne én ejer!

• #6   29. dec 2010 Jamen jeg forstår det heller ikke.. det er ikke gennemtænkt fra nogens side.
    Bestemt ikke noget jeg vil forsvare

Jeg bryder mig bare heller ikke om at man dømmer dem der gør ting anderledes end en selv.

Jeg vil have lov at træffe valg på mine og mine dyrs vegne..Det må være mit ansvar at gøre det jeg synes er bedst for alle..

Der hvor min kæde hopper af er når "folk" får ny hund hver 9. måned men aldrig har 2 hunde samtidig...

• #7   29. dec 2010 Tina og Alex N - jeg dømmer normalt heller ikke. Men at man anskaffer sig en hvalp og sælger den videre efter 5 uger pga tid - så dømmer jeg.

Der kan være en million gode grunde til at en hund er bedre tjent et andet sted - denne er bare bestemt ikke en af dem. Man kan som regel godt se mere end 1 måned ud i tiden.

• #8   29. dec 2010 Samsonitten : Kan sagtens følge dig..

Der er en grund til at jeg yderst sjældent kigger i markedet...
    Dels gider jeg ikke se alle de lamme undskyldninger og dels shopper jeg ikke hund som jeg jeg shopper tilbehør.... Og jeg går til den kennel jeg ønsker hvalp fra.. De behøver skam ikke annoncere

• #9   29. dec 2010 Tina og Alex N: fornuftig holdning - deler den med dig.

• #10   29. dec 2010 Det er den lammeste undskyldning, at der ikke er tid til hund, fordi man får børn, selvfølgelig kan der være tilfælde, hvor det gør sig gældende, men herinde ser man det næsten dagligt, jeg har en dreng på 3 og en hund på 5, de vil ikke undvære hinanden for noget i verden.

• #11   29. dec 2010 Kunne ik være mere enig smiley Jeg sys det er sørgeligt at de folk ik tænker sig ordentlig om..
    Kender en der for 4. gang har anskaffet sig en hvalp... Jeg giver det 6-8 mdr. (såen har det været de andre gange) og så kommer hun af med den igen.. Hun har fået min mening om det, og det faldt ik i særlig god jord.. Men så må hun sgu tænke sig om !!

• #12   29. dec 2010 Klart der kan ske noget. Men mere en en gang? Hmmm

• #13   29. dec 2010 Jeg kan nu heller ikke li', at man dømmer folk, uden at kende til baggrunden, andet end det der bliver skrevet i en annonce..Eller kende folk personligt.

Nogle annoncer kunne måske indeholde "små hvide løgne"...som man så får at vide, når man ringer på annoncen..og det måske så viser sig, at der ligger andet bag...
    Eks. kunne en højgravid være ganske lykkelig med sin mand...glæde sig til baby og alligevel beslutte..jamen vi har da også tid til en lille hvalp...
    Manden knalder udenom...vil skilles...konen går ned med flaget, huset skal sælges...eller hvad det måtte være...
    Og ja, det smider man da ud i åben annonce.....eller noget...Ikke alle har lyst til at skrive, den oprigtige salgsbegrundelse..

Selvfølgelig skal man tænke sig om inden man anskaffer sig et dyr....Men man kan ikke se ind i fremtiden...

• #14   29. dec 2010 Er i bund og grund enig. Men på den anden side, så hellere at den nye ejer indser at de ikke er opgaven voksen med det samme, fremfor at holde ud et år eller to, hvorefter de SÅ forsøger at skille sig af med en hund, der måske er så ødelagt at den ikke står til at redde..

• #15   29. dec 2010 kunne ikke blive mere enig ..
    Vi mistede desværre vores hvalp for 2½måned siden, vi vil og skal også have hund igen, men da jeg er gravid (uge 27+2) må det vente da jeg bare ikke sys det er smart at have hvalp og baby på samme tid .. så vi venter lige et år eller to med at få hund igen ..

Kommentér på:
At sælge hvalp efter få uger

Annonce