at sælge hvalp til norge {{forumTopicSubject}}
sagen er den min pomeranian tæve ligger med 5 blandings hvalpe da vi pludselig havde naboens chi på besøg i vores ellers indhegnede have..
jeg har så kun en tæve tilbage de er solgt lynhurtig.. hvalpene er 3½ uge.. nu er der så en nordmand på gul og gratis der vil købe min sidste hvalp.. hun har mailet mig og jeg har skrevet at jeg kræver depositum som hun gerne vil overrføre med det samme men jeg vil self have undersøgt om det kræver ekstra vaccinationer ormekure eller andet.. den skal selfølgelig have et pas men er der andre ting jeg skal være opmærksom på? er der nogle af jer der har prøvet det?
køber skriver og fortæller en masse om sig selv og hendes hjem som lyder super fint og godt for min sidste lille hvalp.. er der noget jeg bør være nervøs for?
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 749
Der er flere krav du kan læse om det hvis du søger efter det på Google kan ikke huske den hjemmeside da vi solgte en hvalp til Norge sidste gang ved den kennel jeg er i praktik ved..
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 888
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
Vår allas beryktade djurplågare Aud Stokman, har bytt namn nu, bekräftat av (skattemyndigheten i Norge). Nu heter hon Linda Marie Sofie Hagen-Johansen. Sprid detta vidare, så hon inte kan köpa nya valpar/hundar i Norden!!! Kom igen, sprid detta i Norge, Sverige, Danmark och Finland Tror hon har annons på blocket just nu om blandras hundar. Bor i Strömsundstrakten så akta er //
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
Der skal søges tilladelse til at indføre under 12 uger uden rabies.
Der skal forligge opdrætter erklæring med chip nr og det hele:-)
Det kan du få reseveret hos din dyrlæge.
Hvalpen skal have et pas,,ormkur attest i passet og sundheds check og selvfølgelig chip.
aug 2007
Jeanette tusind tak for svaret jeg har sendt en mail til min dyrlæge og så må jeg hører hvad han siger på mandag
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
Men du skal idag, for de norske myndigheder er ikke super hurtige.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 1.503
feb 2010
Vi afleverede en hvalp og kom til at betale i tolden midnat ved færgen i Kristiansand.
Man skal ihvert fald være klar til evt. at betale.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
og så undrer det mig, at en evt. køber vil betale forskud på en hund hun ikke haar set.
aug 2007
hun har skrevet hun gerne vil have hvalpen men først har mulighed for at hente den d. 10-10 når hvalpen er 10 uger.. det er for mig ikke noget problem men kommer der så nogle komplikationer ved indførrelse til norge er der nogle der ved det..
Doggymom.. jeg har selv købt hund i udlandet og betalte også forskud inden jeg fløj ned og så hende og overførte også resten inden jeg hentede hvalpen.. der kommer idag også hvalpekøbere på besøg som bor ca 170 km herfra de overførte depositum på den sidste han hvalp i sidste uge fordi de så følte sig mere trygge selvom jeg havde sagt at hvalpen selfølgelig var deres og at de bare kunne tage depositum med når de kom og kiggede og sikrede sig det var den de ville have.. tror det er ret normalt
aug 2007
feb 2010
Det er købers ansvar med told og moms, så egentligt mest information herfra.
indførselstilladelsen gælder for hvalpe under 3 måneder (ca 13 uger), så 10 uger er ikke noget problem.
feb 2010
Det er da helt op til hver enkelt opdrætter om de "gider" at besøge deres hvalpekøbere.
I vores tilfælde er vi priviligeret at have goden hundevenner og opdrættere mange steder, og så kan man besøge dem også. Og nå en opdrætter ønsker at købe en hvalp, så kan jeg godt blive lidt stolt og ydmyg.
Med håb om at det vil gå lige så godt som alle ønsker.
Og med "almindelige" købere, så synes vi at det er en god ting at hjælpe med de bedste forhold til det nye medlem af familien.
aug 2007
at sælge hvalp til norge