Sælge hvalp igen? {{forumTopicSubject}}
Det er ikke så meget et spørgsmål men mere en præsentaion at mit dilemma som jeg godt kunne bruge noget input til.
Jeg har haft min hvalp (prazsky/chihuahua) i knap 2 uger og i den periode er mit liv ændret drastisk.
Mit job (som jeg troede jeg sad sikkert i da jeg besluttede at få hund) er jeg blevet fyret fra. De jobs som jeg har mulighed for at få ligger langt fra hvor jeg bor og jeg vil derfor være væk fra mit hjem ca 10 timer hver dag. Min mands job har også ændret sig og vil kræve flere timer væk fra hjemmet.
Det synes jeg er for mange timer at være alene hjemme for en hund.
Jeg overvejer derfor om det er fair overfor min hvalp at beholde hende. Hun er enormt kærlig, puttet og har brug for masser af opmærksomhed og det synes jeg ikke jeg kan tilbyde hende med min nuværende situation.
Jeg føler mig virkelig i et dilemma. Jeg vil gerne beholde hende men det er vigtigere at hun får det bedst muligt.
Jeg er igang med alene hjemmetræning hvlket er rigtig svært for hende så jeg kan ikke se at hun kan lære at være alene så mange timer. Hun får det måske bedre hos en ejer hvor der er oftere er nogen hjemme og evt hvor der er en anden hund hun kan hygge med..
Grunden til at jeg ikke giver det mere tid er at jeg er bange for at hun vil knytte sig for meget til os inden hun evt skal videre til en anden familie.
Hvis hun skal sælges videre hvordan sikrer jeg mig at det er den rigtige familie så hun ikke skal flyttes flere gange?
Vi er for øvrigt et par i 30'erne med eget hus så det er ikke fordi jeg er en ung pige på 20 som ikke magter det (som der har været en del diskussioner om her på HG). Jeg prøver tværtimod at sætte mine egne behov til side og kigge på min hvalps tarv og behov.
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
Hvlapen vil have bedst at af komme ud til et hjem hvor den er ønsket og der er massere af tid til den.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Tænker at hvis du ikke har et job på hånden så kan du bruge tiden til at træne alene hjemme træning.
Og hvad med kæresten kan han ikke tage sig af hunden når han kommer hjem eller er han endnu længere tid væk hjemmefra?
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
mar 2010
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 13
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 535
kan sige min Lashes skal aldrig forlade mig.. kommer jeg i en situation hvor jeg kort varigt ikke kan have hun vil hun vaere ved mine foraeldre til jeg har plads/tid igen..
mar 2010
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 13
Så selvom jeg har lyst til at være egoistisk og beholde hende har jeg indset at hun kan få det meget bedre hos dem.
Men nøj hvor er det en svær beslutning og jeg har tudet en del idag over at skulle af med hende:-(
Sælge hvalp igen?