{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.733 visninger | Oprettet:

Må jeg sælge hvalpen? {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at jeg har solgt en hvalp til en veninde, hun fik ham den 26 september, hun blev dog ret hurtigt syg og skulle indlægges, så jeg skulle passe hvalpen igen. Nu har jeg så stået med den i hele oktober måned indtil videre.
Jeg synes jo det er synd jeg skal have ham her, det var jo ikke det der var meningen..
Hun har oven i hendes fysiske sygdom fået depression, og jeg har nu ikke snakket med hende siden den 15 oktober.
Det er/var min bedste veninde, så hun har ikke betalt for hvalpen endnu, da hun jo lige pludselig skulle på sygedagpenge, så hun fik lov at købe alt det udstyr han skulle have også skulle jeg have pengene engang i oktober-november. Men hvalpen er registreret i hendes navn.
Må jeg sælge hvalpen ?? jeg ved ikke hvor hun befinder sig, da jeg ved hun ikke er hjemme, så hverken kan eller vil bare aflevere hvalpen hos hende. For hvis hun på intet tidspunkt kan skrive til mig hvordan det går med ham, hvordan skal hun så kunne tage vare på ham ????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må jeg sælge hvalpen?
  • #2   27. okt 2012 Tror jeg ikke du må, når den er registreret i hendes navn. På den anden side, kan du jo heller ikke forventes at passe den på ubestemt tid.

• #3   27. okt 2012 Så hvad gør jeg så ?? det var meningen jeg skulle have hvalpen i ca 2 uger... nu har jeg så haft den i en måned...

• #4   27. okt 2012 Det er jo ærgeligt for jeg ved hvor glad hun er for ham, så jeg vil jo heller ikke sælge ham, men jeg vil jo heller ikke aflevere ham til en der ikke kan overskue ham, men jeg har altså et studie og mine egne ting at tage mig af, det var ikke meningen jeg skulle have en hvalp..

• #5   27. okt 2012 nej du må ikke sælge den. du bliver nød til at opsøge din veninde og sige hun skal betale for hvalpen inden hun får den ellers så skal i overskrive den i dit navn igen så du kan sælge den,ellers er jeg bange for du aldrig ser de penge igen hvis du ikke får pengene inden du aflevere hvalpen. det er sket så tit at folk er blevet snydt, selv af deres egen familie osv.
    mvh.

• #6   27. okt 2012 Jeg er ligelgad med pengene, men jeg er ikke ligelgad med hvalpen, jeg kan ikke have den og hun virker ikke som om hun gider den. Hvis hun ville ham og kunne tage vare på ham så kunne hun få ham gratis for min skyld.

• #7   27. okt 2012 så opsøg hende og find ud af om hun overhovedet er intra. i hvalpen smiley og ellers sig du har tænkt dig at sælge den, hvis hun ikke er. man skal ikke have en hvalp før man selv er klar til det.

• #8   27. okt 2012 Jeg ved bare ikke hvor hun er henne og hun vil ikke svare på mine beskeder eller min opkald.

• #9   27. okt 2012 Kan du ikke få kontakt til hendes forældre? Hvis du er hendes bedste veninde, vil de da helt sikkert fortælle dig, hvordan det står til med hende. Og du kan fortælle om problemet med hvalpen. Muligvis de kan hjælpe med den, eller ihvertfald snakke med din veninde om den.

• #10   27. okt 2012 Så ville jeg tolke det, som om hun ikke er interesseret i den. Kan du ikke skrive til hende, at du agter at sælge den til andet hjem og at hun i den forbindelse skal skrive under på, at ejerskabet overgår til dig?

• #11   27. okt 2012 Jeg ved hvor hendes mor bor, men hendes mor ved ikke noget om hvalpen her da hendes mor er ufattelig bedrevidende... Men kan være jeg bare skal køre derud og spørge hvordan hun har det og hvor hun er uden at sige noget om hvalpen.
    Jeg har skrevet til hende at jeg sælger hvalpen, men det er hun åbenbart ligeglad med.

• #12   27. okt 2012 Måske er hun så syg, at hun slet ikke kan forholde sig til virkeligheden? Jeg ville opsøge noget af hendes familie og få lidt mere at vide, så der kan komme en afklaring på det her.

• #13   27. okt 2012 hvis din veninde på nuværende tidspunkt er / virker ligeglad er det sikkert fordi hun ikke kan overskue at have en hvalp / være hundeejer. I det lange løb vil det nok være bedst at denne hvalp bliver ejerskiftet tilbage til dig så den kan få et nyt stabilt hjem og ikke skal til at flytte frem og tilbage imellem pasning og en ejer der lige nu ikke har overskuddet til en hvalp... der er jo altid den mulighed at når din veninde er kommet ovenpå igen og har overskuddet, så kan hun få en anden hvalp.
    Det ville være en helt anden situation hvis hun havde haft hunden i flere år og du så ville tage den tilbage for at sælge.... så ville de 2 nok være mere knyttet til hinanden en en hvalp på få mdr.. der kun havde kendt din veninde i få uger.

om du vil inddrage hendes mor 100% i situationen kommer jo så an på om du vil tænke mest på at hvalpen skal have et nyt hjem hvor der er tid til den eller du vil risikere at din veninde bagefter er sur på dig...... det vil hun jo muligvis være bare fordi du som opdrætter (du er opdrætter af hvalpen ikk') tænker på hvalpens tarv og dermed tager hvalpen fra hende.... hun har ikke den at komme hjem til... så jeg syntes du skal fortsætte dit arbejde med at få hvalpen ejerskiftet tilbage til dig så du kan finde et godt hjem til den.... hvis det er en god veninde så forstår hun dit valg når hun er kommet helt oven på igen.... men lige nu skal du nok ikke forvente at hun forstår dig og hun vil nok sige en masse ikke så pænt.... hvis ikke skodderne er lukket så meget ned at hun slet ikke tænker på noget.

• #16   27. okt 2012 Hvis din veninde lider af en alvorlig depression kunne det jo faktisk godt være hun slet ikke er her mere. Ikke for at male fanden på væggen men depression kan altså være ret så dødelig.
    Få fat i hendes mor og hør hvordan hun har det, og hvor i verden hun befinder sig.
    Derefter kan du jo så beslutte hvad du vil gøre med hensyn til hvalpen

• #17   27. okt 2012 Holtevejen: SÅ enig!

• #18   27. okt 2012 Stine - hvis din veninde er så syg som du beskriver, så syntes jeg slet ikke du kan være bekendt at skrive det som du skriver!
    Jeg syntes dog du skulle tage hen til hende, for at se hvordan hun har det, og snakke om med hende, om det er nu hun skal have hvalp, og om hun kan overskue det. Det er det mindste du kan gøre som veninde.

• #20   27. okt 2012 Jeg undrer mig over, at du kan kalde hende din bedste veninde, for det lyder ærligt talt ikke som om, du har særlig meget indlevelsesevne i eller forståelse for, hvordan hun har det.
    Hvis hun er syg og har en depression, hvorfor søren har du så ikke kontaktet hende? (her taler jeg ikke om en besked, hvor du skriver, at du vil sælge hunden - det er da bare at smide mere brænde på bålet, hos en der i forvejen har det skidt), Vist lidt omsorg?

• #23   27. okt 2012 Prøv og hør her jeg er der 100% for min veninder, de første 20 beskeder jeg har skrevet til hende har jeg skrevet "hvordan har du det min skat?" "hvornår kommer du hjem, savner dig min tøs" har skrevet hvor dejlig en pige hun er og hvor meget hun betyder for mig og at hun ALTID kan og skal skrive til mig hvis hun får brug for det.. Jeg har lidt af depression siden jeg var 8 år gammel så det er vidst ikke min indelevelses evne i skal snakke om, men lige nu sidder jeg med en hvalp der ikke får det den fortjener hvilket også kan have konsekvenser for ham, og det er MIT ansvar og det vil være MIN skyld hvis ikke han får det og det vil jeg ikke være vidne til !!! Jeg har sendt billeder af ham til hende og skrevet han har det godt og han savner sin mor, men hun vil ikke svare mig overhovedet.. Dog kan jeg se hun sagtens kan skrive til alle sine venner på facebook.. Sidst vi snakkede sammen jokede vi og fjollede som vi plejer. Og som sagt længere oppe så vil jeg helst også hun bare ville tage hvalpen, for jeg ved hvor meget min Trille som var hvalp dengang hjalp mig igennem min depression, selvmordsforsøg og angst!!!!!!! Men jeg er nødt til også at tænke på ham og hvis salg er det bedste for begge parter så er det, det der skal til og jeg tror det er derfor hun ikke vil kontakte mig, fordi hun godt ved at hun ikke kan tage vare på ham... Det synes jeg er helt fair og det kan jeg godt forstå, men det hjælper ingen at jeg står med en hvalp, hvis ejer ikke vil kendes ved den....

• #24   27. okt 2012 Hun har skrevet til mig om jeg ville hente hende kl 23 om aftenen, hvilket jeg gjorde med det samme så hun kunne komme hjem. Hendes familie stoler ikke en skid på hende, så hun bliver observeret af dem 24 timer i døgnet, så da hun havde brug for en pause, så sprang jeg i bilen og hentede hende... Hun ved godt jeg er der for hende det er jeg slet ikke i tvivl om, men hun tør ikke tage i mod den hjælp og lige nu kan hun ikke stå ved sig selv. Jeg er igang med at finde ud af om min mor måske kan fungere som "plejemor" for ham, hun har allerede en af mine hvalpe, men som hun siger "om jeg har en eller to, er vist ikke den store forskel" men der er bare ingen grund til at jeg finder plejefamilie, hvis ikke hun vil eller kan have ham. Jeg har skrevet til hendes mor idag, de ved heller ikke rigtig noget lige nu, udover hun befinder sig nok ved sin fætter, der har jeg så tænkt mig at køre ud idag på trods af en halv times kørsel under mit eksamens projekt der står over begge mine øre. Har skrevet til hende idag at jeg er super bekymret for hende og om hun ikke nok vil give lyd fra sig. Men stadig intet svar.

• #28   27. okt 2012 Nej det tænker jeg jo helle ikke MB. Jeg ønsker jo ikke at bringe min veninde endnu længere ned psykisk, men jeg ønsker heller ikke at denne lille hvalp får varige mén eftersom jeg ikke kan give den det han skal!!
    Palle - Ja det synes jeg jo også det er, det er hvad fald uansvarligt, for dette lille væsen kan jo ikke gøre for at ejer er blevet deprimeret, men det er bare hvalpen det går ud over i denne situation

• #29   27. okt 2012 Jeg skrev til hende i starten af denne uge, at hørte jeg ikke fra hende inden fredag ville jeg sælge ham, men jeg vil for det første ikke gøre noget ulovligt, men jeg ønsker jo også kun det bedste for hende så dream case ville jo være hvis Jobbe (hvalpen) kan hjælpe hende lige så meget som Trille gjorde for mig.
    Det jeg synes er mærkeligt er jo at hun har overskud til at skrive på facebook (fra hendes mobil) men ikke til mig.

• #30   27. okt 2012 Ellers kan man jo godt omregistrere hvalpen lovligt i Dansk hunderegister hvis man ikke kan få fat i ejeren.

• #31   27. okt 2012 Det skal lige siges at hendes fysiske sygdom ikke er så gal som det lyder kan jeg se, men den har tærret på hendes psykisk og dermed depressionen. Den fysiske sygdom forhindrer hende ikke i at have en hvalp overhovedet. Men det gør den psykiske for nogen mennesker og hun er nok en af dem

• #32   27. okt 2012 Sarah - okay. Det lød godt nok ikke lige sådan, men havde sådan set tænkt mig at ringe til dansk hunderegister mandag for at høre, hvis jeg ikke har succes med at finde hende her til aften.

• #34   27. okt 2012 Ja det overvejede jeg sådan set også.. men åååh hvor synes jeg også det er svært at tage skridtet for hende og sætte ham til salg. Havde jo egentlig sagt jeg ville sætte ham til salg igår..

• #36   27. okt 2012 Det er noget med en tro og love erklæring der skal underskrives. Men jeg synes klart du skal kontakte hunderegisteret.

• #37   27. okt 2012 Palle - Serbskas ? skulle der stå noget i retningen af "det kræver" ? skal bare lige være sikker smiley

• #38   27. okt 2012 Tak Sarah for det konstruktive svar, også til jer andre smiley (dem der virkelig kom med svar jeg kunne bruge, istedet for beskyldninger uden hold) smiley Jeg kører ud efter hende idag, finder jeg hende ikke, så ringer jeg til dansk hunderegister og fortæller dem historien og så må vi se hvad de kan gøre for lille Jobbe'loppe..

• #44   27. okt 2012 Serbskas smiley det er ellers et fint ord da :b tror du har ret Isabelle det ord skal da bruges til noget smiley
    - Og ja det er uholdbar for os alle, man kan jo godt forstå hvis hun har skyldfølelse og finder jeg hende idag vil jeg bestemt ikke være sur på hende, hvis hun siger at hun ikke kan overskue ham. Jeg synes jo det er fair nok, hun har dog hele tiden sagt at hun er sikker på at han kan hjælpe hende, da hun går meget med sin mormors hund og det hjælper hende

• #46   27. okt 2012 Ja nu har jeg lige snakket med hendes mor, og mange af de ting hun fortæller mig hænger ikke sammen med de ting min veninde fortæller mig og omvendt. Det er ikke noget jeg selvfølgelig vil uddybe overhovedet, men jeg kan sige nu at jeg er SLET ikke i tvivl om at hun ikke er istand til at have hund overhovedet. Jeg har ikke fortalt hendes mor om hvalpen, da jeg ikke så det relevant for at hjælpe min veninde i den situation hun står i. Så nu ringer jeg til dansk hunderegister på mandag, og ser om det kan lade sig gøre at få flyttet ham over i mit navn.
    - Men kan ikke lade være med at tænke på, kan man virkelig det? så er det vel ret nemt at snyde med ?

• #48   28. okt 2012 Mange tak Natasja og Kathrine.
    Min veninde skrev faktisk til mig igår aftes "sjovt" nok, hun ville gerne mødes idag for at fortælle mig det hele. Men jeg er dog ikke helt sikker på at der sker noget, men tror mere det er for at få mig til at holde kæft. Så jeg håber selvfølgelig hun vil overgive ham til mig frivilligt ellers snakker jeg med dansk hunderegister imorgen, også må det koste et venskab. Lige nu er det den lille hund der er mit ansvar og det har jeg tænkt mig at leve op til, koste hvad det koste vil.

• #50   28. okt 2012 Hvad er updaten så ? Overskrev hun ejerskabet?

• #51   29. okt 2012 Hej. Ja det gjorde hun frivilligt, hun kommer her idag, også ringer hun til dansk hunde register sammen med mig smiley

• #52   29. okt 2012 Super god løsning

• #54   29. okt 2012 Det var rigtig dejligt smiley det gjorde ondt på hende, men hun ved godt det er det bedste smiley

• #55   29. okt 2012 Godt for hvalpen. Jeg ville så råde dig til ikke at få hvalpe igen, når man får hvalpe kan man ikke forvente alle bliver solgt med det samme, så ja det kræver en del af en hvis man skal beholde dem længere hvilket man bør kunne holde til Når man sætter hvalpe i verden :o)

• #56   29. okt 2012 Jeg skal bestemt heller ikke have hvalpe igen !!! De er heller ikke blevet solgt med det samme, og har selvfølgelig gjort hvad jeg kunne for de hvalpe der ikke var solgt til de 8 uger, men er lige startet på studie, og nu er de 13 uger, også stod jeg pludselig med en hvalp jeg ikke skulle have haft igen.

• #57   29. okt 2012 Synes godt om :o)

Kommentér på:
Må jeg sælge hvalpen?

Annonce