{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At nægte at sælge en hvalp
  • #1   11. okt 2009 Jeg spørger fordi jeg kom til, at diskutere det med at familiemedlem, og jeg mener bestemt at det sagtens kan ske.

• #2   11. okt 2009 Har ikke selv været ude for det. Men havde jeg selv hvalpe, ville alle og enhver da ikke få lov til at købe den. Om den så havde tavle eller ej

• #3   11. okt 2009 Min veninde, som jeg har købt Lotus af, sagde nej til et par, som ville købe en af hvalpene fra Lotus`kuld. Hun havde en skidt fornemmelse med dette par. Hun havde ikke noget konkret, bare en fornemmelse.

Det havde hun også, bare i mindre grad, med en anden af hvalpekøberne. Denne ignorerede hun desværre. Hunden vejer knap 50 kilo og vralter rundt og ligner en hund på 10 år!!!!! Aldrig har min veninde ærgret sig så meget!!!!

• #4   11. okt 2009 Ja, det gør jeg. Kender det fra opdrætteres side.
    Grundene kan være forskellige:
    * Ikke sælge små hunde, til folk der også har store hunde.
    * Pga. kemi mellem opdrætter og hvalpekøber.
    * Ikke mener at racen passer til hvalpekøber.
    * Hvalpekøber er for ung, eller for gammel.
    * Ikke har boligforhold, der passer til racen.
    * Ikke virker seriøs nok.
    * Og sikkert masser af andre grunde.

• #5   11. okt 2009 jeg har skam også sagt nej til folk. det kan netop være at man har en skidt fornemmelse, eller kemien ikke helt er der. eller simpelthen at man ikke mener at de skal være ejer for netop den hund...

• #6   11. okt 2009 Da min mor opdrættede Bullterrier , blev hun engang ringede op af en gut der sagde at han ville ha den største han hund i kuldet , der sagde hun nej .. og til unge mennesker for det meste

-Kan godt forstå folk siger nej og vægler imellem hvem deres hvalpe skal ud til. '
    Man skal ha en god fornemmelse af folk der skal købe dyr af en - synes jeg!

• #7   11. okt 2009 Om hvalpene har tavler eller ikke, er det vel hovedsagen at opdrætter er sikker på at hver hvalp får det rigtige hjem, alt andet er uhørt i min verden.

• #8   11. okt 2009 Britta- Forestiller mig bare at fænomenet er mere udbredt i tavleverdenen:)

Jeanette- Det var også mit argument i diskutionen:)

• #9   11. okt 2009 Camilla - jeg vil da bestemt håbe at folk med hvalpe uden tavle er lige så kritiske når de vælger deres købere.

• #10   11. okt 2009 det er nu engang opdrætteren der selv vælger sine hvalpekøbere i sidste ende, uanset årsagen.

• #11   11. okt 2009 Britta- Det er ikke min erfaring at de er det

• #12   11. okt 2009 Da jeg havde opdræt, solgt jeg ikke til første gangs hundeejere.

Og jeg solgte ikke til folk som bare skulle ha en klappekage hund, Da jeg er af den opfattelse at hunden skal ud og bruges på en sund og fornuftigt måde,

• #13   11. okt 2009 Jeg kender både en opdrætter som har sagt nej til en hvalpekøber - de var ellers godkendt osv. Men da tiden kom, blev der mere og mere "bøvl" med dem og hvad de ville have skrevet i kontrakten. Og da opdrætter synes hun havde rykket sig enddog meget, satte hun grænsen for hvad hun ville finde sig i.
    Så det var ikke grundet manglede kompertencer som hundeejere.

Jeg kender også en som er blevet afvist hos en opdrætter. Hun fik ikke nogen desideret begrundelse - men det må kunne tilskrives kemi mellem de to personer.

• #14   11. okt 2009 Altså jeg synes også det er helt ok at sige nej til en evt. køber....det viser bare, at opdrætter holder af hvalpene, og ønsker at de får de bedste hjem:)

• #15   11. okt 2009 Jeg er blevet afvist hos en opdrætter, der ikke solgte/sælger hanhvalpe til ikke-tjenestehundeførere.

• #16   11. okt 2009 Jeg har hvalpe pt, som er født igår...o)De er med DKK stambog. Jeg er også kritisk, ikke alle og enhver får lov at købe.jeg har krav(Det er grand danois jeg har) bla de skal bo i hus eller på landet, jeg sælger ikke til folk i lejlighed.Par der lige har mødt hinanden sælger jeg heller ikke til, de har så travlt med villa/volvo/vovhund, og har brændt fingrene et par gange.hunden bliver altid taberen.Jeg vælger den hvalp i kuldet som jeg syntes matcher køberen(take it or lieve it).der er selvfølgelig andre ting jeg tager hensyn til bla at de har en stabil indtægt, da min race kræver godt foder, og så hjælper det altså ikke at der kun er penge på bogen de første 14 dage.Jeg er nok lidt en bitch, men det er bare ærgeligt, så beholder jeg hellere min hvalp længere til den rigtige dukker op

• #17   11. okt 2009 Da Misja have (blandings)hvalpe sagde jeg nej til utrolig mange. Det er en lille og meget populær hund, men jeg var ikke interesseret i at sælge dem til unge piger der skulle bruge en taskehund/udklædningshund. Og dem var der mange af!!! Jeg er ikke i tvivl om at alle 4 hvalpe har fået fantastiske gode hjem, hvor de bliver behandlet som HUNDE :o) Jeg hører ofte fra dem og får tilsendt billeder, det er bare skønt :o)

• #19   11. okt 2009 da jeg havde hvalpe sagde jeg nej til 3 hvalpekøber, det har man jo ret til hvis man syntes der ikke lige var kemi eller ikke kunne li dem eller andet.

• #20   12. okt 2009 First: det er vist heller ikke den bedste måde at gøre indtryk på, altså at stoppe folk på gaden og sige...øh jeg vil gerne købe din hund:-) der havde jeg helt klart også sagt NEJ:-)

• #21   12. okt 2009 Har ikke selv været ude for det.
    Men da vi hade hvalpe var det heller ikke alle som
    kunne købe en hvalp af os ( selv om der ikke var tavle på hvalpene )
    solgte kun hvalpene til ældre og fornuftige køber som bode i hus og som hade fast job. ( ingen brianere eller 2 G )

• #22   13. okt 2009 Stor respekt for dem der tør sige nej til hvalpekøbere.. SÅDAN. Det fortæller jo bare at de føler en ansvar..

• #23   13. okt 2009 Susanne: flot....stakkels deres kommende kat, så længe det varer....

• anette g
    anette g Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #24   10. apr 2010 Har lige sagt nej til en køber af hvalp uden stamtavle pga. rodet forløb og kemi. Han blev så tosset så jeg aldrig har oplevet noget ligende. Svinede mig til på det groveste.
    Det handler om fornemmelse og kemi...Jeg ser så glad for jeg lyttede til min mavefornemmelse da han kaldte mig de værste ting.
    Det er jo ikke sofaer vi sælger...det er levende væsner og jeg vil være 100% nej 120% sikker på at hvalpene kommer til hjem hvor jeg ville have det godt med at komme for at besøge hvalpen, også 2 år efter.

Kommentér på:
At nægte at sælge en hvalp

Annonce