{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.391 visninger | Oprettet:

knurrer når han spiser {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en dalmatiner hvalp på næsten et halvt år og en amerikansk bulldog på 2 1/2 år. Hvalpen knurrer når han får mad og når han spiser ben. Hvordan vender man ham næmmest af med det? Jeg har lige i dag startet med at give dem mad hver for sig, men han knurrer også når vi nærmer os og når vi kæler for ham mens han spiser.
Håber nogen kan hjælpe.
Mvh Maria

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  knurrer når han spiser
  • #1   7. dec 2010 I lærer ham det ved at bekræfte ham i, at INGEN kunne drømme om at tage maden fra ham.
    Der er flere måder. Den enkleste er, at lade ham være i fred, når han spiser. Altid. Aldrig tage noget fra ham.

En anden måde kan være at håndfodre en periode, og kun give ham kødben som noget I deler med ham.

Atter en anden kan være, at man sætter sig på god afstand af hunden når den spiser og så langsomt rykker nærmere og nærmere - men aldrig tager noget fra hunden. Når man kommer tæt på, kan man begynde at smide ekstra mad i hundens skål. ALDRIG tage mad fra den...

Altså essensen - mange måder, men ALDRIG tage noget fra den, den har fået for sig selv.

• #2   7. dec 2010 Nå ja - jeg glemte at skrive, at de hænder at det er nødvendigt at tage noget fra en hund, men sørg så for at bytte med noget, den værdsætter endnu højere end det, den har.

Det handler om at bygge tillid op, ganske enkelt.

• #3   7. dec 2010 ja det handler om at få bygget tillid op, og lære hunden at det er OK at i blander jer i maden.
    det er også et tegn på at hirakiet i jeres hjem ikke er på plads, dvs hvis f.eks. du har en hanhund og du selv er en kvinde, kan der godt være problemer med hvem hunden egentlig tror er alfa-handen i jeres "flok".
    i hundens øjne er du ikke en "stærk nok" leder

• #4   7. dec 2010 Hej.
    MANGE tak for svaret!!!!! Sådan må jeg indrømme at jeg aldrig har tænkt på det før. Har egentlig troet at man skulle tage maden fra ham for at vise, at det er mig der bestemmer hvornår han må spise.
    Jeg vil helt sikkert følge dit råd!!!

• #5   7. dec 2010 vovse-vuf b: han gør det samme over for min mand og der er i alle andre situationer ikke tvivl om hvem der er øverst. det er kun når han får mad. alle andre situationer retter han sig ind efter os og viser tit (som han skal) de "underkastende tegn".

• #6   7. dec 2010 Vi havde en schæfertæve vi overtog da hun var 1 år.. Hun var også forsvarsberedt når hun spiste det ene eller det andet.

I min familie går vi op i, at hundene skal føle sig trygge med os omkring sig når de spiser, og vi vil være i stand til at gå forbi hunden selvom den har kødben.

Vi trænede det ved at vi i starten altid havde noget lækkert i hånden når vi gik over til skålen - pølsestykker, pålæg, frolic, kødrester osv.
    - Kaldte hundens navn så den vidste vi var på vej, fik hende til at bakke lidt væk fra skålen og kastede så det lækre ned i skålen og sagde værsgo.

Kødbenene blev aldrig rigtig godt, men vi gik på kompromis og brugte lydigheden i stedet. Slip, på plads, bliv - og så kunne vi tage kødbenet og hunden blev siddende hvor den var blevet bedt om det.

Kaoz ko har ingen problemer med at vi er omkring ham når han spiser - han ville foretrække hvis jeg gad at håndfodre ham hverdag *GG*

• #7   7. dec 2010 Det har intet med flokleder-hieraki at gøre. Han er simpelthen bange for, at I tager hans mad.

Jeg ved ikke om det er for sent (jeg ville nok lytte mere til CH, da hun har noget mere styr på det end jeg har) men da Louie han var hvalp gjorde jeg det, at jeg tog hans mad og gav ham det igen mere eller mindre med det samme. Han er i dag så lidt madaggressiv, som noget kan være. Du kan tage alt fra ham, for han regner med, at det kommer igen med det samme. Det samme gælder andre hunde- de må gerne spise hans mad, ben osv

• #8   7. dec 2010 Det er ikke for sent.
    Den tervueren tæve jeg fik 2 år gammel var meget madaggressiv.
    Så slemt at hun stivnede over madskålen og knurrede hvis jeg gik fordbi det rum hun spiste i.
    Jeg løste det ved at give mad i skålen og derefter sætte mig i samme rum ved et bord og læse en bog.
    Efter 2 uger begyndte jeg at spise en lækker frikadellemad imens jeg læste bog.
    efter endnu 1 uge kaldte jeg på hunden når hun spiste og gav et stykke frikadelle og lod hunden gå tilbage til madskålen.
    1 uge mere.. jeg kaldte på hunden og gav sit kommando og så gik jeg til skålen og lagde frikadelle i og gik tilbage til min stol og gav hunden fri.
    1 uge mere.. jeg gik hen til hunden, som spiste.. Kaldte på hunden og gav sit kommando ved skålen og lagde frikadelle i skålen.. Gik tilbage til stolen og gav hunden fri.

Til sidst kunne jeg faktisk tage vandskålen fra foderstativet og fylde vand i og sætte den tilbage imens hunden roligt spiste videre..

Som CH siger er det et spørgsmål om at hunden skal stole på at I ikke stjæler maden fra den.

God arbejdslyst

• #9   7. dec 2010 Hvor er det dejligt at I giver så gode råd!!! HG kan virkelig bruges til noget godt smiley MANGE tak!!!

• #10   7. dec 2010 Synes også det er nogle gode råd du har fået smiley
    Jeg har her et godt link, til netop det at knurre:

(link fjernet)

• #11   8. dec 2010 DETTE AFSNIT ER RIGTIGT BRUGBART:

Har din hund generelt problemer med mistillid, når den har en ressource, kan det betale sig at bruge noget tid dagligt i en periode til at opbygge tillid mellem jer.

Dette kan du gøre ved at sidde med en madskål i skødet eller foran dig og mens hunden spiser nogle få foderkugler fra skålen, lægger du en ekstra lækker godbid i skålen. Dermed viser du hunden, at du besidder nogle ressourcer, som er bedre end dens, og at du villigt deler.
    Gentag seancen mange gange dagligt. Tal gerne kærligt til hunden, men rør ikke ved den mens den spiser. Berøring og spisning hører ikke sammen i hundens verden og den kan opfatte intentionen forkert, som at du forsøger at snige dig ind og snuppe lækkerierne fra den.

Kommentér på:
knurrer når han spiser

Annonce