Når hunden knurrer {{forumTopicSubject}}
Jeg har 2 hunde.. En tæve på 7 år og en han på knap 3 år - begge neutraliserede.
Tæven er lidt af en "krampe"
-Hun knurrer hvis hannen kommer for tæt på.
-hvis hun bliver nusset og hannen kommer hen i nærheden sidder snuden næsten oppe i panden på hende fordi hun viser tænder.
-Hvis hun ligger i sin kurv og min mand kommer for tæt på.
-Hvis hun har taget noget hun ikke må have .. En sok feks....og min mand vil tage den.
Min mand og jeg har boet sammen i 3 år og jeg har haft tæven i 5 år.
Jeg forstår og læser min hund godt, så jeg får ikke de konfrontationer.
Jeg er opmærksom på tævens placering og sørger for at hjælpe hende ud af hjørner,så hun ikke føler sig presset.
Jeg får mange negative tilkendegivelser omkring min tæve..
" Hvorfor lader du hende gøre sådan"
"Vil du virkelig tillade den opførsel"
"Hvorfor skælder du hende ikke ud"
"Hvordan tør du have sådan en aggressiv hund"
Min mand holder af hende, men sker der noget holder han fingerne for sig selv.. Han har stor respekt for hende, og tager det meget seriøst når hun advarer. Han tvinger hende aldrig til noget og kan bruge lang tid på at få hende ind fra haven, hvis hun lige har bestemt at hun ikke gider.
Hun er nært knyttet til mig og jeg til hende
Hun gør alt jeg beder om og jeg har ingen konfrontationer med hende.. Dog har jeg også stor respekt for hende, og jeg vælger mine kampe med omhu
Hvad ville du gøre som ejer?
Hvad ville du synes som gæst?
jan 2009
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 127
Har vundet 5 pokaler i lydighedskonkurrencer på kredsplan med hende.
Vælger mine kampe var måske en dårlig formulering.. Har hun fundet noget dødt på en gåtur og står og gnasker i det, så holder jeg fingerne for mig selv.. Tror ikke der er ande situationer mere.
Jeg gør meget ud af at instruere folk i hvordan de skal forholde sig til hende.. Hun er blevet menneskeglad, og vil helst sidde på skødet af folk.. men hun har nogle grænser.
Børn kommer sjældent.. Og når de gør bliver de sat i sofaen med godbidder før hundene kommer ind
jan 2009
Kommer der nogen på et kort visit, som jeg ved ikke kommer igen - kunne være en der skal aflæse en måler - så lukker jeg hundene ud
Jeg tager hende ikke med på besøg hos andre..
Jeg tager hende ikke med på strøgtur eller andre steder hvor jeg ved der kommer mange mennesker
jan 2009
jeg ville jo have jeres mening, og tak fordi i gider svare, og gør det ærligt
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
Når det så er sagt, så tror jeg også jeg ville snakke med en adfærdsbehandler fordi det virker som om hun er meget dominerene, og jeg ville ikke bryde mig om at f.eks. have børn i nærheden af hende.
En adfærdsbehandler ville kunne lære både dig og hunden hvordan man hellere skal takle situationen...
Pøj pøj med det
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
personligt ville jeg ikke have en hund med den opførsel da jeg har små børn
som gæst ville jeg ikke komme i dit hjem medmindre hunde var lukket væk, og det handler igen om at jeg har børn, kom jeg uden børn ville jeg bare holde mig væk fra hunden
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.640
Jeg går ikke ind for at det er hunden der bestemmer og jeg tror egentlig heller ikke den har det godt med det og så synes jeg heller ikke at det er i orden over for din mand.
Hvilken race er det?
jan 2009
Og jeg har haft 4 forskellige adfærdskonsulenter på :o)
I starten stivnede hun over madskålen og knurrede højt hvis jeg gik forbi 4 meter fra hende når hun spiste..
Idag kan jeg tage vandskålen fra stativet når hun spiser ..gå ud og fylde den op.. sætte den tilbage.. Og hun spiser bare stille og roligt videre..
I starten lavede hun voldsomme aggressive udfald mod alle der kom tættere end 5 meter...
Idag har hun travlt med at blive nusset af alle (voksne)
I starten kunne jeg ikke slippe hende.. Hun ville stikke af og angribe ande hunde.
Idag kan jeg træne uden line blandt 20 andre hunde.
Jeg stoler ikke på hende, for jeg ved hun har en brist, der dog er blevet mindre synlig.. Men den er der stadig..
Men jeg elsker hende højt med både hendes gode og sjove sider og de mindre gode sider
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
jan 2009
jan 2009
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Via dyrlæge og kiropraktor
jan 2009
I forold til mig er hun en velkrohund, og hun kan ligge i de mærkeligste stillinger. Hun springer rundt og yder godt til træning i både lydighed og ag... Og der er ikke nogen stivhed eller lignende der kan indikere smerter
Men nej.. Hun er ikke tjekket
jan 2009
Jeg må så fortælle dem at SÅ sød er hun altså heller ikke, og der er nogle ting de ikke må gøre ved hende
jan 2007
Følger: 44 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 330 Svar: 3.070
Jeg synes du gør det helt rigtige for skælde en hund ud der knurre gør jo bare at man tager den advarelse fra dem og det ville være meget dumt for så er der kun bid tilbage..
Jeg synes sgu du har gjort et flot stykke arbejde,kan se hun har forandret sig meget.
Vore hunde tager vi ikke med ud til andre(familien)ud over mine forældre,så kan ikke se det er et problem.
Kommer der nogen her for fx at læse måler eller lave noget lukker vi hundene inde i et andet rum,det er der to grunde til. 1 jeg kender ikke den der kommer,ved ikke hvordan de er overfor hunde 2 jeg ved ikke om vores hunde kan finde på at gøre noget(tvivler jeg strærkt på de kan) det er jo levende dyr vi har med at gøre,så jeg vil ikke stole 100% på vores hunde.
jan 2009
Der ligger også rigtig mange timers arbejde i hende
jan 2009
Hun er særdeles sensitiv og "overtolker" tit signaler.. En fremstrakt "goddag hånd" kan hun se som et angreb..
jan 2006
jan 2009
Hun er ikke overhund mere. Hun stoler på mig og er meget mere afslappet og hvalpefjollet ned før.
Af respekt for andre slæber jeg hende ikke med når jeg skal besøge nogen..
jan 2009
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
Måske en gennemgang hos dyrelægen, så man kan udelukke smerterne, også måske starte fra bunden igen med kontakt øvelser med din mand, så din tæve og mand kan få god kontakt med hinanden, måske have en hundetræner med ind over, måske noget privat træning.
jan 2009
jan 2009
Hvordan foregik det ?
jan 2009
jan 2006
En kiropraktor vil f.esk gennemgå hele hunden ved første undersøgelse og så rette det der ville være og til den næste mærke efter om tingene sidder som de skal.....
jan 2009
jan 2006
Jeg kan også se på Fie´s reaktioner når hun har ondt eller noget genere nu, ligesom man også kan se det på hende når kiropraktoren rammer et punkt.
jan 2009
Hun har snappet et par gange.. Bla. en gang hvor en person ikke respektedede at jeg havde sagt han ikke måtte give knus / omfagnelse til hunden
jan 2009
Hvor finder jeg en kiropraktor til hunde henne ?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Jeg har selv boet under tag med en collie som mod resten af familen var sød og rar, men mod mig kunne finde på at knurre, og den har sågar en gang bidt mig. Dette kun når jeg krævede noget af den (med ind fra haven, med hjem fra gåturen osv). Det er faktisk rigtig ubehageligt at dele hus med en hund der er sådan. Jeg gik på efterskole da vi fik ham, og derfor var jeg jo ikke en del af familien i hans øjne -jeg blev det aldrig, uanset at jeg tog ham til træning, gik ture osv. Til sidst gav jeg op, og undlod ganske enkelt at være nær hunden.
Der kan arbejdes med din hunds problemer, hvis i da selv mener det er et problem (det lader ikke til du gør, men har du spurgt din mand?). For egentlig synes jeg ikke det er fair at han skal bo i hus med en hund der dikterer hans dagsorden.
jan 2009
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
De ville jeg synes, men jeg har jo osse selv været den der blev knurret af.
Ang gæster har man jo muligheden at lukke hunden væk, at fortælle gæster de skal lade hunden være osv, så det ville jeg næppe gøre det store ved. I hvert fald ikke som førsteprioritet. Her ville jeg nok bare acceptere at det er sådan hunden er.
Men for manden der SKAL leve sammen med hunden, ville jeg absolut arbejde på deres forhold til hinanden.
jan 2009
Det ligger ca. 50 km. fra mig, så det er ikke så galt
jan 2009
Og så glemmer han nogle gange at han skal bede hende aflevere i stedet for at han går hen og tager det fra hende.
Hvis han gør det på den måde er der ingen problemer
jan 2009
Er jeg helt ved siden af her ??
jan 2009
jan 2007
Og evt. en masse kontakt øvelser,for hunden og din mand.
jeg synes det er i orden at en hund knurre og vil ikke skælde den ud for dette,men måske se på,hvad gør jeg/vi(kropsprog og tale) når hunden knurre måske virker det truende på hunden..
Du har da ikke haft problemet i 3 år?? du fik den jo som voksen?? så hvor længe har du haft den??
jan 2009
De 2 første år var det kun hunden og jeg, og så mødte jeg min mand.. Vi har boet sammen i ca. 3 år
Til alle...
Skal hunden finde sig i alt ??
Må den ikke sige fra når den føler sig presset / truet?
Personligt vil jeg gerne have at hunden fortæller når dens grænse er overskredet..
Ja hun har bidt... Hun bed den mand, der ville overfalde mig !!!
Jeg ved godt hun ikke er en "lassiehund" der elsker alle.. Og netop fordi jeg ved det kan jeg tage de nødvendige forholdsregler
jan 2007
Nej en hund skal være en hund,det vil sige den skal have lov at sige fra ved at knurre osv.. for har den ikke de signaler ja så bider den jo bare første gang..
Jeg synes heller ikke at man skal kunne gøre alt ved sin hund,det tror jeg heller ikke mange mennesker ville synes hvis det var dem der var hunden..
Når hunden knurrer