{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gode råd!?! (knurrer når han spiser)
  • #1   24. jan 2007 da han får skåne kost lige nu holder det der med godbider ikke rigtigt, skal jeg så vente??

• #2   24. jan 2007 hvorfor tage maden fra ham ?
    Når en hund spiser, skal den have lov til at være i fred. Tænk på, hvor irriterende der ville være, hvis der ustandselig kom nogen og skubbede og ville snakke eller lege når du sad og spiste.

For ulve og vilde hunde er det helt naturligt at vogte over maden - ellers er der en anden der spiser den ! En knurren misfortolkes ikke her - den respekteres ! Hunden får lov til at spise i fred. Men vi mennesker misfortolker den uvenlige knurren - vi tror det er en aggresiv handling. Det er det ikke !!!! At en hund knurrer ved madskålen er ikke tegn på manglende respekt for den, der nærmer sig. det er fortroligheden og tilliden der mangler. Hunden stoler ikke på den person der nærmer sig, mens den spiser, og derfor knurrer den af usikkerhed og angst for at nogen skal tage maden. Straf ikke hunden til at få mere tillid til en person. Tværtimod. Problemet bliver kun værre !!
    Træningen går ud på at lære din hund at stole på folk, også når den spiser. Den skal vide at den får lov til at spise i fred. Sørg for at alle personer i familien og i hundens omgangskreds respektere, at hunden skal have fred og ro, når den spiser. Ingen må forstyrrer hunden mens den spiser!

Knurrer hunden - så bliv ikke vred, for det hjælper ikke. Lad som om du ikke har hørt noget. Prøv evt. at gabe et par gange. Det er en almindelig aggresionsdæmpende adfærd, som hundene selv benytter i lign. situationer, Det hjælper faktisk ind imellem (Prøv!) Man bliver ikke en dårligere leder, fordi man ikke reagerer på at hunden knurrer. Det er menneskelig prestigetankegang at tro det !

Men du tænker måske, man må da for søren kunne tage ting fra hunden...... Ja selvfølgelig. Men det opnår man ikke ved at tage for hårdt fat og tvinge sin vilje igennem. Det gør kun hunden mere bange og utryg.

Den enkleste metode er at lave en byttehandel med hunden. Du får det stykke legetøj den har, og den får en lækkerbidsken !Når den har spist godbidden, får den straks sit legetøj igen. Snart har hunden lært, at legetøjet ikke forsvinder, fordi du tager det et øjeblik. Og efterhånden når du har trænet godt, kan den sikkert også aflevere et dejligt kødben og stole på den får det igen ...

• #3   24. jan 2007 Håndfodre ham et stykke tid..........det gør underværker i tillid og "ser op til"

Tænk bare den dygtige "leder" der kan skaffe så meget mad og ydermere deler med mig?

Gør det altid med nye hunde der kommer ind i mit hjem og den har aldrig fejlet...........

• #4   24. jan 2007 Hvor er det dejligt, atman kan få så gode svar og råd, når man har problemer med vovsen.

• #5   24. jan 2007 marlene, jamen sådan skal man da bare kunne gøre ved en hund! jeg har da set på animal planet at de hunde som fejler den test hvor man tager maden fra dem, de bliver sgu aflivet!! og det vil jeg da ikke sker for shorty!!

• #6   24. jan 2007 men ellers lyder det meget for nuftigt det du skriver.

• #7   25. jan 2007 ØØØØh, hvorfor tage maden fra ham, når du har givet ham det.....? Har aldrig forstået den politik omkring, kender til mange som gør det, men har aldrig brugt det selv.

• #8   25. jan 2007 Jeg tror nu ikke Diite har planer om at drøne rundt og tage hundens mad eller ben hele tiden. Tror såmænd bare hun gerne vil lære den, det slet ikke er farligt hvis et barn f.eks kommer for tæt på, eller det af en eller anden grund skulle blive nødvendigt at fratage den det. Det finder jeg da fair nok, det skal bare trænes på en fornuftig måde så hunden føler sig tryg og sikker, og ikke bare bliver underkuet til at acc. det er sådan.

• #9   25. jan 2007 Ditte, det mad Animal Planet, er jo i situationer hvor hundene kommer fra dårlige steder, og derfor laver de simple test på dem for at finde ud af om man kan videreformidle hunden.

Du kan ikke helt sammenligne det men en hund/hvalp man selv har haft indflydelse på.

• #10   25. jan 2007 Grunden til at han knurrer er højst sansynligt usikkerhed, han er utryk.
    Mit råd er det samme som Janie's, vil du tage noget fra hunden så byt altid med noget bedre (i indlæringsfacen) og / eller håndfodre ham i et stykke tid.

• #11   25. jan 2007 Jeg vil give dig det råd, at sørge for at du "spiser" af hans skål inden du gir ham den...det bevirker at du stadfæster at du er floklederen - og floklederen spiser ALTID først...
    Du kan eventuel bruge lidt chips...så kan han rigtig høre dig spise...og sørg for at han kigger på når du gør det
    Når du er færdig sætter du skålen ned til ham og lader ham spise...
    Denne øvelse er rigtig god til hunde der er dominerende, eller bare er i "puberteten" og prøver kræfter...

I min verden skal hunden finde sig i, at maden bliver taget fra den...både pga eventuelle børn og hvis man nu tabte noget spiseligt på gulvet, så skulle man jo gerne kunne tage det op uden at få bidt hånden af...
    Så ja man kan jo godt sige at hunden lider under en konstant tilpasning af hvordan vi mennesker vil have dem...

Håber du kan bruge det til noget konstruktivt :o)

Stine

• #12   25. jan 2007 tak for de gode råd, jeg prøvede selv den med at lade den spise af hånden idag(selvom det var noget klistret) Men der var ingen problemer. jeg ved godt at man ikke skal sammenligne med animalplanet, og dog, for han er jo ikke vores hund, og sådan som eheren behandler ham, ved jeg jo ikke om det ender med at dyreværnet kommer og tager ham.

Kommentér på:
gode råd!?! (knurrer når han spiser)

Annonce