{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Gode råd søges {{forumTopicSubject}}

Har lovet at søge nogle gode råd her inde for min datters veninde .
Gælder en hund blanding af Rotte/Labrador , som ikke kan tåle at mor og datter giver hinanden et knus .
Den hopper op af dem , knurrer og viser tænder når de gør det .
Jeg har skrevet til hende at det kan være at hunden misforstår og tror der er en konflikt , og at den så prøver at gå imellem . Kan så bare ikke forstå måden den gør det på , med at knurre og vise tænder.....lyder noget voldsomt .
Det har så også resulteret i at de er blevet bange for den , og nu snakker om aflivning .
Jeg har foreslået en adfærdsdims og måske at ringe til dyrelægen for råd .
Har i nogle forslag til noget de kunne gøre ?
Hunden 1 1/2 år gammel og de har haft den knap et årstid .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd søges
  • #1   7. dec 2006 Hm..jeg kan ikke selv løse det "problem" >> Sakki gøer, hvis folk krammer enten Nikolai eller mig, men ikke hvis Nikolai(min søn) og jeg gir hinanden en knuzer..ka sgu ikk hitte ud af om det er jalousi eller for at forsvare os...så jeg lytter spændt.. ;o)

• #2   7. dec 2006 Har de haft hunden altid ?

Vi havde en han rotte der ikke kunne tåle at der blev uddelt knus - Havde ikke haft ham fra hvalp -
    Vi tog ham med i krammet - for at han kunne forstå hvad det var - hvilket resulterede i at han blev ligeglad... Altså accepterede at folk gav mig kram eller omvendt -

Kender jo slet ik situationen - så måske det ikke var ideen til deres hund -

Ville klart anbefale at der kom en ud og så på de indbyrdes forhold, - og vurderede hvorfor hunden reagere som den gør - for det skal jo klart stoppes - men af aflive hunden af den grund - det er sgu for nemt -
    Det kræver til tider arbejde at have hund - så må der blot tages fat - og gøres noget - ss -

Held og lykke...

• #3   7. dec 2006 Var til et foredrag med Irene Jarnved og der nævnte hun det og hvorfor hunden gør det - men tror i at min aldrende, demente hjerne kan komme i tanke om hvad det var hun sagde - NIX. Jeg må lige tjekke hendes bøger igennem;O) og se om det hjælper på den støvede hjerne;O)

• #4   7. dec 2006 Jeg kender desværre ikke hunden.....lovede bare at spørge her inde , hvor man jo tit kan få nogle rigtig gode råd *ss* .
    Men nej de har ikke haft hunden hele tiden , kun knap et år......syntes da helt sikkert heller ikke de skal aflive hunden..

• #5   7. dec 2006 NEj da, håber da ikke de overvejer aflivning...det er jo ikke uden grund, den knurrer..bare med at finde årsagen..

• #6   7. dec 2006 Ja det er jo det med årsagen.........trælst at mange gir op alt for hurtigt .
    Men tror nu heller ikke inderst inde at de ønsker at få den aflivet , og derfor forsøger de at få nogle råd til hvordan og hvorledes .

• #7   7. dec 2006 Ja , vil også tro at hunden er ret dominerende med måden den reagerer på......jeg vil give videre hvad der er blevet skrevet her inde .
    1000 tak .

Kommentér på:
Gode råd søges

Annonce