Gode råd søges {{forumTopicSubject}}
Har lovet at søge nogle gode råd her inde for min datters veninde .
Gælder en hund blanding af Rotte/Labrador , som ikke kan tåle at mor og datter giver hinanden et knus .
Den hopper op af dem , knurrer og viser tænder når de gør det .
Jeg har skrevet til hende at det kan være at hunden misforstår og tror der er en konflikt , og at den så prøver at gå imellem . Kan så bare ikke forstå måden den gør det på , med at knurre og vise tænder.....lyder noget voldsomt .
Det har så også resulteret i at de er blevet bange for den , og nu snakker om aflivning .
Jeg har foreslået en adfærdsdims og måske at ringe til dyrelægen for råd .
Har i nogle forslag til noget de kunne gøre ?
Hunden 1 1/2 år gammel og de har haft den knap et årstid .
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.642
Vi havde en han rotte der ikke kunne tåle at der blev uddelt knus - Havde ikke haft ham fra hvalp -
Vi tog ham med i krammet - for at han kunne forstå hvad det var - hvilket resulterede i at han blev ligeglad... Altså accepterede at folk gav mig kram eller omvendt -
Kender jo slet ik situationen - så måske det ikke var ideen til deres hund -
Ville klart anbefale at der kom en ud og så på de indbyrdes forhold, - og vurderede hvorfor hunden reagere som den gør - for det skal jo klart stoppes - men af aflive hunden af den grund - det er sgu for nemt -
Det kræver til tider arbejde at have hund - så må der blot tages fat - og gøres noget - ss -
Held og lykke...
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
maj 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 1.404
Men nej de har ikke haft hunden hele tiden , kun knap et år......syntes da helt sikkert heller ikke de skal aflive hunden..
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
maj 2006
Men tror nu heller ikke inderst inde at de ønsker at få den aflivet , og derfor forsøger de at få nogle råd til hvordan og hvorledes .
maj 2006
1000 tak .
Gode råd søges