Nu har jeg brug for gode råd!!(hund knurrer) {{forumTopicSubject}}
Vi fik jo Mica for ca 3 uger siden. Nu er hun begyndt nogle gange at knurre af min søn på 8 år. Vil lige starte med at sige at han ikke på nogen måde har været ond ved hende eller har drillet hende. Mine 2 piger på 10 og 11 knurrer hun ikke af. Vil da lige fortælle om et par forskellige episoder:
Mica kommer hen til min søn og han kæler med hende pludselig begynder hun at knurre af ham.
Mica er gået ind på min søns værelse og har sat sig foran hans seng og hver gang han nærmer sig sengen knurrer hun, og han bliver selvfølgeligt bange og begynder at græde.
Den værste episode: Vi kommer hjem fra byen. Mica kommer glad ud til os,og min søn kæler hende. Jeg er lige nået ud på toilettet da jeg hører at hun knurrer og i næste øjeblik græder min søn højlydt, jeg styrter ud fra toilettet og min søn fortæller at hun har bidt ud efter hans fod, men hun har så ikke ramt ham.
Dette er selvfølgelig små episoder, for størstedelen af den tid hun har været hos os har/er hun sød og rar, og hun virker også tryg ved os alle. Episoderne er ligsom kommet fra et sekund til et andet.
Vii har snakket om, at hun måske føler sig højere op af rangstien end min søn, men hvad kan vi så gøre??
Når hun har knurret af man har jeg lagt min hånd på hendes nakke og sagt "nej" Og "fy", men hvad kan jeg ellers gøre??? Er da lidt nervøs for at det en dag skal gå galt og hun så bider ham!!
Nogen som kan hjælpe???
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 130 Svar: 845
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 137 Svar: 2.558
maj 2006
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.642
Vi havde også et magtkamps problem med sønnen og Anna da Anna var lille -
Han havde svært ved at sige fra overfor hende - han var 8 - 9 år - og syntes jo at hun var sådan en sød lille hvalp... Men konklusionen blev - at "enten siger du fra skat - eller også afliver jeg hunden"
Og det hjalp... gik få uger - ja - vist faktisk mindre - så var tingene sat fuldstændig på plads for den lille satan - ( hunden - ) griner -
maj 2006
maj 2006
maj 2006
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.642
det er jo ikke sådan at han skal gå og råbe af hunden -
Han skal af få gange vise hunden at det er HAM og kun ham der bestemmer når de to er i rum alene sammen -
For tager du den tjans - så er din søn igen under hunden - lige så snart du er ude af synsvidde -
Så vil forholdet når i tre er sammen hedde dig - søn - hund -
Udelukkende fordi du har sat den dagsorden -
Går du - bliver det noget helt andet -
Så er i tilbage på 1. HUND - 2 søn -
Altså - Han skal turde tage fat i hunden - og efter min mening skal det hellere være imorgen end mandag -
HUn har bidt ud efter ham - næste gang rammer hun måske - og så er du på vej til dyrlægen for at hun kan få sprøjten - det er vel ik meningen -
Forklar din søn hvad det handler om - det forstår en 8 årig godt...
Det der med at holde dem adskildt - og ikke lade dem være alene sammen - den holder ikke -
Hunden må IKKE tro at den er over din søn i hierakiet -
Den skal kende sin plads - I mine øjne MEGET vigtigt - ss -
Pøj pøj med det -
maj 2006
maj 2006
Sprøjten kommer under ingen omstændigheder på tale!!! For tror helt ærligt ikke at hun går så vidt, det kan jeg simpelthen ikke tro. Tror bare at hun..... Ja jeg ved ikke ,men tror ikke at hun bider. Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg at hun har været udsat for noget grimt hos tidligere ejer, måske fra et barn. Hvis i oplevede hende så ville i heller ikke tro at hun kunne bide.
Ja undskyld, men bliver helt ked af det ved tanken om at hun skulle kunne finde på at bide.
For pokker da, at man kan komme til at holde så meget at en hund på kun 3 uger!!!!
mar 2006
Følger: 55 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 474
maj 2006
maj 2006
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
maj 2006
mar 2006
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 546
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 836
kunne det tænkes at den ikke prøver at rykke op ad rangstien, men at den er utryg, urolig og forvirret over det der sker i dens omgivelser ?
ved i om hunden har været sammen med børn før ? ellers skal den jo også lære det - og omvendt. Sæt evt. en hundelåge op til børnenes værelse, så hunden ikke har fri adgang til det rum.
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 836
Den handler godt nok om mad, men hvis hunden vogter barnets seng, ja så må i bytte sengen ud med blide kald og godbidder. og evt. en dejlig seng et sted den føler sig tryg.
ville bare vise dig linket, mange mener hele tiden at hunden skal bankes tilbage, det skal den ikke!!!! tillid kommer ikke ved vold, tillid kommer til jer, når i viser respekt for hundens følelser og signaler. Hunden giver dit barn et signal til at holde afstand, måske overser barnet denne grænse. lær at læse jeres hund og respekter hendes grænser når hun sover og spiser.
http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/Hvalpens_forste_dage/Renlighed/Gode_vaner___darlige_vaner/Sikkerheden_i_hjemmet/hunden_knurrer_og_vogter_mad_o.html
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 83 Svar: 1.405
Ja ikke, bare skille sig af med hunden. Hvor er det nemt.
Det er ikke underligt, at der bliver aflivet så mange hunde hvert år når der er nogen der har DEN indstilling
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 155
Men nu hvor hunden kun har været der i 3 uger ville jeg ikke bare give problemet videre, men prøve at løse det og nej jeg ville ikke lade hund og barn være alene sammen. Nu er det en lille hund men den kan satdig gøre skade hvis man er uheldig.
LN
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 64
Men hunden må dog helst ikke vide at du gør det, det er overraskelses-momentet i det, der skal virke... og så skal den bare fuldstændig overlades til sig selv i flere timer. og de næste par dage, skal din søn helst slet ikke røre den, selvom det er svært i den alder... men han skal bare være hård og kold...
Vil dog lige indføre her, at jeg går ikke ind for vold mod dyr og er faktisk imod det, men hvis hunden får magten over din søn, så kan det ende meget galt...
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 155
LN
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.388
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.514
Det første skal være at hun ikke må gå ind på din søns værelse. Det er et værelse for dem højere oppe på rangstigen.
Od det er DIG og ikke din søn der skal håndhæve det.
Andre værelser den bør holdes ude fra er sovværelset.
Stuen kan den komme ind i efter at Du har inviteret den(forudsat at I vil ha hund i stuen selvfølgelig.)
Hun må IKKE være i møblerne, i hvert fald ikke før hun "kender sin plads".
At gi din søn ansvar for at sætte hende på plads eller sige fra overfor hende er for stort ansvar for en der kun er 8 år.Det kan kun gå galt. Især når han i forvejen bliver bange når hun knurrer.
Held og lykke
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Ej.. lær din søn at bruge dæmpede signaler - øjenkontakt, knurre og sådan... For guds skyld ikke at vold mod dyr er okay !!
Nu har jeg brug for gode råd!!(hund knurrer)