{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.357 visninger | Oprettet:

Alexander V
Alexander V
Følger: 1 Emner: 47 Svar: 189

Forskel på hundes pels. {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt at der er stor forskel på en langhåret og en korthåret hund.
Men jeg har fået at vide at en Fransk Bulldog ikke skulle fælde særlig meget.
Men ved første øjekast ligner en Fransk Bulldog en Boxers fuldstændig. Men jeg ved at en Boxer fælder sindsygt meget. Eller ihvertfald alt hvad den rør ved kommer der hår på.

-Kan i fortælle mig hvorfor?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel på hundes pels.
  • #1   28. nov 2010 hmm har ikke haft de racer... men kender et par franske.. og de fælder ca. to gange årligt.. ligesom min.. resten af året er det ikke ret slemt...

• #2   28. nov 2010 Jeg har også en bullterrier, og har en veninde der har en fransk, og jeg synes de fælder lige meget, hvis ikke den franske fælder lidt mere.. Hårene på en fransk er tit også meget ru, derfor kan det også se ud af meget hvis det er mørke hunde..

• #3   28. nov 2010 Mine franske fælder ikke meget (lige med undtagelse af de to gange om året hvor der skiftes mellem sommer- og vinterpels) - men man får da lidt hår på tøjet.... Tror jeg ik man kan undgå uanset race...

Et godt foder er vigtigt for at mindske fældningen

• #4   28. nov 2010 Michelle - enig, min fælder en del, og kan ikke gøre andet end at støvsuge ofte, og have fnugruller liggende smiley

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#5   28. nov 2010 Nå har da fået fortalt af mange at man dårlig nok kan se at man har hund hvis man har en Fransk Bulldog altså mht. fældning.
    Ville et godt slags foder så kunne formindske fældningen?

Altså og det her er jo udover de 2 gange årligt.

• #6   28. nov 2010 Jeg kender ingen franske der slet ik fælder.....

Generelt vil jeg sige at man nok bør nøjes med en tøjbamse, hvis man er så bange for hundehår.... De følger altså med at have hund smiley

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#7   28. nov 2010 Ja den er god med dig.
    Nu har min familie så haft hund hele livet og formentlig også længere tid end dig. Men nu syntes de ikke det er så sjovt at skulle støvsuge mere hver eneste dag, det var det måske ikke noget problem for 10 år siden men det er det nu.
    Så det er vel vores sag.

• #8   28. nov 2010 Men hvis ikke man kan tåle en smule hundehår så skal man sgu da ikke have hund - og ellers må man jo gøre rent dagligt !

Og så skal du nok lade vær at være så flabet - hvis dine forældre vidste så meget om hunde behøvede du vel ikke sidde her og spørge om ting hver dag!

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#9   28. nov 2010 Det er ikke noget med at man ikke kan tåle en lille smule hundehår, men vi prøver at finde en race hvor der ikke er HELT så mange hundehår som den race vi har haft før.

Og så tror jeg du har misforstået mig, jeg mener ikke at de er meget vidende om hunde, men derimod at de godt ved hvad det vil sige at have hund da de har haft hund hele livet fra barn og indtil nu.

• #10   28. nov 2010 Hvilken race har I haft før??
    En fransk bulldog fælder som sagt ikke meget - men det er til gengæld små, stive hår som sætter sig fast i tøjet... Fordelen er dog at de ingen underuld har, så man har ikke store totter af hår i hjørnerne ;O)

Det er helt okay - det skrevne sprog misforståes let smiley

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#11   28. nov 2010 Vi har haft Amerikansk Cocker Spaniel som der jo har underuld der ligger alle vegne.
    Men man skal vel nok tage en til en kennel eller udstilling hvis man skal finde rigtigt ud af det.

• #12   28. nov 2010 Ja eller også kunne det måske være en ide at kigge efter en af de racer der skal klippes eller trimmes. Der findes da en del racer der ikke fælder.

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#13   28. nov 2010 Kan du nævne et par af dem så jeg ved hvad jeg skal kigge efter?

• #14   28. nov 2010 Cairn terrie. Westie, coton de tulear, Ruhåret foxterrier, puddel, schnauzer og en del flere. Hvis du opretter en tråd omkring det sidder der nok en masse derude der kan nævne mange flere racer. Har ikke selv den store erfaring med trimmehunde udover mine svigerforældre har haft cairn terrie

• #15   28. nov 2010 Det kan godt være at de i princippet fælder lige mange hår pr cm^2 overflade, men da den franske er lille vil det måske ikke virke så voldsomt som den "store" boxer?

• #16   28. nov 2010 Min bullie har ca. også pels som en boxers, og jeg synes da ikke det er så slemt.. Vi bor i en lille lejlighed på 48 kvadratmeter, så vi vælger bare at støvsuge hver dag, det tager jo ingen tid.. Skal lige siges at det nok ikke er nødvendigt for de fleste - men jeg lider af rengøringsvanvid.. smiley

Kommentér på:
Forskel på hundes pels.

Annonce