1.424 visninger
|
Oprettet:
Forskellen på hundes behov for berøring {{forumTopicSubject}}
Jeg kom til at tænke på om der er stor forskel på racers behov/nydelse for berøring/nusning/ligge tæt mm.?
Jeg fik på et tidspunkt en af de små selskabsracer og blev lidt overrasket over at han faktisk virkede til ikke at gide det der nusning i længere tid, han ville gerne op og sidde på skødet og ha kontakt, men kun hvis det var på hans eget initiativ og kun i kortere tid ad gangen.
Det undrede mig lidt for det var en af grundene til at jeg valgte en af selskabsracerne, min hund kan selvfølgelig sagtens bare ha været speciel men er der nogle der ved noget om det?
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.889
Jeg ved i hvert fald at jeg godt kan lide en hund er gerne vil ligge tæt og nusses i længere tid, men for andre ville det måske blive for meget med en hund der ønsker kontakt/berøring "hele tiden"
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Tesla gider ikke ligge tæt på og vil gerne nusses - når HUN synes. Hun kan finde på at rejse sig og gå hvis det ikke lige passer hende. Hun viser meget tydeligt, og opsøger én, når hun mener det er nusse-tid...
Rami elsker at kæle og nusse og gerne hele tiden... Hvis du gider så er hun klar. Hun ligger oftest lige op og ned ad mine fødder eller sætter sig helt op ad én *S*
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.343
ludo - schipperke - med tavle. - vil gerne have opmærksomhed og nusses, men ikke ret meget, og ikke lang tid af gangen, han kommer lige hen til os hopper op på skødet, eller sætter sig ved vores fødder , og bliver nusset, og går igen. eller ligger sig til at sove. på gulvet.
^schipperkere er en race der er meget selvstændige og selv kan kræve når de vil have noget. De er glade for deres ejere, men ikke altid pussenusse hunde
loke- schipperke / coton de tulear - griber opmærksomhed af alle der kommer ind af døren, vil aller helst ligge i skødet på folk hele tiden. han er kold overfor hvem det er. de skal bae nusse ham. han kræver det hehe.. putter altid i sofaen ved os, eller på os.. forventer også at alle på gåturen vil nusse ham finder gerne lege tøj, og kommer og liger iskødet, så skal han lige nusses lidt, og så puffer han til lege tøjet og vil lege. kommer selv og hopper op for at putte. med hovedpude og det hele. hehe ..
^coton de tulear er selvskabs hund så vidt jeg har læst. så tror det der han har det fra.
Mischa - labrador/amstaff - forventer alle gider hun ligger sig på dem, hun kræver også opmærksomheden. og kommer selv og tager den hvis hun ikke synes hun får nok. det som loke gør med legetøj det gør mischa også.
putter altid på en af os. hun ligger lige nu med hovedet i mit skød. gør hun 95% af tiden jeg sidder i sofaen. .. rigtig putte nusse hygge hund.
hopper også altid op for at putte sig med os hvis vi sover til middag eller skal i seng.
^ så vidt jeg ved er hverken labrador eller amstaff selvsabshunde, men det skal jeg love for hun er blevet. :$ ..
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
når jeg har besøk , kan min tæve være lidt for meget , da hun skal helst ligge vedsiden af besøget og besøget skal heslt have en hånd på hende og den skal ikke bare ligge ovenpå hende , da skal det nusses , hvis ikke kommer det " u-tilfredse lyder af hende " hihi
men når min hanhund er i nusse humør så skal ham også være tæt på og nusses virkelig meget ,
jun 2008
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 332
Synes sommetider det kan blive rigtig træls hvis ens hund sidder på en hele tiden. Med min dreng synes jeg det er dejligt at han kommer engang imellem og lige vil nusses og kløes mellem øjnene og smutter igen efter par minutter efter
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.590
Trods mine er samme type af hunde er de meget forskellige på det punkt. Carlos søger og suger AL den opmærksomhed han kan få, og sidder nærmest oven på vores gæster. Han elsker at blive nusset og kunne blive det konstant.
Kiwi vil gerne putte og nusse, men på hendes præmisser. Hun kan finde på bare at gå. Hun ligger ofte bare i sin kurv og hygger sig. Hun har slet ikke det samme opmærksomheds behov som han har.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 677
Dina elsker alt hvor hun er tæt på! Hun kan faktisk ikke komme tæt nok på og hun bliver aldrig træt at det.
Dixie gider sommetider. Og når hun så gider, så nyder hun det virkelig!
Dandie er mere egen. Han nyder at blive nusset, men det er ikke særlig tit at han gider.
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.290
med de to jeg har nu, har jeg aldrig haft så kælen og kærlige hunde overfor mig..............det er dog ikke alle de gider kæle med.
jun 2008
Men hvis jeg nu ønskede en "nusseglad" hund er der så alligevel nogle racer/typer hvor de oftere er til det meget tætte end andre?
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
I bund og grund er det måske at finde racen, der passer på alle områder og så måske holde sig fra de mere egenrådige racer, selvom der naturligvis også kan være jordens største kæledægger blandt dem.
Se også på forældredyrenes temperament når du vælger hvalp og hvis du får hund fra en opdrætter, der får hvalpetestet hvalpene, så vil det også være en stor hjælp til at finde en nusseglad hund.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Bazil min nye cavalier er et være nussehoved det er så hyggeligt at putte med mor og kysse og nusse :-))
Fluffy er ½ saluki som er en meget reseveret race, men ja Fluffy ligger helst i arm 24/7 og holder man op med at nusse hende får man en med poten *GG*
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Hun behøver ikke nødvendigvis at vi direkte nusser hende, men fysisk kontakt skal hun gerne have så meget som muligt.
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.959
Men Asti er i aller højeste grad en velcro-hund ;O) (fedt udtryk!) Hun elsker at blive nusset, og ligefrem kræver det når hun mener det er tid - hun er meget pågående overfor os og gæster.. Ska helst helt op i hovedet så hun ka kramme og mysse en :O)
Maya - selskabshundene er generelt et godt bud på hunde, der elsker nærkontakt.. Men nogle få individer falder nogle gange udenfor - min første franske var sådan en.. De franske er normalt velcro-hunde, men Maggie var typen der lagde sig i modsat ende af sofaen, i den anden side af sengen osv.. Nus var kun på hendes initiativ ;O)
jun 2008
Forskellen på hundes behov for berøring