Online Tilmeldt:
7. aug 2007 Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.441
Hundes reaktion på hest kontra æsel {{forumTopicSubject}}
Jeg havde en lidt spøjs oplevelse på gåturen i går. På stort set alle vores gåtur-ruter, møder vi heste. Enten på fold eller under rytter, og hundene er såååå vant til dem, at de sjældent reagerer.
I går da vi gik på strandengen (der er RIGTIG mange heste på sommergræs derude i øjeblikket) syntes jeg, at hundene virkede temmelig interesserede allerede på afstand, og jo tættere vi kom på "hovedflokken", jo mere nysgerrige blev de.
Og pludselig var der så en lille pony, der skilte sig ud fra flokken, fordi den var lige så nysgerrig, og kom hen imod os.
Ingen tvivl om, at det også var den, der var genstand for hundenes (altså - drengenes... Lanka er iiiiiskold) interesse.
Da jeg fik kigget ordentlig efter var det så slet ikke en pony, men et sødt lille rødbroget æsel og drengene syntes, det var det meste spændende, de havde set længe.
Altså... er der virkelig så meget forskel i en hunds øjne på en hest og et æsel? Jeg tænker umiddelbart, at det måske lugter anderledes, men er alligevel lidt imponeret over, hvor hurtigt de spottede det, imellem alle de mange heste, som det var omgivet af
Har vist iøvrigt aldrig mødt et broget æsel før
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.017
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.441
Selvom de er gode til at ignorere heste, så er vrinskende heste alligevel ret spændende, for ikke at tale om brølende køer
aug 2008
Følgere: 1077 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.754
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.546
Hundes reaktion på hest kontra æsel