{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Hundes dårlige samvittighed {{forumTopicSubject}}

Jeg er af den overbevisning, at hunde ikke kan have dårlig samvittighed. Jeg tror ikke de kan reflektere på det niveau,

Ofte er diskussioner om, hvorfor hunde ser skyldige ud når folk kommer hjem fra arbejde og de har lavet et eller andet, selvom ejeren ikke har opdaget det endnu, endt ud der - ingen forklaring kan findes på det. Ud over naturligvis at hunden HAR en samvittighed og er helt klar over, når den har overtrådt nogle regler.

Min tanke er så, at nej, ingen samvittighed, men erfaring, derimod.
Jeg tror på, at hunde opfanger signaler i et omfang vi slet slet ikke forstår.
Og når vi i hvalpeperioden kommer hjem og ser det rod den har lavet, så kan vi ikke lade være med at udsende signaler om mishag, som hunden opfatter.

Jeg tror på, at den lærer af det her - jeg tror også den lærer hvad det er for nogle ting, der udløser den reaktion, der ikke er bevidst for os (eller blot på irritationsplanet uden vi handler på det i forhold til hunden).
Og så sender hunden dæmpende signaler i overflod - belært af erfaring fra sidst, det skete.

Jeg tror ikke på, at MENS hunden spiser sofapuden at den ved, det er forkert det den gør. Jeg tror at det den forbinder med ugerningen er ejerens hjemkomst.

Det er mit bud.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundes dårlige samvittighed
Kommentér på:
Hundes dårlige samvittighed

Annonce